Uncategorized

رواية غرام الرعد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم رحمة أشرف

 رواية غرام الرعد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم رحمة أشرف

رحمه بصوت عالي …. مرواااان
مروان كان قاعد مع زهراء سمع صوت رحمه طلع يجري ووراه زهراء لقاا رحمه بتحاول تهرب من واحد بس هو ماسك فيها راح ضربه علي دماغه بظهر المسدس و ندا للحراس 
… ايوه يا باشا 
مروان بعصبية. خد الكلب ده…علي المخزن الكبير …واتوصو بيه شويه 
.. امرك يا باشا.. 
زهراء ماسكه ايد رحمه الي انجرحت وبتنزف جامد 
زهراء بدموع.  اديكي بتنزف جامد يا رحمه 
رحمه بضعف. انا …ك..كويسه يا قلبي 
زهراء بدموع .مروان مروان. ودينا المستشفى . علشان خاطري
رحمه بتعب. ما ت… ما تقلقيش… …انا ..انا كويسه ….. متقوليش ل… رعد.. ..حا..جه  واغمى عليها 
زهراء بدموع. مروان مروان الحق رحمه مروااااان
مروان جه جري من عند الحراس  شالها وداها المستشفى 
الدكتوره بتسرع … عيزين نقل دم 
زهراء بدموع وانهيار … اه اه….. خدي مني انا 
الدكتوره. اتفضلي حضرتك معايا 
زهراء ومروان مشيو مع الدكتوره 
الدكتوره وهي تشاور علي السرير … اقعدي هنا ممكن 
زهراء قعدت على السرير…. ودموعها موقفتش لحظه عن النزول.  كانت شلال من الدموع … فهي تشعر بوجع في قلبها ليس من التعب بال من الخوف علي نصفها الآخر ……. 
زهراء كانت خايفه من الحقنه اوي…. لانها تكره معدات المشفي.. وخاصه الحقن ..
مروان. حس بخوفها من تلك الحقنه الصغيره ابتسم وذهب ليمسك بيدها 
الدكتوره بهدوء. اخدت دم من زهراء وخلصت واتجهت للعمليات من تاني  وزهراء ومروان بره 
زهراء بتعيط ومروان بيحاول يهديها ..اهدي يا حبيبتي هتكون كويسه
زهراء قعدت تعيط وهي بتبص علي العمليات شويه و لمروان شويه 
الدكتوره خرجت من عند رحمه. هي كويسه بس هي ترتاح ساعه كده وهتكون بخير ..والف سلامه عليها 
زهراء بدموع … الله يسلمك … ممكن ادخلها 
الدكتوره بابتسامه .. مينفعش… كمان ساعه 
وسابتهم ومشيت 
زهراء عيطت اكتر. رحمه 
مروان وهو يحاول يهديها ويمسك أعصابه ..وما يتهورش ويحنضها..فهو وعد صديقه أنه لم يحضنها او يقرب منها الا وهي زوجته امام الله .. اهدي يا قلبي الدكتوره قالت انها بخير …وان شاء الله هتقوم بالسلامه 
زهراء هديت شويه من كلامه … مين الي ضربها 
مروان بهدوء مخيف… حامد باشا تقدري تقولي عليه كده عدو لدود ل رعد في الشغل وكل حاجه ..يعني 
زهراء بصدمه. ويعرف رحمه منين 
مروان بتفكير . جه القصر  مرتين وشافها …… ورحمه مشاء الله… لسانها طول عليه…. و الواد الي كان هيموتها 
بيقول انه عايزها 
زهراء بعدم فهم …يعني ايه عايزها 
مروان بابتسامه علي برأتها ..يعني ياحبيبتي.  بيحبها..عايز يجوزها..
زهراء بصدمه …ايييه بيحبها….. أما راجل زباله صحيح …. هو علي ما اعتقد أنه كبير صح 
مروان بابتسامه..صح .تقريبا 60 سنه 
زهراء فتحت بقها بصدمه.  نععععم ..كم 60 …احيه 
مروان انفجر ضحك علي شكلها الطفولي 
عد الوقت بين دموع زهراء و تهوين مروان ليها … وهو يفعل ما بجهده أنها يلا يقرب منها … بسبب ضعفه امام دموعها ..التي تقطع في قلبه المسكين .. قطع شرودهم
الممرضه بابتسامه لمروان .. المريضه فاقت تقدر تدخل يا باشا ..
