روايات

رواية أميرة الرعد الفصل العاشر 10 بقلم ندا الشرقاوي

  رواية أميرة الرعد الفصل العاشر 10 بقلم ندا الشرقاوي

 رواية أميرة الرعد الفصل العاشر 10 بقلم ندا الشرقاوي

 رواية أميرة الرعد الفصل العاشر 10 بقلم ندا الشرقاوي

صحيت اميره لقت رعد لابس وفي حقيبه سفر
اميره /رعد انت رايح فين
رعد وهو يقبل راسها  /مسافر
اميره/مسافر فين
رعد /مسافر شغل اسبوع واحد
اميرة /مسافر ومش قولتي ليه
رعد /هو اسبوع واحد بس ياأميره معلش حقك عليا اني مقولتلكيش
اميره بدموع /لا انت هتسبني زي مامي من ساعت ما اتجوزت وهيا مش بتسأل عليا غير في الفون وكمان قالت إنها هتسافر وتتجوز انت عاوز تسبني زيها
رعد /ياأميرتي هو اسبوع واحد
اميرة /امشي يارعد
رعد /ياأميره
اميره /امشي
نزل رعد لقي يوسف
يوسف /فين اميرة
رعد /قعده فوق بتعيط
يوسف /طب ما تخدها معاك انا عارف انك مسافر بطياره خاصه وكمان مش شغل
رعد /بعدين هقولك خلي بالك من اميرة وجنه
يوسف /ماشي يارعد
في السرايا
هدي /سليم في عريس متجدم (متقدم) لياسمين
(هدي المنشاوي بتتكلم مصري عادي بس هيا بتحب تتكلم بالغه الصعديه لغه أهلها)
سليم /وانتي عرفتي منين
هدي/امه چت عندنا انهارده
سليم /بتي لسه صغيرة ومش هغصب عليها حاجه
ساميه بخبث /ولد عمها احچ بيها ولا اي البت لولد عمها
سليم/ولد عمها مين انسي الكلام دا
ساميه /ليه ياود عمي دا حته ولد اخوك الله يرحمه
سليم /الله يسامحك ياخوي مش عارف مخه كان فين وهو بيكتب الكتاب ولا انتي كنتي سحراله
في الفيلا
طلع يوسف لاميره
يوسف /اميره افتحي اميرة
فتحت الباب وكانت بتعيط
يوسف /مالك ياأميره بتعيطي ليه
اميره /مفيش ياابيه
يوسف /تعالي ياأميره نقعد
يوسف /بصي ياأميره رعد متعودش انه يقول لحد هو رايح فين ولا جاي منين بس اللي اعرفه انه مرداش يقولك علشان مش تزعلي وبعدين هو اسبوع واحد بس ياله البسي علشان اوصلك الجامعه وكلمي رعد قبل ما يركب الطياره يالة
اميره /حاضر ياابيه هيا جنه صحيت
يوسف /لا لسه
نزل يوسف واميره بترن علي رعد
رعد بقلق/اميره  في اي انتي كويسه جنه كويسة
اميره /مفيش يارعد انا حبيت اطمن عليك بس علشان نزلت من غير ما اودعك معلش انا اسفه
رعد /لا ياروحي انا اللي غلطان مش قلتلك بس مكنتش عاوزك تزعلي ياله روحي الجامعه بس معاكي حرس ياأميره متمشيش من غير حرس ويوسف هيوصلك لبس واسع ماشي واسع
اميره /حاضر
رعد /اميره
اميره /نعم
رعد /هتوحشيني ياأميرتي
اميرة بكسوف /انت كمان
وقفلت المكالمة علي طول
لبست اميره فستان واسع ولمت شعرها علي شكل كحكه
وتصورت صوره وبعتتها لرعد
الشات
رعد /جميله ياأميرتي  ????
اميره /????????????انا هنزل بقا
رعد /ماشي سيبي الفون مفتوح اوعي تقفليه
اميره /ماشي
نزلت اميره ومشيت هيا  ويوسف علي الجامعه وطبعا معاها طقم كامل من الحرس
وصلت الجامعه
يوسف /اول ما تخلصي رني عليا
اميره /ماشي ياابيه
يوسف بابتسامة /ياله ياروحي ادخلي
دخلت اميره الجامعه ومعاها الحرس
احد الشباب /هيا مين دي
بنت مغروره /دي وحده كده جديده بس مبتتحركش منغير حرس حته في المدرج بتلاقي حرس ودا ممنوع معرفش دخلوا ازاي
