روايات

رواية شمس الصعيد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم نور الشمس

  رواية شمس الصعيد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم نور الشمس

رواية شمس الصعيد البارت الثالث والعشرون

رواية شمس الصعيد الجزء الثالث والعشرون

 رواية شمس الصعيد الحلقة الثالثة والعشرون

في فيلا SH . Z . H
????????????????????????????????
كان الجميع يجلس فى الجنينة وهم يتناولون العشاء ويضحكون
صفا بضحك : بس اللي اسمها سمر ديه فظيعة عاوزة لتر جاز وسخ ونولع فيها
ملك بضحك : طول عمرها حقوده بس شمس فى يوم ظبطتها وخلت البلد كلها تشمت فيها
صفا : اذاي يا بت انطقي
نرمين بابتسامة : يوم موت جدها غلطت في شمس الصغيرة و الكبيرة وعينك متشوف اللي النور
مراد بابتسامة : شمس ديه المفروض تبقي جون سينا
زين بابتسامة : لا وانت الصادق ديه تربل اتش
قصي بابتسامة : مالك شمسي
شمس : لا رد
مي بحنان : شمس شمس حبيبتي
شمس بخضة : في ايه
قصي بحنان : مالك شمسي
شمس بخنقة : مفيش مخنوقة شوية
زين بلهفة : من ايه
شمس بخنقة ة مش عارفة قلبي مقبوض وحاسه أن فى مصيبة هتحصل
حاتم بحنان : شمس يا قلبي كلنا هنا مع بعض وكويسين يبقي مالك بس
مراد : والبلد اتصلي عليهم وطمني على واحد واحد
قصي : صح وانا هتصل عليهم
اتصل قصي على البلد وكلمو الكل واغلق معهم
قصي بابتسامة : ها يا ست البنات كده اطمنتي
شمس بتنهيدة : مفتكرش هطمان بس تمام
صالح : يالا شباب انا هروح انام تصبحو على خير
مي بابتسامة : يالا يا ولاد تصبحو على خير
غادر صالح وهو يحتضن مي بكل حنان وحب
مراد : طيب يالا احنا كمان هنخلع
صفا : ميرو
مراد بابتسامة : قلب ميرو
صفا بدلع : شيل يا ميرو
مراد بابتسامة : اشيل ومالو
حملها مراد وضمها لحضنة وقبل رأسها بكل حنان وغادرو
كما صعدت ملك وزين حتى تطمن على نجمة ويرتاحو
وستاذن حاتم و نرمين الى غرفتهم
قصي بحنان : مالك يا قلبي
شمس : عاوز الحقيقة
قصي بحنان : قولي يا قلبي
شمس بخنقة : فى حاجة هتحصل النهاردة
قصي : شمس حبيبتي
شمس : اسمعني قضي انا مش مطمنه والله مش مطمنة
قصي بحنان : عاوزة ايه وانا معاكي
شمس بهدوء : عوزة اسافر الصعيد دلوقتي
قصي بابتسامة : روحى بدلي هدومك وانا كمان هبدل هدومي ونطلع على الصعيد
شمس بابتسامة : بجد قصي
قصي بابتسامة : بجد يا قلب قصي بسرعة يالااااااا
جريت شمس الي الداخل وصعدت بسرعة الي غرفتها وابدلت ملابسها ولبست بنطلون اصفر و بلوزة كحلي كت واخذت الشنطة والجاكت ونزلت
توجهت شمس إلى غرفة زين وبلغته بسفرها ولكن لم يستطيع ان يمنعها
نزلت شمس وجدت قصي يقف في انتظارها
شمس : انا جاهزة يالا
قصي :انتي هتسافري الصعيد كده
شمس برفع حاجب : نعم في حاجة
قصى بابتسامة : ولا اي حاجة يا موزة اتفضلي من بعدك
خرجت شمس وهي تضحك على جنان قصي وتوجهت إلى السيارة وركبت وركب جمبها قصي وفي الإمام هاري
هاري : اللي تعبة قلوبنا و جسمنا
شمس : مش عجبك
هاري : هو انا اقدر اتكلم يا برنسيسة
شمس بغرور مصطنع : بحسب
هاري : رخمة
شمس بابتسامة : رزل هاري بوتر
قصي : هو ايه النظام
شمس بابتسامة : بلح باللبن
هاري : يالا يا برنس وصلنا
نزل الجميع وسلمت شمس السلاح فى المطار وانهت الإجراءات وصعدو الى الطائرة وكان الوقت وقته فى تمام الساعة ٢ صباحا
????????????????????????????????????????