زهراء قامت جرت لجوه ومروان وراها 
زهراء بدموع . رحمه انتي كويسه 
رحمه بابتسامه ألم. ايوه كويسه 
مروان دق علي الباب ..ادخل 
رحمه رفعت الحجاب علي شعرها الأسود .. ادخل يا مروان 
مروان بابتسامه ..  الحمدلله على سلامتك
رحمه بابتسامه. الله يسلمك
زهراء حضنت رحمه. 
رحمه بوجع. اااااه..ايه يا زهراء … ايدي 
زهراء بدموع. انا اسفه ..كنت خايفه عليكي اوي 
رحمه ابتسمت و حضنتها. متخفيش يا قلبي انا كويسه 
زهراء… قطع كلامها رنين تلفونها وكانت ريوان
ريوان. ألو.. انتم فين يا زهراء…. رحت المدرسه.. وريتاج قالت إنكم خرجتو
زهراء بهدوء مختلط بدموع .. انا ومروان مع رحمه في المستشفى… رحمه في حد كان عايز يموتها . 
ريوان. اييييييه… مستشفى ايه 
زهراء وهي تكلم مروان باستغراب. احنا في مستشفى ايه
مروان بابتسامه. مستشفى الجارحي
زهراء وهي تكلم ريوان. مستشفى. الجارحي
ريوان. خلاص ماشي على وصول
زهراء قفلت مع ريوان باستغراب … دي مستشفى الجارحي
مروان بابتسامه . ايوه ليه 
رحمه بتسرع .. دي أكبر مستشفى في مصر 
مروان. دي مستشفى الجارحي تابعه الاملاك عيلة الجارحي 
رحمه بصدمه .. بتاعت رعد
مروان ضحك علي صدمتهم .. هههههه ايوه
رحمه بغمزه. طلعتم أغنياء عنا فاحش يعني …اللهم نص الفلوس الي معاهم 
زهراء ومروان. هههههه 
مروان بهزار ..مهو القر ده هو الي بيجبنا لورا  
زهراء بابتسامه … استنا.. في حاجه تانيه مخبينها … اوع تقول إن انتو أصحاب البلد  
مروان ضحك.. ههههههه لا مش للدرجه دي … هم بس كام شركه كده حولين العالم. و كام مستشفي في البلد وبرا البلد وقريب هيبقا في العالم كله … وانجح رجال أعمال في الشرق الأوسط والعالم برضو   
رحمه بهزار. اقولك علي انجازاتي 
مروان. اتفضلي سمعيني
رحمه بهزار وضحك ..انا لا املك حتي الهدوم الي لبسها …دي سوسو من كتر ما انا بشحت هدومي .. كتبه عليا وصلات امانه. 
مروان انفجر من الضحك . هههههه ايه ده ..ده بجد 
زهراء بابتسامه وضحك … حصل 
رحمه. ههههههههه لسه هنشوف كتير 
????????????????????????????????????????
