Uncategorized

رواية عشقت صعيدي الفصل السابع عشر 17 ندى حمادة

 رواية عشقت صعيدي الفصل السابع عشر 17 ندى حمادة

رواية عشقت صعيدي الفصل السابع عشر 17 ندى حمادة

رواية عشقت صعيدي الفصل السابع عشر 17 ندى حمادة

يارا نعممم واحد صعيدي ازاي 
ندى اي يعني فيها اي 
جت فاطمه انا اسفه علي التأخير 
ندى بحب ولا يهمك ي حببتي يلا نروح نتغده 
ماشيو المطعم وطلبو الاكل 
ندى صح ي فاطمه انتي عايشه فين ندى انا عايشه في مكان بيت صغير كده علي قدي انا واهلى 
ندى ربنا يسعدكم ي قمر عندك كام اخ واخت 
فاطمه 4
يارا وياتري بابكي بيشتغل اي 
فاطمه بحزن ولدي عاجز 
ندى حزنت عليها عندك حد اكبر منك 
فاطمه لا انا الكبيرة 
ندى حببتي انتي بجد بنت بميت راجل انك تشتغلي عشان تصرفي علي ابوكي وامك واخواتك بجد ربنا يقويكي ي حبيبتي 
فاطمه حست انها طيبه جدا وحبتها ويخليك ي ندى هانم
ندى اي ده ندى هانم اي بس اسمي ندى بس 
فاطمه خلاص ماشي
يارا متغاظه جدا من فاطمه ومش عارفه لي 
بعد مخلصو الاكل ندى حسابت وفاطمه رجعت الشركه تكمل شغلها وندى ويارا خرجو يتمشو 
يارا علي فكرة ي ندى البنت دي مش من مستوكي انك تتكلمي معاها
ندى بزعل لي ي يارا عشان هي فقيرة ولا لان بابها عاجز 
ندى بحزن طيب منا ابويا عندو فلوس وكل حاجه أهو وطول الوقت كان حرمني منها يارا انا عشت سنين حياتي عذاب ابويا معاه فلوس لكن رافض يدخلني الكليه الا نفسي فيها عشان الفلوس ورفض اني اشتغل فالشركه وإني اشتغل في اي مكان عشان افضل محتاجه انو يديني فلوس وكل حاجه كان نفسي فيها مكنش بيجبهالي وانهارت ندى من العياط انا اتحرمت من كل حاجه حتى حنان ابويا مشفوتش وديما يضربني وبيكرهني وياخد مني كل حاجه بحبها بابا كسرني رحرمني اني اعيش طفولتي زي اي طفل عادي الناس بتحسدني علي ابويا وفلوسو انا مدخلتش الشركه غير لما ابويا تعب وطلب اني اقف فالشركه غير كده مكنتش يعتبرها شركه أبويا اصلا انتي فاهمه اي الفلوس مش كل حاجه متاخديش بالظاهر ي يارا 
ومشيت ندى وهي بتعيط جامد وساقت العرابيه ومنهارا لي ي بابا لي لي عملت كده مش قادرة انسى كل ده لي????????حرام عليك ي بابا وكانت هتعمل حدثه ووقفت فجاه اتخبطت فالازاز الناس اتلمت انتي كويسه 
ندى اه 
ي بنتي حرام عليك مش بتعرفي تسوقي لي بتركبي عرابيه لي 
ندى انا اسفه جدا ومشيت راحت مكان بعيد عن الناس مكان خالي بتروح من وهي صغيرة تعيط وتسرخ من غير محد يحس بيها فضلت ساعات تتكلم وتعيط لحد مانامت مكانها صحيت بليل وقامت مشيت ندى روحت البيت قابلت مامتها 
ندى انتي كويسه ي بنتي مالك عينك ورمه لي معيطه لي بس 
ندى بتعب مفيش هروح انام ي امي تعبانه 
نامت ندى ادم رن كتير مش بترد ادم خايف جدا عليها رن علي مامتها وكلمها
الام ولله ي ادم ندى جايه منهارة ونعبانه اوي وعينيها ورمه من العياط ودخلت نامت 
ادم بخوف لي كده متعرفيش السبب 
الام لا بس يمكن افتكرت الا عملو ابوها فيها 
ادم انا جاي دلوقتي ومتعرفيش ندى 
وصل ادم وكانت الساعه حاولي 11بليل سلم علي مامت ندى وطلع الاوضه بتاع ندى لقيها نايمه باهمال علي السرير وبلبسها الا كانت بيه برة وباين علي وشها التعب اوي 
ادم بيفكر مالك ي ندى اي الا وصلك للحاله دي بس????
قرب منها وعدلها علي السرير وغير ليها هدومها ولبسها قميص قطني مريح بنصف كم واخذها في حضنو ونامو وندى مش حاسه باي حاجه خالص 
تاني يوم فاقت ندى بتعب وكسل بس مش عارفه تتحرك بصت لقيت ادم حضنها جامد ومحوط عليها بايدو 
ندى مش مصدقه ان ده ادم 
ندى بزهول انا بحلم صح ولله انا اتجننت????????????‍♀️من كتر مابفكر فيه بحلم بيه انا هنام اصحى مش هلاقيه أهو غمضت وفتحت برضو ندى في حضن ادم 
ادم مش قادر يمنع نفسو عن الضحك هو صاحي من بدري 
ادم ضحك بصوت عالي لالاا مش قادر البت اتجننت ????????
مالك ي حبيبتي انا ادم ولله 
ندى ازاي جيت ازاي ها وايمته وعرفت ازاي اني محتاجلك وانا مكلمتكش 
ادم انا الصقر ي ماما يعني مفيش حاجه تستخبى عني هاا بس مش قادر انسى منظرك وانتي صاحيه من النوم????
ندى بغيظ بس غلاسه بقى 
ادم حاضر هااا بقى زعلانه لي ومالك اي الا حصل امبارح 
ندى بحزن افتكرت كل حاجه بابا عملها فيا مش قادرة انسى ي ادم مش قادرة 
ادم خدها في حضنو وقالها ي حببتي مع الوقت كل حاجه بتتنسى وانا معاكي أهو 
ندى حضنتو جامد وقالت انا حقيقي ربنا عوضني بيك 
كل هذا كان يسمعه محمد
محمد سمع كل حاجه راح الاوضه اتصل بشخص 
محمد الو 
الشخص …..
انا زهقت والبت مش ناسيه الا عملتو فيها وادم بيحاول يكسبها بكل الطرق لازم نقرب الخطه
الشخص … 
محمد يبقى كده تمام اوي حدد وكلمني 
الشخص …
محمد 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية صعيدي علمني الأدب للكاتبة حنين عادل

اترك رد