Uncategorized

رواية فتاة في أحلامي الفصل الخامس عشر 15 بقلم شهد أشرف

 رواية فتاة في أحلامي الفصل الخامس عشر 15 بقلم شهد أشرف

رواية فتاة في أحلامي الفصل الخامس عشر 15 بقلم شهد أشرف

رواية فتاة في أحلامي الفصل الخامس عشر 15 بقلم شهد أشرف

عدا اسبوعين وابطالنا ذادوا عشق لبعض 
في الشركه*
ايهم: عرفتوا هتعملوا اي
عدي: دماغ سم 
ايهم بغرور: عيب عليك
صهيب: الحيوان… لو مسكته هفرمه
ادم: اهدي ي عم انت..دا انت قرايه فتحتك بكرا
ايهم:اتفقت معاهم هنروح امتا 
صهيب:علي سبعه باذن الله
عدي:مبروك ي صهيب…يلا كلكوا هتودعوا العوزبيه
ايهم:عقبالك
عدي:فال الله ولا فالك ي جدع 
ادم:بكره نشوف…هنلقيق واقع علي جذور رقبتك 
صهيب:ويجي عندنا نشوفله خطي عشان الي بيحبها ترضي بيه
عدي بغرور:لي هي متعرفش انا مين
ايهم:اتنيل علي عين اهلك
عدي:م مهم انا ماشي خليكوا انتو كدا 
………………………
في كافيه*
معاذ:انا مش عارف ماجله لي موضوع جوازنا
تالا:ي حبيبي انا لسه في اولي ولسه فاضلي اربعه سنين كليه كتير اوي ي معاذ
معاذ:ي بابا وفيها اي لما تكمليها وانتي في حضني..احم قصدي وانتي في بيتي 
تالا بضحك:طب ناجل سنتين..احم سنه..اوووف ي معاذ
معاذ:اسبوعين ومفيش كلام يلا عشان منتاخرش
تالا:ما هو طول ما انت وامي فريق كدا عمري ما هكسب حاجه منكوا 
معاذ:امك دي حبيبه قلبي 
تالا:وانا 
معاذ:روح روح قلبي 
تالا:طب يلا ي اخويا بطل نحنه 
معاذ:صدقي اني عيل عشان بدلعك وانتي حيوانه كدا..واي اخويا دي يبت انتي اتهبلتي علي عين امك ولا اي 
تالا:لا ي حبيبي انا مش كيوت
معاذ بنظره قاتله:صووووتك ي تالا احنا في الشارع
تالا:خلاص اسفه والله..وتابعت بهمس الحمدالله انه مشافنيش في خناقه الوليه دي 
…………………………
في الفله*
ماسه:خفوا ي بنات معايا بسرعه فضلهم نص ساعه ويجوا من الشركه
مليكه:يبنتي اهدي ما كل حاجه جاهزه اهي 
ماسه:هيعجبه 
مليكه:هو يقدر ميعحبهوش 
زوزا:خلصتوا ي ولاد
مليكه:اه ي ماما والتورته جايه في الطريق ووصينا المحل علي انه يحط صوره ماسه وادم
ماسه:هو عيد ميلادي ولا عيد ميلاده كنت حطي صورته 
زوزا:اي يعني ي حبيبتي هتبقا احلي اكتر يلا عشان ايهم لسه مكلمني وقال علي وصول
رن هاتف مليكه:ايهم بيرن عليا اهو 
ايهم:السلام عليكم ي  حبيبي اخبارك اي
مليكه بحب:وعليكم السلام انا بخير فضلك اد اي 
ايهم:خمسه وهتلاقيني قدامك 
مليكه:طب يلا بسرعه في مفاجاه 
ايهم:بجدد اي هي 
مليكه:اما تيجي..خلي بالك من نفسك وسوق براحه ي ايهم 
ايهم:انتي تؤمري ي روح قلبي 
مليكه بخجل:باي 
ايهم:باي اي انا في الجنينه 
مليكه بفزع:ف فين 
ايهم:في اي ي مليكه بقلك انا برا 
مليكه:برااا وتابعت بهمس ينهار اسود..ط طب سلام وقفلت 
مليكه:ماسه ايهم برا اياكي تقوليله اني كنت واقفه من غير النقاب هقتلك وجرت علي غرفتها 
ماسه:مالها دي هو في حد غريب 
ايهم:سلام عليكم 
رد الجميع السلام 
ايهم بهمس:في اي ومين دول 
ماسه:انهارده عيد ميلاد ادم وعملنله مفاجأه بس في الصالون 
ايهم بحسره:اممم وانا الي كنت فاكر المفاجاه ليا 
مليكه:احم 
ايهم:اي ي حبيبي كنتي فين 
مليكه بتوتر:اا اه كنت في المطبخ 
ماسه بهمس:كذابه 
مليكه وهي تشير علي رقبتها:هقتلك
ايهم:مالك ي بت انتي وهي 
مليكه:لا لا مفيش اطلع انت ارتاح 
ايهم:طب تعالي عايزك 
صعد لغرفته ومليكه خلفه
ايهم وهو يرفع النقاب:وحشتيني اوي 
مليكه:ايهم 
قبل راسها ايهم:يروح قلب ايهم
مليكه:انا هنزل بقا 
ايهم بتزمر:ملوكتي قعدي معايا شويه مشفتكيش من الصبح 