في الصعيد
????????????????????
كانت سمر تنهي ما اتفقت معه مع الملتم وكانت تقف على باب الغرفة حتى تسمع اي صوت
بعد مرور دقائق معدودة استمعت سمر لحركة في الخارج فخلعت حذائها المنزلي وخرجت على اطراف أصابعها ونظرت وجدت الحاجة شمس الكبيرة تنزل بخطي بطيئة على سلالم فيتسمت بشر
اقتربت سمر من ظهر الحاجة شمس الكبيرة ودفعتها بشدة
لم تشعر شمس الكبيرة باي شي يحدث خلفها ولكن شعرت بتلك اليد التي دفعتها فاخذت السلم كله على ظهرها وستقرت في الأسفل
????????????????????????????????????????????
عند شمس الصغيرة
????????????????????????????
بعد أن وصلت إلى الصعيد وكان رجالها في الانتظار ركبو السيارات وكانت السيارات تمشي بمعدل طبيعي
شعرت شمس الصغيرة بقبضة شديدة في قلبها
شمس الصغيرة بغضب : وقف العربية
قصي : شمس في ايه
شمس الصغيرة بغضب : قولت وقف الزفت
اوقف السائق العربية ونزلت شمس بسرعة ورمت السائق خارج السيارة وركبت مكانه
وضعت شمس قدمها على البنزين ورفعت السرعة ونطلقت بسرعة رهيبة فى الطريق
شاهد الكمين سيارات عائلة المنشاوي ففتحو الطريق بسرعة لعلمهم بوصول كبيرة عيلة المنشاوي والصعيد كله
فى وقت قياسي وصلت شمس الي القصر وتركت السيارة ونزلت بسرعة وخلفها قصي و هاري
دخلت شمس وجدت جدتها تستقر اسفل السلم والدماء حولها فصرخت بشدة واسرعت الى جدتها ورفعت رأسها على قدمها
شمس الصغيرة بصدمة : شمسي شمسي حبيبتي ردي عليا
قصي : شمس ممكن تبعدي علشان نلحقها
شمس الصغيرة بصراخ : لاااااااا محدش هياخدها مني هى هتصحي دلوقتي
نزل حامد و وهدان وبدر و سمر على صوت الصراخ وصدمو عندما وجدو شمس الصغيرة تحتضن شمس الكبيرة العائمة في دمائها
قصي : هاري امسك شمس
اسرع هاري الى شمس الصغيرة وبعد اديها عن جدتها
حمل قصي جدته وخرج يجري بسرعة الى الخارج
ساعد حامد عمه وهدان وغادرو خلف قصي و ساعد هاري شمس الصغيرة وغادر الكل القصر
????????????????????????????????????????
فى المستشفى
????????????????????????
وصلت السيارات إلى المستشفى ونزل قصي وهو يحمل جدته وصرخ بهم فاسرعو اليه
رامي بخضة : الحاجة شمس المنشاوي
الممرضة : هنعمل ايه يا دكتور
رامي باستيعاب : بسرعة عاوز كل التحاليل و الأشعة بسرعة وجهزو غرفة العمليات
دخل الكل الي المستشفي وكان حالهم يرسو لهم فكانت ملابس شمس الصغيرة مليئة بالدماء
توجهت شمس إلى رامي ومسكته من ملابسه
شمس الصغيرة بغضب مرعب : لو جدتي حصلها حاجة وربي و ما اعبد لدفنك حي انت و عيلتك مفهوم
رامي برعب : مفهوم مفهوم
سمر بصوت عالي : في ايه يا شمس متسيبي اخويا انتى مجنون
قطع كلامهم نزول كف على وشها من شدته سقطت على الأرض ونظرت بصدمة للذي صفعها وما كانت اللا شمس الصغيرة
شمس الصغيرة بغضب مرعب : مين ديه يا حرمه اللي مجنونة ورحمة امي لو سمعت صوتك لخلي الدكاترا يحتارو في علاجك مفهوم
سمر برعب : لا رد
شمس الصغيرة بصوت عالي كالرعد : قولت مفهوم
سمر برعب : مفهوم مفهوم يا شمس
شمس الصغيرة بغضب : اوعي تنسي نفسك يا بت الدهشوري انا الكبيرة اخفي من وشي
هاري : احم برنسيسة اعرف الشباب
شمس الصغيرة بغضب : اعمل اللي انت عوزة
