Uncategorized

رواية مأمني ومؤلمي الفصل الثاني عشر 12 بقلم كاتبة مبتدئة

 رواية مأمني ومؤلمي الفصل الثاني عشر 12 بقلم كاتبة مبتدئة

رواية مأمني ومؤلمي الفصل الثاني عشر 12 بقلم كاتبة مبتدئة

رواية مأمني ومؤلمي الفصل الثاني عشر 12 بقلم كاتبة مبتدئة

حج محمد… مين يا بنتي
ريم… ده عبدالرحمن بيه يا بابا عاوزني اخد ورق واروحله الفيلا
حج محمد… ياترى في أي
ريم… أكيد في حاجه يعني هو ليه ساب أسر وبيتصل على أنا أجبله الورق
حج محمد… فعلاً غريبه دي
ريم………..
حج محمد.. بصي أنا هاجي معاكي
ريم… لا يا بابا أنا هروح أنا عبدالرحمن بيه راجل كويس جداً يعني هيكون عرف يعني بس هيعرف منين ده لو عامر بيه أتأكد هيقتلني مش هيحب أن حد يعرف وكمان ده بيحبني جداً
حج محمد… خلاص أنا هروح معاكي وهتداري في العربيه كأني مش موجود علشان محدش يأخذ باله
ريم.. ماشي يا زي ما تحب
حج محمد… حج محمد.. خلاص يا بنتي أنا همشي وبكره الصبح نتقابل
ريم.. تمشي تروح فين يا بابا
حج محمد.. أنا حجزت يوم هنا في مبنى قريب هبات انهارده ونروح بكره مع بعض
ريم… معلش بقى يا بابا مش عارفه أقولك تعالى معايه
حج محمد… لا يا بنتي ما ينفعش طبعاً خلي بالك من نفسك وروحي ارتاحي ما تفكريش كتير 
-_-_:_-_-__:_-_-_-_-_–_-_-_—___–
ألو
أدم.. الو أيوه يا أسر
أسر… أنت ازي تمشي حد من العمال من غير أذني
أدم.. ياعم ما تكبرش الموضوع ما أنا وأنت واحد
وبعدين البنت صعبت عليه بصراحه
اأسر… أدم أنا بحذرك أبعد عن البنات إللي في الشركه ولا أحنا فتحناه مكان للشقط
أدم… ههههههه أنت دايماً فاهمني غلط كده
أسر… على فكره انا مش بهزر إياك ده يتكرر تاني
أدم… أي يا أسوره هي الموزه تبعك ولا أي
أسر… يا أبني أنت بتفكر إزاي وأي دماغك دي
أنا أي واحده في الشركه بتعامل معاها كأنها أختي وبخاف عليهم جداً طول ما هما في شركتي يبقوا تابعين ليه وبعد كده كل واحده حره فمتجيش أنت في وقت العمل وتشقطلي علشان المره دي سبتهالك بمزاجي لكن والله المره الجايه ما هفوتهالك يا أدم باشا
أدم… الله الله على الإحترام أنت بتهددني
أسر… أيوه بهددك لو ده حصل تاني
آدم.. يا خلاثي يا ناس على النرفوز سيبتلك الشركه تتحرق بالموزز إللي فيها يا عم الشيخ أسر
أسر قفل التليفون… ده أنت عيل أعوذ بالله منك يا أخي أي ده ولسه الست الهانم لما تجيلي بس وأنا اظبطها – _-_—_—_-:—:-:/) ::
ريم وصلت الشقه وبتخبط على الباب
نجوى… أيوه
ريم… أنا يا نونو ريم
نجوى فتحت الباب.. ريم اللي ما عنتش لقياها تعالى شويه بت يا شيخه
ريم أعمل أي بس أنا بطلع من دي اخش في دي
نجوى… طاب تعالى يا قلبي غيري وصلى وأنا عامله شوية محاشي إنما أي هناكل مع بعض
ريم.. تسلمي يا نونو ياقمر
ريم غيرت واتوضت وصلت
نجوى. يلا يا ريم أنا جهزت الأكل
ريم.. جايه أهو
نجوى. نبدأ بسم الله
ريم… بسم الله
ريم.. امال فين طنط
نجوى.. طنط بس يعنى ومفيش فين معتز
ريم.. لاء انا متعوده ألاقي طنط لكن معتز بيجي على قد الطلب
نجوى.. طيب عمتاََ طنط نزلت تشوف أختها وبنت أختها وطبعاً مشوار زي ده لازم تأخد معتز
ريم.. اشمعنا يعني
نجوى… هي البعيده الغباء عندها بالوراثة ولا حاجه
