Uncategorized

رواية انتقام الاخوة 2 الفصل الثالث 3 بقلم منة وائل

 رواية انتقام الاخوة 2 الفصل الثالث 3 بقلم منة وائل

رواية انتقام الاخوة 2 الفصل الثالث 3 بقلم منة وائل

رواية انتقام الاخوة 2 الفصل الثالث 3 بقلم منة وائل

عاصم نظر إليها ببرود:ابقي فتحي بعد كدا 
فهد بغضب شديد من خلفهم وهو يراقب الموقف:انت الزاي تتكلم مع مراتي كدا 
عاصم نظر الية ببرود وتحدث بوجه خالي من التعبير:هو انا اتكلمت معاها الزاي 
روح بهدوء لانها عارفه أن عاصم بارد ودا بيعصب فهد تحدثت لتنتهي الموضوع:خلاص ي فهد انا للي غلطانه 
فهد نظر إليها بغضب ومسك ايديها وراح علي غرفتهم نظر عاصم لهم ببرود وذهب هو الآخر الي غرفته 
فهد بغيره وغضب:روح ابقي شوفي وانتي ماشية بعد كدا 
روح بحنان:حاضر ي حبيبي متزعلش مني 
فهد بحب:مش زعلان بس هو انتي عينك مالها
روح بتوتر:مالها 
فهد بحنان:شكلك عاوزه تنامي عينك حمرا 
روح بهدوء:اه فعلا انا عاوزه انام
فهد بحنان:طب ي حببتي نامي انتي وانا هاخد شاور وهنام تصبحي علي خير 
روح:طب انت اتكلمت مع نوح 
فهد بضحك:عنيد اوي ي روح معرفش طالع لمين 
روح بسخرية:اكيد مش ليا 
فهد تحدث بضحك:اكيد ليا 
روح بحنان:اجهزلك هدومك 
فهد بحنان:لا ي روحي نامي انتي 
روح بحنان:حاضر ي حبيبي تصبح علي خير 
✨✨✨✨✨✨
صباح يوم جديد 
مازال العاشق في ثبات عميق وذالك الشقي يقف أمامه ويحمل كوب ماء بارد ويستعد ليلقية علية 
احمد بخوف:يارب استرها معايا مش هيصحي غير كدا وفجأءة القلاه علية 
مايكل بخضه:اي في أي جميلة حصلها حاجه 
احمد نظر إلي مايكل بضحك:صباح الفل ي ابو المايكل 
مايكل نظر إلي احمد نظره مميته ارعبت احمد 
احمد بخوف شديد:انا اسف 
مايكل قام وقف وأصبح اطول من احمد 
احمد بعيون دامعه:اسف والله بس مكنتش هتصحي غير كدا
مايكل حاول أن يهدي وتحدث بهدوء:انا اي للي جابني هنا
احمد تحدث بخوف:جميلة 
مايكل ببرود:مش فاهم هيا فين انا كل اللي فاكره أن انا وانت كنا في نايت كلوب والفون رن وروحت ارد وجيت شربت العصير بس دا للي فاكره اي للي حصل بعد كدا 
احمد نظر إلي اخية بخوف وتوتر:أصل أصل 
مايكل لا يستطيع أن يحتمل أكثر من ذالك وتحدث بغضب وزعيق:اصل اي اتكلم اخلص 
احمد تحدث اخيرا بخوف:انا حوطيتلك مخدر في العصير ولسه هيكمل مايكل ضربة لكمه في وجهه
مايكل تحدث بغضب الي اخية:مين للي قالك تعمل كدا ي حيوان انت 
احمد تحدث بخوف:جميلة للي قالتي وفجاءة هاتف مايكل رن مايكل نظر للهاتف وابتسم بخبث 
مايكل بغضب:اي للي حصل دا عاوز اعرف 
جميلة ببرود:صباح الخير يلا ادخل الاوضة للي علي ايدك الشمال دي غرفتك هتفتح الدولاب هتلاقي هدومك وعلي التسريحه هتلاقي البيروفوم بتاعك كله وفي الحمام كل حاجه هتحتجها والبس وانزل فرع الشركه للي عندك وابدا شغل واي غلطه مش هسمح بيها وابعتلي احمد دلوقتي يحجز تذكرة ويجيلي عشان سلام وقفلت في وشه 
مايكل بصدمه نظر إلي الهاتف ومرر نظره بين احمد للي واقف مرتعب و هاتفه 
مايكل نظر إلي احمد ببرود:غور من وشي 
احمد بفرحه:بجد يعني مش هقعد معاك هنا 