جلس وهدان على الكرسي يشعر بحمل شديد فوق اكتافة هل حبيبتة و صغيرتة و شريكة حياتة بين الحيا و الموت هل ستتركة كما فعلت ابنتة الغالية نجمة فنزلت دموعه
اما شمس الصغيرة فكان الغضب يتملكها وتقف امام باب العمليات في انتظار خروج اي شخص يطمانها علي جدتها وروحها
بعد الكل عن شمس الصغيرة بعد ان غضبت على خالها فتركها الكل فالجميع يعلم وقت غضبها فهي كالعنة
مر الوقت ودخل الشباب وكانت البنات تبكي بشدة
لفت شمس الصغيرة وجهها الغاضب
شمس الصغيرة بغضب مرعب : مش عوزة اسمع صوت حد خالص
سكت الكل برعب منها فكان منظرها يرعب اقوي الرجال
خرجت ممرضة وطلبت دم للمريضة فاسرعت شمس الصغيرة و الشباب معها
شمس الصغيرة بغضب مرعب : اسحبي منى احنا الاتنين نفس الفصيلة
الممرضة برعب : أمرك يا كبيرة
تم سحب الدم من شمس فقط
عاد الجميع ووقفو امام غرفة العمليات ودخلت عائلة الشاذلي الى المستشفي
مر الوقت وأصبحت حالة شمس الصغيرة صعبة لدرجة انهم شعرو من خلال تنفسها بأنها ستحرق الارض ومن عليها
توجه لها قصي وضمها لحضنة امام الكل ولم يهتم لأحد
مر أكثر من ٥ ساعات وخرج الفريق الطبي من غرفة العمليات فأسرع لهم الجميع
شمس الصغيرة : جدتي اخبارها ايه
الدكتور بخوف : احنا نقلنا المريضة العناية المركزة لغاية مالحالة تستقر
شمس الصغيرة بغضب : يعني الحالة خطيرة
الدكتور بخوف : بصراحة اه مفيش غير الدعاء و كرم ربنا عليها
شمس الصغيرة بغضب مرعب : اخفي من وشي حالا
فى لحظة اختفي الأطباء من امام تلك المرعبة
اغمضت شمس عيونها ولفت لعائلتها
شمس الصغيرة بجدية : هاري جهز العربيات الكل هيمشي
وهدان : انا مش هسبها
شمس الصغيرة بجدية : من فضلك ارجع القصر انت تعبان استريح شوية وهتيجي تاني
وهدان : بس
زين بسرعة : يالا يا جدي ارجوك شمس مش ناقصة كلام
وهدان بحزن : بس
حامد بحزن : يالا يا عمي
غادر الكل وتوجهو إلى القصر
اما شمس الصغيرة فاخذت سيارة ونطلقت بها الي مكان معين
اسرع قصي بالذهاب خلف شمس حتى لا تاذي نفسها
????????????????????????????????????????
عند شمس الصغيرة
????????????????????????????????
وصلت شمس الي المقابر وتوجهت إلى امها وجلست امامها
شمس الصغيرة بحزن : امي انا خايفة جدتي و امي التانية تعبانة اوي وانا مش عارفة اعمل اي حاجة حاسه ان ظهري مكسور الكل خايف وانا هموت قوليلي اعمل ايه خلاص مخي واقف مش عارفة اعمل اي انا واثقة ان تيتة وقعت بفعل فاعل بس مش هسكت المرة ديه النار هطول الكل القريب و الغريب الظاهر جيه وقت الحساب والحقيقة لازم تظهر قوليلي اعمل ايه انا خلاص تعبت
قصي بحنان : اهدي علشان تعرفي تفكري الكل متعلق في رقبتك الرجالة قبل الستات فوقي وقفي على رجلك مش وقت ضعف خالص
شمس بغضب : وانا ذنبي ايه نفسي اعيط نفسي اقول لا ليه الكل عاوز شمس القوية الصلبة وانا فين من كل ده
قصي بحنان : وقت ضعفك يبقي جوا حضني عيطي و ضعفي بس جوا قلبي
شمس بتنهيدة : اتكتب عليا مضعفش يالا يا قصي علشان اروح
في لحظة كانت شمس بين أحضانه فضمها لحضنة بشدة واخذ يمسح علي شعرها بحنان
قصي بابتسامة : يالا انا قولت من الاول بلاش الأصفر
شمس برفع حاجب : امشي يا قصي الواحد مش ناقص
ركبت شمس السيارة وسائق قصي بعد ان تركت السيارة
????????????????????????????????????????????????