ما قولنا بنت أختها
ريم.. ااااااااه قولتيلي يعني رايح يشوف بنت خالته ده معتز ده طلع خلبوص ياما تحت الساهي دواهي
نجوى.. ريم أسكتي علشان أنتي هتنقطيني
ريم… والله يا نجوى لو ما قولتي عاوزه أي بطريقه مباشره لأدخل أنام
نجوي… آه يا سوسه يعني أنتي فاهمه إني عاوزه أقول حاجه
طيب يا ستي معتز
ريم.. ماله معتز أنتي هتنقطيني
نجوي… يعني أنتي مش عارفه إني هو معجب بيكي
ريم… عارفه أي الجديد
نجوي… الجديد إنه بيحبك وعاوز يقدملك رسمي
ريم.. شرقت وفضلت تكح
نجوي… ريم يا ريتني ما قولتلك أنتي هتموتي ولا أي
ريم… أنا أنا مش عارفه أقولك أي يا نجوي
نجوي… اسمعيني كويس يا ريم
معتز بيحبك قوي قوي ومش قادر يبعد عنك أكتر من كده عاوز يتقدملك رسمي لأنه اتعلق بيكي وخايفك تضيعي منه أنا فعلاً عمري ما شفت معتز متعلق ببنت بالشكل ده أساساً عمره ما حب غيرك أنتي يا ريم وكل أمنياته دلوقتي أنك توافقي عليه
ريم… أنا
نجوي.. استنى معلش أخلص كلامي مش معنى إني معتز بيحبك كده وكان بيحاول يساعدك أو أنتي قاعده معانا إنك توافقي من الاحراج انك تقولي لاء
لاءه يا ريم أنا عاوزاكي تفكري براحتك ولو أنتي مكاني كنتي هتساعديني وتقفي جمبي
حطي كل حاجه على جنب والقرار ده على جمب وفكري براحتك ده جواز يا ريم وفي الأول والآخر إحنا أخوات ومكانك هنا لغاية ما تحلى مشكلتك
ريم حضنت نجوي ودخلت الاوضه من غير ولا كلمه
نامت على السرير…وفي سرها ياربي أعمل أي دلوقت أنا عمري ما حسيت إني معتز ده أكتر من أخويا أحمد بالرغم اني عارفه إني هو معجب بيه من أول يوم
وفي نفس الوقت هو ساعدني كتير وأنا في بيتهم ومامته عارفه أنه ببحبني يا ترى هتقول عليه أي لما أقوله لاء وبعدين أنا أصلاً لو قلت لاء لازم أمشي مش هينفع أقعد في بيتهم وأنا عارفه أنه بيحبني وأنا رفضاه
وبعدين يا ريم ياترى الدنيا هتاخدك فين تاني وياتري عمي هيعمل أي لما يعرف إني عايشه ياترى هيعترف بيه ولا هيفتكرني كذابه أفضل حاجه الواحد ينام وبكره يحلها حلال
-_-_–_—_-___-_–_) – – _-_-__—__
حج محمد… أي يا ريم صحي النوم
ريم… أي يا بابا هي الساعه كام
حج محمد… الساعه ٧
ريم… يا نهار أبيض ماشي يا بابا ربع ساعة وهقابل حضرتك
ححج محمد.. وأنا مستنيكي في نفس المطعم
ريم… ماشي يا بابا
قامت واتوضت وصلت ولبست وخرجت تقابل باباه
راحت علي الشركه أخدت الورق المطلوب وراحت المطعم لقيت باباه طالب فطار ومستنيها
ريم.. السلام عليكم
حج محمد… وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
يلا أقعدي افطري وبعدين هنمشي
ريم… وبعدين بقى انا هاخد على الدلع ده
حج محمد… يا بنتي علشان تقدري تقفي على رجلك
ريم… طاب يلا نبدأ علشان ما أتأخرش عليهم
أكلوا وركبوا تاكسي ومشيوا
ريم… أحم أحنا كده وصلنا العنوان يا بابا
حج محمد.. على جمب يا أسطي
نزلوا والحج محمد اداري وقالها ما تخافيش أنا هبقي مراقبك طول الوقت هزت ريم رأسها ودخلت الفيلا 
ريم.. السلام عليكم
الحارس.. وعليكم السلام مين حضرتك
ريم.. أنا أنا ريم جايه لعبدالرحمن بيه
الحارس… حضرتك أخدتي ميعاد
ريم.. آه عبدالرحمن بيه محتاج ورق من الشركه وقالي اجيبهوله
الحارس… الو أيوه يا عبدالرحمن بيه