في مكان تاني 
في بيت ريتاج ..مااااماااا عريس مين وعتريس مين بس يا ست الكل …احنا ناس وش كزالك . اوعي يا ماما اوعي  يا حبيبتي.  ربنا يخليكي للغلابه …. انا عايزه انام 
الام بعصبيه ..ما هي طولة لسانك دي هي الي بطفش العرسان…. انتي مكنتيش كده. انتي رحمه غيرتك اوي…. وخلتك شبهها 
ريتاج بزهق.. ومين جاب سيرة رحمه دلوقتي يا امي. هي البنت عملتلك حاجه 
الام بعصبيه..اه عملت .. من ساعت ما صاحبتيها وانتي بقيتي تردي عليا … وتجاوحي .. قصاد مامتك
ريتاج عيطت وزعقت فيها. انتي عايزه مني ايه يا امي. ارحميني. .. تعرفي هي فعلا غيرتي بس للاحسن… ها كنتي عيزاني مين عيزاني ريتاج الضعيفه ..الي اول ما تقوللها اتجوزي ده يا ريتاج. موافقه. وتعملي كده يا ريتاج موافقه. اتزفتي كده يا ريتاج .موافقه. يا ست يا ست ارحميني .ابوس ايدك ….. بسببك خلتيني انخطب لواحد مش بحبه ليه علشان ابن عمت خالت امي ..الي بنهم مشاكل من زمان والمفروض ريتاج هي الي تحلها.   ما ريتاج هي الي تستاهل كل ده. تعرفي يا امي. انا عمري ما عليت صوتي عليكي ..كنت ديما بقول حاضر و نعم وبس ..عارفه يا امي رحمه علمتني اني مش اي حاجه تتقلي اقول عليها تمام. لازم اشوف ازا كانت مناسبه ليا ولا لا. وبعدين أقرر … 
الام بزعيق. اه علمتك تقفي قصاد امك … وتعلي صوتك عليها …
ريتاج بدموع.  ده كل الي همك ..ده ….بصي يا ماما. انا بحب رحمه هي صحبتي الوحيده…..ومش هبعد عنها … رحمه مقلتليش ..اقف قصادك…رحمه بتحبك علي فكره. …سلام انا اتخنقت.  وجريت لبره 
الام بزعيق. بت يا ريتاج ..طيب والله لم ابوكي يرجع 
ريتاج مشيت وهي منهارة وتتذكر صديقتها 
فلاش باك 
رحمه .يا حبيبتي. بطلي بقا طيبة قلب … انتي مش عبيد ..ولا عروسه لعبه. 
ريتاج بزهق..يعني أقف قدام امي يعني يا رحمه 
رحمه بإبتسامه. لا سبيلي انا امك اقف قصادها….بس يا روحي انتي ..الحاجه الي مش حباها قولي عليها لا.  امك استحلة الموضوع. انها تقولك ريتاج عملي كده . تقولي حاضر. حاضر حاضر .قولي مره لا في حياتك 
ريتاج بصتلها.  تفتكري. طيب مش هبقا كده قليلت الادب 
رحمه بزهق..والله انا الي قليلت الادب اني بتكلم معاكي ..اصلا ..اوعي ابت كده 
ريتاج مسكت فيها. خلاص خلاص .. كملي 
رحمه بابتسامه. بصي يا ريتاج …. انا معاكي أن غلط تقفي قدام امك او ابوكي. بس برضو انتي يا حبيتي انتي الي تتحاسبي علي أفعالك وعلي كل حاجه… مش قصدي تتحاسبي اخرا لا ودنيا كمان…. الجواز عمره ما كان بالعافيه ولا عمره كان علشان نحل مشاكل العيله…. ولا عمر ما كان كل حاجه بالعافيه…. خلي لنفسك شخصيه ….. 
باك 
ريتاج قاعده في جنينه صغيره بتعيط ..كلام رحمه صح. كله. انا الي غلطانه انا الي معملتش لنفسي شخصيه من الاول…. يا رب ..هون علي قلبي 
????????????????????????????????????????