مايكل نظر الية بغضب:ومالك فرحان لي 
احمد نظر الية بحزن مصطنع:انا زعلانه جدا 
مايكل بغضب:روح احجز تذكرة طياره وروح 
احمد بتعب:ي جدعان انا مش اله عشان اروح واجي كدا 
مايكل بغضب:ولا خلص عشان مزعلكش
احمد نظر الية بخوف وخرج من الشقه 
احمد بارتياح:افراج ي عالم 
في الداخل مايكل زي الأسد الجريح رايح جاي رايح جاي لحد م كرر أنه يدخل ياخد شاور ويلبس ويروح الشركه 
لا يعلم أن هناك خير علي وصول له وكان ينتظره وبعد دقائق خرج لبس بدلته الرمادي والكوتش الرياضي البيض وسرح شعره الجميل ك الحرير وحط البرفيوم بتاعه ونظر الي المراه نظر اخير واخد مفتاح العربية بتاعته وغرور ونزل الجراش واخذ سياراته وغادر المكان الي مقر الشركه 
✨✨✨✨✨✨
في ايطاليا في شركة تلك الجميلة التي غادرت منزلها التي يشبهه القصر الي مقر شركتها التي م أن نزلت من سيارتها التي يحاوطها الحرس من جميع الاتجاهات فهي أصبحت فريسه مستهدفه من الصياد الان ودخلت الي شركتها بقوه وجبروت والكل من في الشركة وقف احتراما لها نعم انها سيدة الأعمال الشهيره جميلة وبعدما ادي الموظفين التحية عليها ذهب كل واحد الي عمله ودخلت الي مكتبها 
وخلفها السكرتير اابديل لكي يتناقشو في العمل 
جميلة لاحظت أن السكرتير مش مركز. معاها ويخطف النظر اليها 
جميلة بصوت يرعب الاذن:
Concentrati con me perché questo è lavoro e denaro e i tuoi occhi, posso farlo scoppiare ora e non mi interessa di nessuno
(ركز معايا عشان دا شغل وفلوس وعينك دي انا ممكن افقعها دلوقتي وميهمنيش حد ) وفجاءة رن هاتف جميلة بأسم مايكل 
جميلة نظرت للهاتف وحطته بجانبها
السكرتير لم يتمالك نفسه ودفسها علي مقعدها وجميلة بغضب شديد قامت بسرعه البرق وجلس هو مكانها وقدرة أن تسيطر علية لأنها كانت بتدرب علي القتال ولكمته في وجهه لكمه قوية اسقطته ارضا ونظرت الي الهاتف الذي مزال يرن وتحدثت بغضب 
جميلة بغضب:في اي ي مايكل 
مايكل بهدوء:مش بترودي لي 
جميلة بغضب شديد:الحقير كان عاوز يعتدي عليا
مايكل بغضب وغيره:بتقولي اي مين دا انا جايلك حالا 
جميلة بغضب:مايكل قولتيلك مش عاوزه اشوفك في ايطاليا بعد كدا انت مستهدف دلوقتي اكتر مني فاهم 
مايكل بغضب:طب الكلب للي عندك دا يترمي في الشارع
جميلة ببرود:من غير م تقول 
مايكل بخوف:انا خايف عليكي ي جميلة حاسس انك في خطر 
جميلة وتحولت 100درجه وتحدثت بحنان مبالغ:مخفش ي ميرو أنا بخير والله وجبت حرس كتير وانشاء الله خير وكفاية معايا ربنا 
مايكل بغضب: ميرو برضوا 
جميلة بضحك:اي مش عجبك نسيت ايام الجامعه ي ميرو
مايكل بحنان الماضي:اه والله ي جميلة وحشتني الايام دي اوي 
جميلة بضحك:فاكر اول يوم في الجامعه لما اتعرفت عليك 
مايكل بضحك:اه فاكر
••فلاش باك••
غزل بنبهار:ي حلاوه ي جدعان دي جامعه دي ولا قصر لا دا انا لازم استكشف كل حته فيها ومشت غزل وهيا سرحانه وخبطت في شخص 
غزل بغضب:متفتح يعمي 
عمار فضل متنحلها 
غزل بغضب:اه مهو انت مش فاهمني وانا مش بعرف اتكلم ايطالي غير علي قد حالي اقولك حاجه غور من وشي 
عمار بصدمه وضحك:طب استني تعالي 
