Uncategorized

رواية نصف جناني الآخر الفصل التاسع 9 بقلم ايزيس بنت الصعيد

 رواية نصف جناني الآخر الفصل التاسع 9 بقلم ايزيس بنت الصعيد

رواية نصف جناني الآخر الفصل التاسع 9 بقلم ايزيس بنت الصعيد

رواية نصف جناني الآخر الفصل التاسع 9 بقلم ايزيس بنت الصعيد

هنا بتعيط ….اهئ اهئ ..أنا مش بحبك يا أسر أنا بحب زين الجارحييييييي
اهئ اهئ ….
أسر برق عينيه وضحك وقال وربنا مجنونة 
هنا لسة بتهلوس…طب خلاص انت صعبت عليا أنا بحبك يا أسر بس هاتلي لبن وانا ارفض اشربه وانت تزعل وتعاقبني بالبووووس اهئ اهئ
أسر انفجر ضحك  وقال …وانا معنديش مانع وفضل يعملها كمادات لغاية ما الفجر اذن صلي الفجر وبعدها ما قدرش يقاوم النوم أخدها ف حضنه وحط ايه علي جبهتها عشان يتأكد أن الحرارة نزلت وبعدها راح ف النوم 
صحيت هنا الصبح لقت أسر محاوطها بإيده وأيده التانية علي جبهتها اندهشت لان دي اول مرة أسر ياخدها ف حضنه بصت في ملامحه من قريب 
هنا بتتكلم بصوت مسموع…الله شكله حلو اوي من قريب ايه دا هو بيحط ماسكرا ولا ايه دي كلها رموش 
أسر بصلها بنص فتحة عين كده وقال…ليه متجوزة سوسن عشان احط ماسكرا 
هنا اتخضت وانكسفت…ايدا أنت نايم وودنك بتتصنت ولا ايه 
أسر ….لا في حد صحاني بصوته المزعج 
هنا …احم انت صاحي من امتي 
أسر …من اول هو شكله حلو اوي ههههه
هنا ابتسمت بخجل ونزلت عينيها بعيد عن عينيه وبعدين قالت بصدمة ….ايدا أنت جايب فوطة مبللة مية ليه انت كنت ناوي تكتم نفسي وتموتني زي ريا وسكينة ولا ايه 
أسر بصدمة…يخرب بيت تفكيرك يا بنتي انتي مش طبيعية اي حد هيشوف فوطة مبللة ميه مالهاش الا تفسير واحد هو أن كنت بعملك كمادات يا هبلة 
هنا بعدم فهم …بس انا مش تعبانة 
أسر…كنتي بتموتي امبارح ..مش بقولك فقر
هنا ضربته بايدها ف كتفه وقالت …احترم نفسك دانا عسل 
ولسة هتقوم تبعد قام شدها ليه وقال …ايه مش عايزة تتعاقبي
هنا بعدم فهم …مش فاهمة ازاي يعني 
أسر اقولك ازاي ..????…أسر بعد عنها وهي مش مستوعبة أنه عمل كده 
هنا قامت بسرعة وجريت ع الحمام وهي بتحط أيدها علي شفايفها وبتبتسم 
خرجت بعد فترة وصلت الصبح كان هو في الڤراندا وبيفطر 
أسر …هنا انهاردة هنوقف صراع  توم وجيري اللي بنعمله عايزك تسيبيلي نفسك خااالص 
هنا قعدت تفطر …مش فاهمة هنعمل ايه 
أسر ….هنعمل ايه دي سيبيها عليا انا 
&&&&&&&&&&
ياسمين كانت قاعدة قدام اوضة شادي وبتفرك في ايديها وكل ما دمعتها تنزل تمسحها بسرعة 
خرج شادي وهو بيعدل الساعة بتاعته 
ياسمين بانكسار…صباح الخير يا شادي 
شادي استغرب نبرة صوتها الحزين مش مغرورة زي امبارح 
وقال بلا مبالاة وهو بيبص ف ساعته …صباح الخير 
لسة هينزل بس هي اتلكمت…شادي انت قلت حاجة  لبابا علي معتز 
شادي بصلها بغيظ…كل دا خوف عليه 
ياسمين بحزن…شادي مافيش داعي انك تقول لبابا حاجة أنا خلاص انفصلت عن معتز كل حاجة انتهت ..وما قدرتش تمسك نفسها وجريت علي اوضتها شادي قلق عليها وكان حابب يعرف السبب بس حب يديها فرصة تقعد لوحدها وتكون علي راحتها سابها ونزل شغله وهو زعلان علي حالتها بس فرحان أنها فاقت وهيكون ليه فرصة أنها تحبه …
&&&&&&&&&
أسر وهنا خلصوا فطار ولبسوا ونزلوا واسر مش راضي يقول لهنا هما رايحين فين ولا هيعملوا ايه 
اتأجر عربية وراح عند مول دخلوا وطلب طقم كابل (لبس متشابه)
لبسوا وخرجوا م المول كابل جاحد
هنا كانت هتطير م الفرحة لأنها حاسة أنه أسر بيقرا أفكارها 
انطلقوا بالعربية ووقف عند مكان 
نزل اتأجر عجلتين 
أسر …بتعرفي تسوقي 
هنا بفرحة…طبعا انا بعشق العجل اصلا 
أسر …نتسابق ولا المرة دي تموتي بجد
هنا ضحكت …لا العجل دا لعبتي يا يسطا 
أسر ….يسطا ماشي طب واللي يكسب 
هنا بتلقائية …يضرب التاني كف 
أسر ضحك وقال …ترضي تضربي جوزك كف قدام الناس 
