Uncategorized

رواية معذبتي الفصل السابع 7 بقلم منى

 رواية معذبتي الفصل السابع 7 بقلم منى
رواية معذبتي الفصل السابع 7 بقلم منى

رواية معذبتي الفصل السابع 7 بقلم منى

زينه خلصت كتابه وحست بحركه بسيطه وراها لسه هتبص لاقت باب الاوضه اتقفل رزززع ????
استعاذت بالله من الشيطان وقعدت تردد آيات قرآنية بس حست اني هي بتتذكرهم بالعافيه و نفسها بيتخنق كان الهوا كله اتسحب من حواليها ????
حست انها مش لوحدها في الاوضه وان في نفس جاي من وراها بالظبط أنفاس حد كأنه كان بيجري وبينهج  غمضت عينيها جامد وهي بتردد يارب يارب ????
حست برعشه في جسمها كله اتحاملت على نفسها وقامت وكانت بتمشي ناحيه باب الاوضه بس فجأه وقفت وتنحت ???? لما شافت خيال في مرايه
الخيال كان عباره عن جسم طويل اسود مش باين منه غير عينيه عينيه منوره جدا حست ان دي نهايتها واستسلمت تماما
____________________بقلم_مني
ياسين نزل جري وكان سايق بأقصى سرعه حاول كتير يتصل على زينه و ابوها وامها محدش فيهم رد وبعد شويه تلفونه رن رد من غير مايبص مين
ياسين بلهفه????… الو
يحيى????… فينك يا ابني بخبط بقالي كتير
ياسين ????‍♂️????… انا نسيت انك هتبات معايا انا رايح ل زينه في حاجات بتحصل انا مش فاهمها بس حاسس انها في خطر 
يحيى????… خطر ايه بس استهدي بالله طب اجيلك
ياسين????…. لا كلم اخو صاحبك الي حكتلي عليه أو رحلو وكلمني
يحيى ????????…. صحبي مين
ياسين بعصبيه????… يحيى مش وقت غباء ابوس ايدك اخو عمر صحبك اللي قولتلي عليه لما حكتلك ع زينه واحنا بنحضر الغدا عند ماما ايه جالك زهايمر
يحيي????‍♂️????… نسيت معلش اعملك ايه اليوم فوق مستوى قدراتي بجد عموما حاضر هتواصل معاه واكلمك تاني
ياسين????… طب سلام انا داخل على الفيلا
يحيى????… سلام
ياسين وصل وخبط بعنف على الباب فتحت امال
امال بضيق… انت   جاي ليه
ياسين… لو سمحتي ياطنط فين زينه
امال… ملكش دعوه ب بنتي كلامك بعد كده مع ابوها
ياسين بخوف… ارجوكي هي فين في خطر على حياتها
امال بقلق… انت هتخوفني ليه هي فوق في اوضتها
ياسين مستناش وطلع جري علي اوضتها خبط بقوه
ياسين… زينه حبيبتي افتحي طمنيني بس عليكي
مفيش رد
امال بدموع… حبيبتي انتي انتي كويسه صح؟
في الوقت دا جه زين
زين بغضب…. انت ايييه اللي جابك هنا مش قلنا خلاص كل واحد راح ل حاله
ياسين بصوت مخنوق… عمي ارجوك حط اي خلاف بينا على جمب زينه انا حاسس ان فيها حاجه خلينا بس نطمن عليها ارجوك
زين بضيق وقلق حاول يداريه… مفهاش حاجه تلاقيها سمعت صوتك مش راضيه تفتح اكيد مش طايقه تبص في خلقتك
امال ????…. لا مش بترد عليا انا كمان لا بنتي فيها حاجه الحقها يا زين
ياسين… عمي بعد ازنك هكسر الباب
زين… طيب طيب استنى انده حد يساعدك
ياسين وهو بيحاول يزق الباب… ملوووش لزووم
حاول مره واتنين  واخيرررا اتفتح
____________________بقلم_مني
زينه كانت واقعه على الأرض وعندها تشنجات في جسمها كله ودراعها و رقبتها عليهم كدمات زرقاء كتير وعينيها مفتوحه على اخرها ومتثبته على السقف
ياسين اتجمد مكانه مش مستوعب و زين وامال جريو عليها و حاولو يفوقوها مفيش فايده ف لحظه دي ياسين فاق من صدمته و اتكلم
ياسين… عمي لو سمحت في حد يقدر يساعدها ممكن اكلمو يجي دلوقتي
زين بخوف… ماشي ماشي يا بني ارجوك بسرعه
ياسين اتصل على يحيى
