Uncategorized

رواية أحببتك رغم انتقامك الفصل الحادي عشر 11 بقلم منه محمد

 رواية أحببتك رغم انتقامك الفصل الحادي عشر 11 بقلم منه محمد

رواية أحببتك رغم انتقامك الفصل الحادي عشر 11 بقلم منه محمد

رواية أحببتك رغم انتقامك الفصل الحادي عشر 11 بقلم منه محمد

رجع بالليل واقف علي باب غرفتها محتاج يكلمها يسألها هي بتحب بالفعل خالد لكن ليه محتاج يسأل وهي ترد يخبط لالالا متردد كتير  لانه افتكر كلامها
=وكل ما حتمنعني كل ما هزيد
نفس الوقت هي محتاجه تكلمه تسأله ليه بيضايقها ليه شايفها بنت ليل هي يتيمه مالهاش حد لا اخ ولا عم ولا خال مالهاش غيرهم  الي ممكن تستخبه فيهم من اللسنه البشر الي مبترحمش لالالا هتكلمه هتفهمه انها محتاجه ابوه يحتويها من قسوه الظروف والايام حتي لو اتهامها الف اتهام ده ارحم بكتير من الشارع لكن ليه تفهمه عنه مافهم
ده مش بيفهم كأنه راضع علي كلب!
 سندت ضهرها علي الباب لانها افتكرت كلام نهله الاخير
=كريم اتخانق مع خالد وصداقتهم هتتقطع بسببك ابعدي عنهم والا اقسم بالله لو حصلت مشكله تاني ما بينهم ما هسيبك تتهني ساعه واحده يا عاليا ابو اليسر يا متطفله يا دخيله
اخر ما زهقت من التفكير راحت تصلي فرضها وتنام
وهو كمان زهق من التردد ومشي راح ينام 
……….منه محمد………
تاني يوم الصبح علي وجبه الفطار
نزل كريم في كامل اناقته وريحه برفانه قويه نفاذه راح سحب كرسي وأأعد علي السفره : هاتي الفطار
سعاد: مش هتستنا والدك وعاليا
بصلها بقرف 
سعاد ضحكت زي العبيطه: مش هتستنا نسيت  الانتظار بيجبلك التهاب في المعده
كريم: اممم مهارتك في الاكل اتحسنت كتير
سعاد: يعني حلو ولا وحش
كريم داق بتمعن: لا حلو
سعاد: مش انا الي عملته عاليا الي عملته
سعاد حبت تغيظه: وكل الوجبات في البيت حاليا بقت من اختصاصها هي الي بقت المسؤاله يعني كل يوم حتاكل اطعم اكل 
كريم ساب الاكل ورمي المعلقه الي عملت صوت عالي: مش حلو ده عك
في نزول عاصم ومعاه عاليا عاصم قعد وبص لعاليه تقعد وتطنشه
كريم قام وقف
عاصم: استني نروح سوي الشركه
كريم بضيق: لا حروح لوحدي ومشي بسرعه البرق
عاصم اتنهد وهز دماغه وبص لعاليه بمعني مفيش فايده
……….منه محمد………
في الشركه دخلت عاليا تشتغل بس ليه حزينه محبطه لا لازم تكون قوية بأيمانها وترفض الاحباط ده بستماته ….لسه بترفع عيونها لقته واقف يتفرج عليها ولازق وشه كله في الحاجز الزجاجي قفلت الجهاز بعنف وراحتله وكتبتله ورقه: حرامي الافكار ولزقتها ع الازاز
كريم اتغاظ راح جاب ورقه وكتب: اعترفي بالهزيمه
 كتبت: انت بتقول ده لنفسك
هز دماغه  بـ لا
كتبت: انا بقي عمري ما هعترف بالهزيمه
كريم عمل حركه بوشه بأعجاب ساخر منها وكتبلها: دقيقه ونشوف العرض الجبار من  عبد الجبار
كتبت: ليك مطلق الحريه (وبعدين رسمت علي الازاز شيطان بقرون وقالتله انت،، ده وانت صغير)
رفع حاجب وبصلها من فوق لتحت 
بصتله وكتبت: هطنشك شكلك معقد ومريض نفسيا
كريم ولع من نظراتها مفضلش الا الاشكال دي تبصله وتتهمه بكدا !!