هنا همست له…لا مش قدامهم لما نكون لوحدنا في الأوضة 
أسر بنفس الهمس …موافق 
وبدأوا السباق ومرة كانت تتقدم هنا وتطلع لسانها لأسر وتضحك ومرة  كان يتقدم أسر ويضحك بصوت عالي وهنا كانت تدوب من الضحكة الساحرة دي هو مش بيضحك كتير بس ضحكته حلوة  
وفي النهاية أسر هو اللي سبق 
نزل م العجلة وقرب عليها كان فيه ت
ناس كتير وأجانب وقالها هتتعاقبي
هنا …يرضيك برضو تضرب المدام وسط الحشد دا كله يابشا الأجانب يبلغوا عنك الشرطة في قضية عنف 
أسر ابتسم وقربها ليه اكتر وقال عقابك .غمضت هي م الخوف برقت لما لقت شفايفها أسيرة لشفايفه انصدمت من 
جرأته ومافاقتش من صدمتها الا علي صوت تصقيف حار م الأجانب 
بعد عنها وابتسم وهي قالت بتوهان…كده الأجانب هيبلغوا عنك في قضية تحرش 
وحطت وشها ف الأرض من الكسوف حس بخجلها وابتسم برضي عشان مراته خجولة مسك راسها وخباها ف حضنه عشان ماتشوفش حد وبعدين مسك أيدها وجري بيها ع العجلة ركبها قدامه وركب وانطلق بيها ورفع ايده يشاور باي للأجانب ????
زياد شاف المشهد دا كله وحس بنار جواه وقال وهو بيحرك أيده علي قلبه …اشمعني هو مش أنا. أنا فضلت اجري وراكي اربع سنين وبتصديني يا بنت ال*****ماشي يا هنا هاكسرك واذلك ورميكي رمية الكلاب وانت يا أسر المسيري اللي ما دفعتك تمن الكف دا غالي اوي 
&&&&&&&&&&
قدام الجامعة 
ندي….شوفي يا بت يا شيري ندي كلب البحر منزلة ستوري هي وجوزها لابسين كابل 
شيري…يعني أسر متقمص الشخصية الطيبة دلوقتي ربنا يهنيها مع الشخصية الطيبة ويبعد الشريرة عنهم 
ندي…عقبااااالي يارب 
لسة بترفع ايديها للسما لقيته ف وشها هو احمد بوسامته الهادية وبشرته القحمي وعيونه البني وشعره الناعم محاسب بقي 
ندي ابتسمت وشيري قالت …بدأنا حب السينما الصامتة …يا بنتي الحب دا اتلغي دا من ايام عبد الحليم حافظ الله يرحمه 
احمد قرب عليهم .
احمد…احم …ازيكوا يا بنات 
شيري…عاش من شافك يا ابو حميد جي ليه هنا مش اختك اتجوزت وبتقضي شهر العسل
احمد بخجل …اه عارف انا قلت يمكن تحتاجوا حد يوصلكم وكنت قريب من هنا فقلت اوصلكم أنا 
ندي ….انت بجد زوق يا احمد 
شيري …. والله ..طب يلا وصلنا بقي يا احمد ينوبك فينا  ثواب 
في العربية 
احمد مركز في المراية علي ندي وهي واخدة بالها بس بتبعد عينيها عنه وتبتسم 
شيري بصت لاحمد في المراية وضحكت بسخرية يعني بتقوله شايفاك 
احمد بضيق….منورة يا شيري 
شيري….دا نورك يا ابو حميد بس من رائي ركز ف الطريق لنعمل حادثة 
ندي ضحكت وأحمد ابتسم لضحكتها 
&&&&&&&&&&
أسر طبعا مستمر في مفاجأته لهنا أخدها علي مطعم جميل وهادي ع البحر ومافهوش ناس كتير واكلوا سي فود 
واتصوروا صور كتير مجنونة 
وبعدين اسر أخدها ونزلوا المية كانت خايفة وافتكرت لما كانت هتغرق بس أسر طمنها ومسك ايهدها وقالها هاعلمك العوم 
&&&&&&&&&
في حتة تانية ف شرم
كمال بتكلم ف الفون 
كمال …ايوا معاد تسليم الصفقة اخر النهار هنا ف شرم اومال انا جيت ليه ..اكيد هاستعد كويس ومش عايز حد يعرف معاد التسلم يا اكرم الصفقة كبيرة وانت عارف مافيا رجال الأعمال 
اكرم …مش كنت استعنت بخالد المسيري هو يعرف ناس كانت هتجيبلك الصفقة لغاية عندك وكان دخل معاك شريك فيها دي صفقة تقيلة عليك يا كمال 
كمال…اكرم دي صفقة العمر وما تقبلش القسمة علي اتنين فاهم ويلا سلام 
&&&&&&&&&&&
بالليل 
رجع أسر وهنا بعد يوم طويل جدا استلقوا ع السرير من شدة التعب 
أسر قرب منها وابتسم وقال تحبي تتعاقبي 
هنا بعدم فهم …أسر انت مش طبيعي انهاردة صح 
أسر …صح …خدي اشربي كولا زيرو شوجر عشان القعدة شكلها هتحلو وغمز لها ????
في حتة مقطوعة عند البحر 
كمال بيستلم الصفقة وفجأة ينهال عليه الرصاص زي المطر وطلقة تصيب كمال في قلبه 
كمال….اااااااااااه …
يتبع……
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!