Uncategorized

رواية عندما يعشق الجاسر الفصل السابع والعشرون 27 بقلم ريم محمد

 رواية عندما يعشق الجاسر الفصل السابع والعشرون 27 بقلم ريم محمد

رواية عندما يعشق الجاسر الفصل السابع والعشرون 27 بقلم ريم محمد

رواية عندما يعشق الجاسر الفصل السابع والعشرون 27 بقلم ريم محمد

جاسر :بجد يا مليكه انتي بتحبيني
مليكه :ايوه يا جاسر بس مكنتش عايزه اتعلق بيك لاني عارف انك مش بتحبني 
جاسر :انا لغايت امبارح مكنتش متاكد من حبي ليكي بس النهارده اتاكدت من الموضوع كله انا بحبك لما لقيتهم بيتكلموا عليكي حسيت اني عايز اقتلهم بجد انتي مراتي محدش في العالم ده ليه حق أنه يتكلم عليها انتي اشرف واطيب قلب شفته في حياتي انا بحبك يا مليكه اوي 
مليكه :وانا كمان يا جاسر
جاسر :ايه رايك بلاش نروح البيت نروح اوتيل نقضي النهار كله انا وانتي بس لوحدنا ونبات هناك كمان انا مش عايز اقعد في البيت النهارده ايه رايك 
مليكه :انا موافقه أي مكان نكون في مع بعض هيبقي حلو 
جاسر :تمام يلا بينا 
*********************************************
في الشركه 
®®®®®
مايا :ايه ده محمد اومال فين جاسر مش المفروض يكون هنا ولا ايه 
جاسر :اخوكي شكله هايص  مع مليكه ومش جاي الشغل لمده اربع ايام 
مايا :بجد اخيرا يعم دا انا كنت حاسه اني هموت لغايت انا يحبها بس كنت عايزه نخرج انا وهو مليكه ناكل بره 
محمد :ايه رايك انا اعزمك موافقه 
مايا :تمام مفيش بس مش هتعبك معايا 
محمد :اتعبيني بس انتي يا ستي تعبك راحه يلا 
مايا :يلا 
محمد راح وهو مايا علي المطعم 
محمد :مايا تأكلي ايه 
مايا :هاخد واحد ………وعصير مانجا لو سمحت 
محمد :وانا ذيها بس قهوه اوكي
مايا :محمد بلاش قهوه كثير هتتعب كده 
محمد. :ليه خايفه عليا 
مايا :اه طبعا خايفه عليك 
محمد :ليه يا مايا 
مايا :يعني ايه ليه مش فاهمه 
محمد :ليه انتي بتخافي عليا انا بعنيلك ايه 
مايا :صديق جاسر ونتربي معانا 
محمد :بس بس يا مايا 
مايا :اومال انت عايز تسمع ايه يا محمد 
محمد :انك معجبه بيا يا مايا 
مايا اتوترت وسكتت 
محمد :انتي مفكراني مش ملاحظ بس انا كنت عايز اقولك حاجه يا مايا انا كمان بحبك انا مكنتش بعبر عن مشاعري لاني مكنتش عايز اخون صاحبي بس انا بحبك يا مايا انا بس عايز اعرف انتي بتحبيني ولا انا كنت بتخيل من حبي ليكي 
مايا سكتت ومكنتش بترد
محمد :خلاص الجواب وصل انا اسف يا مايا اعتبريني مقولتش اي حاجه 
مايا :محمد وقف انا كمان بحبك جدا وكنت فكراك مش بتحبني كنت فاكره اني بالنسبه ليك اخت صحبك بس بس انا بحبك 
محمد :طيب بصي بقا بما اني بحبك وانتي بتحبيني انا هروح اطلبك من أهلك اتفقنا كده علطول وبعدها نتجوز
مايا :محمد انت بتقول 
محمد :بلا محمد بلا بتاع بقا ده قراري النهاءي خلاص يلا كلي 
مايا بكسوف :حاضر 
*********************************************
جاسر :وصلنا الأوضه بصي احنا نطلب اكل نتغدي وبعد كده اخد شاور وننام شويا ونصحي علي المغرب ايه رايك 
