Uncategorized

رواية بين الحب والأب الفصل السابع 7 بقلم آلاء فرج

 رواية بين الحب والأب الفصل السابع 7 بقلم آلاء فرج

رواية بين الحب والأب الفصل السابع 7 بقلم آلاء فرج

رواية بين الحب والأب الفصل السابع 7 بقلم آلاء فرج

بص أركان على موده بغضب وهي خافت وقالت للبوليس : أنا بنكر البلاغ اللي قدمته في جوزي
اللواء يوسف بغضب: نعممم
موده بدموع : بابا ارجوك اهدي، أنا بسحب البلاغ فيها أي
اللواء يوسف بغضب : انتِ مجنونه يا سياده الظابط احنا بقالنا سنين مستنين اللحظه دي وانتِ في الاخر بتسحبي البلاغ روحي هاتي كل الادله يلاااااااااا
*ملحوظه* لما كانوا في المستشفى بعد ما أركان عرف حقيقه موده، اتصلت موده جري علي مركز الشرطه وقدمت بلاغ في أركان وهي معاها كل الادله بس لسه ما سلمتهاش للبوليس *
موده بدموع : بابا خلاص ما فيش حاجه أنا بعتذر بس الادله ضاعت مني
اللواء بغضب : نعممم ضاعت ازاي انتِ هبله سيبك منها يا سياده الظابط اقبض على أركان
الظابط بأحراج : احم مش هينفع نقبض على الاستاذ أركان من غير دليل ده مجرد بلاغ وطلع كاذب وبرودا الاستاذ كيان راجل اعمار مشهور مش هينفع نقبض عليه كده بعتذر يا أركان بيه عن سوء التفاهم ده
اللواء بصدمه : موده بنتي قولي اي حاجه قولي انك بتكذبي عشان خايفه من الحيوان أركان قولي اي حاجة بلاش تكذبي
موده بحزن : أنا مش بكذب يا بابا انا بتكلم بجد
جاء اللواء يضربها بالقلم راح أركان ماسك ايده جامد ونزلها
أركان ببرود : إيدك تنزل موده حبيبتي ما قالتش حاجة غلط وكان في بيننا شويه مشاكل راحت عملت بلاغ بس دي كل الحكايه اتفضلوا
خرج الظابط وكل اللي معاه واللواء بص على موده بكرهه عشان بغبائها وخوفها رجعتهم لنقطه البدايه تاني
اللواء بكرهه : أنا بكرهك انتِ ولا بنتي ولا اعرفك انتِ ضيعتي كل حاجة بخوفك منه وانا متأكد انك بتكذبي بس انا من النهارده ماليش بنت، بنتي ماتت
خرج اللواء ورزع باب الشقه وموده عارفه انه مش بيحبها بس اضايقت اوي هي في فتره محتاجه فيها ابوها يقف جمبها ولكن حصل العكس
موده ببكاء : بابا عمره ما حبني كان دايماً زمان يفرق بيني وبين اخويا الولد عشان أنا بنت!
لما اخويا وماما ماتوا فكرت انه هيحبني ويهتم بيا ويحاول يعوضني عن غيابهم لكن حصل العكس
عاملني اسوأ معامله كان بيعاملني زي الاولاد أن دايما كان بيقص شعري زي الولاد وممنوع يبقا طويل وكنت البس دايما هدوم ولاد عمري في حياتي ما لبست فستان غير لما كبرت
كان دايما بيعاملني زي الولاد حتى دخلني كليه الشرطه غصب عني عشان ابقى ظابط زيه
انا استحملت حاجات وشوفت حاجات صعبه في حياتي ما تقدرتش بنت تستحملها، وطول عمره بيفضل مصلحته عني وعرضني للخطر لما بعتني ليك بمقابل انه يترقى في الشغل وانا اموت عادي أنا تعبانه اوي يا أركان اااااااااااااااااه
* انا دمعت وانا بكتب المشهد ده حقيقي في رجاله بشعه كده تحت مسمى كلمه اب
حبيت احط شخصيه اللواء يوسف في الروايه لان في ناس كده حقيقي بتفضل مصلحتها عن أولادها وفي بعض من الرجال بيكرهوا ولاده البنات *
اخدها أركان في حضنه وهو كمان عيط لان هو كمان ليه ماضي مش قادر ينساه
*كل واحد جواه ماضي وجرح كبير في قلبه ولكن أضع يدك على قلبك وأخبره ان الامور ستنتهي علي حال، الذي مر بيه ليس سهلاً*
مسح أركان دموعه وبص لقى موده نامت علي رجليه
شالها وحطها علي السرير وقعد جمبها يفكر في اللي جاي وازاي ينتقم من الساحر والمنياوي
في مكان آخر
موت بزعيق : انتَ اي
اي اللي انتَ بتقوله ده عايزني اقتل امي؟
المنياوي ببرود : اه عادي لأنها عرفت حقيقتنا ومصممه تبلغ عننا، عادي مش اول ولا اخر مره تقتل
سكت موت لدقايق وبعدين بص لابوها ومشي