في المشفي
عدي وقت بين هزار رحمه وزهراء ومروان وضحك عبا المكان  قطع كلامهم تلفون مروان رن يعلن عن مكالمه دوليه 
مروان بصلهم بصدمه .. رعد 
رحمه بتسرع… متقلهوش حاجه 
مروان هز رأسه باجابي… حاضر….. ألو
رعد بجديه.. انت فين تلفونك كان مغلق ليه 
مروان بهدوء … مفيش.. في حاجه حصلت في الشغل ولا ايه 
رعد بجديه … لا اصلي خلصت…. ونازل بكره 
مروان بصدمه . اييييه… بكره  …ليه 
رعد باستغراب و شك ..هو ايه الي ليه.  فيه ايه يا مروان في حاجه….. رحمه حصلها حاجه 
مروان بص لرحمه وزهراء … لا يا حبيبي… توصل بالسلامة 
رعد بجديه..خلي بالك منها لو حصلها حاجه ..انت عارف هعمل ايه. يلا سلام.  وفصل  
مروان فصل مع رعد ووجه كلامه ليهم. رعد جي بكره 
رحمه بصدمه. ايييييه… بجد 
مروان بابتسامه بلهاء. ايوه 
زهراء بابتسامه … يجي بالسلامه 
رحمه باستغراب من جوز المجانين دول … استنى انتي وهو …. طيب انا عايزه اطلع من المستشفى دي 
مروان. مينفعش لازم تستنى هنا ليومين 
زهراء بجديه… اسمعي الكلام 
الباب خبط
مروان. ادخل 
ريوان دخلت بخضه. رحمه انتي كويسه 
رحمه بابتسامه. ايوه كويسه 
ريوان باستغراب … حصل ده ازاي و مين الي كان عايز يموتك
زهراء بابتسامه.. هنحكولك بعدين… بس انتي قلتي لماما 
ريوان. لا….. بس لازم نقلها 
زهراء. ايوه بس هنقلها ايه على الي حصل 
رحمه ..مين اصلا الي كان عايز يقتلني 
مروان بابتسامه..بعدين 
ريوان بخوف علي اختها ..قليلي في ايه 
زهراء بابتسامه.. اقعدي انا هحكيلك 
ريوان قعدت وزهراء جنبها 
مروان. طيب هنزل اشوف الدكتور اشوفك هتطلعي أمته 
رحمه. ماشي 
مروان خرج 
زهراء. حكت لريوان كل حاجه حصلت
ريوان. ايييه… كل ده ليه
زهراء. خلاص الي حصل حصل..بس ماما متعرفش ماشي 
ريوان. خلاص ماشي احسن برضو علشان ضغطها ميعلاش 
زهراء وهي تكلم رحمه. حبي… لقت رحمه نامت 
ريوان. نامت تعالي نطلع… علشان ترتاح 
زهراء. يلا 
زهراء وريوان خرجو 
مروان بابتسامه .قعدين كده ليه 
زهراء بابتسامه.. رحمه نامت 
مروان. خلاص تعالو ادخلكم اوضه تانيه على ما تصحي
زهراء. طيب ورحمه 
مروان. استنى….. ندا للممرضه .. لو سمحتي 
الممرضه. نعم 
مروان. الاوضه دي فيها حرم….رعد باشا الجارحي 
الممرضه. اهلا يا فندم….. الف سلامه عليها 
مروان. اول متفوق. تقوليلي 
الممرضه. حاضر…. ومشيت
مروان وهو يكلم زهراء وريوان. يلا تعالو 
زهراء. يلا 
ريوان وزهراء ومروان. دخلو اوضه مش بعيده عن رحمه 
ريوان بتفكير . انا هرن على ماما 
زهراء. ايوه رني… عارفه ها تقوليلها ايه 
ريوان ايوه….. انا هطلع ارن عليها بره 
زهراء. ماشي روحي 
ريوان خرجت 
زهراء. مسحت دموعها وقعدت
مروان وهو يقعد جنبها .. اهدي يا حبيبتي هتكون بخير 
زهراء بصتله بدموع .. يا رب 
أم ريوان 
ريوان بتكلم مامتها
ريوان بتهوين. اهدي يا ماما هي كويسه واحنا معاها 
الام. مستشفى ايه 
ريوان. مستشفى الجارحي 
الام. خلاص انا جايه 
ريوان. خلاص ماشي مستنياك علي باب المستشفى
الام. ماشي 
ريوان نزلت الاستقبال…. لو سمحتي 
.. نعم 
ريوان. اي حد يجي يسأل على اوضة رحمه الجارحي او مروان باشا تقوليلي انا هقعد هناك كده 
… حاضر يا فندم اتفضلي 
ريوان. شكراا …… واتجهت للاستقبال وقعدت 
رحمه. كانت نايمه وزهراء ومروان قعدين مروان بيهديها 
بعد وقت ليس بالطويل ..تفتح ابواب المشفي ويدخل منها شاب جزاب يرتدي بدله سوداء زادته وسامه علي وسامته .
 .. لو سمحتي 
… ايوه يا فندم… مين حضرتك .