و كشملها ومشي قبل ما يتهور ويدخل يبوسها ويقولها ايوه انه بيحبها وبجنون ويفضح نفسه قدام المخلوقه المستفزه دي  
……….منه محمد……..
لقت نفسها مخنوقه من اسلوبه لمت حاجتها وقالت تنزل تروح لخالد الشخص الوحيد الي بتلاقي نفسها معاه وقادر يديها بور يجدد طاقه نشاطها
خالد: ايه الي جابك اكيد جعانه
عاليا دخلت وقعدت: امممم جد اصلي لازم اشحن عشان اقدر اواصل القتال مع عبد الجبار
خالد ضحك: تمام لحظه
قام قدملها وجبه تفتح النفس كريب وشد اللاب من قدامها: ها لما اشوف وصلتي لفين !
عاليا كشرت
خالد رفع عيونه وبصلها:هتفضلي راسمه دور الكأبه كتير وبعدين انتي عامله شغل 
هايل حبيته!
عاليا بمزح:دي طريقه جديده للمعاكسه
خالد:لا بس انا معجب بيكي وبشغلك
عاليا بريشت بعيونها:مش ملاحظ ان ده اعجاب سريع علي اول مره ادخل منافسه
خالد بهزار:مفيش مشكله هي منافسه كمان ونتعرف فيها ع بعض
عاليا:بس انت متعجبنيش
خالد:معلش تعالي ع نفسك وضحك
وكتب خطوات: اعتقد تقدري تحفظي بيه ميزانيه المقدمه للعرض بأقل التكاليف
عاليا: عفارم عليك استني ادونها
خالد: تمام كدا فل اوي الباقي بقي تروحيه ع طول تدونيه بالتفاصيل 
عاليا: تمام 
خالد: بس مش غريبه انك واثقه فيا في كل حاجه مش خايفه اكون زي الي بيحطلك السم في العسل عشان تخسري
عاليا: انت شخص واضح اي نعم مش بصدقك بشكل اعمي لكن انت انسان كويس ولطيف وذكي وبعدين انا لو خسرت انت حتكسب ايه واخر شئ
خالد: ايه هو
عاليا: لو خسرت وانطردت هرجع اقرفك هنا
خالد ابتسم: بغض النظر عن اي حاجه هفضل ادعمك لحد ما تبقي تمام
عاليا بمرح: شكرا ياخالد ولو فوزت حعزمك علي عشوه بس في مطعم تاني
خالد:وانا حروح معاكي وامري لله
………منه محمد………
رجعت من المطعم  بحماس بعد جرعه البور الي حمستها وداخله مكتبها تكمل شغلها  لقته واقف وابتسم لها ابتسامة تدمر قلوب النساء : كنتي فين ؟
رفعت راسها انتبهت له ومشت ولا كأنها سمعته اتغاظ راح شدها وجري بيها طلعها علي سلم عند مخزن بصلها  بتمعن نفسه يصرخ ويسمع العالم كله صوته ويقول بحبها ياناس !!
عاليا: فيه انت كل شويه تشدني وتجرني زي الطفله الصغيره خليك متحضر بقي
كريم: ده اقص التحضر معاكي انتي بالذات وبلاش تديني محاضره فيه ياجاهله يله ردي علي سؤالي
عاليا: لا
كريم :ليه
عاليا: اصله سؤال غبي مش عجبني الصراحه
كريم بنفعال: انطقي سبتي شغلك وروحتي فين؟؟!!
عاليا: وانت مالك
كريم: لا يا كتكوته انتي عايشه معايا تحت سقف واحد فا تعيشي بقواعدي انا
عاليا اتخصرت: الي هي
كريم: ممنوع تتجولي براحتك من غير اذن مهما حصل لا بالليل ولا حتي بالنهار سامعه  ودلوقت ردي كنتي فين؟!!
عاليا ساكته لانها محتاجه تجننه
كريم: انا عارف مش هاخد منك الرد بسهوله بس مفيش مشكله هحبسك جوه المخزن وحسيبك فيه طول اليوم لحد ما تنطقي
عاليا : كنت عند خالد باخد منه بور ارتاحت
كريم  بركااااااااااااان ثار جواه: خالد ده انا مش هخليكي تشوفي النور ومحدش هيرحمك مني
عاليا رفعت السبابه في وشه: اولا انا مش بخاف ثانيا انت ليه مصمم تبعدني عنه؟؟!!
كريم بدون شعور : لانه سبب انك رافضه تبصي في خلقتي ايه بتكرهيني اوي كدا
عاليا بصتله وسكتت
كريم شد ايدها:انا بسألك بتكرهيني كتير
عاليا حررت نفسها: ممكن تبطل تخلق معايا مشكله انا يا اخي مش عايزه اتكلم معاك
كريم صوته اعلى وينرفز: ردي
عاليا بنرفزه: ليه دايما مُصر علي كدا قولي ايه الي هتجنيه من ده واي اجابه حقولها مش هتعجبك
كريم زعق: ردي
عاليا انتفضت من مكانها. : اه بكرهك ولا عايزه اشوف وشك كدا جاوبت
كريم ولع من ردها: انا كمان بكرهك سمعاني بكرهككككك  وعمال يقرب بخطواته منها وهي خافت وبترجع علي وري كانت هتقع وتاخد السلم مسح مسكها بسرعه البرق من وسطها: ياتري لو وقعتي من هنا رقبتك تنكسر
عاليا بتتلوي في ايده: خلاص سبني واخلص مني
كريم: بلاش تتحديني والله اعملها
عاليا: يله انا مش خايفه
كريم جه يسيبها صرخت جامد وغمضت عيونهاوحاضنته بخوف
كريم ضحك: الله مش بتقولي مش خايفه وعماله سبع رجاله في بعض بس انا مش هسيبك تموتي علي الاقل دلوقت
عاليا ضربته في صدره بقسوه: ليه ما جتلك الفرصه 
كريم: لا دي موته سهله انا همخمخلك في موته تليق بيك فيها تعذيب ده حيكون اكتر متعه
عاليا: انت مفكر تقدر تعملي حاجه علي فكره انا مش بخاف منك ولا من الموت
كريم اتك علي شفته ونزل دماغه لتحت وعوجها يمين: بجد !بس اعملي حسابك لازم تخافي لانك هتشوفي جحيمي
عاليا: وانا ماليش نفس دلوقت اروح معاك لجحيمك
كريم بهدوء: حتي لو سحبتك للجنه
عاليا: لو انت فيها هتنازل عنها
كريم كلمها بغضب لانها مفهمتش كلامه الي بين السطور : امشي من قدامي حالا
عاليا: حاضر متزقش
 بصلها نظره ترعب وهي خافت يحبسها بجد وبسرعه مشت من قدامه 
ورجعت مكتبها.. وكملت شغل ولا همها في حاجة
…………….منه محمد………
يوم تقديم العروض للجنه حضر كريم متأخر وراح للمجموعه مباشره واتجهه لمكتب ابوه في الدور الرابع ودق الباب بعد ما غمز للسكرتيره فضحت له وشاورتلو يدخل بسرعه
عاصم: ها مستعدين
كريم قعد بثقه: اكيد
عاصم: مين الي هيبدء فالاول
كريم  بيبصلها ويبتسم بهدوء: انا
عاصم مد ايده لـ ايد عاليا كنوع من الاطمئنان يسحبها من قلقها
كريم بص لـ ايده وشويه يمكن يموته ورجع بصلها بغيظ وحقد .. وهي بصتله بكل تحدي
ابتدي كريم يشرح عرضه بطريقه دارسه واثقه فاهمه وعاليا عملت نفس الشئ وعاصم فخور بيها وبثقتها في الشرح
بعد وقت من العرض جات اللحظه الحاسمه وابتدت اللجنه تحسم قرارها
سيده ما: انا بصراحه فخوره جدا انا والمجموعه الي معايا ان السيد عاصم عنده بنت وابن مؤهلين وبجداره
عاصم بسعاده: شكرا لحضرتك ودلوقت اتفضلوا وقت التصويت
راجل ما: النتيجه التفصليه للتسويق الاستاذ كريم والانسه عاليا متساوين
الكل سقف وكريم حيطرشق نصين!!
