Uncategorized

سكريبت وقالت لي الفصل العاشر 10 بقلم فاطمة وجيه

 سكريبت وقالت لي الفصل العاشر 10 بقلم فاطمة وجيه

سكريبت وقالت لي الفصل العاشر 10 بقلم فاطمة وجيه

سكريبت وقالت لي الفصل العاشر 10 بقلم فاطمة وجيه

قاعد احمد جنب بدر وهو بيملس علي شعرو الاسود بدموع:كل ده بسببي انا اسف
بدر بداء يفتح عينيه براحه ومسك راسو
احمد بخوف:انت كويس
بدر شاح بوشه النحيه التانيه
احمد لف وشه ليه ببتسامه:افهم من كده انك زعلان
بدر بضيق:ابعد عني
احمد عقد حاجبه وقام من جانبه
بدر اتنهد ومسك ايدو:متزعلش
احمد ببرود:بقيت كويس دور خلص
بدر زفر بضيق:قولت متزعلش معملتك ليا بتخلي الناس تقول اني شاذ
احمد بصلو بعدم فهم:معملتي
بدر بحزن:من ساعت مفوقت من الغيبوبه وانا بسمع كل الي هنا وف الشركه بيكلمو في الموضوع عشان كده
احمد ابتسم:عشان كده بتعمل علاقات كتير مع الستات
بدر بوز
احمد ضحك وهو بينعكش شعرو:الشبل الصغير عايز يبقا زير نساء
بدر بغضب:احمدددددد
احمد ضحك بصوت عالي وباس خدو:اسف
بدر مسح خدو بقرف وغضب:يوووه
احمد قاعد جنبه وابتسم:خلاص مش هضايقك تاني
بدر بصلو بنص عين
احمد بضحك:مش مصدقني اخس عليك يا كوكي
بدر بعصبيه:شوفت
احمد بيكتم ضحكتو:خلاص وعد
بدر بخبث:وجيب نسوان
احمد بغضب:مستحييييل
بدر ضحك وحضنه:انت احسن اخ
احمد اتصدم وقلبه دق جامد ابتسم وحضنه
شغف لبست قميص اسود وبنطلون اسود وبصت ل التوكه الي ف ايديها افتكرت نادر وابتسمت خلصت لبس وطلعت
بدر فتح عينيه وهو بيتاوب لقي ايد محوطه بص جنبه لقي احمد شعرو مغطي عينيه وبصص نحيت بدر
برد بتافف:مش هيتغير ابدا جي يقوم لقي الي بيشدو
احمد بنعاس:عايز انام
بدر بتذمر:وانا عندي شغل
احمد بصلو بضيق:هو الشغل اهم مني
بدر بغيظ:هو انت مراتي ابعد كده
احمد حط رجليه كمان عليه:ده عشان قلت ادبك
بدر زقه وقعه علي الارض بغرور:انا بدر الوزير اقل ادبي براحتي
احمد بضحك:لا ومصدق نفسك
بدر بخبث:خليني اروح اشوف المزاز
احمد بضيق:بردو
بدر ضحك ودخل الحمام
احمد رمي نفسه علي السرير وهو باصص ل السقف بشرود: ياتره الي بعملو صح ولا غلط
بدر خرج وهو لفف فوطه علي وسطه وبيكلع هدومه طلع بنطلون اسود
احمد بيبصلو ببتسامه:البس قميص ابيض
بدر ببتسامه:بس كده شد قميص اسود ولبسو
احمد بغيظ:تصدق انك معدوم الزوق
بدر بضحك:انا بردو يا شيخ اتقي الله بعتلو بوسه ف الهواء وخرج
شغف كنت دخل وهي بتدعي يكون لسه مجاش عشان اتاخرت بس وقفه صوته
بدر بتصفير:لبسه قمر
شغف لفت بصدمه وبعدين جزت علي سنانه:اي ملبسك زي
بدر بضحك:او انتي الي لبسه زي
شغف بصتلو شويه وبعدين افتكرت انها بقت تلبس زاي نادر نفضت راسها ودخلت
بدر بغيظ:والله ل اربيكي دخل وراه بغرور وبقا يمشي جنبيها