غزل رجعت خطوه ورا ونظرت له وتحدثت:بتكلمني انت بتتكلم عربي 
عمار بغمزه:اه بتكلم عربي 
غزل بضحك:اوبا دا بدأت تلعب
عمار مد ايده لها:انا مايكل 
غزل بهدوء:وانا غزل 
عمار بغمزه:لا اسمك جامد
غزل بضحك:مش للدرجادي ي مايكل 
عمار بضحك:طب بلاش مايكل دي 
غزل بأتسامه:امال اقولك اي 
عمار بغمزه:عمار 
غزل تنحت دقيقه كدا وتحدثت بهدوء:مش فهمه وجهت نظرك 
عمار بهدوء:بصي ي سيتي انا اسمي عمار ومسلم زي زيك بس هما هنا اتعودوا يقولولي ي مايكل ف مصدقت أن في حد مصري يفكرني ب اسمي
غزل بفهم:طب عاشت الاسامي ي عمار 
عمار بأتسامه:انتي في سنه كام 
غزل بهدوء:لسه اول سنه 
عمار:اها هو انتي مرتبطه 
غزل بهدوء:كنت متجوزه 
عمار فضل الصمت ومشوا مع بعض ووصلها لحد مكان المحاضره 
عمار:هستناكي في نفس المكان للي اتقبلنا فية
غزل بأبتسامه:حاضر 
••فلاش باك••
جميلة بضحك:تصدق ي مايكل الموقف كان في دماغي لسه دلوقتي 
مايكل بأبتسامه:وانا للي علمتك الايطالي
جميلة بهدوء:هتزلني ولا اي 
مايكل بابتسامة:لا ي جميلتي
جميلة:طب يلا روح شوف شغلك 
مايكل بهدوء:خالي بالك من نفسك
جميلة ببرود:حاضر ي مايكل وقفلت الهاتف ونظرت الي الجثة الهامده علي الارض واتصلت ب الحرس واخذوه 
وبدأت تكمل عملها وفجاءة قطع هدوئها دخول يونس 
يونس بحنان: جميلتي
جميلة بحب:يونس تعاالي وحضنتة بشوق 
يونس بحنان:اخبارك اي 
جميلة:انا كويسه والله انت اخبارك اي انت وساره و سند و غزل الصغيره 
يونس بحب:احنا كويسين طول م انتي كويسه 
جميلة:حبيبي والله 
يونس بحنان:اخبار الشغل اي 
جميلة بهدوء:كل حاجه تمام ي حبيبي
يونس بحنان:طب واخبار مايكل واحمد اي 
جميلة:كويسين والله 
يونس بستغراب:بس مايكل فين مش موجود لي 
جميلة نظرت له وتحدثت ببرود:نزل مصر 
يونس بصدمه:لي 
جميلة بحنان:مفيش ي يونس نزل مصر يمسك فرع الشركه للي هناك وفي مشروع هيتعمل ب مواردنا ف حب هو للي يشرف علية 
يونس بهدوء:ربنا معاه 
جميلة بترقب:يارب المهم قولي إخبار ثفقة الحديد اي 
يونس بغرور:تمت طبعا 
جميلة بفخر:كنت عارفه 
يونس بهدوء:المهم دلوقتي هتيجي تتغدي عندنا النهارده
جميلة بحنان:حاضر ي حبيبي
يونس بهدوء:طب هقوم انا اروح الشركه للي غايب عنها بقالي اسبوع دي 
جميلة بحنان:مع السلامه خالي بالك من نفسك 
يونس بحنان قبل راسها وغادر المكان ونظرت جميلة الي الفراغ واكملت عمالها
✨✨✨✨✨
في مصر ذهب مايكل الي عدي في المستشفي بتاعته لكي يتحدث معه عن المستشفي للي هتتبني
عدي بهدوء:اهلا وسهلا اتفضل 
مايكل ببرود:اهلا بيك
عدي بهدوء:اجيب لحضرتك اي تشربة
مايكل بهدوء:لا ولا اي حاجه أنا لسه شارب قهوه 
عدي:تمام نبدا 
مايكل:اه اتفضل عاوز اعرف التفاصيل والشكل وكل حاجه 
عدي:تمام وبدأ عدي يشرح التفاصيل والمكان للي هتتعمل فية المستشفي وبعد مورو ساعه 
عدي بهدوء:كدا كل التفاصيل 
مايكل ببرود:تمام تحب نبدا الشغل امتي
عدي بهدوء:من بكرا انشاء الله 
مايكل ببرود:تمام وقاطعهم دخول نوح و عائشة التي تبكي
عدي بخضه جري علي ابنته وتحدث بخوف:عائش مالك ي قلبي 
