Uncategorized

رواية أنتي نوري الفصل الخامس 5 بقلم سارة أبوسليم

  رواية أنتي نوري الفصل الخامس 5 بقلم سارة أبوسليم

 رواية أنتي نوري الفصل الخامس 5 بقلم سارة أبوسليم

 رواية أنتي نوري الفصل الخامس 5 بقلم سارة أبوسليم

نورا : قامت قدرت تمشي ع رجلها بس في وجع بسيط واتصلت بفاطمه : يا عروسة يا عروسة 
فاطمة : قلب العروسة اي جايه امته 
نورا : هقوم اخد شور واجيب فطار ونفطر سوه ندي عندك 
فاطمه : لا نزلت تجيب الطلبات وسيبالي الشقه 
نورا : طيب انا جيالك 
فاطمه : هتعرفي تيجي من رجلك 
نورا : ايوه بابا هيوصلني اهو 
فاطمه تمام يا حبيبتي هستناكي 
وقفت نورا في حيره هتلبس اي وحبت تلبس لبس سمبل بنطلون واسع اسود و شميز ابيض وهيلز كحلي 
وصلت نورا عند فاطمه اول ما دخلت ندي يا ندي
ندي مامت فاطمه : تعالي يا قلب ندي 
نورا مبروك يا طنط والله وكبرتي وبنتك هتجوز 
ندي : باااات لمي نفسك لسه موفقتش 
فاطمه : احم لا ماما طول عمرها صغيره وشباب 
ندي ايوه ياختي ماشي الدور 
فاطمه : انا أقدر يا ماما المهم قومي يلا شوفي هلبس اي 
دخلت نورا وفاطمه اختارت اللبس ونورا طبعا ادبست في معظم  الاكل عشان مامت فاطمه وفاطمه يجهزو 
بعتت ندي ابنها يجيب البيبسي والفاكهه وبعد شوية الجرس رن 
خرجت نورا بالمريله تفتح الباب لاخو فاطمه لقت أهل العريس نورا بصت لهم وبتضحك من الفرحه اهلا اهلا اتفضلو ولما افتكرت المريله جريت ع جوه ومشافتش مين اللي مع العريس بس هو شاف الموقف وضحك عليها
خرجت مامت فاطمه سلمت ع الناس ووالدها ونورا هي وفاطمه في الصاله ونورا بتعمل جوه العصير والضالع مفتوحه ع المطبخ فسليم فضل متابعها وهي بتعمل هو مش عارف هو بيبص عليها ليه ومتابعها يا تري وحشتني ولا بحاول اطمن عليها أنها بقت عملت العصير ودخلت لفاطمه الاوضه جري 
والد فاطمه : اهلا اهلا  اتفضلو
 وطبعا من عادات البنات واقفين وره الباب بيسمعه اي اللي بيحصل وبعد لما اتكلمو ونورا حضرت الاكل دخلت تعمل العصير سمعت صوت بيقولها وانا اقول ريحة القهوه حلوه ليه 
بصت نورا بدهشه انت 
سليم : عامله اي دلوقتي 
نورا : اي اللي جابك هنا 
سليم : مش عايزه تشوفيني 
نورا : لا عايزه 
سليم : اي ☺️ 
نورا : قصدي نورت ❤️
سليم : نورك امال فين المريله 
نورا : اي ده انت شوفتني قول لا 
سليم : اه ???? 
نورا : لا قول لا يا سليم 
سليم لما سمع اسمه منها حس بحاجه حلوه وقالها لا بضحك انتي بقي مين 
نورا : انا صاحبت العروسة واكتر من اخوات وانت 
سليم : انا ابن خالة العروسة 
نورا : مبسوطه اني شوفتك 
سليم : وانا كمان ☺️  ودخل يغسل أيده ونورا خرجت القهوه لفاطمه عشان تقدمها 
وهي خارجه قالت لسليم شكرا ع اللي عملته معايا يوم المستشفي 
سليم : لا انا اسف ع الحادثة وخرج يقعد معاهم 
