Uncategorized

رواية أحببت ذلك المغرور الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم أسما محمود

 رواية أحببت ذلك المغرور الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم أسما محمود

رواية أحببت ذلك المغرور الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم أسما محمود

رواية أحببت ذلك المغرور الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم أسما محمود

ادم/انا معاك يصحبي في اي قرار بس هنفذ امتا 
سليم/استني كام يوم عشان ناخد احتياطاتنا الاول ولازم الرجاله ترجع تراقبني تاني وطبعا عشان نضمن انهم مش هيغدرو بينا هنهددهم بحاجه كبيرة دي 
ادم/ من اول قلم واعترفو 
ادم/ تمام وانت ارجع بيتك وخليك طبيعي لان هتجيب رجاله تاني يراقبوك بدل التانين 
سليم/متقلقش معايا حراسه خاصه بس اعمل حسابك انت ورجالتك اي وقت هتصل بيك وهقولك هنفذ دلوقتي 
ومشي سليم وعارف انو متراقب بس طبعا دا سليم الجارحي يعني كفايه اسمو بس 
طبعا كلكو عاوزين تعرفو ليه ملاك بتعمل كدة وليه سليم وادم قلقو لما ملاك بداءت تظهر تاني 
Flash back ???? 
سليم كان ظابط مخابرات زمان ودكتور بردو بس كان بيحب المخابرات اكتر فا حب ملاك جدا حب من اول نظرة وملاك استغلت دا لان كان فاكرة انو هيسهل كل حاجه عن شغلها من غير ما يعرف واتجوزها 
سليم/حضرتك طلبتي يافندم 
القائد/اقعد ياسليم 
سليم/كدة قلقتني يا فندم 
القائد/فاكر القضيه اللي كنت بتشتغل عليها ومش عارفين مين بيدور الشغل بظبط 
سليم،/ايوة طبعا ولسه بندور ومش ساكتين 
القائد/احنا عرفنا مين 
سليم،/مين يفندم 
القائد/ملاك مراتك 
سليم بصدمه /اية ملاك وهي مالها بالموضوع وازاي وانا معرفش مش باين عليها اي حاجه تدل ان هي كدة 
القائد/اهدا وانا هفهمك ملاك مقبلتكش صدف بالعكس دا كان تخطيط منهم أما بقا مكنش بيظهر عليها فا هي كانت بتسلم المخدرات و معاك بس بطريقة ذكيه شويه 
سليم/انا مش مصدق ليه تعمل كل دا ليه 
القائد/عملت كدة لانك ظابط مش بتتقفش فا دى حركه ذكيه منهم طبعا مطلوب منك يا حضرت الظابط ان هتتعامل طبيعي جدا جدا وتلفونها اتحط تحت المراقبه وفي ناس بتراقبها 
سليم/حاضر يفندم عن اذنك 
ومشي سليم ومش عارف يعمل اي وحاول يتعامل عادي
وبعد مدة تم القبض علي ملاك وهي بتسلم بضاعه واتحبست وسليم ساب شغلو واتجه لشغلو التاني بس 
وطبعا ملاك خرجت عشان تنتقم بس ورجعت شغلها تاني 
Back 
ووصل سليم البيت وكانت روح نايمه وراح نام جمبها 
تاني يوم الصبح 
سليم/كل دا نوم ياروح يلا قومي عشان تاكلي 
روح/مش جعانه 
سليم/انا مقدر انك زعلانه بس كلها ايام وتعرفي الحقيقه 
روح/ماشي سبني انام بقا 
سليم/لا يلاة قومي انتي نمتي كتير ومكلتش 
روح، /يووووه الواحد ميعرفش ينام في البيت دا 
وفطرت هي وسليم 