والمواظفين بداءو يتهامسو وهما بيبصو عليهم
شغف كنت طلعها علي السلم وقفه صوته
بدر بسخريه:مش بتعرفي تشغلي الاسانسير
شغف بضيق:انت عايز اي
بدر بستفزاز:اوعي بس تكوني بتخافي
شغف بصتلو بضيق:انا مش بخاف
بدر شاور بايدو:يبقا اتفضلي
دخلت شغف بغيظ وقفت بعيد
شغل بدر الاسانسير وقرب منها
شغف بغضب:ممكن تبعد
فجاه الاسانسير وقف ونور اطفي
شغف ارتعشت وبخوف:هو اي الي حصل
بدر بتافف:وشك حلو الاسانسير اتعطل
شغف بخوف ودموع:عايزه اطلع
بدر بغضب:ممكن تخرسي لحد ما يجي حد يطلعنا من هنا
شغف انتفضت ورجعت ل وراه وهي بتتنفس بصعوبه
طلعت موبيلو ملقش شبكه داس زرار الطوار بس كان معلق اتعصب:اي الحظ ده لف ل شغف عشان يتخانق معاه لقاها بتخنق نفسها اتفزع وقرب منها انتي بتعمل اي
شغف بهمس:مش قدره اتنفس
بدر بغضب:عشان انتي بتخنقي نفسك
شغف ضغطت اكتر علي ايديها وهي بتهزر راسها كان مفيش اكسجين
بدر سحب ايديها بسرعه وثبتها علي الحيطه وهو بيبص ف عينيه:اتنفسي
شغف هزت راسه بي لا وهي بتشهق
بدر شدها لي فجاه بقت في حضنه ورفع وشه لي وباسها بعمق
شغف اتصدمت وجت تبعد عنه
بدر حط ايدو وراه رقبته وقربها لي اكتر وهو بيتعمق في بوسته كانو منوم
شغف حست الاكسجين بيقل اكتر مسكت في قميص بدر وحست انها هيغم عليها
حاوطها بدر بايدو وهو بيحاول يبعد مش قادر
النور رجع فجاه والاسانسير اشتغل الباب اتفتح والموظفين وقفه يبصه ل بدر الي لسه بيبوس شغف بصدمه
بعد عنها اخير لما سمع صوت همس حوليه بص ل شغف لقها اغم عليها قلبو اتنفض شالها ودخل بيها مكتبه حطها علي الكنبه وحط راسو مكان قلبها يسمع النبض
بدر حس بحاجه غربيه وقلبه بداء يدق:النبضات دي كاني سمعتهع قبل كده رفع راسو يبص ل نبض الي شفايفه كنت ورمه شويه حط ايدو علي شفايفه يتلمسها وبهمس:مالي لما بشوفك بحس اني حد تاني
شغف بدات تفتح عينيه
بدر شال ايدو بسرعه وبتوتر:انتي كويسه
شغف بصت في عينيه لقتها بتلمع ابتسمت:كويسه يا نادر
بدر عقد حاجبه:نادر مين انا بدر
شغف ابتدت تفتكر بتدريج كل حاجه قامت بعصبيه وضربته بالقلم:انت ازاي تعمل كده
بدر بغضب:انتي اتجننتي
شغف ضربتو قلم تاني وبعصبيه:انت فكرني من الزباله الي تعرفهم وفتكرت نادر الدموع اجمعت في عينيه ورفعت ايديها تضربه تاني
بدر مسك ايديها ولفها وراه ضهره وهو بيضغط عليها بغل:انتي اتجننتي
شغف بالم وبكاء:انت حيوان فاهم حيوان
بدر جز علي سنانه وبغضب:انا هوريكي شغل الحيوانات وزقها تاني علي الكنبه
شغف انتفضت بخوف:انت بتعمل اي
بدر بشر:هتعرفي قفل باب المكتب وتصل بسكرتيره فضي المبني الي فوق مش عايز المح حد فيه
شغف قامت تفتح الباب وتخبط جامد
بدر شدها بغل:حيوان ها
شغف بغضب:وحقير لو فاكر كده بتخوفني تبقا عبيط انا بكر