… البش مهندس مراد الالفي … فين اوضه حرم رعد باشا الجارحي … اسمها رحمه تقريبا.  ومروان الالفي 
البنت ….. اهلا وسهلا يا بش مهندس …حضرتك بتسال علي المدام رحمه الجارحي ….. البنت الي قاعده هناك دي…… اختها 
مراد بابتسامه جزابه …  شكراا ….. وذهب للوقوف أمام ريوان 
مراد بابتسامه ..حضرتك اخت رحمه 
ريوان وهي ترفع وشها. ايوه انا…… انت 
مراد بصدمه ..انتي 
ريوان وهي تقف. ايوه انا اختها حضرتك مين
مراد بابتسامه.. انا مراد الالفي…. اتقابلنا قبل كده صح 
ريوان. ايوه…. انا ريوان طارق 
مراد …اتشرفت بمعرفتك 
ريوان. اتفضل… عايز رحمه ولا مروان. 
مراد. مروان الألفي 
ريوان. الاوضه رقم ٤٩٠
مراد بابتسامه. شكراا ..
ريوان . العفو 
مراد. مشاا وريوان قعدت مكانها 
مواد وهو يدخل الاوضه.. مروان
مروان. مراد…. جت أمته 
مراد وهو يحضنه ….لسه من شويه وصلت ماما لبيتك والحراس دخلوها و قالولي  انك هنا مع حرم رعد الجارحي…. هو رعد اتجوز امتا وازاي 
مروان. هههههه اهدي يا عم…. رعد مش متجوز  بس هي يعني في المستقبل القريب أن شاءالله
مراد بضحك… اخيرا ياخي.  ده جبلنا جفاف …. وبص على زهراء باستغراب .. انتي حبيبت رعد 
زهراء بابتسامه..لا 
مروان بابتسامه. دي زهراء حبيبتي انا 
مراد بصدمه . ايييييه…. أمته ده …تراني انصدمت …خش في حضن اخوك يا فواز.  اخيرا هفرح فيك. قصدي بيك 
زهراء ..ههههههههههه 
مروان ضحك علي هذا الطفل .. اهدي وتعالي اقعد… و هحكيلك 
دخلت ريوان و مامتها
ريوان بابتسامه … ماما ده مروان هو الي جاب رحمه علي المستشفى
الام بأبتسامه حزينه .. ازيك يا ابني…. عامل ايه…. 
ريوان باستغراب … انتي تعرفيه 
ألام بصتلها… ايوه…. فين رحمه 
زهراء. تعالي ادخلك يا ست الكل 
زهراء ومروان اخدو ساره تشوف رحمه الي نايمه باستسلام 
ريوان وهي تكلم مراد الي بيبصلها بحب. احم.. يا بش مهندس بكلمك 
مراد سرحان فيها …..
ريوان بصوت عالي.  يا استاذ.  بكلمك 
فاق مراد من سرحانه.  نعم…. حضرتك بتكلميني انا 
ريوان بوجه خالي من المشاعر..في حد غيرك هنا 
مراد باحراج ..احم…. لا 
ريوان … كنت بدور عليك 
مراد بصدمه. نعم  
ريوان. لو سمحت
مراد فاق تاني … اه اه نعم…. 
ريوان. كنت بقول كنت بدور عليك
مراد باستغراب. عليا انا 
ريوان. ايوه….. وطلعت السلسله من جيب شنطتها … مش دي بتاعتك
مراد بصدمه. ايوه لقيتها فين….. دي غاليه عليا.. زعلت لم ضاعت اوي. 
ريوان. حكتله كل حاجه حصلت
عند. ساره 
الام دخلت لقت رحمه نايمه. هي كويسه 
زهراء. ايوه هي كويسه…… تعالي نطلع بقاا علشان ترتاح 
الام بدموع ..خليني جنبها شويه 
زهراء بابتسامه ..هي كويسه يا امي.  متخفيش 
الام راحت باست جبين رحمه .. ربنا يقومك بالسلامه يا روحي …
زهراء بابتسامه. طيب يلا بقا 
الام بصت لرحمه بحزن. ماشي ..يلا 
????????????????????????????????????????