سليم/لو حاسه انك تعبانه اتصلي بيا واوعي تفتحي لحد ابدا فاهمه اي كان مين وهبعتلك جدو انهاردة 
روح/حاضر 
سليم/يلا سلام يحبيبتي 
سليم اتصل بادم/اي يا ادم في اي جديد 
ادم /انا خلصت اللي قولتلي عليه  لحد دلوقتي كلو تمام 
سليم/تمام هقبلك في الشركه 
عند ملاك
ملاك/طول عمرو مغرور ومفيش حاجه بتهمو 
شخص/متخفيش يا هانم هنوقعو رجالتنا مراقبينو 
ملاك/امشي انت دلوقتي.. 
ملاك/رد بقا 
سيف/في اي يملاك رن رن في اي 
ملاك/،نعم يخويا قولتلي هتنتقم من سليم ولحد دلوقتي مفيش حاجه 
سيف/استني شويه عشان نبعد الشبها عننا 
ملاك/انت عارف لو اللي في دماغي مخصلش انت عارف هعمل فيك اي 
سيف/عارفه واقفلي بقا ومتتصليش غير لما اتصل انا 
عند سليم وادم 
ادم/ملاك في بيتها ومش بتتحرك منو غير برجالتها وسيف تحت المراقبه وعايش حياتو 
سليم/كدة هنفذ بكرة 
ادم/اي يصحبي بكرة خطوبتي 
سليم/استرجل يالاة مفيهاش حاجه تستنا ساعتين او تأجيلها 
ادم/ياليله مش هتعدي 
سليم/بتقول حاجه 
ادم/لا ابدا يحبيبي 
سليم_/اجهز بليل ها 
ويجي المساء 
سليم/ادم انا هطلع دلوقتي وانت خليك حاولين البيت 
ادم/الكاميرات مكانها والرجاله مظبتين كل حاجه 
سليم كان شكلو مبهدل وجرح دراعو وعمل فيها سكران 
وخبط علي الباب ملاك فتحت 
ملاك/سليم اي اللي جابك هنا واي الدم دا 
سليم/ملاك الحقيني 
ملاك سندتو وكل دا سليم عامل نفسو تعبان وسكران وعمل نافسو بيخرف بالكلام 
سليم/كلهم خاينين خانتني مع ادم لازم اموتها انا هنتقم منهم وهقف معاكو 
ملاك بخبث/اهدا يسليم بس وارتاح 
سليم/انا هقولك علي كل حاجه هما كانو عاوزين يوقعوكو بس انا هعدلكو الحاجه والله لنتقم منهم انا يستغنو عني 
ملاك/مش كنت بقولك يسليم مش هينفعوك وفي اي وقت هيستغنو عنك 
سليم/انا تعبان اوى يملاك 
ملاك/اهدا وانا هعملك حاجه سخنه 
ودخلت ملاك المطبخ وبدا سليم يحط الكاميرات والمسجلات بسرعه 
ملاك /اتفضل يحبيبي 
سليم/مش عاوز حاجه عاوز اروح عشان اخطط لانتقم منهم 
ملاك بدلع وبتقرب منو/خليك هنا انهاردة 
سليم/تؤ بكرة  ههرب من وشها واجيلك عشان متشكش 
ونزل من عند ملاك وبدا يسجل كل كلمه بتتفق عليها مع سيف ورجالتها علي العمليه الجديدة 
وروح البيت 
سليم/جدو وحشتني 
الجد/حمدلله على السلامة يبني مالك انت كويس 
سليم/اه الحمدلله متقلقش 
روخ/هروح انا احضر الغدا 
سليم/لا انتي تعبانه وبعدين جدو مش بيجي عندنا هاكلك بقا اكلت سمك تحفه 
الجد/لا يبني متتعبش نفسك انا هروح بقا 
سليم/تروح لا طبعا هتقعد هنا معانا 
روح/جدو انت وحشني مش هتمشي خليك معايا 
الجد/حاضر ياحيبت جدو 
سليم/بقا كدة يجدو عشان خاطر روح بس ماشي 
الجد بضحك /لا طبعا وعشانك انت كمان 
ويعدي اليوم وسط ضحك ودفا ما بينهم 
وتاني يوم حصل ………
يتبع…
لقراءة الفصل الثاني والعشرون والأخير : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!