Uncategorized

رواية هل قدري الفصل الخامس 5 بقلم سلمى عاطف

 رواية هل قدري الفصل الخامس 5 بقلم سلمى عاطف
رواية هل قدري الفصل الخامس 5 بقلم سلمى عاطف

رواية هل قدري الفصل الخامس 5 بقلم سلمى عاطف

بعد قليل وصل سيف الي مكان مهجور نزل من سيارته وحمل اوركيد ودخل الي بيت مهجور 
وضعها علي الاريكه ونظر لها بغموض ووعيد 
بعد قليل افاقت اوركيد وهي تشعر بألم شديد برأسها :ااه انا فين 
سيف: اخيرا البرنسيس قامت 
اوركيد :انت اتجننت مشيني من هنا 
سيف :مش قبل ماتنفذي ال اقولك عليه 
اوركيد : بقولك سبني عاوزه امشي زمان ماما قلقانه عليا 
سيف:لا مش هيحسوا بيكي عشان انا قولتلها انك مسافرعه معايا شغل اسبوع 
اوركيد :انت اكيد مجنون بقولك روحني 
سيف: براحه علي نفسك شويه مش خاطفك عشان بتمعشق في جمالك يعني انا جايبك عشان اوريكي ازاي تخلي امي تزعل مني وتتجنبني وتدخلي في شغلي 
اوكيد بصراخ :قولتلك عملت كده عشان مكنتش عايزاك تسيب شغلك بسبب موضوع تافه 
سيف بسخريه:بت انتي اوعي تكوني مفكره ان الفيلم الهندي ال حكتيه ليا ده انا صدقته ده انا المقدم سيف اصلان قبل مااكون النجم سيف 
اوركيد بدهشه: اي انت ظابط 
سيف : مش بقولك امثالك عدوا عليا كتير واعرف مين الكداب ومين لا 
اوركيد :غلطان قولتلك كل ال حصل غصب عني 
سيف: تؤ تؤ مبحبش الكدابين  اسمعي يابت انتي 
اوركيد بعصبيه: اسمعني انت انا مش ضعيفه واعرف ارد واخد حقي كويس انا كنت سكتالك عشان معاملتك الاول كانت تستحق الاحترام لكن دلوقتي انت ولا حاجه ونزلت من نظري وطلع كل ده شو عشان تعرف الناس قد اي انت متواضع لكن انت متكبر وزيك زي لينا ومعتز وغيره 
سيف بغضب جامج:بت انتيي الزمي حدودك  لاما وبالله هدفنك مكانك فاااهمه 
اوركيد : للاسف انت اثبتلي قد اي انا ساذجه وبصدق اي حد من مجرد تعامل 
سيف: كلامك ميهمنيش ولا انتي تهميني اوعي تكوني مفكره عشان دافعت عنك يبقي وقعت في حبك لا فوقيي انتي مبتشوفيش بنات 
اوركيد بقوه رغم الم قلبها: شخصيتي عجباني ومش مستعده اغيرها عشان اي حد اي  كان مين 
سيف بضحك : تعجبيني واكمل بخبث حتي لو كان الحد ده انا سيف حبيبك 
اوركيد : ونا لما احب هحب حقير زيك 
سيف بغضب :انا حقيرر ماشي ياابنت هاشم انا هوريكي مش انتي مش بتحبيني انا هتجوزك غصب عنك واخليكي تعيطي قدامي وبتتعذبي وانتي شيفاني بحب غيرك 
اوركيد : ده لما تشوف حلمة ودنك 
سيف: ومالو ماشي ياااوركيد سهل اووي الفق قضيه حالا لأمك الغلبانه وتروح ياعيني علي السجن وكمان اشتري بيتكم وارميكم زي الكلاب واقفل ف وشك اي طريق للشغل 
اوركيد :انت مجنون انت مش طبيعي 
سيف:انتي ال اجبرتيني علي كده لما امي فضلتك عليا
اوركيد بخوف:طب طب نتفاهم وهعمل ال انت عايزه هروح واعتذر من الكاست وكمان كمان هقول لمامتك اني انا غلط وانت انت ال عملته كان طبيعي وو هبعد والله ومعتش هتشوفني بس بلاش امي بلاش 
