Uncategorized

رواية حقيقة أم سراب الفصل الثامن 8 بقلم لؤة وليد عبدالقادر

 رواية حقيقة أم سراب الفصل الثامن 8 بقلم لؤة وليد عبدالقادر

رواية حقيقة أم سراب الفصل الثامن 8 بقلم لؤة وليد عبدالقادر

رواية حقيقة أم سراب الفصل الثامن 8 بقلم لؤة وليد عبدالقادر

العلاقات لا تُقاس بطول العِشرة إنما تُقاس بجميل الأثر وجميل الأخلاق .. فكم مِن مَعرفة قصيرة المدى لكنها بجمالها وهدوئها أعمق وأنقى من أطول معرفة.????
أجمل حب هو الذي نعثر عليه أثناء بحثنا عن شيء آخر.♥️♥️
????????????????????????????????????????????????????????????????
وبعد قليل وصلت رساله من ساره لآسيا:اي يبشا عامله اي.
آسيا:تمام يبشا اي الاخبار.
ساره:كله تمام.
آسيا:عملتي الى اتفقنا عليه.
ساره:اه تمام.
كان آدم يجلس بجوارها فقرأ الرسائل.
آدم:اتفقتوا على اي.
آسيا:هاا????.
آدم????:هو اي الى هاا ممكن افهم بتعملوا اي من ورايا.
آسيا:اااااولا حاجه????.
آدم:يعني اي ولا حاجه اما بتتفقوا على اي.
آسيا:امممم اصل انا متخانقه مع حور فقلتلها هي تكلمها عشان يعنييي تصالحنا وكدة فاهم حاجه.
آدم????:ياسلام لء ماياكلش معايا الكلام ده.
آسيا:يوووو حاجه ماينفعش اقولهالك ارتحت كدة.
آدم:لء مارتحتش.
كان مازن يراقبهم من بعيد.
مازن:هو انتوا كل مرة تتقابلوا لازم تتخانقوا كدة يعني ولا اي.
آدم:قولها.
آسيا:وانا مالي هو انا عملتلك حاجه.
آدم:فهميني متفقين على اي وبتعملوا اي من ورايا.
آسيا:قلتلك حاجه ماينفعش تعرفها وبعدين روح اسال اختك.
آدم????:ماشي افضلوا شقطوني لبعض كدة كتير.
آسيا:????????.
مازن:خلصتوا!!؟
آسيا:اه????.
مازن:طب بكرة عايزين نتجمع ونخرج سوى….هاتقدري تخرجي ولا هاتتعبي.
آسيا:هانروح فين الاول????????.
مازن:اي حته.
آدم:الى انتي عايزاه يستي بس شوفيلك مكان تاني غير الكرنيش ده زهقنا منه????.
آسيا:امممممم مش عارفه هشوف ساره وحور واقولكوا.
مازن:طيب اشطا اتفقوا وبكره نتقابل ونشوف هانروح فين. 
آسيا:اشطااات.
بعد قليل رحل آدم ودخلت آسيا إلى غرفتها واتصلت ب سارة.
سارة:اي يبشا.
آسيا:كنا هانروح ف داهيه ياسطا????????.
سارة:لي????.
آسيا:آدم شافني وانا باكلمك وسالني متفقين على اي.
سارة:طب وانتي عملتي اي????.
آسيا:فضلت اتوه وهو ماقتنعش الصراحه فقولتله يسالك راح سكت.
سارة:حسبي الله بتبيعيني????.
آسيا:معلش بقى????????????.
سارة:طيب خلاص هاتصرف.
آسيا:طيب استني بقى ادخل حور ونتفق مع بعض نخرج فين بكرة عشان عايزين يخرجوا اشطا.
ساره:اشطات.
حور:اي بتتصلي تاني لي.
آسيا:مالك ياحجه في اي.
حور:مفيش حاجه انتي عايزه اي.
آسيا:مش عايزه.
حور:امال متصله لي.
سارة:بااااااااس صلوا ع النبي كده واهدوا بقى عشان نتكلم.
حو،آسيا:عليه افضل الصلاة والسلام.
حور:هو انتي هنا من بدري.
ساره:اه يختي هنا من بدري وبعدين ده الى اتفقنا عليه يعني كل شويه تتخانقوا كدة.
حور:يختي اسم الله عليكوا انتوا الى كل شويه واحدة تجيب التانيه من شعرها.
سارة:يختي هي الى كل شويه تتخانق مع حد بقى نعملها.
آسيا:ايييييي يما انتي وهي في اي.