في القصر
????????????????
وصلت شمس الي القصر ودخلت وجدت الكل يجلس حزين
شمس الصغيرة : ام السعد يا ام السعد
ام السعد : اوامرك يا كبيرة
شمس الصغيرة : جهزي الفطار للكل وممنوع اي حد يرفض
ام السعد : اوامرك يا كبيرة
زين : شمس انتى كويسة
شمس الصغيرة : فين جدو
زين : طلع فوق
شمس الصغيرة : تمام سمر
سمر بغل : عوزة ايه
شمس الصغيرة بغضب : اسمها نعم يا بت الدهشوري مفهوم
سمر بصوت عالي : هو ايه كل شوية بت الدهشوري
شمس الصغيرة بغضب مرعب : اسمعي يا روح امك لو صوتك ده علي تاني هخرسك للأبد ودلوقتي تروحي مع الخدم جهزي الاكل يالااااااااا
نظرت سمر لبدر الذي كان يجلس بجوار الجميع ولم يعقب على كلام شمس
شاورت شمس الصغيرة لسمر بالذهاب إلى المطبخ فتغاظت بشدة وذهبت
صعدت شمس إلى الأعلي
????????????????????????????????????????????
في غرفة شمس
????????????????????????
دخلت شمس إلى غرفتها وتوجهت الى الحمام ووقفت تحت الدش بملابسها وجعلت المياة تغمرها ونزلت دموعها فى صمت
مر فترة وانهت شمس حمامها وخرجت وهى تلف جسدها بالمنشفة وجلست على السرير تغمض عيونها بتعب
بعد فترة توجهت إلى الدولاب واخذت عباية باللون الابيض ببعض النقوش السودة ورفعت شعرها إلى الأعلي
توجهت شمس الصغيرة الى غرفة جدها وابوها الثاني ودخلت وجدته يجلس على السرير وهو يبكي فاسرعت له ورتمت بين أحضانة وبكت معه
بعد فترة بعدت شمس الصغيرة عن جدها وقبلتة على خده
شمس الصغيرة بابتسامة : قوم يا كبير وقف على رجلك علشان كلنا متشعلقين فيك
وهدان بابتسامة : الحمل كبير  عليكي يا بت نجمة
شمس الصغيرة بابتسامة : عمرك شفت الشمس بتنحني او بتختفي
وهدان بابتسامة : طول عمر الشمس قوية
شمس الصغيرة بابتسامة : يبقي تثق في شمسك وتعرف ان شمسنا كلنا هترجع لينا علشان هي عارفة انها عمود البيت
وهدان : هترجع صح
شمس الصغيرة : هترجع قول يا رب
وهدان : يا رب
شمس الصغيرة بابتسامة : يالا يا حبيبي قوم جهز نفسك علشان الكل مستني تحت يالا
وهدان : حاضر يا قلبي
قام وهدان وجهز ونزل مع شمس الصغيرة الي الأسفل
????????????????????????????????????????
في الأسفل
????????????????????
نزلت شمس الصغيرة وهى تمسك ايد جدها وتوجهت إلى السفرة وجدت الكل يجلس في انتظارهم
مر الوقت ودخل هاري واخذ شمس الصغيرة وخرج
شمس الصغيرة : في ايه
هاري : طقم الدكاترا اللي طلبتية موجود في المستشفى دلوقتي وفى انتظارك
شمس الصغيرة : تمام يالا بينا
غادرت شمس وتوجهت الى المستشفي
????????????????????????????????????????????????