ياسين????… وصلتلو
يحيى????… انا معاه اهو وبيقول محتاج يشوفها
ياسين????… تيجبو وتيجي زينه تعبانه اوي
يحيى????… طب حاضر مسافه السكه
ياسين????… يحيى انت واثق فيه مش كده
يحيى????… اضمن يوسف برقبتي يا ياسين متقلقش
ياسين????…. ماشي سلام
يحيى????… سلام
ياسين قفل و قرب من زينه كانت التشنجات وقفت شالها وحطها على السرير  وشاف الكدمات غمض عينيه بألم وشتم نفسه ازاي مشفش انها بتعاني لوحدها ازاي سابها كده
زين بضعف… مين الي جاي
ياسين بصوت مخنوق… دا يوسف الاخ الكبير ل عمر صاحب يحيى من زمان دارس في الازهر وبيعالج بالقراءن  عمي ممكن اسالك على حاجه مهمه 
زين… ايه 
ياسين…. محستش انك متراقب في الاخيره؟ 
زين… متراقب ازاي
ياسين… بصراحه كده في حد بيراقبني بقالو فتره حاولت اعرف مين بيهرب مني مش بلحقو هو راجل ملامحه مش باينه و عربيته لونها اسود متسوبيشي
زين مع آخر كلمه ملامح وشه اتغيرت
ياسين… عمي اتفقنا اي خلاف هنحطه على جمب وان المهم زينه صارحني نوصل لحل تعرف حد عربيته كده
زين… اه اعرف بس الشيخ يجيي ونفهم منه وهقعد انا وانت ونربط الخيوط ببعض اصبر
_____________________بقلم_مني
سلوى عملت سندوتشات وعصير وخبطت على ميرا اللي كانت في اوضه يحيى زي ماهو أصر وميرا فتحت
سلوى… يلا يا مرمر عشان نتعشى ونتفرج على مسلسل سوا
ميرا بابتسامة…. حلو مرمر دا ياطنط بس انا مش بتعشي شكرا
سلوى… بت متتعبنيش مفيش حاجه اسمها مش بتعشي وانتي معايا يلا بقا صينيه تعبت ايدي
ميرا وهي بتاخدها منها… عنك انتي سوري مخدتش بالي
قاعدو قدام التلفزيون سلوى وهي بتدي ميرا السندوتش ????والعصير ????
سلوى… اتفرجي معايا على مسلسل دا حلو اوي وهيعجبك
ميرا… دي حلقه كام طيب
سلوى… لا في أوله حلقه ٥٤ من جزء الاول
ميرا ????????‍♀️…. ايه انا مش هفهم حاجه
سلوى…. على ما الإعلانات تخلص هحكيلك ولا انتي عايزه تنامي وانا زي ما يحيي بيقول بتطفل عليكي
ميرا… لا طبعا انا ????
سلوى… في اي انا زعلتك في حاجه
ميرا بدموع… بالعكس انا شفت من حضرتك حنيه  مشفتهاش من يوم ما امي ماتت (مسحت الدموع اللي نزلت) عارفه انا حاولت كتير اوي أقرب من خالتو حاولت احس معاها اني مش يتيمه بس هي كانت بعيده اوي عني انا والله بحبها معرفش هي بتكرهني ليه كان نفسي تعوضني عن ابويا وامي اللي راحو مني مره واحده كان نفسي احس اني غاليه عليها مش رخيصه اوي كده 
سلوى عيطت هي كمان…. يا حبيبتي كل دا شيلاه في قلبك…. خلاص من انهارده انتي مش لوحدك انا جمبك واللي يقربلك اكله بسناني متخافيش ابدا يا مرمر ياعسل انتي
ميرا ضحكت غصب عنها وهي بتعيط وسلوي شدتها لحضنها وطبطبت عليها حست ان ميرا محتاجه حنيه محتاجه ايد تطبطب عليها وتحسسها انها مش لوحدها وهي قررت هتكون ليها كده وتحميها من خالتها باي شكل
____________________بقلم_مني
يحيى وصل ومعاه يوسف
يوسف ٣٣ سنه خريج ازهر و بيعالج بالقراءن والرقيه الشرعيه شاب طويل و عنده ذقن سوداء لون شعره و عينيه زادته هيبه و وقار
يحيى… السلام عليكم
الجميع… وعليكم السلام
زين… اتفضلو اهلا وسهلا
يوسف… انا يحيى حكالي بس حابب اسمع منكم وياريت اشوفها
ياسين… انا هقولك ال هي حكته لان الحقيقة محدش فينا شاف حاجه غيرها هي بس
وحكي ياسين كل اللي زينه قالتهوله وقاله على التشنجات و الكدمات اللي موجوده عندها دلوقتي
يوسف كان بيسمع بتركيز اوي واول ما ياسين خلص كلام فضل ساكت وهما استغربو وبعد  مده قليله اتكلم
يوسف… انا شاكك انه معمولها سحر بس اعراض السحر والمس قريبين اوي من بعض لما اشوفها واقرء عليها هقدر احدد
امال بخوف… تقرأ   تقرأ عليها ايه بالظبط
يوسف بابتسامة… متخافيش يا أمي أنا هقرء عليها قرآن انا حافظ كتاب ربنا و القرآن قادر يشفيها من اللي هي فيه بفضل ان شاء الله  ممكن اشوفها و حد محرم يكون معايا
ياسين… اتفضل انا جوزها هكون معاك
زين… بس
ياسين… عمي عشان لو حصلها تشنجات تاني اقدر اساعدها وانت مش هتتحمل تشوفها كده تاني اطمن انا معاها
زين هز راسه بتعب و ياسين قام ويوسف وراه طلعو اوضه زينه
_____________________ بقلم_مني
صبا كانت قاعده خايفه مش فاهمه خطر ايه اللي زينه فيه وايه حصل يخليها تطلب الطلاق لامت نفسها انها كانت بعيد عنها الفتره اللي فاتت حاولت تكلم ياسين كزا مره مفيش رد وزينه تلفونها مقفول اتصلت على كريم
صبا????…. الو نايم ولا صاحي
كريم????… لا صاحي في حاجه ولا ايه
صبا بعصبيه مكتومه ????…. ازاي متقوليش ان ياسمين عملت حادثه عشان اكون معاها ولا قلتلي ان زينه وياسين في بينهم مشكله لدرجه الطلاق وخطر ايه الي هي فيه يخلي ياسين يجري يروحلها وبعدها مش بيرد
كريم????… براحه عليا شويه يا صبا انا ملحقتش اكلم حد كنت ملهي في ياسمين جدا و طلاق ايه وخطر ايه انا معرفش حاجه من اللي بتقوليها دي احكيلي براحه اللي حصل فرصه ان ياسمين نايمه
صبا حكتله كابوس مالك و كلام ياسين ليها على السلم
كريم????… مش فاهم حاجه بصراحه وايه علاقه كابوس ابنك بأن زينه في خطر
صبا????… ولا انا فاهمه حاجه اعمل ايه دلوقتي
كريم????… ولا حاجه الصبح روحيلها ولو ع ياسمين احنا ان شاء الله هنروح بكره ع الظهر كده روحي ل زينه الصبح وارجعي على ياسمين كده كده كنت هطلب منك تكوني معاها لحد ما ارجع من بره بس
صبا????… ماشي حاضر معلش قلقتك
كريم????… بطلي هبل يلا تصبحي على خير
صبا????… وانت من اهله سلام
كريم????… سلام
____________________ بقلم_مني
ياسين دخل و يوسف كح ودخل كانت زينه نايمه بس اول ما ياسين لمسها صحيت وبصتله وبصت ل يوسف باستغراب
ياسين… دا يوسف ان شاء الله هنعرف منه فيكي ايه
زينه بصت ليوسف بسخريه و ضحكت نص ضحكه ????… بجد
يوسف من غير مقدمات بدء يقرأ قرآن بصوت عالي ومع قرائته للقرآن زينه مقدرتش تبصله وعينيها فضلت تبص فوق وتحت بتوتر ملحوظ وكان باين عليها الضيق الشديد
يوسف مكمل قراءه بصوت عالي وزينه بدأت تحط ايديها على ودنها لأنها مش قادره تسمع وبدأت تعيط بهستريا جامده ويوسف مكمل
زينه ????… ياسين قوله بس كفايه عشان خاطري ???? مش قادره لو بتحبني خليه يسكت عشان خاطري اااه مش قادره
ياسين كان حاضنها ومش قادر يتحمل منظرها كده واحساس واحد بس مسيطر عليه الندم والذنب وانه يمكن لو صدقها من اول مره مكنتش وصلت لكده
يوسف مكمل قراءه واستمر الوضع دا حوالي ساعه ونص كاملين بدون توقف وبعدين يوسف سكت شويه خد نفسه والارهاق كان باين علي ملامحه
يوسف بتعب… عايز ميه كتير هقرا عليها قرآن والرقيه الشرعيه منها هتشرب ومنها هتغتسل بيها بس مش في الحمام وبعدها تترمي فوق سطح البيت أو أي مكان مفيش فيه نجاسات
ياسين… حاضر حالا
وهما بيتكلمو زينه كانت راحت في النوم تاني
ياسين بقلق… هو هو كده ايه