في ڨيلا المنياوي 
حامد بزعيق.  ازاااااي … يا بهيم … تروح من ايدك. انت حمااااااااار 
علي بشر .لو ممتتش هقتلها انا بايدي 
حامد بعصبية. على الله تيجي جانبها … ملكش دعوه انت بالي بيحصل. اطلع انت من كل ده … فاااهم … رعد مش بيرحم .. ومش علشان هو ساكت يبقا احنا في امان.  رعد عمره ما هايسيب حق أبوه وأمه …. رعد شبه ادهم الجارحي. … لا بال اسوء … شبل من ظهر اسد … وادي الشبل كبر ..وطلعله بدل المخالب … سيوف .. مش عايزه ياخد حقه مني فيك انت مفهوم 
علي بعصبيه.. لحد أمته هتعاملني علي اني عيل صغير 
حامد بعصبية. انت انت اصغر من العيل.. ممكن اعرف عملت ايه انت في حياتك… عملت ايه دي حتي الشهاده ضيعتها من ايدك … شايف قدامك رعد بقا عامل ازاي في اقل من 3 سنين بعد ما خرج من الميتم بقا اكبر business man (رجل اعمال) بقت امبراطوريه الجارحي هي رقم واحد في العالم ..وانت قاعد بين الشرب للنسوان 
علي بعصبية. هقتله… و هتشوف… وخرج وهو متعصب 
????????????????????????????????????????
عد اليوم عادي و زهراء قعدت مع رحمه ام ريوان وساره ميشو علي البيت بعد اصرار كبير من رحمه ومراد رجع لبيت مروان وطول  الطريق التفكير في ريوان مفرقش باله و كيانه  وقد ايه هي طيبه و مرحه …. هي دي الي كان بيدور عليها من ساعة ما شافها. 
زهراء قاعده مع مروان في الاوضه الي جنب اوضة رحمه 
مروان. رعد لو جه و شافها كده…  وممكن يقلب الدنيا على حامد 
زهراء بابتسامه .. هو عصبي قوي كده 
مروان بابتسامه. ياااااه … الي شفتيه ده رعد الجارحي الي رحمه غيرته…. أم رعد الجارحي غول معمار الوحش النائم…لسه مشفتهوش ..
زهراء بابتسامه..يااالهوي … متخفش ان شاء الله خير….. انا هقوم انام 
مروان بابتسامه. نامي 
زهراء راحت للسرير ونامت عليه ومروان قعد بصصلها 
شويه والباب خبط برفق 
مروان. ادخل 
الممرضه بقلق. مدام رحمه…. تعبانه وحرارتها مرتفعه اوي. …. 
مروان بهدوء وصدمه… اييييه و الدكتوره فين.. تعالي
و اخد الممرضه وطلع 
مروان دخل لرحمه لقاها عرقانه و حرارتها مرتفع ومش عارفه تاخد نفسها غير أن بقا بقا ازرق 
الدكتوره بسرعه … عايزه عمليه…
مروان . عمليه ايه. دي. هي مش كانت كويسه 
الدكتوره بشرح ..الجرح اتجرسم وشكين أنه 
مروان بشك..أنه سم 
الدكتوره ..ايوه احتمال كبير أنه سم ..
مروان . طيب اعملي الي انتي شيفااه صح 
الدكتوره بجديه.. طيب انا دلوقتي هديها حقنه تهديها ..وندخل علي طول العمليات 
مروان. ماشي 
الدكتوره ادت لرحمه واخدوها ودخلو العمليات …. لتنير مصباح الأحمر ليعلن عن بدأ العمليه 
مروان. لا كده كتير….. لازم رعد يعرف … 
لق زهراء دخله من الباب 
زهراء بانهيار .. رحمه مالها 
مروان . لازم تعمل عمليه….. ودخلت العمليات 
زهراء بصدمه … ايييه ليه 
مروان. الجرح اتجرسم ولازم عمليه 
زهراء عيطت
مروان قرب منها ..اهدي هتكون كويسه 
خرجت الدكتوره وهي متوتره
مروان جري للدكتوره.
الدكتوره بتوتر… فعلا طلع سم ..وتقريبا السم كسا معظم جسمها … انا اسفه بس العمليه … 
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!