طلع المنياوي سيجاره ببرود وقال : استنى عليا بس يا موت اخلص من امك وأركان وموده ومحمد وبعدين هقتلك
بقلمي ألاء فرج
عند اركان وموده
فتحت موده عينها لقيت أركان بيلبس في الكوتشي وخارج
موده : انتَ رايح فين؟
أركان بهدوء : هخلص كام حاجة كده عشان نعيش مرتاحين
حط أركان المسدس في جيبه وراح يخرج راحت موده قامت من على السرير جري ومسكت إيده
موده بخوف : أركان ارجوك ما تقتلش حد حرام عليك انتَ كده بتقتل نفس حرام، كفايه اللي قتلتهم كفايه ارجوك
اخذ أركان نفس عميق وسكت
موده بدموع : أركان احنا لازم نعيش حياه نضيفه بعيد عن القتل والقرف ده ارجوك بلاش تفتل تاني اوعدني اوعدني يا أركان
اخد أركان نفس عميق وقال : اوعدك
موده بسعاده : شكراً ممكن كمان طلب ممكن يعني……. اروح معاك عشان انا خايفه اقعد هنا
أركان بغضب : لأ طبعاً موده اسكتي واقعدي هنا
موده بخبث : حاضر بس بقا ممكن الساحر او المنياوي يقتلوني وانا قاعده هنا لوحدي
أركان بزعيق : لا يعني لأ
After 30 Mintes
أركان بزعيق : يلا يا موده اخلصي كل ده بتلبسي
موده وهي بتعدل شعرها: اهو خلصت يلا ننزل
مسك اركان ايدها وركبوا العربيه ومشيوا
&&&&&&&&&&&
بعد ساعات وصل أركان وموده قدام مستشفى محمد عشان يطمنوا عليه
في غرفه محمد
أركان بأبتسامه : عامل اي يا بطل النهارده
محمد بهدوء : الحمد لله كويس
بص أركان على موده وابتسموا لبعض
محمد بأستغراب : في أي
أركان بخبث : هتعرف كمان شويه كده
سبووووووني انتوا اتجننتوا اوعي إيدك
محمد بتعب : اي الصوت ده
سنده أركان وطلعوا برا الاوضه
في ممر المستشفى
المنياوي بزعيق : اوعي إيدك فك الكلبش ده
موت بغضب : اوعي إيدك لا يمكن اروح معاكم
ظابط الشرطه : امشي معانا بهدوء مطلوب بالقبض عليكم امشواااا
بص المنياوي على أركان بكرهه كبير وموت بصله بحقد
دخل محمد الاوضه تاني وهو ساند علي موده وأركان
محمد بضحك : أنا عايز اعرف اي اللي حصل عملتوا فيهم اي
أركان بسعاده : احسن يستاهلوا انا وانا جاي في الطريق عرفت من موده انها معاها ادله كتير اوي ومعلومات تودي المنياوي في داهيه روحنا سلمنا الادله للبوليس والادله اصلاً تودي المنياوي لحبل المشنقه هو وابنه ، وكل المعلومات والادله اللي كانت عرفاها موده عني حرقتهم كلهم
محمد بأبتسامه : شكراً ليكي يا موده شكراً من كل قلبي
بص أركان على موده وابتسم
محمد : الحمد لله بجد كده خلصنا من المنياوي والساحر هنعيش حياتنا في امان اه صح الليدر اللي كنت هتسلمه حته الآثار وضاعت عملت معاه اي؟
أركان ببرود : ولا حاجة كل الحكايه ان روحنا المكان اللي اتفقنا عليه وبعدين بلغت البوليس عليه و اتحكم عليه هو كمان بالإعدام بسبب كميه الآثار اللي سرقها
محمد بغمزه : طب وموده هطلقها
أركان بتوتر : طب يلا بقا نروح البيت وانتَ كفايه كده هتروح معانا
بعد شهرين
عدت الأيام وأركان ومحمد فتحوا شركه معمار صغيره وقرر انه يبدأ حياته من جديد بعيد عن القتل والسرقة وفلوس حرام
وموده وأركان بدأوا يقربوا من بعض وأركان حب موده اوي ومحمد عايش معاهم في الشقه ولسه سنجل بائس ????
&&&&&&&&&&
في يوم من الايام كانت موده قاعده في البلكونه بتقرأ جرنال لقيت خبر إعدام المنياوي وموت، قفلت الجورنال وقامت جري دخلت الحمام وفضلت ترجع
موده بصدمه : يلاهوي لاكون حامل
نزلت جري من البيت ما كانش محمد ولا اركان في البيت
نزلت اشتريت اختبار حمل واستنت شويه وبعدين لقيت نفسها حامل
موده بسعاده :هيييه انا حامل هييييه
طلعت موده من الحمام لقيت اركان في وشها وماسك شنطه الشغل
أركان بأستغراب : في اي بتصرخي كده ليه في الحمام
موده بسعاده : أنا حامل
أركان :
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

اترك رد

error: Content is protected !!