حور:خلاص ممكن افهم مكلمينني لي.
آسيا:قوليلها.
ساره:عايزين نتفق على مكان نخرج فيه بكرة كلنا.
حور:اممممم لقيتها.
آسيا،سارة:اي.
حور:آسيا فاكرة الفيلم الى قلتلك عليه جديد نزل ف السينما هانروح نشوفه.
آسيا:ااه حلو اشطا.
ساره:خلاص لو حلو اشطا.
حور،آسيا:اشطا اتفقنا.
في اليوم التالي التقوا جميعاً حور،آسيا،سارة،مازن،ريان،آدم.
مازن:قررتوا هاتروحوا فين.
آسيا:في فيلم جديد ف السينما هانروح نشوفه.
آدم:خلاص اشطا.
مازن:مش مرتاح بس ماشي????.
آدم:مش مرتاح لي????.
مازن:اما نوصل هاتعرف????????.
وصلوا الى السينما وبعد وصولهم.
ريان:فيلم اي بقى الى جايين تشوفوه.
حور:احم فيلم اااا فيلم كرتون اسمه شركه المرعبين المحدوده.
ريان،آدم:????هاا.
مازن:مش قلتلكوا????????????????….بس صحيح مش الفيلم ده قديم.
آسيا:مادا الجزء التاني????.
مازن:الجزء التاااااني.
آدم:كرتون اي ده الى نتفرج عليه معلش.
مازن:اقطع التذاكر احسنلك ياصحبي وماتعترضش.
آدم:يعني اي????.
مازن:اسمع مني بس دا احسنلنا كلنا????????.
ريان:طيب ماشي…..يارب ارحمنا.
قطع ريان التذاكر ودخلوا الفيلم كان كل من الفتيات الثلاثه يشاهدون الفيلم بتركيز ويضحكون وكل من الشبان الثلاثه يجلسون بملل ينظرون  اليهم كل فترة وينظرون الى بعضهم البعض.
آدم:شوية عيال والله استغفر الله العظيم.
آسيا:في حاجه????.
آدم:لء مفيش.
سارة:متضايق من حاجه.
آدم:ابداً????.
آسيا:طب الحمد لله ركزوا في الفيلم بقى عشان هانعمل مسابقه واحنا خارجين ونسالكوا.
نظر اليها آدم بغضب فلحقه مازن بسرعه:اهدى يبشا اهدى????????.
آدم:ياارب.
حور:هو انتوا زعلانيين لي يعني ده الفيلم حلو اوي والله بس انتوا ركزوا عشان تفهموا.
ريان:لازم نركز!؟
حور:اه طبعاً عشان المسابقه????‍♀️.
ريان:اااه يارب صبرني.
بعد انتهاء الفيلم خرجوا جميعاً وظلوا يمشون لبعض الوقت ثم عاد كل منهم إلى منزله.
وفي اليوم التالي التقى الفتيات في الجامعه.
مريم:انتي مشقلتي تعبانه ومش هانزل.
آسيا:زهقت م القعدة بقى ونزلت.
منار:المهم مش تعبانه يعني.
آسيا:لء انا زي الفل.
شهد:الحمد لله.
حور:آسيا تعالي عايزاكي.
آسيا:نعم!!
حور:مش مرتاحه للى اتفقتوا عليه الصراحه قلقانه.
آسيا:يبنتي مش هايحصل حاجه بس انتي ماتبقيش جبانه.
حور:طيب????.
بعد انتهاءمحاضرتهم اتصلت آسيا ب ساره.
ساره:خلصتوا!؟
آسيا:اه يلا بقى بسرعه عشان نلحق.
اجتمع الفتيات الثلاثه وانطلقوا لينفذوا ما خططوا له.
بعد حوالي 4ساعات ارسل رقم مجهول لآدم.
آدم:السلام عليكم مين معايا.
₩:خلال ساعه لو ماجيتش ع النوان الى هابعتهولك انسى اختك وخطيبتك.
آدم:نعم مين معايا وعايز منهم اي.
₩:مش مهم مين المهم انهم معايا ولو ماجيتش خلال ساعه مش هاتشوفهم تاني.
حاول آدم الاتصال بذلك الرقم ولكنه مغلق فاتصل بمازن واخبره ثم اتجوا بسرعه الى العنوان الذي ارسله ذلك الرقم وكان عباره عن احدى الفلل بالقرب من منزل حور حاولوا الدخول فكانت كل الابواب مغلقه وبعد محاولات تمكنوا من الوصول الى الداخل وما ان دخلوا حتى……….
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!