Uncategorized

رواية تزوجت أعمى الفصل الخامس عشر 15 بقلم باسنت أشرف

 رواية تزوجت أعمى الفصل الخامس عشر 15 بقلم باسنت أشرف

رواية تزوجت أعمى الفصل الخامس عشر 15 بقلم باسنت أشرف

رواية تزوجت أعمى الفصل الخامس عشر 15 بقلم باسنت أشرف

Basant Ashraf, [2 Aug 2021 at 12:37:53 AM]:
…عند رحمة و إياد 
وقفنا لما إياد دخل و لقى رحمة واقعة ع الارض هي و مازن و بيعيطوا هماا الاتنين فهو اتخض جاامد لماا شااف الدم 
وقرب منهم بسررعة 
إيااد:  اي اللي بيحصل ماالكم و اي الدم ده 
وقرب من رحمة وشاال مازن وخرج بية برة المطبخ وحطة ع الكنبة ورجع شاال رحمة وهي كاانت لسة مستمرة في العيااط 
ايااد:  اهددي خلاااص متعيطيش اي اللي حصل 
رحمة:  حكتلوا اللي حصل وهي مستمرة في العيااط 
رحمة:  اناا اسف اناا السبب اسف وكاانت بتعيط و ايااد بيحااول يهديهاا 
اياد:  خلاااص انت مش ذنبك حااجة اللي حصل من غير قصد ف متعيطيش وساابهم و جااب علبة الاسعافاات و ضمد الجرح لماازن و بعدين اخد بالة من ايدين رحمة و ضمدلهاا الجرح هي كماان  
إياااد:  خلاااص كده اهدوا و متعيطووش مفيش حااجة كفااية خلاااص 
مازن:  اهو اناا مش بعيط خاالص كفااية ي ماما متعيطيش و النبي 
رحمة:  خلاااص مش هعيط تااني ابداا 
ايااد:  يلاا عشااان انتوا شطاار و مش هتعيطوا اناا هخرجكم النهااردة و تتفسحوا برااحتكم يلااا قوموا البسوا 
ماازن:  هييييييييييييي اناا هروووح البس بسررعة 
ودخل ماازن الااوضة و رحمة كانت قااعدة هي وايااد 
اياد: مش هتقومي انت كماان تلبسي 
رحمة: احم ممكن تجبلي الكرسي بتااعي من المطبخ
إيااد: حااضر من عنياا
رحمة: تسلم عنيك
ودخل ايااد جاب الكرسي وشال رحمة وحطهاا علية 
إياد: اي خدمة ي جميلة 
رحمة: شكراا 
وبعد فترة لبست رحمة و مازن و اياد غير هدومه و خرجوا 
***********************
عند يامن و منة 
منه: يلااا ي ياامن النهااردة ميعااد الدكتوور 
ياامن: اه ماا اناا عاارف واديني هلبس واروح 
منه:  واناا كماان راايحة البس اهووه 
ياامن:  خدي هنااا تلبسي اي ي اختاااي لية حضرتك رايحة فين 
منة: هرووح معااك يعني هرووح فين 
ياامن: و مين قاال اني هاخدك معاايا.
منه: اناا قولت كده 
يامن: والله 
منه: اه والله 
يامن: اقعدي ي منه انت مش هترووحي في حتة ي ماما 
منه: لااا هرووح مليش دعووة هرووح يعني هرووح 
ياامن: واناا قولت مفيش مروااح.
منه: لااا ي ياامن اناا هرووح معااك والنبي وبعدين اناا عاايزة اكوون معااك في كل لحظة في حياااتك ومش هسيبك ابداا وبعدين اناا قوةت هروووح يعني هرووح 
ياامن: خلااص ي منه بطلي صدااع وروحي البسي وخلصي 
منه: هييييي اناا بحبكك اوووي وقربت منو وباستة 
زقاامت تجرري دخلت عشااان تلبس وهو كذلك 
**********************
عند عمر و رفيف 
عمر: بس ي ستي هو ده كل اللي حصل اناا اسف 
رفيف: بس انت مش بتثق فيااا خاالص واناا زعلااانة منك جدااا 
عمر: خلاااص اناا اسف واوعدك عمرري ماا اشك فيكي ابدااا
رفيف: وعد 
عمر: وعد ي قلبي وبعدين انت وحشتيني اوووي وقرب منهاا وبااسها برقة 
عمر: وحشتني كل حااجة فيكي ضحكتك  و غماازاتك 
هي ضحكت وباانت غمازاتهاا وهو قرب وبااسها ع خدهاا
وبعدين كمل كلاامة وعيونك وريحتك وكل حاااجة فيكي وحشتيني اوووي 
رفيف:  عاارف ي عمر وانت كمااان وحشتني اوووي ي حبي 
وعمر قرب منهاا جاامد 
وسكتت شهرزاد عن الكلاام الغير مبااح 
***********************
ياامن: شكرااا ي دكتوور بأذن الله هنكوون عندك في ميعااد العملية 
الدكتوور: تمااام وان شاء الله الهملية مش صعبة و هترجع تشوووف واحسن من الاااول كماااان 
منه: يااارب ي دكتوور 
ياامن: بعد اذنك ي دكتوور يلااا ي منه 
الدكتور: اتفضلوا في انتظااركم بأذن الله
منه:  شكراا ي دكتوور 
ومسك يامن ايد منه و خرج 
********************
رفيف:  عمررر عاايزة ارووح اشووف رحمة 
عمر:  حااضر ي قلبي هنرووح نشووفهاا في المستشفى بأذن الله 
رفيف:  اناا عاايزة ارووح النهااردة ي عمرر 
عمر:  خلاااص ي فوفا هنرووح بكرة 
رفيف:  لااا مليش دعووة هنرووح النهااردة 
عمر: مااشي نرووح النهااردة ولاا تزعلي 
**********************
عند اياد قااعد هو و رحمة و ماازن ع البحر 
ماازن:  باابا عاايز ايس كرريم بلييز 
رحمة: واناا كماان عاايزة ايس كريم بالشوكولاا و الماانجو 
مازن: واناا عاوز شوكولااا و فراولة يمى بحبوو اوي 
رحمة: واناا كماان بحبوا اوووي 
ايااد: حااضر من عيووني وقاام ايااد ورااح عشاان يجبلهم ورحمة قااعدة مكاانهاا وفجأة قررب منهاا شخص 
الشخص: اهلااا بالجميلة 
رحمة اول ما شافتة صووتت 
وايااد اول ما سمع صوتهاا جري عليهاا بسررعة والنااس كلهاا اتلمت وووووو 
***********************
… 
يامن: اي اللي بيخليكي تتكلمي مع الدكتور 
منه: عااادي يعني ي ياامن وبعدين اناا متكلمتش معااه 
ياامن: لاا اتكلمتي 
منه: اناا اتكلمت بسألوا عليك مقولتش حااجة يعني 
ياامن: لااا والله كنت خدتي رقمو 
منه: خلااص يلاا نرجع نااخدوا 
ياامن: منه اتعدلي و اخلصي خليناا نمشي 
رحمة: لاااا ي ياامن انت من طريق واناا من طريق
يامن: اخلصي ي منه و بلااش لعب عياال 
منه: لااا يلااا بااي 
ومشيت منه بعيد عنو و هو مش عاارف هي فين ولاا هو يروح فين وجة يمشي وفجأة عربية كاانت جااية من بعيد وهو مش شاايف محتاار مش عاارف يمشي ازااي ولااا يرووح فين والعربية قربت منو 
منه بصريخ: يااااااااااااامن 
يتبع…….
لقراءة الفصل السادس عشر والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد