Uncategorized

رواية عشق المراد الفصل العشرون 20 بقلم فاطمه جودة

 رواية عشق المراد الفصل العشرون 20 بقلم فاطمه جودة

رواية عشق المراد الفصل العشرون 20 بقلم فاطمه جودة

رواية عشق المراد الفصل العشرون 20 بقلم فاطمه جودة

ادهم راح حضنو.. كنت حاسس اني يتيم
مراد .. متقولش كدا 
وفضلو يتكلمو ويهزرو 
وكيان عايز يروح لفرح 
مراد لأسر  ..  هو انتو لسه معملتوش الفرح 
أسر .. هعمل الفرح واخويا مش معايا 
مراد .. ربنا يخليكو ليا ♥️ 
مرام .. ويخليك لينا مكناش نعرف أن احنا بنحبك أوي كدا 
مراد .. حبيبتي يا مرام 
أسر .. اي هي اللطافه هبت والا اي 
مراد غمز لمرام والكل فهم ما عدا أسر .. مراد اصل مرام دي قمر ومزه 
مرام .. كلو من زوقك 
أسر .. وحيات امك انتي وهو لأنفخكو وانت يا زفت دي مراتي 
مراد .. اه صح خلاص هبقي اعاكسها من وراك 
أسر نط عليه بهزار  .. والا ورحمت ابوك لو مسكتش لأدخلك غيبوبه تاني 
مراد .. خلاص والله بهزر مالك يا كيان انت زعلان اني فوقت والا اي 
كيان .. زعلان اوي ومتأثر مش باين عليا 
مراد ضحك .. وحشني هزارك والله 
كيان راح حضنو وهمس جمب ودنو .. انا رايح لفرح عشان عكيت 
مراد بنفس الهمس .. روح منك لله 
عمر .. انتو بتقولو اي 
كيان .. مفيش انا رايح اجيب حاجه 
وخرج علي مكتب فرح وخبط ودخل لقاها بتعيط جري عليها 
كيان .. مالك يا فرح 
فرح .. اطلع برا يا كيان 
كيان .. اهدي بس وفهميني في اي 
فرح .. انت مجنون انت ازي تحضني وكمان قدام صحابك
كيان اتحرج .. والله انا فرحت بس من فرحتي مكنش قصدي 
فرح .. تمام اتفضل 
كيان .. فرح 
فرح .. اتفضل يا كيان لو سمحت 
كيان .. طب مراد هيخرج امته 
فرح .. همر علي الحالات كمان شويه 
كيان .. شكرا 
فرح .. اتفضل 
**********
كيان رجع الاوضه تاني بعد ما كلم مامته وطمنها أن مراد قام وهي هتيجي تشوفه 
*********
ادهم .. بس اي بقي عارف والا أكنو فيلم وعمر بقي قام بالواجب مع نانسي 
مراد … طب ونانسي فين دلوقت 
عمر .. في بيتها 
مراد …وكريم 
عمر .. الشرطه جت خدتو وهو بيخلص في الروح ضربناه بالنار 
أسر .. بس ازي دا كلو يحصل ومقولتوش لحد 
ادهم ..  انت عارف كلنا كنا عاملين ازي عشان مراد 
أسر.. طب كريم عرف منين انك معجب بنانسي اصلا  
عمر .. معرفش بس هو حب ينتقم وخلاص 
مراد .. الحمدلله انك كويسه يا ديدا 
فريده .. الحمدلله 
ادهم .. اي قرطاس لب انا 
مراد .. انتو بقيتو بتغيرو كدا لي 
ادهم ..  معلش بقي اصلنا رجاله 
مراد .. وانتي عامله اي يا لي لي 
ليليان ابتسمت .. الحمدلله كويسه 
عز برق لمراد .. والا متجننش امي عليك محدش يدلعها غيري 
مراد خاف .. بيطلعو امته دول 
عز .. انا قولتلك 
ادهم ..هي الغيبوبة اثرت علي دماغو عمال يعاكس فيهم لي 
مراد ضحك .. اصبر لسه هنعاكس بس لما اخرج 
داليدا مسكتو من رقبتو .. بقولك اي اهمد بقي عشان مزعلكش
 (داليدا كانت مضايقه انو ناسيها وقاعد يهزر مع البنات )
فضلو قاعدين لحد ما مامت مراد ومامت داليدا ومامت اسر ومامت عمر ومامت مرام جم يطمنو علي مراد 
مامت مراد .. حمدالله على السلامه يا حبيبي 
مراد .. الله يسلمك يا امي 
مامت مرام .. كدا بقي نعمل فرح أسر ومرام ونفرح كلنا 
مامت داليدا .. اه طبعا 
نانسي ومامتها جم 
مامت مراد .. ناديه 
ناديه (مامت نانسي )جريت عليها وحضنتها .. وحشتيني يا مني 
مني (مامت مراد).. انتي اكتر يا حبيبتي 
وقعدو واتكلمو كتير اوي 
مامت نانسي .. علي فكره يا مراد انت اخو نانسي 
مراد تنح .. ازي 
مامت مراد. .. اخوها في الرضاعه 
انا وناديه كنا صحاب من زمان اوي وكانت بتسيب نانسي معايا وهي صغيره كنت برضعها معاك انت فضلت ترضع سنتين ونص وهي رضعت معاك حوالي تلت مرات قبل ما افطمك 
مراد .. لي كنت جاموسه 
نانسي … يعني مراد وكيان اخواتي 
مامت مراد .. ايوا يا حبيبتي 
مراد وكيان فتحو دراعهم لنانسي وهي راحت حضنتهم 
عمر .. ما خلاص بقي وسابهم وخرج 
مراد .. عمر بيغير اوي روحي صالحيه 
نانسي بتفهم .. حاضر 
نانسي خرجت وراه وهو راح قعد في عربيته 
نانسي .. طب في اي 
عمر .. اطلعي معاهم انا عايز ابقي لوحدي 
نانسي .. مش هسيبك 
عمر .. نانسي اطلعي انا هتمشي بالعربيه 
نانسي .. هتمشي معاك 
عمر داس بنزين وبقي ماشي بسرعه اوي 
نانسي .. عمر هدي شويه هنعمل حادثه 
عمر داس فرامل وشدها وباسها بعنف وهي مقدرتش تقاوم واستسلمت 
 بعد عنها  لما حس انها مش قادره تاخد نفسها 
نانسي .. انت مجنون 
عمر .. اه مجنون ولو قربتي لمراد وكيان تاني هزعلك اوي 
نانسي .. دول اخواتي
عمر .. اخواتك دي عند امك راحه تحضنيهم 
نانسي .. خلاص بقي متزعلش 
عمر .. تمام 
نانسي .. موري 
عمر بصلها 
نانسي .. تعرف اني بحبك 
عمر همس .. بجد 
نانسي .. اه طبعا انزل هاتلي شوكولاته ومصاصه وتعالي 
عمر .. اه بتصلحيني عشان اجبلك 
نانسي .. انزل بقي عشان خاطري 
عمر .. اترزعي لحد ما اجي 
عمر نزل جبلها حاجات كتير اوي 
نانسي .. واااووو  انا بحبك اوي والله 
عمر .. عشان الحاجات دي يعني 
نانسي .. انت كلك تتحب يا روحي  
عمر ..اهدي عشان مضعفش الله يكرمك 
نانسي ضحكت .. حاضر 
*****
فرح .. الحمدلله كلها تلت ايام وتخرج عشان نطمن علي كذا حاجه 
مراد .. شكرا يا دكتوره
فرح .. العفو
وخرجت 
كيان خرج وراها لقاها واقفه مع واحد وبتضحك بصوت عالي 
كيان الدم غلي في عروقه وراح عليهم 
البارت صغير بس معلش مشغوله والله. وصلو ه 1k  
دا سؤال بقي وياريت الناس تجاوب 
اي معني الحب بالنسبالكو ؟؟؟؟
و اي رأيكو نرجع المسابقة تاني لو حابين نبدأ من البارت الجاي واللي ميعرفش اي المسابقه هنقول البارت الجاي بس الناس اللي عارفه المسابقه حابين اعملها والا بلاش 
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد

error: Content is protected !!