مليكه :انا موافقه 
جاسر :طيب انا اصلا طلبت الاكل وانا طالع فزمانه قرب يجي هدخل اخد شاور علي ما يحيبوا الاكل اتفقنا 
مليكه بعد شويا كان الاكل وصل وهي فتحت وجابته 
مليكه :جاسر الاكل وصل وتيلفونك بيرن 
جاسر طلع لافف الفوطه بس علي وسطه واول انا شاف التيلفون وعرف أن كارمن هي البترن قرر أنه يقفل التيلفون خالص 
مليكه :ليه مردتش
جاسر :مش حد مهم 
مليكه صوتت :جاسر روح البس عيب كده 
جاسر :عيب طيب هدخل البس يا مليكه 
جاسر ومليكه قعدوا ياكلوا ويتكلموا كثير وكل شويا جاسر كان بيشوف الفرق بين مليكه وكارمن قرر أنه لازم يطلق كارمن بس بعد ما ينقذها من الزعيم الاول ويأمن حياتها
لانه حاسس بالزنب نحياتها
جاسر :ايه رايك ننام شويا وانتي ترتاحي كان يوم متعب موفقه وكمان عايزه بليل بكل طاقتك 
مليكه :ليه مش فاهمه 
جاسر :هتعرفي بليل 
مليكه وجاسر ناموا 
*********************************************
كارمن :انا يا جاسر تقفل في وشي ماشي اما وريتك وفين الزفت جاسر ده كمان معرفش يعمل اي حاجه 
ساهر :الو يا كارمن خير بتكلميني ليه مش من ساعه انا حققتي خططتك ومعبرتنيش
كارمن :ممكن افهم انت متحركتش مع مايا ليه 
ساهر :انتي هتضحكي علي نفسك ولا عليا انا ومايا مكنش في بينا حاجه انا الي كنت بحاول اوقعها بس وهي مكنتش عارفه اعمل ايه إنما دلوقتي بتصدني بكل الطرق يعني مايا بقت كارت محروق انتي يبنتي مش مع نجوي وال …….كمان 
كارمن :اه بس لو نجوي عرفت اني شغاله مع ده علي ابنها هتقلب عليا كنت عايزه كارت غيرها في البيت 
ساهر :وجيالي تحب اقلك مايا خلاص راحت وانا مش هعرف اعملها حاجه 
كارمن :اقفل انا غلطانه اني بكلمك هو مفيش غير الزعيم ال يساعدني هو المره الفاتت الساعدني ارسم الخطه لولا ……..ده مكنتش عرفت اخلي الزعيم بس هو وصلني ليه لمصلحته عشان يوصل مليكه بي ده عايز يقتلها الزعيم بقي عايز يصفي حسابه مع جاسر وانا هساعده بس كده عشان اعرفك يا بت انتي مين هي كارمن وكارمن مبتستغناش عن حاجتها بسهوله 
*********************************************
مليكه قامت من النوم بس حست بحاجات غريبه بتبص لقن الاوضه كلها شموع وورد 
جاسر :انا حبيبت اخلي اليوم مميز لينا ايه رايك 
مليكه :روعه يا جاسر بجد روعه 
جاسر :طيب البرنسيس تسمحلي بالرقصه ده معاها ولا لاء 
مليكه بتفكير :اه تسمح 
جاسر قعد يرقص هو وهي وكانوا بيبصوا في عيون بعض وهو حاضنها وفجأه همس في ودانها
جاسر :مليكه انا عايزك تبقي مراتي 
مليكه :انا مراتك يا جاسر
جاسر :عايزك تبقي مراتي بتاعتي لوحدي موافقه 
مليكه بكسوف :موافقه يا جاسر 
جاسر شال مليكه وراح علي السرير
(وسكتت شهرزاد عن الكلام الغير مباح )
يتبع….
لقراءة الفصل الثامن والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد

error: Content is protected !!