قاطعها بقبله عنيفه وكان قلبه يرفض ما ستقوله
شغف زقته ومسحت بؤقها بقرف:انت انسان مريض
بدر قرب منها بغل ومسك راسها خبطها في الحيطه
فتحت شغف عينيه وهي مسكه راسها بالم:اه راسي قامت مفزوعه تبص ل نفسها وتهز راسه مستحيل
بدر قاعد قدامها علي المكتب حطط رجل علي رجل وببرود:فوقتي
شغف اتنفضت وشدت هدومها المقطعها تغطي نفسها ودموعها نزلها
بدر ببرود:برا واه اعتبري نفسك مرفود استغنيت عن خدماتك
شغف مكنتش سامعه كنت بتفتكر نادر والي كان بيحكي ليها وقد اي ان الموقف ده مؤالم متخيلتش انو بالم ده قاعدت تصوت وتضرب برجليها وهي بتهز راسها بعنف
بدر انتفضت من مكانو وجري عليها بخوف:انتي كويسه
شغف مش سمع وعماله تصرخ
بدر هزهه بخوف:اهدي بقا لكن لا حياه لم تنادي ضربها بالقلم وبصراخ قولت بس
شغف بصتلو بدموع وهي بتكتم شهقتها
بجر شاح وشه وهو بيكور ايدو:برا
شغف بصت ل نفسها مش لبسه حاجه وبدموع:بس
بدر بعصبيه:قولت برا قبل متهور
شغف جت تقوم تقف وقعت علي الارض حاولت مره واتنين وكل مره تقع قاعدت تعيط وهي ضمه نفسه
بدر رق قلبه ليها قلع قميصه وغطها بيه
شغف ضحكت بمرار:تقتل القاتيل وتمشي ف جنازتو رمت القميص عليه بقرف ولبست قميصها الي متقطع من كل حته كانها مش لبسه حاجه وحت تطلع
بدر شدها بغضب:انتي هتطلعي كده
شغف بدموع:مانت كنت هطلعني من غير حاجه اي ضميرك صحي
بدر جز علي سنانه هو عارف لما يتعصب مش بيشوف قدامه بس كان عارف انها مش هتطلع فكرت انها تطلع كده وحد يشوفها بتنهش قلبه ايعقل هو بيحبها
بدر بهمس:مش هتطلعي كده
شغف بغضب ودموعها نزله:لي ضميرك صحي
بدر بعصبيه وتسرع:لا بغير
شغف اتصدمت وهو ايضا انصدم يغار علي من هي تبا ل قلبه ان عشقها وتبا ل حظه الذي اوقعو معها
بدر بلع ريقه:انتي عارفه مبحبش حد يستخدم حاجه انا استخدمتها
شغف دموعها نزلت جت تطلع
بدر شدها بغضب:شكلك مش بتجي بزوق مسك راسها وضربه براسه وقعت علي صدرو
بدر ابتسم وقلبه بداء يدق معلن عن عشقه لها
قلع قميصه ولبسه ليها كان يغطيها بسبب طوله حملها برقه وخرج بيها بغرور وكل بيبص ليه بيصدمه اتجاهل نظراتهم وركب العربيه ومشي وصل ل القصر شالها وتنهد:احمد مش هيعديها علي خير هووف
دخل وهو بيتسحب
شغف فاقت ولقتو شايلها صرخت بغضب:نزلنييييي الحقونييي خطفني
بدر بعصبيه:بس هيصحي اخرسي
احمد بغضب:بدر
بدر بغيظ:عجبك كده
احمد بغضب:تاني بنات في البيت
شغف بغضب وهي بتبصلو:اي بنات دي وبصتلو بصدمه انت
احمد بذهول:انتي جيتي هنا ازاي
بدر عقد حاجبه:انتو تعرفو بعض……..
باس الي جي سواد مش اي كلام وادهم يفتكرو اي غيرو. شوفته انا حلوه ازاي اتنين اهو????????
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية النصيب للكاتبة ياسمين الشريف

اترك رد