Uncategorized

رواية توأمي الفصل الثاني عشر 12 بقلم منة سامح

 رواية توأمي الفصل الثاني عشر 12 بقلم منة سامح

رواية توأمي الفصل الثاني عشر 12 بقلم منة سامح

رواية توأمي الفصل الثاني عشر 12 بقلم منة سامح

طاااخ طاااخ 
سيد بضحك شر:اخيييرا  نهيت عليكي هههههههه 
احمد بخوف  :يلا ياباشا نجري بسرعة قبل ماحد يشوفنا وفعلا جريوا 
الناس متلمية حوليها وهي مرمية علي الارض قدام المستشفي 
جم الدكاترة دخلوها بسرعة ودخلوها العمليات بسرعة 
________
الدكاترة دخلين خرجين يزن فاق ووقف ممرضة واتكلم بخوف 
ف في ايه ا ايه الي بيحصل 
الممرضة :المريضة قلبها وقف 
يزن بصدمة ونورين بصدمة:ل لا لا اعملوا اي حاجة مليكة عايشة عاااااايشة هتعيش فاهمين 
الدكتور خارج بيتنهد براحة:الحمد لله قدرنا ننقذها في الوقت المناسب 
يزن اتنهد براحة :الحمد لله وكذالك نورين 
مازن جاي بيجري بسرعة وبينهج 
مازن بخوف وقف قدام يزن وقال :امك امك اضربت بنار يايزن وهي دلوقت في العمليات وحالتها صاعبة 
يزن بصدمة:بتقول ا ايه وجري واياد جري وراه 
نورين بصدمة وهي بتحاول تتحرك بكرسي بس مش عارفة عمالة تعيط مازن مشي وزق الكرسي ومشي بيه 
____________في شركة مازن واياد 
عمرو في المكتب بتاع مازن عمال يدور علي حاجة 
فجاءة اتفتح النور عليه 
اخيرا مسكتك ياعمرو طولت الغيبة اوي 
عمرو بصدمة وهو برمي الورق الي في أيده :حضرة الظابط ا انا معملتش …
الظابط :امسكوه 
عمرو بعصبية:معملتش حاجة متمسكش كدة اوعي ايدك معملتش حاجة انت مش عارف انا مين بقولك سيبني 
______________
قدام أوضة فريدة 
يزن ونورين قاعد عمال يعيط ويلوم نفسه  واياد ومازن بيهديهم الدكتور خرج 
الدكتور بحزن شديد عليهم:ا احنا عملنا الي علينا بس ده قضاء ربنا البقاء لله 
يزن سمع الكلمة وجري علي أوضة مامته وقعد يعيط :لا ياماما متسبنيش انا اسف والله اسف انا مش قصدي اقول الكلام ده ماما انتي مبتتحركيش ليه ماما فوقي يلاااااا فوقي متهزريش معايا ماما قومي يلاااااا ….وصرخ صرخة وجع :ماامااااااااااا 
__
نورين بصريخ:ماماااااااااا لا لا لااا ماما عائشة متهزرش يادكتور ماماااااااا قومي …..اااااااااااه يااااربي انا تعبت تعبت مازن بيحاول يهديها وزعلان جدا عليها بس مفيش فايدة …نورين بعدم تصديق :ماما عائشة يامازن صح انا عارفة هي بتضحك علينا ……ماامااااااااااا 
______________________________________________
بعد تلت سنين 
مليكة علي وضعها واخواتها جانبها دائما واياد مبيسبهاش ويزن دايما بيلوم نفسه علي الي حصل لمامته ومسبش سيد والي معاه ووصلهم وعذبهم واترموا في السجن وعمرو دخل السجن من ساعت متقبض عليه ويزن شارك مازن واياد في الشركات وبقوا اكبر شركات في العالم ومازن واياد دائما بيهونوا علي يزن وجمبوا اما نورين بقت حزينة وبقت واحدة تانية مبقاش عندها شغف للحياة وفقدت الامل أن مليكة  تفوق ومدمرة بس مش بتبين ده لحد  وعملت العملية في رجلها بعد إلحاح كبير من يزن ومازن ونجحت وبقت زي الاول ونورين ومازن اتخطبوا واتكتب كتابها بس لسة الفرح 