عبدالرحمن.. أيوه
الحارس… في بنت إسمها ريم جايبه لحضرتك ورق
عبدالرحمن.. دخلها
الحارس. حاضر يا عبدالرحمن بيه أتفضلي يا أنسه عم عبده ياعم عبده لو سمحت وصل الأنسه لعبدالرحمن بيه
أخدها عم عبده يوصلها لفيلا أقل ما يقال عليها قصر ملكي والطريق على أما يوصلوا الفيلا كان طويل
عم عبده… ازيك يا بنتي
ريم.. أهلاََ يا عمو
عم عبده.. هو حضرتك من العيله
ريم… لاء أنا شغاله في الشركه
عم عبده بحنين للماضي. سبحان الله شبهه الخالق الناطق
ريم.. هو مين
عم عبده…. عبدالرحمن بيه الله يرحمه
ريم بصتله بصت استغراب قد كده هي شبهه
قالت في سرها مش مكتوبلي إني أشوفك بس
مكتوبلي أشوف شكلك في كل ما أبص في المرايا
قطع شرودها صوت زمارة عربيه جامد خلاها اتخضت
أسر… أي الأنسه ريم بذات نفسها عندنا في الفيلا
ريم في سرها… استغفر الله العظيم
أسر…. ياترى في سبب لزيارتك دي يعني أقدر افيدك
ريم ََمتشكره جداً لأفضال سيادتك أنا عبدالرحمن بيه هو إللي عاوزني
أسر… آه طاب روح أنت يا عم عبده وأنا هوصلها
ريم…لا ما تتعبش نفسك انت أنا هتمشي أنا
وعم عبده
أسر.. غمز لعم عبده
عم عبده.. يا بنتي الطريق طويل والدنيا حر وأنا بصراحه صحتي مش مستحمله
ريم باستسلام؛.. ماشي يا عم عبده روح أنت
ومشيت قصاد العربيه
؛ أسر.. يابنتي يلا بلاش تناكه بقى هتسيحي من الشمس
ريم.. لاء أتفضل أنت أنا مش تعبانه
أسر… براحتك بس حاولي تجري علشان هيقابلك كلبين حراسه ما بيعدوش غير إللي من الفيلا علشان كده عم عبده كان معاكي أهو جبنا سيرة القط أهم جايين جرى أهم
ريم.. لاااااااء كله إلا الكلاب وفتحت العربيه بسرعه ودخلت جواها
أسر.. آه يا جبانه
ريم.. باصه الناحيه التانيه
؛ أسر.. يا ستي عبري إللي جيبني
ريم باصه الناحيه التانيه وهي بتبتسم أبتسامه مخفيه
؛ أسر داس على الفرامل مره واحده خلي قلبها هيقف
ريم.. في أي تاني
أسر… أنتي إزاي تمشي إمبارح من غير ما تقوليلي
ريم.. أدم بيه هو إللي قالي أمشي
أسر.. هو مش أنا قولت لاء
ريم بعند… وهو قال آه
أسر.. لاء بصي بقه أنا في الشركه المتحكم الوحيد بعد عبدالرحمن بيه يعني لا آدم قاللي ولا عادلي مفهوم
ريم.. تمام
أسر… هو أنتي بتكلميني كده ليه
ريم… علشان دي طريقتي
أسر.. لاء أنتي كذابه أنا بشوفك بتكلمي عمي كويس وأدم كمان قاللي أنك معاملتك لطيفه جداً
ريم.. أكيد أي حد معاملته لطيفه هيبقى معاملتي كويسه معاه
أسر.. والله وأدم بقى كانت معاملته لطيفه إزاي
ريم بإخراج .. لو سمحت انا اتأخرت ممكن تتحرك بالعربيه
أسر إنتبه لنفسه بعد ما كان مركز قوي في ملامح ريم
أسر.. آه طبعاً يلا ما قولتليش هو عمي عاوز أي
ريم.. عاوز أوراق من الشركه
أسر باستغراب.. غريبه هو ليه ما طلبهاش مني
ريم. مش عارفه والله بس هو أكد عليه إني أجي الفيلا
أسر.. عمتاََ الفيلا هتنور ودلوقتي نشوف هو محتاج أي
وصلوا لعند عبدالرحمن لقيوا قاعد هو والسيوفي
 بيه
أسر… صباح الخير يا جدو إزيك يا عبدالرحمن بيه
اليوفي بيه.. أهلاََ يا حبيبي وحشني قوي
أسر… والله وأنت كمان يا جدو
عبدالرحمن.. أي ده ريم
في الوقت ده كانت ريم قاعده في العربيه بتستجمع قوتها علشان تقدر تقابل جدها إلى لأول مرة تشوفه بعد إللي سمعته عنه
