Uncategorized

رواية روح الفهد الفصل الثاني عشر 12 بقلم زهرة الظلام

 رواية روح الفهد الفصل الثاني عشر 12 بقلم زهرة الظلام

رواية روح الفهد الفصل الثاني عشر 12 بقلم زهرة الظلام

رواية روح الفهد الفصل الثاني عشر 12 بقلم زهرة الظلام

روح:ده اياد جوزي بعد ما احنا نطلق 
فهد :جوز مين ياروح امك 
اياد:ماتحترم نفسك ياوحش وبعدين احمد ربنا انها عملالك حساب اصلا 
فهد ضربه بالبوكس واياد ردهاله ولسه هايكملوا خناق روح وقفت قدام فهد
روح:سيبه يافهد بقا كفايه 
فهد بصدمه:روح انتي بتحاميله 
روح:ايوه انا بحبه وهو بيحبني بجد وعمره ماسبني وراح 
فهد:هي غلطه غلطها هاتفضلي تعاقبيني كده ده ربنا بيسامح انتي مش هاتسمحي 
روح:وانا مش ملاك عشان انسي الي عملته فيا من يوم ماشوفتني اصلا 
فهد:وندمت ياروح كفايه بقا كفايه 
روح:لأ يافهد مش كفايه لازم تدفع تمن كل دمعه من دموعي والتمن هايكون غالي فاهم يلا يا اياد 
مسكت ايد اياد ولسه هايمشوا فهد مسكها وزقها ع الكنبه وزق اياد برا الفيلا وبص ل روح بغل وحقد وشدها ع الاوضه وزقها جامد ع السرير وقفل الباب 
روح:ف..فهد هاتعمل اي 
فهد وهو بيفك زراير القميص :اصلك نسيتي ليلة دخلتنا ف عايز ارجعلك ذكرياتك واه صح انتي لسه مراتي يعني بتاعتي بقا 
جاب حزام وروح بترجع لورا
روح:فهد بطل جنان وابعد البتاع ده 
فهد:لسه زي مانتي ضعيفه 
وفضل يضربها بالحزام واغتصبها وهي اغمي عليها من كتر الضرب وبصلها وضم وشها ليه
فهد:عجبك كده انتي الي وصلتينا ل ده هايحصل اي لو كنتي سامحتيني ياروحي ها 
وحضنها وفضل يعيط لحد ما نام 
…………………
تاني يوم عند اسد 
اياد:بس ياسيدي ودي الخطه ودي علاقتي ب روح
اسد:لو فهد اكتشف الموضوع مش هاتعدي علي خير 
اياد:عارف بس روح قالت لو انا مساعدتهاش هتلاقي غيري يساعدها 
اسد:طيب هاكون معاكوا بس انت تفضل بعيد عن فهد فاهم 
اياد:هاحاول 
وقعدوا يتكلموا لحد ما فون اياد رن 
اياد:حاضر جي حالا 
اسد:في اي 
اياد:رايح المستشفي ل اختي 
اسد:استني جاي معاك 
اياد:مافيش داعي 
اسد:لا يلا 
راحوا للمستشفي واياد دخل ل اخته هو واسد وجوري اول ماشفته حضنته وعيطت 
اياد:هششش اهدي اهدي 
جوري بعياط:خدني من هنا يا أبيه بالله عليك انا تعبت 
اياد:ياروحي اهدي فتره وتعدي 
جوري:طب روح اسال الدكتور بالله عليك
اياد بيأس:حاضر
خرج واسد شاف جوري 
اسد ف نفسه:اللهم بارك اي القمر ده شعر بني وعيون عسلي وبيضه زي التلج واوزعه???? 
جوري لاحظته :انت مين ؟!
اسد:ها..مش عارف 
جوري ضحكت:مش عارف اسمك؟!
اسد سرح ف ضحكتها:ضحكتك حلوه اوي
جوري اتكسفت وخدودها احمرت
اسد:انتي….
اياد :جوري الدكتور قال في تحسن كبير بس تنتظمي ف العلاج بس وتبقي كويسه 
جوري بحزن:حاضر يا أبيه 
خرج هو واسد وركبوا العربيه 
اسد:هي اختك قصدي الانسه جوري مالها؟!
اياد بحزن:جوري عندها كانسر من سنه ونفسيتها وحشه جدا وده اخر ف شفاها ودلوقتي انا والدكاتره بنفقض الامل بسبب انها معندهاش اي مقاومه للمرض 
اسد :اياد احكيلي عنها
اياد :جوري عندها 24 سنه خريجة تجاره انجلش بتحب الرسم والغنا وكان حلمها تلف العالم بس…زي مانت شايف 
اسد:ينفع اروحلها بليل 
اياد:لي؟!
اسد :مش هاخبي عليك اختك دخلت قلبي شكلي هاحبها وكمان انا مؤهل للعلاج النفسي ممكن احسن نفسيتها شويه 
اياد :مافيش مانع يمكن تتحسن معاك 
اسد فرح اوي وفضل يفكر ف حجات هايعملها ل جوري 
……………
عند فهد 
قمر راحت المدرسه وروح قامت وفضلت تعيط وتشتم ف فهد قامت خدت شور ونزلت لقت فهد قعدت بعيد عنه بس هو قربلها
فهد:انتي السبب والله 
روح ضحكت بسخريه:اه مانا عارفه 
فهد:ياروح انا… 
روح:فهد الجلسه كمان كام ساعه عن اذنك 
سابته وطلعت غيرت وراحت فيلة اسد 
اسد :ياروح بلاش توصلوا الامور للطلاق
روح:بقولك ضربني واغتصبني عايز اي تاني يا اسد 
اياد:اسد قصده ان عشان قمر وانتي لسه بتحبيه
روح:لو كنت بحبه ف خلاص كرهته
اسد اتنهد باستسلام عشان عارف ان روح دماغها ناشفه 
اسد:انا عندي مشوار دلوقتي سلام 
سابهم ومشي وفهد وصل بس ماشفش اسد 
روح:عايز اي تاني يافهد 
ف الوقت ده كان اياد ف المطبخ بيجيب مايه ووقف لما سمع صوت فهد 
فهد:مافيش داعي للقضيه ياروح 
روح:ليه؟!
فهد ادها ورقه :دي ورقة طلاقك انتي طالق ياروح سلام 
سابها وخرج وهي بصت ع الورقه ووقعت واياد سندها وفضلت تعيط 
اياد:مش انتي كنتي عايزه كده 
روح:اه بس ساعات الواحد بيتمني حاجه ولما بتحصل بتخيب ظنه انا قلبي واجعني اوي 
…………………
عند اسد 
راح ل جوري المستشفي وخداها ف طياره خاصه ل شرم الشيخ وطول الطريق وجوري مبسوطه وفرحانه ووصلوا وجوري بتتنطط زي الاطفال 
اسد ف نفسه :شكلي وقعت ف حبك ياجوري 
جوري:شكرا اوي يا ابيه اسد 
اسد:اي ابيه دي 
جوري:انت قد ابيه اياد والفرق بينا 15 سنه يبقي اقولك ابيه
اسد بحزن بيداريه :اه صح يبقى ابيه
جوري ابتسمت وراحت تتفسح واسد طول الطريق سرحان وبيفكر 
اسد ف نفسه :حتي الحب ماليش نصيب فيه ????????
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد