Uncategorized

رواية تزوجنا لمنع الثأر الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم باسنت أشرف

 رواية تزوجنا لمنع الثأر الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم باسنت أشرف

رواية تزوجنا لمنع الثأر الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم باسنت أشرف

رواية تزوجنا لمنع الثأر الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم باسنت أشرف

بعد مرور اسبوع في المستشفى 
ابرار:  هيييي اناا فرحاانة اوي اني هرجع البيت لأني قرفت جدااا من المستشفى 
اسد:  اه اناا بكرة قعدت المستشفياات اووي لولاا اني مكنتش عاايز اسيبك لوحدك كنت خرجت من اول يووم 
ابرار:  انت اللي كنت مصبرني ع القعده في المستشفى اصلاا 
اسد:  في مني فاايدة بالنسباالك يعني 
ابرار:  طبعاا ده انت اسدي و جوزي و كل حااجة لياا 
اسد بيقررب من ابرار: ابرار انااا
ابرار: انت اي 
اسد بتوهان:  اناا.. اناا… بـ
قااطعهم دخوول فرااس من غير ماا يخبط راح اسد بعد عن ابرار (شوفتوا كنت هخلية يعترف انو بيحبهاا اهو بس هنعمل اي في فراس فصيل اووي)
اسد بعصبية:  انت ي متخلف خاايف تخبط ع الباب الااول 
فراس:  غلط اناا يعني عشاان جيت اخدكم ده انتوا صح متستااهلوش 
اسد:  امشي من وشي ي فرااس عشاان مقومش انيمك ع السرير ده شهر 
فراس:  خلاااص اناا هاخد الكيااس و اشيل مرات اهوياا وانزل بيهاا العربية 
اسد:  تشيل مين ي اخوياا
فراس:  مراات اخوياا…. هشيل مراات اخوياا 
اسد كاان هيقووم ل فرااس راح هو اخد الاكيااس و طلع يجرري
ابرار:  خوااف اووي 
اسد:  ما انا كنت هقتلوا لو قعد ثانية واحده 
ابرار بتكشيرة:  واناا هنزل ازااي دلووقت 
اسد قري منهاا وشالهاا:  واناا مش ماالي عينك ولاا اي 
ابرار:  لااا ي اسد نزلني انت تعباان 
اسد:  هششششش مش عاايز اسمع صوتك 
( اسد مجرالوش حاجة اووي من الحاادثة غير شوية كدماات و جزع في درااعة ) 
و راح بيهاا العربية  وقعدهاا و قعد جمبهاا 
و فرااس سااق الغربية 
و انطلقوا راجعين البيت 
***************************
شادي: اية رأيك في الفيلاا دي كلمت الثمثاار و بعتلي صورهاا تعاالي شوفي 
نور: لاا والنبي ي شادي هاتلناا شقة مش عاايزة فيلل 
شادي: لية ي نوري
نور: لاا شقة احسن و هتبقى مملكتناا الخاصة انا وانت و معاناا نادو 
شادي: و ولاادناا 
نور: باذن الله بس والنبي هاات شقة 
شادي: المهم رااحتك ي نوري 
نور: شكراا 
**************************
كارما: نور تعاالي المكتب عايزاكي 
نور: ماشي ي انسة كارما اديني جااية 
نور راحت مكتب كارما 
نور:  اؤمريني 
كارما:  اقعدي ي نور 
نور قعدت 
كارما:  انا اسف 
نور باستغراب:  ع اي 
كارما:  ع كريقتي كانت وحشة اووي معااكي الاياام اللي فاتت 
نور:  لاا عاادي ي انسة كارما ولاا يهمك 
كارما:  خلااص بقى انت تقوليلي كارما ده انت هتبقى مرات اخويا و زي اختي كماان 
نور بابتساامة:  مااشي ي كارما 
كارما:  اخواات 
نور:  اخواات 
كارما قامت و حضنتهاا:  طول عمري كاان نفسي يكون عندي اخت بنت وانت خلاااص بقيتي اختي 
نور:  شرف لياا طبعاا 
***************************مروة:  حسين جبتلي اللي قولتلك علية 
حسين:  ايوة جبتهم 
مروة:  هاات بسررعة عاايزة اخلص الاكل زماانهم ع وصول 
حسين:  خدي و براحة ع نفسك شوية ي مروة 
مروة:  مش وقت كلاام دلوقت زماانهم في الطريق 
و ذهبت مروة سريعاا للمطبخ حتى  تكمل اعداد الطعاام 