سيف: امال متفكرتيش في امي لييييه هاااا  
اوركيد : انا معملتش حاجه معملتش حااجه 
سيف: لا عملتي وغلطك كبير وانا عشان اوريكي يعني اي تدخلي في شئوني وفي عيلتي مش انت خدتي حق اكبر من حقك ماشي انا موافق اديهولك وهتجوزك يااوركيد عارفه ليه مش حبا فيكي ولا ف جمالك لا عشان اثبتلك انك بتحبيني وقد ايه هتتعذبي لما تشوفيني ونا متجوزك وبحب واحده تانيه واخطبهازواتجوزها قدامك وانتي ملكيش اي اهميه عشان تحسي بال حسيته لما امي  ضربتني وزعلت مني  وكانت هتقاطعني بسبب واحده زيك انا هحقق رغبة امي واتجوزك 
اوركيد : قصدك اي برغبة امك 
سيف:  سمعت امي واختي وهما بيتفقوا بس انا قولت مستحيل عشان انا بحب رنيم  بس بما لقيتها عملت كده عرفت ان الموضوع مش هزار عشان كده هحقق ليها رغبتها 
اوركيد :وانا مليش لسان مستحيل 
سيف: انتي اتجننتي عشان ترفضيني 
اوركيد :ليه مين انت يعني 
سيف: قدرك وجرحك ال جاي؛ 
اوركيد : ب… 
سيف بمقاطعه: كفايه عليكي كده 
وقام بوضع مخدر بالمنديل ووضعه علي انفها وغابت عن الوعي 
في منزل اوركيد 
سهي: الله طب ماكانت تقولي انها هتسافر 
الام: معلش يابنتي جات فجأه 
سهي: ربنا معاها 
الام:  يارب ياحبيبتي 
سهي: يلا ياست نور اوركيدك غدرت بيكي وسافرت مع النجم سيف  طبعا ومين هيسيب الفرصه دي
نور بطفوليه: معتس هكلمها خالث ها 
سهي: لا ياروحي متزعليش هي عندها شغل غصب عنها 
الام:طب خليكي باتي معايا ياسهي الكام يوم دول  عشان انتي عارفه مش متعوده علي غيابها ومبحبش الوحده 
سهي:بس كده ياجميل ده انا هعيش هنا علي الاقل نور تغير جو شويه وأكملت بحزن من ساعة وفاة أمجد ونفسيتها وحشه وبحاول بكل الطرق اساعدها رغم انه وحشني اوووي
الام بحزن علي حالها: ربنا يرحمه يابنتي ويريحك 
سهي:يارب واكملت بمزاح لتغيرة الجو: يلا نروح أوضة اوركيد نقتحمها 
الام بضحك: انطلقي 
سهي:حبيبي ياطنط ياقمر انت 
في فيلا اصلان 
رهف:ماما هو سيف راح فين 
الام بقلق:قالي شغل وهيتاخر كام يوم وانا مش مرتاحه 
رهف : ليه ياماما 
الام:قالي قبل مايخرج انه هيتجوز ومرضاش يقول مين وشكله ميبشرس بالخير
رهف بخضه: يالهوي يتجوز لتكون الملزقه رنيم 
الام:لا لو كانت هي كان قال انا خايفه 
رهف: متقلقيش خير 
الام: انا قلقانه علي اوركيد 
رهف: ومالها اوركيد ياماما 
الام: رهف اخوكي لما بيتعصب ممكن يعمل اي حاجه طايشه لسه الماضي مأثر عليه ابني سخص كويس لكن لما يقلب علي حد بيبقي ربنا يستر 
رهف: كل ده بسبب انه كان بيشوف بابا بيضربك بقسوه ويضربه وكان سكري ويرجع يطوح طول الليل لدرجة انه لو حد قال كلمه زعلتك بيتحول 