???? تقابلت شمس الصغيرة مع الفريق الطبي
???? خضعت شمس الكبيرة للمعاينة والجميع خائف من موعد فوقانها
???? كانت سمر تزداد فى غلها من شمس الصغيرة
???? مر يومين وأخيرا فاقت شمس الكبيرة وكان الجميع فى الخارج يضعون أيديهم على قلوبهم من شده القلق
???? أنهي الفريق الطبي الكشف على شمس الكبيرة وخرجو
شمس الصغيرة بجدية : حاله جدتي ايه
الدكتور بابتسامة : ولا حاجة
وهدان : يعني ايه
الدكتور بابتسامة : ولا اي حاجة
شمس الصغيرة بغضب مرعب : انطق في ايه
الدكتور بخوف منها : اقصد يعني المريضة ميت فل
زين باستغراب : يعني ايه بردو
الدكتور : اقصد يعني المريضة كويسة جدا وكل اللي فيها كسر في الدراع
شمس الصغيرة بابتسامة : يعني تيتة كويسة وهتخرج معانا
الدكتور بابتسامة : ايوة هتخرج معاكم بس اهم حاجه الرعاية
وهدان بابتسامة : متقلقش هخدمها بعيوني
حاتم بتصفير : يا عاشق يا جدو
زين بغمزة : مالك يا عم وهدان هو الحب شعلل
وهدان بغضب : اخرس يا حيوان منك ليه
قصي بضحك : مالك بس يا جامد ونعمه انت عسل
وهدان : انا هدخل اطمن ليها
شمس الصغيرة بابتسامة : لااااا اصبر بس ظبط نفسك علشان الموزة متخفش منك يا عم العاشق
نظر وهدان للكل بارف ودخل الغرفة واغلق الباب فى وجههم بعصبية فضحك الكل
تنهدت شمس الصغيرة براحة وغمضت عيونها واخيرا فاقت عمود بيتهم
ولكن في لحظة واحدة كانت تفتح عيونها باتساع ولعنت غبائها وشاورت لهاري وتحدثت معه وغادر
????????????????????????????????????????????
في الداخل
????????????????????
دخل وهدان الى نصفة الاخر و شريكة حياتة وامسك اديها وقبلها بلهفة ونزلت دموعه
شمس الكبيرة بابتسامة : وحشتيني يا حبيبي
وهدان بابتسامة و دموع : وانتي اكتر يا قلبي
شمس الكبيرة بابتسامة : بلاش دموع لأنها غالية اوي
وهدان بابتسامة : وعمر دموعي منزلت اللي علشانك يا قلبي
شمس الكبيرة بابتسامة : فين العيال هما معرفوش
وهدان بابتسامة : لولا شمس كان بعد الشر رحتي مني
شمس الكبيرة : اذاي بس وهى مكانتش في القصر يومها
وهدان : تصدقي مجاش فى بالي اسالها
و بابتسامة : سيبك من الهبلة ديه وخليكي معايا وحشتيني اوي يا بنت قلبي
شمس الكبيرة بكسوف : وانت كمان يا روحي
وهدان بابتسامة و حب : لسه لغاية دلوقتي بتتكسفي مني
شمس الصغيرة : مالك يا عم الشباب واخد الست على الحامي ارحم
وهدان بتلثم : ااااااااا
قصي بعشق : والنعمة عاشق يا جدو عقبال مالجبل ده يحس
شمس الصغيرة برفع حاجب : تقصد مين يا قصي
قصي بضحكة : حبيب قلبي
شمس الصغيرة بابتسامة : وهودي حبيبي مش يالا بقي نمشي ونسبها
شمس الكبيرة بغيظ : حد يناولني فردة شبشب
شمس الصغيرة بدلع : هو انتي هتفضلي كاتمة على نفسه روحي بيت ابوكي بقي وتسيبي حبيبي ليا
شمس الكبيرة بغيظ : متقوليش حبيبي ده حبيبي انا وبس وده عشق عمري كله واللي هيفرق بينا الموت
حاتم بتصفير : يا جامد يا عسل
زين بتصفير : هو ده العشق يا رجالة
مراد بضحك : الحب ولع يا رجالة
وهدان بغضب : برا يا كلب منك ليه
شمس الكبيرة بغيظ : ليها
شمس الصغيرة ببرود : انا قاعدة مع حبيبي وانتي مالك
شمس الكبيرة بغيظ : والله هقتلك فى يوم يخربيت برودك يا شيخة
شمس الصغيرة بجدية : تمام الكل برا عوزة شمسي لوحدها
وهدان : انا هفضل مش هخرج
الشباب : وحنا كمان
اغمضت شمس عيونها بشدة وفتحتهم وتنهدت
شمس الصغيرة بجدية : تمام تيتة ايه اللي حصل