***************************
ابرار: اوبس برااحة ي فرااس  شووية
فراس: ما اناا مااشي برااحة اهو 
اسد: امشي برااحة ي متخلف ولاا انت مش ناافع في حاجة خاالص 
فراس: اسد لو سمحت احترمني شوية 
اسد: ده اناا هحترمك احتراام بس في البيت عشاان العربية متتقلبش بيناا
فراس: ماشي ي عم الاسد 
ابرار: اخلص ي فراااس الوااحد هيمووت 
فراس: يعني اناا اسرع مش عاجب ابطئ مش عااجب اناا عاايزة اعرف انتوا عايزين اي
اسد: والله ي فراس اناا مااسكواعصاابي عليك بالعاافية ف اتعدل احسنلك 
فراس: مااشي 
و بعد شوية كانوا وصلوا البيت 
***************************
مروة: جم ولا لسة 
حسام: لاا ي ام اسدلسة مجوش
حسين: هتلااقيهم ع وصول 
مروة: صحيح قبضوا ع اللي ما يتسمى اللي عمل كده 
حسام: اه هو رااح سلم نفسة اصلااا بعد اللي حصل 
مروة: طب ك….
قااطع كلاامهاا فراس و هو بيقول: ي امااية احناا جيناا 
مروة: حمد لله ع سلاامتكم البيت نور بيكم اووي 
كاانت بتقول الكلاام لاسد اللي داخل ورا فراس و كان شاايل ابرار 
حسين: حمد لله ع السلاامة ي ولاااد 
حسام: حمد لله  ع سلااامتكم 
اسد و ابرار: الله يسلمكم جميعاا 
وقعدوا شوية الا ان ابرار تعبت مش قاادرة تقعد (ابرار عندهاا كسر في ايدهاا و كسر في رجلهاا و كسر في رقبتهاا)
اسد اخد ابرار و طلع بيهاا اوضتهم و ساعدهاا في تغيير هدومهاا و سط كسوفهاا طبعاا 
اسد: بس كده بقيتي قمرر 
ابرار بكسوف: تعباانة اووي و عايزة اناام 
اسد: لاا استني كلي الاول و بعدين ابقى ناامي 
ابرار: مااشي 
و بعد شوية مروة جابتلهم الاكل و اسد قعد و اكل ابرار و اكل هو كماان و بعدين نزل الصنية و جابلهاا عصير و غير هدومة هو كماان و خرج كاانت ابرار نايمة راح قرب منهاا و حضنهاا و ناام هو كماان 
***************************
شادي: متعرفوش اناا مبسوط قد اي لماا انتوا بقيتوا كده مع بعض 
كارما: ده اللي المفروض كاان يحصل من بدري 
نور: اناا و كاارماا خلااص بقيناا اخواات 
شادي: ربناا يديم المحبة دايماا بينكم 
نور: اللهم امين 
كارماا: امين ياارب 
معلش ي شاادي هخرج شووية اناا هقاابل فراس 
شادي: مااشي ي كارماا بس متتأخريش 
كارما: حااضر 
بعد ما مشيت كارماا 
شادي: اناا حااسس انهاا بدأت تتغير جامد من بعد ما فراس دخل حياتهاا 
نور: معقولة تكوون حبتة 
سادى: معرفش بس اتمنى يكونوا حبوا بعض و نجوزهم لاان كارماا كاانت ماانعة نفيهاا من كل حاجة في الحيااه مكنتش بتهتم غير بالشغل بس 
نور: ربناا يكرمهاا ياارب و يصلح حالهاا 
***************************
كارما: والله بحس نفسي بتكلم مع دكتور نفسي 
فراس: بصي اناا تلااقيني مهندس و دكتور و نجاار كماان 
كارما  : لاا بجد انت غيرت خاجات كتير اووي معاايا بحس اني برتااح اووي في الكلاام معااك 
فراس: اناا اي حد بيرتااح معاايا مش انت بس علفكرة 
كارما: مااشي ي عم ابمغرور في نفسك اووي انت 
فراس: ده مش غرور دي ثقة و بعدين يلاا احكيلي اللي حصل معااكي 
كارما: بص ي سيدي اسمع 
فراس: حد قالك اني طرمت ماا انا اهوو سامع 
كارما: حد قالك قبل كده انك متطاقش 
فراس: كتيير بس ده مش موضوعناا احكي ي ستي 
كارماا: اسمع 
وقعدوا يحكوا مع بعض كتير لان خلاال الاسبوع اللي فاات قربوا من بعض جداا وبقيوا اصدقااء اوووي 
يتبع……
لقراءة الفصل الثالث والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

اترك رد

error: Content is protected !!