الام: ده ال مخوفني ربنا يستر متجبيش سيرة الماضي مش عايزه افتكر الراجل ده ضحك عليه واوهمني بحبه وفي الاخر وراني الويل وكان طمعان في فلوس بابا وفعلا اخد ال عايزه بعد ماعقد سيف وخلاه انسان متناقض 
رهف : ان شاء الله خير ياحبيبتي 
الام:سيف مش وحش بس عايز الي يفهمه سبب عجرفته دي بسبب انه خايف يحب حد  ويخون ثقته خايف من كل حاجه لحد احلف ليكي ب اي انه مبيحبش رنيم لكن شافها عادي قال يجرب يحب لكن هو اخدها عشان تخفف عنه عايز حد يطمنه عايز يشوف نطرة خوف عليه من حد مكنش يتوقعوا فهمتي 
رهف:  ربنا كبير وان شاء الله ربنا هيريح قلبه ياحبيبتي المهم ارتاحي وربنا يسهل في ال جاي 
الام: ماشي ياقلبي  تصحبي علي خير 
رهف مقبله راسها: وانتي من اهل الجنه ياعمري 
في مكان آخر 
معتز بإستغراب:بتضحكي علي اي يابني ادمه 
لينا بضحك : مش قادره اصل البغله ال كانت مع سيف زمانها اتطردت وخذت استماره ٦ 
معتز بسعاده:قصدك اي 
لينا: بعد ماجات واعتذرت من الكل هنا وصغرته وقالت انه راجع
معتز:وليه متقوليش انه عايز يرجع فعلا 
لينا :كان جيه معاها سيف اكتر حاجه بيكرهها ان حد يدخل ف شغله 
معتز : وانت اي عرفك 
لينا : الحببب 
معتز بنظرك زائعه: الحب ولا الشهره وفلوسه 
لينا بدلع : التلاته ياقمر 
معتز بخبث: العااااب 
لينا : لازم تساعدني عشان انتقم من البت دي 
معتز: ونا مستحلف ليها بس اشوفها يس 
وضحكوا ضحكات خبيثة وظلوا يفكرون ماذا سيفغلوا بها 
عند سيف واوركيد 
قام سيف بإلقاء المياه علي وجهها فشهقت 
اوركيد:الحقوني بغرق 
سيف بسخريه: قومي دلوقتي تروحي عند البير ال ف نص الغابه وتجيبي مايه 
اوركيد : لا طبعا ازاي هروح هناك  اكيد فيه حيوانات بريه وقطاه طرق 
سيف: متخافيش اول مايشوفوكي هيخافو اصلا 
وقبل ان يسمح لها بأن تردف بأي كلمه قام بدفشها للخارج وقال لو مروحتيش دلوقتي هتكوني وجبه سهله للحيوانات البريه وانا مش هدخلك الا لما تجبيه واه متفكريش في الهروب انا عارف تحركاتك يلااااا 
اوركيد: انت ليه بتعمل كده 
سيف بزعيق: يلااا انجزي 
اوركيد :انا بكرهك 
سيف:حوش انا ال ميت فيكي يلااا 
غلبت علي امرها وظلت تمشي حتي رأت نور من مكان قريب سعدت كثيرا وذهبت باتجاهه لعل احد يساعدها 
وصلت اوركيد وجدت ٤ رجال جالسين يشربون وسكاري 
اوركيد بشهقه: ياربي انا اي ال جابني هنا وقامت بالاختباء وراء الشجره 
الرجل :ولااا انت سمعت صوت 
الرجل الاخر:اه تعالي كده نشوف 
رأي الرجل ظل من وراء الشجره فنبه ان لا يتكلم 
كانت ترتجف من الخوف الي ان فجأها واحد يإمساك يدها وقال بخبث : الحق يلا التعميره ال عملناها مش هتروح هدر لقينا مزه  
الرجل يشهوه: تعالي ياحلوه 
اوركيد برجفه وخوف’ سبونط بالله عليكو 
الرجال وهم يقتربون منها بخبث وشهوانيه 
اوركيد بصراخ : لااااااااا 
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا

اترك رد