عائشة بدموع:نوح قاعد يزعقلي ي بابي 
عدي بغضب ل نوح:نوح ف اي مش قولتيلك ملكش داعوه بيها 
نوح بغضب يشبة ولاده:عمو انا مكلمتهاش بنت حضرتك للي كذابة 
نوح بغضب:عائش مش بتكذب انت مش بتحبها لي 
خديجه من خلفهم:لا ي عمو عائش كانت بتعلب مع الاولاد ف نوح راح يقولها عيب كدا قالت إنه ملهوش داعوه 
نوح بغضب:ضربها
خديجه بهدوء:لا ي عمو هو قال كدا بس بس عائش مينفعش تعلب مع أولاد صح 
عدي بهدوء:صح ي خديجه ونظر الي ابنته
عائشة بدموع:انا اسفه 
عدي بحنان:ي روح قلبي انتي متلعبيش مع ناس غريبة العبي مع نوح و خديجه 
عائشة بدموع:نوح مش بيحب يلعب معايا
خديجه بهدوء:هو مش بيلعب معانا اصلا هو بيحب يقعد لوحده 
وكان مايكل يراقب الموقف بهدوء ولفت نظره نوح هل راءة من قبل نعم وظل يفكر اين راءة من قبل 
مايكل تحدث اخير بجدية:انا همشي انا وبكرا هنبدا في الشغل 
عدي بهدوء:تمام وغادر مايكل المستشفي وراح الي مقر شركته 
✨✨✨✨✨
في ايطاليا يصل احمد الي مقر شركة جميلة بعدما ذهب إلي المنزل وغير ملابسه الي ملابس رسمية حيث أنه ارتدي بدلة كحلي وكوتش رياضي ابيض واخد مفتاح سيارته وغادر الي مقر الشركة ونزل من العربية بهيبة وغرور ودخل الي الشركة وهو يسمتع الي السيدات تمدح بة وهو يزاد تكبر أكثر إلي أن وصل إلي السكرتيرة
احمد بخبث نظر إليها وهو ينظر إلي جسدها الممشوق الابيض والفستان الأبيض الذي يظهر أكثر مما يخفي وتحدث بخبث:ciao ragazza mia
(مرحبا ي فتاتي)
السكرتيره بزعل مصطنع:
figliolo sono stato ieri sera
(اين كنت ليلة أمس)
احمد وهو ينظر اليها بخبث:Portami a casa ieri
(جئتي الي البيت ليلة أمس)
السكرتير وهي تقترب منه بأغراء:sì
(نعم)
احمد وهو يضع يده علي خصرها:
Ok, oggi ci rimediamo. Michael non ci sarà per te
(خلاص نعوضها النهارده هستناكي بليل مايكل مش هيبقي موجود )
السكرتيره بخبث:Ok
وفجأة ظهرت تلك الجميلة ونظرت آلية نظره مميته أوقعت قلبة وابعد الفتاة ببعيد عنه 
جميلة بصوت جهوري:
Quello che sta succedendo è che io non sono in Night Club
(اي للي بيحصل دا انا مش قاعده في نايت كلوب)
السكرتيره نظرة إليها بخوف وجاءت للتتحدث قاطعتها جميلة 
جميلة نظرت إليها بقرف وتحدثت:Sei licenziato
(انتي مطروده)
ونظرت الي احمد بغضب وتحدثت إلي احمد:تعالي وريا ي حيوان ودخلت مكتبها وخلفها احمد الذي يرتعب 
جميلة بصراخ:اي للي كنت بتعمله برا دا 
احمد نظر إليها بخوف:انا اسف 
جميلة بغضب:مش عاوزه اسمع الكلمه دي فاهم انت مش راجل 
احمد بغضب:جميلة متغلطيش
جميلة بسخرية:اي بقيت بتعرف تتكلم اهو انت مسلم 
احمد ببرود:اه الحمد الله 
جميلة نظرت آلية بغضب:امال للي كنت هتعمله دا اي اظن انها مش اول مره ليك صح 
احمد بتوتر:لا اول مره 
جميلة نظرت آلية بستحقار وتحدثت بقوه:انت ي حيوان كنت هتعمل حاجه من الكبائر اللي ربنا محرمها دا غير اخوك مايكل الي بيشرب خمره انا تعبت منكم والله انت تروح تلم هدومك وتنزل مصر وتكمل اخر سنه ليك في الكلية في مصر هيا مش متفتحه زي هنا وهتتربي وهعين عليك حرس والله العظيم ي احمد لو حاجه من للي كنت هتعملها دي حلصت تاني ل هخلي ايامك سوده فاهم 