ريم.. السلام عليكم ازيك يا عدالرحمن بيه
السيوفي بيه… وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
أنتي مين
ريم… أنا ريم
السيوفي.. إزاي ده يحصل سبحان الله وعنيه بدأ يتجمع فيها دموع
ريم بصت لعبدالرحمن وأسر وقالت ازيك يا جدو
السيوفي.. أهلاََ يا بنتي
ريم.. بدأت الدموع تنزل علي خدها وقالتله تصدق إني حضرتك شبه بابا قوي
السيوفي… بابا مين
ريم.. بابا والدي أنا
السيوفي… أنتي مين ومين ابوكي
ريم في وسط ذهول الجميع وطت على أذن عبدالرحمن وقالتله ممكن يا عمي حضرتك تخرج أسر بره
عبدالرحمن أتعجب من كلمة عمي وقال لأسر ممكن تخرج بره
أسر.. هو في أي أنا مش هخرج غير لما أعرف في أي
ريم… توعدني يا جدو أنت وعمو عبدالرحمن انكوا تحموني
عبدالرحمن.. هو في أي إللي بيحصل
السيوفي.. استنى أنت يا عبدالرحمن اتكلمي يا بنتي ووعد هحكميكي لآخر يوم في عمري
ريم… طاب وأسر
السيوفي.. أسر زيه زي عبدالرحمن
ريم.. بس إللي هقوله مش هيعجبه
السيوفي… حتى لو مش هيعجبه هبحافظ على وعد جده اتكلمي يا بنتي
ريم… أنا أنا
أسر وعبدالرحمن ماتتكلمي يا ريم
ريم.. أنا ريم عبدالرحمن السيوفي
السيوفي بيه دموعه نزلت وحضنها
بس عبدالرحمن وأسر كانوا مصدومين
أسر… مش معنى إننا بنعاملك حلو يبقى تنصبي علينا أي جو المسلسلات الهندي دي
عبدالرحمن.. أي يا ريم إللي بتقولي ده عبدالرحمن اخويا مات من عشرين سنة
ريم بشهقه من العياط
أولاََ أنا ما بنصبش يا أسر ثانياً أنا عارفه إني بابا مات يا عمي وعارفه كل التفاصيل
أسر.. ولما أنتي ما بتنصبيش وعارفه كل التفاصيل ١
ما قولتليش الكلام ده من البداية ليه يا ست ريم
السيوفي. بس كلمه واحده مش عاوز ولا نفس غير ريم أحكي يا بنتي عاوزه تقولي اي وعاوزني أحميكي من مين
ريم.. عامر بيه يا جدو
أسر.. نعم هي دي خطتك تدمري العيلة
ريم.. يا جدو أنا قولت أن أسر مش هيستحمل
أسر.. أسمى أسر بيه اتعلمي تتعاملي مع اسيادك بأسلوب
السيوفي… بسسس أي كأني مش موجود ما اسمعش ليك حس يا أسر احكي ياريم مالكيش دعوه بيه
ريم… حكت كل القصه لغاية ما جت قعدت معاه
عبدالرحمن.. أنتي بتقولي أي معنى كده إني عامر هو السبب
أسر… وليه ما تقولش إني لو كلامها حقيقه وأنا ما اعتقدش إني يكون الراجل إللي رباها هو إللي أخدها علشان لما تكبر بجيب من وراها شوية فلوس
ريم.. بصوت عالي أنا ما اسمحلكشي تجيب سيرة بابا بحاجه وحشه وبدأت في الأزمة الصدرية لغاية ما وقعت على الأرض جرى عبدالرحمن بسرعه وجدها قام مشي ناحيتها ووقع جرى أسر بسرعه سند جده وقعده على الكرسي وعبدالرحمن قعد ريم وطلع البخاخه من الشنطه وبدأ يفوق فيها
السيوفي وهو بينهج.. لسه مش متأكدين إنها بنت عبدالرحمن بعد ده كله ده أنا شايف عبدالرحمن بأزمة التنفس بالملامح بالطيبه بالصوت بكل حاجه
ريم بدأت تفوق والسيوفي هدى
السيوفي…أي يا بنت عبدالرحمن هديتي
ريم… أيوه يا جدو الحمدلله
السيوفي… طوال حياتي عايش في عذاب لأني عارف إنك عايشه ومش عارف أوصلك
ريم……. بابااااااااااا
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ثائر للكاتبه هنا سامح

اترك رد

error: Content is protected !!