Uncategorized

رواية قلبي الفصل الثاني 2 بقلم مريم حسن

 رواية قلبي الفصل الثاني 2 بقلم مريم حسن

رواية قلبي الفصل الثاني 2 بقلم مريم حسن

رواية قلبي الفصل الثاني 2 بقلم مريم حسن

روحت البيت دخلت لقيت البيت هادي و متنضف 
قلب يتكلم الدبدوب… انا نضفت عشان مش يمشيني زي ما بابا كامل كان هيعمل بس تعرف عمو رحيم ده حلو اوي زي اللي بشوفهم في التلفزيون بتمسك الدبدوب و بتلف لقت رحيم في وشها.. عمو رحيم 
رحيم… كنتي بتكلمي مين  
قلب… الدبدوب 
رحيم… لو عوزتي تتكلمي اتكلمي معايا انا 
قلب… بس الدبدوب بقوله اسراري و مش بيتكلم 
رحيم.. و انا مش هتكلم 
قلب… انا جعانة و مش كلت من الصبح 
رحيم… ماشي عذاب اكل
تسريع احداث
رحيم مشي من الشقة بعد يومين دي و راح بيته الكبير اللي في بنت مرات ابوه و مرات ابوه 
عزايزي… ازيك يا رحيم يبني 
رحيم.. ازيك يا بابا 
عزايزي… الحمدلله 
منى بأبتسامة .. رحيم ازيك 
رحيم.. الحمدلله 
عزايزي.. مين دي يا رحيم 
رحيم… دي مراتي 
سلمى بنت مرات ابوه … ايه اتجوزت طفلة 
قلب بعصبية و طفولة… انا مش طفلة 
رحيم… انا جيت اقعد هنا يا بابا عشان قلب متبقاش قاعدة لواحدها 
عزايزي.. عايزك في المكتب
رحيم و عزايزي دخلوا المكتب
عزايزي.. اتجوزتها امتى 
فلاش باك
رحيم… قلب اسمك كله ايه 
قلب… مش فاكرة 
رحيم.. طب تعرفي اسم الدار اللي كنتي فين
قلب… ايوه اسمه دار الاكل في المعادي
رحيم فتح النت و لقا الدار و راح العنوان و بلغ بأللي حصل و بحكم سلطاته اللي اول مرا يستخدمها طلع شهادة قلب و عرف ان عندها اتنين و عشرين سنة 
و هنا رايحين بيت رحيم 
رحيم… قلب نفسك تعيشي معايا علطول
قلب… ايوه انت احلى من بابا و ماما التانيين
رحيم… طب احنا هنروح عند واحد دلوقتي و نتجوز و تبقى عايشة معايا علطول
قلب… بجد 
و راح كتبوا الكتاب و قلب كانت فرحانة بس هي مش فاهمة 
باااك
رحيم.. اتجوزتها النهاردة 
عزايزي.. ربنا يهنيك بس هي مالها
رحيم قال لابوه انها عقلها وقف عند سبع سنين بس طلب منه ميقولش لحد 
عند قلب
قلب.. ازيك انا قلب 
سلمى… روحي العبي بعيد يا شاطرة
قلب… انتي زعلانة ليه 
سلمى… انتي عارفة انتي اخذتي مني حاجة انا عايزاها رحيم رحيم ده بتاعي 
قلب ببراءة… مش فاهمة 
منى… في يا سلمى تتكلمي عدل 
قلب دمعت.. ولله مش فاهمة 
رحيم كان طالع و شافها و هي بتعيط
رحيم.. مالك يا قلب حد عملك حاجة
قلب… هي بتقولي انك بتاعها و بتزعق
سلمى… دي كدابة و قليلة الادب
منى بزعيق… سلمى اسكتي اطلعي على اوضتك
رحيم بصلهم بعدم ارتياح و طلع هو و قلب فوق
قلب… عمو رحيم ممكن اسألك سؤال 
رحيم.. اولاً قولي رحيم بس ماشي ثانيًا اسئلي
قلب.. هو انت بتاع سلمى 
رحيم.. بتسألي ليه 
قلب… هي قالتلي انك بتاعها 
رحيم… لا انا بتاعك انتي اخدتي قلبي 
قلب شهقت… يعني انت معندكش قلب 
رحيم ضحك بخفة… لا عندي انتي اهو انتي قلبي
قلب.. رحيم هو انت ممكن توديني الملاهي 
رحيم… حاضر
قلب… رحيم انت ليه نايم على الكنبة 
رحيم… عشان تعرفي تنامي براحتك
قلب.. بس انا بخاف انام لواحدي تعالى نام جنبي 
رحيم قلع التيشرت و هي غمضت عينها 
قلب… البس بسرعة كده عيب 
رحيم… قلب فتحي عينك انا جوزك 
قلب… لا لا البس 
رحيم مسك ايدها و شالها براحة و هي مغمضة و بتفتح براحة 
رحيم.. يلا عشان ننام 
قلب نامت في اخر السرير لكن رحيم قرب منها و اخدها في حضنه
****
سلمى… اتجوز يا ماما
منى… ربنا يوفقه
سلمى… ماما ما انتي عارفة اني بحبه 
منى.. سلمى ده نصيب و سيبيه في حاله و غيري طريقتك دي 
سلمى في نفسها… ولله لأخليك تطلقها 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!