يوسف… متقلقش عادي جدا الجلسه الأولى بتكون متعبه شويه
ياسين… الأولى هو لسه فيه تاني
يوسف… اه هاجي كزا مره تاني لحد ما السحر ان شاء الله يبطل والأهم من مجيي ارادتها هي مواظبتها على الصلاه ديما وقراءه القرآن والأذكار بشكل يومي لازم من جواها تكون مؤمنه ان ما أصابها من أذى الا بإذن الله تعالى وان هو اللي قادر يشفيها وتدعي كتير وتتضرع لله سبحانه وتعالى فلا كاشف السوء الا هو سبحانه وتعالى
ياسين… ونعم بالله حاضر ان شاء الله هنعمل كل دا طب هروح اجبلك الميه
يوسف… هاجي معاك هي كده كفايه اوي عليها انهارده هقرا تحت مفيش مشكله
بعد ما نزلو يوسف عاد اللي قاله فوق ل ياسين ل امال وزين وطلب يختلي بنفسه في اي مكان وقرا على الميه وفعلا زين دخله المكتب ورجعلهم تاني 
امال… يعني انا بنتي حد قاصد يأزيها
ياسين… ال قاصد يأزي هو نفسه اللي بيراقبني عشان يعرف بيحصل ايه بينا وعمي عارفه
امال ????… انت عارف مين يا زين انطق مين اتكلم
زين… معرفش  انا شاكك بس مش متأكد مش عايز اتهم حد بالباطل حرام
ياسين بضيق… ونتأكد ازاي بقا
زين..  مش عارف انا مش قادر افكر دماغي هتنفجر
يحيى… اهدي يا عمي وان شاء الله كل حاجه هتكون كويسه
ياسين… ياعمي ما انا لو عرفت انت شاكك في مين هقدر افكر معاك في طريقه نتأكد منها
زين بتوتر… انا شاكك في صبري
امال ????… صبري مين جوز اختي انت بتقول ايه
ياسين… اهدي يا طنط ????.. هو صبري عنده عربيه ميتسوبيشي سودا وشعره خفيف وابيض
أمال ????… اه هو في ايه
زين… في اني عرفت بالصدفه ان هنا بنت اختك كانت بتحب ياسين ومع جوازه من زينه قررت تهاجر وتسيب البلد كلها
ياسين دوره في الدهشه… ايه وحضرتك عرفت كده ازاي حضرتك متأكد؟؟
زين… صبري جالي من مده عشان يستلف فلوس ك عاده و قمت اشوف عميل وانا راجع سمعته بيتكلم مع ناديه ودا كان محور كلامهم وان انت وزينه السبب ان بنتهم تبعد عنهم انا حاولت مظهرش اني سمعت عشان خاطر امال وسكت واديته كمان الفلوس اللي كان طالبها
امال ????… لا لا اختي متعملش كده لا اكيد انتم غلطانين
ياسين… ياطنط اهدي احنا بنفكر مع بعض بصوت عالي واكيد هنتاكد
يحيى… عايزين رايي
ياسين… قول
يحيى… المواجهه لو هما وقاصدين الاذيه وفي قلبهم الغل والكره دا هيبان اوي عليهم وقت المواجهه
زين… معاك حق يا يحيى امال تتصل تقول ان زينه تعبانه اوي و نفسها تشوفهم ولما يجو هواجهم
ياسين… هنواجهم ياعمي انا هكون معاك خطوه خطوه لحد ما الموضوع كله يتحل بإذن الله
زين… إن شاء الله معلش تعبناكم معانا
ياسين لسه هيرد خرج يوسف
يوسف بارهاق… الميه اللي في الازازه تشرب منها على طول وقبل ما تخلص زودوها والميه اللي في جركن تغتسل بيها في اوضتها وزي مافهمتك يا ياسين الميه تترمي فوق السطح وان شاء الله بكره زي دلوقتي هكون عندها
زين… طيب حضرتك هتاخد كام
يوسف… ولا اي حاجه انا بعالج لوجه الله تعالى أن شاء الله بنتكم هتكون زي الفل عن ازنكم
زين… ربنا يكرمك ياابني شكرا
يوسف… العفو انا معملتش حاجه كله بأمر الله سلام عليكم
الجميع… وعليكم السلام
يحيى… انا هروح اوصله بالعربيه تمام هكلمك لما اوصلو
ياسين… تمام
____________________ بقلم_مني
كريم كان قاعد قلقان على صحبه وبيفكر ايه ممكن يكون حصل تلفونه رن بوصول رساله فتحها ????
يتبع ……
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!