احمد بخوف:فاهم 
جميلة بغضب:امشي يلا
احمد بحزن: انا اسف ومتزعليش مني 
جميلة بسخرية:انا مش قادره استوعب انت الزاي كنت هتعمل كدا حاول قرب من ربنا ي احمد واعرف دينك 
احمد نظر إليها وترك الشركه ب اكملها وغادر الي بيته لينفذ م طلبته منه جميلة لا يعلم أنه جاء وقت القد
✨✨✨✨✨
في منزل بسيط يوجد عائلة مكونه من اب وزوجة اب وابنته 
سعاد بسخرية:قومي يختي انزلي هاتي طفح عشان تطفحي وتغوري تروحي تدوري علي حته تشتغلي فيها بد القاعده دي 
مايان بحزن:مينفعش اشتغل 
سعاد بسخرية:اه مهو الناس هتخاف مش وشك المحروق دا 
مايان بدموع:لو سمحتي متكلمنيش كدا 
سعاد بغضب صفعتها قلم:انتي ي حقيره بترودي عليا 
مايان بصراخ:لما بابا يجي هرد علية 
سعاد بسخرية:عارفه ابوكي دا انا هسمه عشان اخلص منه وهتجوز هنا في الشقه دي 
مايان بدموع تركتها دخلت غرفتها وبعد دقائق سمعت صوت الباب بيخبط جرت علي الباب عشان تفتح مفكره أنه والدها وطلع ذالك الشيطان 
مراد بقرف:ي بت افهمي انا خاطبك غصب عني وحاولي لما اجي بيتكم تتزوقي كدا وتدلعي وتخبي وشك دا ب اي حاجه تخفي الحروق دي هيا ناقصه قرف وزقها داخل المنزل ودخل 
سعاد بدلع:مراد انت جيت 
مراد بغمزه:اه ي قلب مراد 
سعاد بسخرية:لو انا مقولتلكش مشوهه انتي ان للي هتجوزه هو مراد 
مايان بحزن وصراخ:اولعوا ببعض انا مش عاوزه حاجه من الدنيا انا هسبهالكوا وامشي انا كرهت حياتي انا بكرهك وبكره ابويا للي المفروض يدافع عني وبكره الإنسان القذر دا انا عارفه كل حاجه عنكم وعارفه بكره ماما للي ملهاش ذمب بس سبتني مع شوية وحوش ميعرفوش حاجه عن الدين ولا عن الرحمه انا عارفه من الاول انك اجبرتيني اتخطبله عشان تعرفي تقربي منه كويس وابويا للي بيروح الشغل دا دا قذر وبياخد فلوس الشغل بدل ميجيبها لبنته عشان جمعتها لا دا بيروح يشرب بيها لي بيحصل كل دا فيا عملت اي دا حتي وشي للي كنت ممكن اشتغل شغلانه بية كل للي يهم الناس المظهر طب انا ذنبي اي ان الشقه ولعت بيا امي ماتت وانا عشت يارتني كنت مت كنت هرتاح بس انا متأكدة وعارفه أن ربنا يعنيلي الفرج قريب وهيجبر بخاطري دا انا غلبانه ومليش حد يدافع عني  ودخلت مايان الي غرفتها والدموع حليفتها وطلعت شنطة وحطت فيها هدومها وأدوات مكياجها التي تخفي الحريق الذي أصبح يعيق حياتها بسبب ما وأخذت شطتها وغادرة المنزل ونظرات السخرية علي وجهه سعاد ومراد ولكنها ولا تعرف الي اين ستذهب وظلت مايان تسير علي الطريق وهيا لا تعلم عن الدنيا شئ والدموع تترقرق من عيناها ومخدتش بالها من العربية للي كانت هتخبطها 
مايكل نزل من العربية ورزع الباب بغضب وتحدث بشر:انتي ي حيوانة ماشية في بيتكم انتي ماشية في طريق عام ولو كنت خبطتك كانت العربية هتتلوس ودم وقرف ابعدي كدا وزقها بعيد وكل دا وهيا لا تعلم شئ عن الدنيا ونظرت آلية بحزن وقهره واكملت طريقها 
مايكل نظر إليها نظره مطوله وعنف نفسه بعد ذالك علي تلك النظره 
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!