الشاب /اممم مفيش مانع نتعرف
البنت /نتعرف اي بس دي شكلها مش نوعنا خالص
الشاب بغمزه /احب اجرب النوع الجديد
(احمد العربي 22سنه بينجح بالواسطة مغرور عاوز كل حاجه ليه هو علشان ابن رجل أعمال مشهور جدا دخل طب بالفلوس)
دخلت اميره المدرج
الدكتور بعصبيه/اي دا مين سمحلكوا تتخلوا هنا
رئيس الحرس /احنا حرس اميره هانم ومش ينفع نسبها هنا
الدكتور /ازاي اتفضلوا بره ياله
اميره بصوت هادي /خلاص يادكتور اطلعوا استنوا علي باب المدرج وسيبوا اتنين بس هنا
الدكتور/كله يطلع ياطالبه يامحترمه
رئيس الحرس بتحذير /اتفضل يادكتور اشرح واحنا واقفين مفيش حاجه احنا وخدين اذن من عميد الكليه
الدكتور  بدا يشرح وكله مستغرب ازاي الحرس هيدنهم في المدرج غير انهم مسلحين كمان
بعد مرور عده ساعات طلعت اميره من المدرج
احمد /اذيك ياقمر انتي نتعرف على بعض
اخد بوكس من يوسف / وماله اعرفك انا خدو الحي **ا* ن دا علي المخزن
اخد اميره علي العربيه
يوسف /انتي عارفه لو رعد كان زمانه خلص عليه
اميره /ياابيه انا مالي هو اللي جاي يتعرف
يوسف /لا والنبي طب ياله نروح رعد وصل أوروبا وعاوز يكلمك
وصلوا البيت دخلوا لقوا رحمه جوه
رحمة/ Surprise
اميره /هاي رحمه
رحمه /انا قلت اعملهالكوا مفاجأه واقعد معاكوا يومين اي دا يوسف عامل اي
يوسف بتصنع الابتسامه /الحمد لله وانتي
رحمه /الحمد لله
دخلت ياسمين /انا جيت يافتاح ياعليم يارزاق ياكريم اي اللي جابك يارحمه
رحمه /دا واجب الضيافه برده ياياسمين انا قلت اقعد معاكوا يومين لحد ما رعد يرجع من السفر
اميره /انا طالعه لجنه واكلم رعد نورتي يارحمه
رحمه بخبث /هو انا ممكن انام في الجناح بتاع رعد
اميره بستغراب /جناح رعد امال انا انام فين انا وجنه ان شاء الله
رحمه /اي دا انا فكره انكوا بتناموا في اوضه تانيه اصل رعد مكنش بيدخل حد الجناح بتاعه
ياسمين وهي فهمت رحمه بتحاول تقول اي /مش مراته اكيد هتبعت في الجناح بتاعه يعني اطلعي ياأميره
طلعت اميره ودخلت
اميره للمربيه /اتفضلي انتي انا ههتم بيها
المربيه /تمام
اميره /جنتي تعالي ياروحي وسألتها وقعدت تلعب معاها
فهي احببتها كأنها ابنتها
اميره /تعالي نكلم بابي
واتصلت فيديو كول علي رعد
رعد /اميرتي عامله اي
اميرة /كويسه الحمد لله وجنه معايا اهي لسه جايه من الجامعه
رعد/ماشي ياروحي عملتي اي بقا في الجامعه احكيلي
بدأت اميره تحكيله كل حاجه وحكت موقف الدكتور بس محكتش موقف احمد ويوسف
رعد /اممممم ماشي ياأميره واي تاني
اميره /ورحمة جت تقعد هنا يومين
رعد بستغراب/ليه يعني ماعلينا ماشي انا هقفل واكلمك بليل علشان عندي meeting
اميره /ماشي باي
قفل رعد المكالمه وغادر الشركه وراح علي المستشفي
الحوار مترجم
دكتور مايك /اهلا رعد بيك اتفضل
رعد /اهلا دكتور مابك أين غرفه المريض
دكتور مايك /تفضل
دخل غرفه المريض
المريض /رررعد
رعد /عمي……
عم رعد ازاي؟ ورعد هيعمل اي؟
واي سبب الغيبوبه؟
ورحمه هتعمل اي مع اميرة؟
هنعرف البارت الجاي
يتبع…..
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!