شمس الكبيرة : معرفش انا صحيت علشان أذان الفجر ذي كل يوم ونزلت اعمل اللبن ذي العادة وبعد منزلت كام سلمه حسيت بايد حد على ظهري وبتزقني وقعت علي السلم ومحستش باي حاجة
شمس الصغيرة بجدية : انتى متأكدة من كلامك
شمس الكبيرة : في ايه يا شمس هو انا هكدب عليكي
قصي : لا يا تيتة شمس اكيد مش تقصد
زين : في ايه يا شمس ومين هيعمل كده
شمس الصغيرة بهدوء : ولا حاجة حبيبي المهم تيتة كويسة هترجع انت و حاتم والبنات للقاهرة
زين : وهسيب تيتة لوحدها بالشكل ده
وهدان : في ايه يا شمس شكلك بيقول في حاجة
دخل حامد بغضب وتوجه إلى شمس الصغيرة ومسك اديها بعنف فصرخت
وهدان : في ايه يا حامد سيب ايد البت
حامد بغضب : اسبها بعد مفضحتنا فى البلد كلها
شمس الصغيرة بغضب : انت بتقول ايه فضيحة ايه
قصي بغضب : ايه الكلام الفارغ ده ديه شمس المنشاوي فوق لنفسك
حامد بغضب : كلام فارغ ما انت لازم تقول كده
زين : ممكن تهدي بس وسيب اديها
ترك حامد ايد شمس وجلس
وهدان : في ايه حامد
حامد بغضب : البلد كلها ملهاش كلام غير على الهانم و البيه وعشقهم
شمس الصغيرة : بيه مين وعشق ايه انت بتقول ايه
حامد وهو يخرج الصور : صوركم منشورة في البلد وانتى فى حضنه
امسك الجميع الصور ووجدو شمس بين أحضان قصي فنظر الكل لبعضه ونظرو لشمس
شمس الصغيرة : الصور ديه كدب
قصي : ايوه كدب انا عمري مقربت من شمس بالشكل ده
حامد : امال دول ايه
شمس الصغيرة بهدوء : انت بتثق فيا
حامد : طبعا
شمس الصغيرة بسخرية : لا مهو واضح الثقة
وبجدية : اليوم اللي حضنت فيه قصي كان يوم دخول تيتة المستشفي
قصي بتأكيد : صح لما اتبرعت بالدم ورفضت تشرب أى عصير فانا حضنتها وخلتها تشرب بالغصب
زين : يبقي مين اللي شافهم و صورهم
حامد : هنعمل ايه
وهدان : شمسي وقلبي و بتي وكل حياتي انتى بتحبي قصي
شمس الصغيرة : نعم
وهدان بابتسامة : مش عيب ولا حرام انك تحبيه وتعشقيه كمان هو نصك التاني وباقي حياتك هتكمليها معاه
حامد بغيظ : لا هى مش بتحبه
شمس الصغيرة بابتسامة : فعلا انا بحبه عندك اعتراض يا حاج حامد
حامد بغيظ : بقي هتسيبي قلبي وتاخدي الواد ده
قصي : اهمد يا عم حامد ورحم وكفاية قر و نق الله يكرمك
وهدان بابتسامة : يبقي خلاص كتب كتاب شمس و قصي أول ما الحاجة تخرج
شمس الكبيرة بفرحة : انا كويسة وهخرج دلوقتي يالا
قصي بفرحة : والنعمة انت عسل يا جدو واخيرا هتجوزك يا وحش الكون
شمس الصغيرة : لا معلش الواد طلع اهبل
قصي بابتسامة : اهبل اهبل خدي الاهبل تعيشي سعيدة
شمس الصغيرة بجدية : لحظة واحدة بس انا فعلا موافقة على قصي بس مش هنكتب الكتاب النهاردة
حاتم : ليه يا شمس ادام انتى موافقة هنستنا ايه
شمس الصغيرة بجدية : احنا كده بناكد الإشاعة احنا هناجل الخطوة ديه وهنشوف رأي اهل البلد ايه وانا واثقة فيهم
قصي : وانا مع كلام شمس لو حصل دلوقتي كتب الكتاب الكل هيفكر اننا بلم الليلة
زين : كلامهم صح على فكرة وديه مس اي واحدة ديه كبيرة الصعيد
وهدان : خلاص يبقي كتب الكتاب فى ميعادة
حامد : بس البلد
شمس الصغيرة بجدية : انا قولت قراري واكيد عمري مقولت كلمة وطلعت غلط
شمس الكبيرة : خلاص كلام شمسي يتنفذ ويالا بقي عوزة اخرج من هنا
زين : حالا يا تيتة هجيب الدكتور
كتب الدكتور خروج لشمس الكبيرة كما امرت شمس الصغيرة ببعد الأوامر
يتبع…..
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية شمس الصعيد)

اترك رد

error: Content is protected !!