اتفقوا ع كل حاجه وسابو فاطمه ومحمد يقعدو مع بعض والعيلتين قعدو سوه ونورا خرجت قعدت معاهم وقدمت القهوه  بس مش سليم بس اللي كان مبسوط أنه شاف نورا 
عمر اخو العريس : القمر ده يبقي مين بقي 
سليم : مين 
عمر : اللي لابسه بلوزه بيضه يلا 
سليم : ام العروسه 
عمر : لا ابوها يا خفيف 
سليم : وانت هتعمل اي بابوها يا سكر 
عمر : ياض دي يلاه 
سليم : دي صاحبت العروسة 
عمر : بطه 
سليم : لا اسمها نورا عادي 
عمر : ياض قصدي بطه يلا تحسها مدملكه في نفسها 
سليم : طيب بس بس عيب احنا في بيتهم 
عمر : اهيييي ده من امته 
سليم : يابني احنا في بيتهم 
ابو فاطمه بحب  : وبيتك يابني ( لانه مش سمع غير دي ☺️) 
عمر : اهو يا عم قال بيته
سليم : ولاه اظبط 
عمر : سكت بس بردو بطايه 
راح سليم ضربه في بطنه 
عامر والد سليم : بس يا بابا اللعبو مع بعض 
سليم : نورا ممكن تجبيلي اشرب 
ندي بخبث : اي ده انتو تعرفو بعض 
سليم : خبطها بالعربية غصب عني 
ابو سليم : الحااااله الخطر وبصوت واطي لسليم خطر فعلا  يا كابتن امال عامل فيها موادب ليه 
سليم : احم احممم ميه مش قادر يا حاله احم قصدي 
يا نورااا 
نورا : اتفضل 
خرجت فاطمه ومحمد وهما مبسوطين جدا وكل واحد قعد جنب اهله 
والدت محمد بصوت مهموس  : اي يا حبيبي 
محمد : مرتاح يا ماما 
والد فاطمه بص لفاطمه : فاطمه هزت دماغها بموافقه فلاحظ محمد وضحك ❤️ 
والد محمد : مرتاحه يا بنتي 
فاطمه ضحكت 
عمر بصوت يخض وغير متوقع  : ع بركة الله يا عروسة نقراء الفاتحه  
سليم : انت بتطلع منين يابني  اي رايك يا عمي 
والد فاطمه ع بركة الله 
خدو قعدتهم وروحو 
سليم وهو ماشي بص ع نورا من غير ما يكلم بس عيونه كانت بتقولها مبسوط اني شوفتك تاني 
عمر بصوت باسم سمرة : الله الله هو يعني عشان واقفين ع السلم منبقاش في بيت ناس ولا هو حلو ليك ووحش ليه 
سليم بضرب : يلا يلاه يلا يلاه انزل بقي فرهدت فرهدت 
كل واحد روح بيته عند نورا 
والدت نورا : اي يا حبيبتي فاطمه عملت اي 
نورا : وافقوا وقرينا الفاتحه يا ماما الحمدلله وهيجو يوم الجمعه يحددو معاد الشبكه امته ويجيبو الدهب بأمر الله
والدت نورا : عقبالك يا نور عيني 
نورا : أن شاءالله يا ماما 
دخلت نور ا الأوضه ومكنتش فاهمه هي ليه كانت مبسوطه اوي كده انها شافت سليم لا لا اكيد كانت مبسوطه عشان صاحبتها فحست انها مبسوطه عشان كل حاجه او يمكن اتفاجات مثلا وفرحت نامت نورا وهي مبسوطه عشان فاطمه وعشان شافت سليم 
عند سليم 
دخل اخد شور وخرج  ينشف شعره وهو بيفكر اي يا حضرت الظابط ليه اتبسط  لما شوفتها كده اكيد مش حبتها بسرعه كده طيب ليه من وسط البنات دي كلها تحس بكده اكيد لا انا كنت مبسوط بمحمد ابن خالتي محمد مين لا ده سمج لا لا عشان محمد اكيد 
هو عشان محمد ابن خالتي اكيد مينفعش يكون غير كده
يتبع…
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!