أما سيرا عرفت أن عمرو اتقبض عليه خافت وسافرت تاني 
______ في أوضة مليكة 
نورين دخلت وقعدت وشالت الابتسامة بتاعتها الي بتباينها للناس وظهر الحزن عليها:بقالك تلت سنين علي الحال ده يامليكة ايه ناوية تسبينا ولا ايه …..وحشتيني اوي اوي ياتوأمي  وحشني مقالبك وعصبيتك وحشتيني اوي يامليكة انا تعبانة اوي اوي مدمرة  يامليكة مليكة انتي هتفضلي كدة كتير ….واكملت بانكسار:مليكة ماما ماتت ماتتت  وسابتني وسابت يزن وسابتك انا عارفة انك مش قادرة تسامحيها حقك امتي الي شوفتيه مش قليل مليكة انا الناس فكرتني مبسوطة …يزن يامليكة مبقاش يزن الاول اتغير اتغير اوي بقي يزن باهت الحزين الكتوم مليكة انتي ليه مش بتردي عليا وحشني صوتك اوي اوي مليكة خديني في حضنك خديني في حضنك يامليكة مليكة انتي مخدتميش ليه في حضنك زي الاول مليكة فوقي بقي …وقعدت تعيط 
________________
قدام قبر قاعد يزن بحزن وببكاء 
يزن بانكسار:عارف اني انا السبب ياامي عارف ا انا اسف ياامي اسف امي انا مش قادر اعيش من غيرك ارجعي الي كانوا بيهونوا عليا بعدك واحدة مش
 عارفة تهون علي نفسها والتانية مش  عارف هتفوق ولا لا وحشتيني اوي ياامي وحشتيني اوي …انا خدت حققك وحقنا كلنا ورميت الكلب ده في السجن ..ماما نفسي ارجع اشوفك بس حتي  مش عارف أرجع زي الاول انا بقيت حزين حزين اوي ياامي نورين ياامي بقت واحدة تانية بتبتسم  بالعافية احنا من بعدك ياامي ادمرنا ….بحبك اوي ياامي وقرء الفاتحة وقام ركب عربيته ومشي 
_________________
مازن بحزن :متقلقش يااياد هتقوم هتقوم وتبقي احسن من الاول 
اياد بحزن:انا خايف تعمل زي اهلنا يامازن خايف اوي تسبني…ا انا قايم اروح اشوفها 
مازن بحزن:ربنا معاك 
___________
عند مليكة 
مليكة بابتسامة؛بابا انت جيت علشان تخدني صح يلا انا جاهزة
_لا يامليكة لا يابنتي اتمسكي بالحياة ياحبيبتي اتمسكي بالحياة متسبيش نفسك محتجينك هناك اخواتك محتجينك ياحبيبتي 
مليكة بحزن:بس الحياة وحشة اوي يابابا وحشة اوي وانا مش قادرة علي بهدلتها.
_اتمسكي بالحياة يابنتي اخواتك محتجينك اتمسكي بالحياة يا حبيبتي 
مليكة بحزن:هحاول يابابا هحاول …..بابا انت فين انت رحت فين سبتني تاني يابابا
:اتمسكي بالحياة يابنتي اتمسكي بالحياة اخواتك محتجينك اتمسكي ياحبيبتي 
مليكة وهي بتدور عليه :الحياة وحشة اوي يابابا مش قادرة 
_اتمسكي بالحياة يابنتي اتمسكي بالحياة …الجملة بقت تتكرر كتير …..
وفجاءة الجهاز يصفر ……..
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!