Uncategorized

رواية أحببت زوج أمي الفصل الثاني 2 بقلم صابرينا

 رواية أحببت زوج أمي الفصل الثاني 2 بقلم صابرينا

رواية أحببت زوج أمي الفصل الثاني 2 بقلم صابرينا

رواية أحببت زوج أمي الفصل الثاني 2 بقلم صابرينا

احمد:انا الي هاتجوز عاصي 
…………………………..
في غرفه مكتب احمد 
……….
دخل كرم الي الداخل 
احمد وهو يكتب بعض الكلمات علي اللاب توب 
احمد:ها ي كرم خلصت كل حاجه 
كرم:كله تمام بس 
احمد وهو ينظر لحركه قدم كرم والتعرق البادي علي وجهه 
احمد: مالك مش علي بعضك ليه 
كرم:بصراحه كدا انا
احمد :ااي 
كرم:هو بصراحه انا 
احمد بغضب:انت لسه حاتتعلم الكلام ولا ااي انجز 
في ااي 
كرم : عايز اتجوز 
ابتسم احمد لسماعه كلمات كرم 
احمد:ودى حاجه تفرحني اخيرا هاتدخل القفص برجليك 
كرم:ماهو 
احمد:اي العروسه نعرفها 
كرم:عز المعرفه 
احمد:شغاله معانا في الشركه هناا 
كرم:لا 
احمد:زميلتك من الجامعه 
كرم:بردو لاء 
احمد :من العيله 
كرم:ايوا هي من العيله 
احمد بقلق :مين 
كرم:عاصي 
هب احمد واقفا ولم ينتبه للكاس الذي كسرت 
احمد بغضب :انت بتقول اااي 
كرم وهو يتحلي ببعض الشجاعه 
كرم:انا بحبها 
احمد:انا قلت ااي 
كرم:حبيتها 
اجن هذا الرجل من بين ذريه حواء يختارها هي 
احمد بغضب وقد تناسي انه في الشركه وازداد علو صوته 
احمد :لا والف لا 
كرم:انت ليه بتحاسبها بذنب امها 
احمد: كرم اطلع دلوقتي غور من قدامي عشان مايحصلش قتيل دلوقتي 
كرم:هو الموضوع وصل لكدا 
احمد: واكتر من كدا ياابن امي وابويا 
خرج كرم من المكتب ولم ينتبه لتلك الواقفه بالخارج والغضب علي ملامح وجهها 
&______________& 
دخلت مني الغرفه وتحدثت بضجر 
مني:انت مبقتش بتيجي ليه 
مش كل الطير الي يتاكل لحمه لو منفذتش الي عايزاه هاروح اقول لابوك كل حاجه 
مش معني انك تبعتلي كرم ع المفتاح يبقي انت كدا بتبعد 
لا دا بُعدك داانا ادمرلك مستقبل حبيبه القلب 
صفعها علي وجهها 
احمد بغضب: اوعي تفكرى تاذيها في مخيلتك 
مني وهي تحتضن احمد :انا بحبك 
اضربني 
اقتلني 
انا دايبه فيك دوب 
ابعدها احمد عنه متحدثا 
احمد: انت ست خرفانه ومبقاش ليكي اي لازمه 
مني:اي للدرجه دي عاشقها 
احمد:ابعدى عنها احسنلك ي مني بدل مااحرق الاخضر واليابس 
مني:انت عارف كويس انها متحرمه عليك 
وان كنت ناسي 
علي سريرى وفي حضنك يمكن تفتكر 
عاصي متحرمه عليك 
&_____________________& 
في منزل عنيات 
دخلت زينب الشقه بصحبه ابنتها التي لم تتجاوز بعد الاربع سنوات 
عنيات :خير 
داخله عليا بزعابيب امشير كدا ليه يابنت بطني 
زينب:انا زهقت منه 
خلاص مش قادره انا عايزه اطلق 
عنيات :ومالو ياختي 
اتطلقي عشان نشحت انا وانتي بعدين 
انا هاشحت في الاشارت 
وانتي تحت الكوبرى 
زينب:انتي بتتريقي عليا 
عنيات:لا انا بفكرك انو هو الي بيصرف علينا واننا علي الحديده من غيره 
دااحنا محلتناش الحديده كمان 
زينب:بس انا تعبت من تحكمه فيا 
عنيات:دا حب 
وبعدين احمد ابن اختي وانا عارفه 
طالما بيخنقك ويضايقك يبقي بيحبك 
زينب : بس انا زهقت منه 
عنيات:اعقلي بدل ماتشحتي ببنتك 
انا هاروح اعملك لمون تشربيه تروقي اعصابك 
&_________________________&
في منزل ليث الاغا 
استيقظت من نومها كالعاده متاخره علي صوت هاتفها 
ريهام بتآوب :الو ي رخمه 
عاصي:يلا المستر عامل امتحان مش ناويه تيجي 
ريهام:يختااااي طب اقفلي اخلي ابيه يوصلني 
اغلقت الهاتف وركضت الي غرفه اخاه 
في غرفه ليث 
كانت الاصوات تبعث من الداخل 
طرقت ريهام الباب عده طرقات 
ففتح لها ليث 
ليث:كالعاده متاخره 
ريهام:معلش والنبي ي ابيه توصلني الدرس الا متاخره علي عاصي 
ليث بغرابه :عاصي مين 
انتي مصاحبه ولاد من ورانا 
ريهام:يختااااي لا مش دلوقتي خالص عراكي انت اي مبتشبعش من العكننه عاصي دي بنت 
ليث:اسم غريب 
ريهام:طب يلا وصلني هاروح البس بسرعه 
&__________________&
بعد ربع ساعه 
توقفت سياره ليث امام المدرسه 
ليث:مع الس 
لم يكمل كلمته ووجدها تقفز من السياره متجهه للداخل حتي انها نست كتابها علي المقعد 
ليث:ي مجنونه 
اخذ الكتاب وترجل من السياره  قاصدا المدرسه 
……….. في الفصل ….. 
استاذنت ريهام ودخلت الفصل 
ريهام:اسفه والله علي التاخير 
جلست بجوار عاصي الذي علامات التعب باتت واضحه 
كانت عاصي تشعر بالدوار فاخذت الاذن للذهاب الي المرحاض
……………………. 
كانت تمشي في الطرق تترنح ذات اليمين واليسار 
نظر اليها ليث وكاد ان يتحدث لكنها وقعت بااحضانه  
………..
في شقه عثمان زايد 
كان يقترب منه كالاسد الذي يحاصر فريسته 
نور:ابعد عني 
ابعد عني 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

‫3 تعليقات

اترك رد

error: Content is protected !!