مليكه:ي حبيبي انت جاي تعبان خد دش وهنعد مع بعض بليل كلنا 
ايهم:اووف امتا نتجوز بقاا 
مليكه:اه صح تالا عزمتني علي فرحها هي ومعاذ بعد اسبوعين هروحلها من اول النهار عشان هكون معاها 
ايهم:هيبقي يوم اي 
مليكه:جمعه باين 
ايهم بتزمر:يعني هتسبيني يوم اجازتي ي مليكه 
مليكه:عشان خاطري ي ايهم 
ايهم:خاطرك غالي عندي اوي حاضر ي نور عيني 
مليكه:يلا انا هنزل بقا 
…………………………..
في المساء اجتمعوا كلهم عند ايهم 
ايهم:يلا ي ماسه اخرجوا
ماسه ومليكه وزوزا:سنه حلوه ي جميل..سنه حلوه سنه حلوه سنه حلوه ي ادم 
ادم بفرح:الله تورته بالشوكلاته 
ماسه:صدق انك معندكش دم يعني بدل ما تفرح ان احنا عمليلنك مفاجأه بتجري علي التورته 
ادم:شكرا شكرا سكينه بقا عشان نقطع الوشوش الجميله دي 
مليكه:ادم والله اقلبهاعليك 
ادم بفاجأه مصطنعه:اي دااا انتو بجدددد واااااو بحبكوا اوييييي…يلا هاتوا السكينه بقا 
ماسه:هتولي سكينه اقتل البارد داااااا 
كلهم قاعدوا يضحكوا عليهم 
ايهم:اشمعنا اديتي لصهيب حته اكبر مني 
مليكه:انت طفل ي ايهم في اي ي حبيبي 
ايهم:متكلمنيش 
مليكه:ي بابا هديك حته كمان بس متزعلش ماشي 
ايهم بفرحه طفل:ماشي…بس انا مبحبش الشيكولاته 
مليكه بهمس:بكرا اعمك واحده بالفروله 
ايهم:وعد 
مليكه:وعد
زوزا:افضولي كلكوا بكره عشان هنروح كلنا عند لميس 
ماسه:ادم 
ادم:اي يروحي
ماسه:انا هروح بكرا لميس الصبح 
ادم:لا 
ماسه:عشان خاطري والنبي والنبي 
ادم:عندها اخوات ولاد 
ماسه بكذب:لا 
ادم:ماسه 
ماسه:صغير والله 
ادم:هتروحي امتا 
ماسه:علي الضهر كدا
ادم:تمام هوصلك 
ماسه:شكرا ي قلبي 
ادم:يروح قلبي انتي 
………………………….
في صباح اليوم التالي 
ماسه صحيت وراحت للميس مع ادم 
ومليكه مع زوزا في الجنيه 
دخل الحارس*
الحارس:زينب هانم دولت هانم برا 
زينب:دخلهاي بني 
مليكه:مين دي ي ماما
زينب:دي صحبتي ي حبيبتي بس بحبها اوي انا وهي مكناش بنفارق بعض 
دولت: زوزا ازيك
زوزا:حبيبه قلبي عامله اي انتي فين كدا 
دولت:مشاغل والله مين الكتوكوته دي
زوزا: اع دي مليكه مرا
…: ماما
دولت: حبيبي تعالي 
زوزا: ازيك يواد ي حسام فينك كدا 
حشام وهو ينظر لعيون مليكه: في الدنيا مين القمر 
رن هاتفهامليكه: احم عن اذنك ي ماما 
زوزا:اقعدوا ي جماعه 
……………………..
ايهم:اي يروحي انتي فين مرنتيش عليا لي 
مليكه:انا مع ماما في الجنينه بس جالها ضيوف واستأذنت منها 
ايهم:مين الي جه 
مليكه:طنط دولت وواحد معاها 
ايهم:واحد مين وبعدين انتي مش لبسه الديشه صح 
مليكه:معرفش هي قالت اسمه حسام باين وانا دخلت والله بسرعه لما هو جه وانت رنيت اصلا 
ايهم:طب ملمحش طيفك برل ولما اجي لينا حساب 
مليكه:ي ايهم 
ايهم:لا سلام 
مليكه بعند:طب هو قال عني قمر بقا  سلام 
ايهم بغضب:ميييين الوو مليكهههه يبن ال بتاعكس مراتي ماشي 
……………………
مليكه:ينهار اسود اي الي انا قولته دا ليلتي سوده يلهوي انا هتصل بيه واقله دا محصلش انا كنت بقول كدا وخلاص 
رنت مليكه مره واثنان وثلاثه لكنه لايرد
مليكه:جاي جاي يلهوي هيعمل مصيبه…احيييه صوته برااا
………………………
لسه الجزء التاني من البارت 15 هينزل بس لو لقيت تفاعل حلو غير كدا مش هنزل وشكرا للناس المتفاعله معايا..حاجه كمان عدي هيبقي لي قصه لوحده ودي هعملها انشاء الله بس اما اخلص بقا دروسي وكدا مع الجزء التاني بتاع اسير صوتها حمزه وفريده فكرينها اكيد
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت رئيس العصابة للكاتبة آلاء فرج

اترك رد

error: Content is protected !!