Uncategorized

رواية توأمي الفصل الثامن 8 بقلم منة سامح

 رواية توأمي الفصل الثامن 8 بقلم منة سامح

رواية توأمي الفصل الثامن 8 بقلم منة سامح

رواية توأمي الفصل الثامن 8 بقلم منة سامح

في مكان مجهول 
سيرا:ايه يازفت عملت زي ماانت قولت وروحتلوا ايه بقي الي احنا استفدناه 
بخبث_لا استفدنا كتير بس انتي اصبري علي رزقك 
سيرا بحقد وكره :والله مبقاش انا سيرا الا مادمرتهم 
__________________نرجع ليزن 
رجع تاني بعد ما سيد اختفي وهو هيتجنن بعد وقت قليل ه البوليس وخد عمر الي كان مغمي عليه ….و  في نفس الوقت كان احمد داخل وفاكر أن الخطة بتاعتهم نجحت بس اتفاجأ عربيات البوليس 
احمد بخوف :ينهار انا لازم اهرب بسرعة قبل ماحد يشوفني وفعلا رجع تاني وهو بيجري ومحدش لمحه غير سيد كان بيبص عليه من بعيد وبيبتسم بخبث 
سيد بخبث وتعب:معلش بقي ياعمر ده قدرك جه الي يمسك بدالك 
أما عند يزن وإخواته الاسعاف جت وخدت نورين ومليكة وهو هيموت من القلق عليهم ومش فاهم ايه الي حصل وايه الي دخل أمه في الموضوع 
_________________
بعد وقت وصلوا المستشفي ونورين دخلوها العمليات ومليكة  كذالك 
ويزن قاعد برة مش علي أعصابه وامه عمالة تعيط وبس 
بعد وقت مش قليل خرج الدكتور من عند نورين ويزن جري عليه هو وامه 
يزن بخوف وتوتر:ن نورين يادكتور هي كويسة صح 
الدكتور بحزن:احنا قدرنا نوقف النزيف بس كان متأخر شوية وده سببلها ارتجاج في المخ وده ممكن يدخلها في غيبوبة ادعوا ربنا أن بعد أربعة وعشرين ساعة تفوق ..بعد اذنك ومشي
يزن بصلوا بحزن ودموع ومش قادر يتكلم 
فريدة بدموع حزن قعدت تعيط جامد :يااارب ياارب احفظهم يااارب ملناش غيرهم 
يزن كان في حتة تانية ومش قادر ينطق ومستني دكتور مليكة …وفي نفس الوقت خرج الدكتور من أوضة مليكة  ويزن فاق وجري عليها 
يزن بفقدان امل :هي كويسة صح 
الدكتور :هي جالها انهيار عصبي جامد وكمان حد حاول يعتدي عليها وده جمب أن هي عندها ضعف جامد اوي وده أثر عليها بس الحمد لله جبتوها في الوقت المناسب وقدرنا ننفذها بس ياريت ابعدوا عنها أي توتر الأيام ديه وزي ماقولتلك قبل كدة ياايزن الضعف الي عندها ده ممكن يعمل مضاعفات وهي باين عليها مش بتتغذي ولا بتاخد علاجها وده اكبر غلط .
يزن بحزن:تمام يادكتور هي هتفوق امتي 
الدكتور:سبها ترتاح هي نايمة دلوقتي  وسابه ومشي 
يزن قعد بحزن وحط أيده علي وشه وقعد يعيط زي الطفل الي ضايع منه أمه 
قربت عليه فريدة بحزن ودموع وحضنتوا جامد :متقلقش هيبقوا كويسين والله هيبقوا كويسين ويزن مصدق يلا قي الحصن ده وتبت فيه جامد 
____________________________________________ 
عدا اليوم بدون أي أحداث في الصباح 
عند مازن واياد خرجوا مع بعض 
مازن :عملت ايه في موضوع الشراكة 
اياد :والله يامازن الي سمعتوا أن صاحب الشركة عندوا مشاكل اليومين دول ومش بييجي الشركة بتاعتنا بس اول ماييجي انا هقبلوا 
مازن :تمام بس متنساش 
اياد :عيب عليك …….بقولك ايه روح انت الشركة كدة وانا رايح مشوار وجاي 
مازن :مشوار ايه 
اياد بغموض :مشوار كدة يامازن متشغلش بألك ومشي وسابه 
مازن بشك :ربنا يستر …..ومشي 
____________________
نورين لسة مفاقتش ومليكة فاقت بس مبتكلمش خالص وطول الوقت سرحانة 
يزن لدكتور :نورين يادكتور مفاقتش ليه لحد دلوقتي مفاقتش 
الدكتور: فاضل ساعة بظبط لو مفاقتش فيها يبقي زي ماقولتلك بس انت ادعيلها بس 
يزن بصلوا بحزن :ياارب وخرج وهو متجه لاوضة مليكة بس وقفه صوت أمه 
فريدة بدموع :ممكن ادخل معاك يابني انا عايزة اشوفها 
يزن :بلاش ياامي دلوقتي لو سمحتي ودخل واول مادخل لقي……………
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!