عاصم : اتمني من كريم وعاليا يشتغلوا سوي وشكرا ليكم جميعا
الكل قام وخرج من الغرفه
كريم بنفعال: انت اتعمدت تكون النتيجه كدا
عاصم بهدوء: كريم انا مقدرش اجبر اي شخص زي ما شفت كلهم صوتوا اثناء الاجتماع محطتش اي تأثير علي حد
كريم بعصبيه: ايوه معملتوش قدامي لكن حطيته قبل دخولي
عاصم: محصلش
كريم: انت مفكرني مش فاهم الي بتخططله عايزها تبقي في المقدمه عشان تفوز عليا رغم المفروض تبقي جنبي انا بس ليه اندهش ولا حتي استغرب لازم تبقي جنبها لانك بتحبها وبتخاف عليها اكتر مني..!
عاصم : يا ابني افهم انا بحبكم انتم الاتنين كولادي
كريم: انت كداب عمرك سألتني انت قلقان متوتر 
عاصم بيحاول يتماسك: واسألك ليه وانا عارف انك حتنجح لان ده مجالك
كريم بتهكم: صح تسأل ليه حتي لما كنت بتخانق زمان وكنت ممكن اتقتل سألتني انت خايف زي ما قلتلي امي انك مبتحبنيش فأنا من المفروض مستغربش لو وقفت معها هي  
عاليا: كريم اظن انت بنفسك شوفت عرضي كان ممتاز جدا ومش محتاجه مسانده بابا
كريم: لما ابوكي مساعدكيش امال مين اللي ساعدك
عاليا ببرود: مش حقولك بس رفضت بابا يساعدني وانا اتصرفت
كريم:  بتحاولي تسحبي ابويا في صفك عشان تعيشي في عز وفخفخينا
عاليا ضربت سطح التربيزه: انا عمري ما فكرت ابدا اخالي ابوك يساعدني غير عشان اكمل حياتي
كريم صقف: انا فخور بيكي بتعرفي تحلمي بس فوقي الحلم ده مش علي قدك ولا قد قدراتك فنصيحه متحلميش بحاجات مش ممكن تتحقق لكن ممكن الحلم يقلب بكابوس يجيب اجلك ويخليكي اضحوكه في عيون الناس انزلي للواقع  لو مكنتيش عارفه ازاي تعيشي في المكان الي المفروض تعيشي فيه وبلاش تدخلي في حياه الناس الي صعبه تدخلي ما بينهم يا لئيمه
عاليا: اهو انت ياكريم شاطر بس تنافسني بالموهبه الي انت شاطر فيها  نفسي تنافسني مره بطبعي انا ونشوف
عاصم: انا كمان عندي فضول اعرف هتقدر تجاريها في طبعها ولا لأ
كريم بصلهم بكرهه وطوح الكرسي ومشي
عاصم بصلها: ولا يهمك يابنتي انتي كنتي ممتازه جدا وكل ما هتجتهدي كل ما هتبقي النتيجه افضل من دلوقت..!
عاليا اتنهدت بحزن: لسه شايفني بنتك بعد كل الي قاله
عاصم بألش: والله طالما عندي ابن مش سليم عقليا زي كريم وبنت سليمه زيك لازم ارمي الحمل كله عليها فاستعدي للتعب
عاليا: مفيش مشكله اتعب لو كانت النتيجه تستحق
عاصم حس بتعب في ضهره قام ومعاه ظرف  اخده وراح اتمدد علي الشزلونج : عاليا
عاليا: نعم يابابا
عاصم: تعالي شوفي اظن قولتيلي محتاجه مصور فوتغرافي يقدم منتجاتنا
عاليا قامت قعدت جنبه: اه
عاصم: شوفي كدا انا بقترح عليكي الشخص ده ،،ده مصور مشهور وعنده مكانه مرموقه
ومسك كتافه جامد
عاليا: مالك يابابا ليه اتخشبت كدا تحب اعملك مساج زي امي
عاصم: لا يا حبيتي متشغليش بالك استمري في قرايا الملف
عاليا  : الملف مش هيطير انا كمان محتاجه ارتاح شويه واريح عيني وجعتني
قامت وقفت وراه: يله بقي يا جميل ادلكك
عاصم ابتسم: يله ورينا بركاتك (وبدئت تدلكهم )
عاصم: عارفه يا عاليا انتي بتفكريني بأمك بالظبط في طوله البال والصبر والتحمل
عاليا: امي علمتني ولا اغضب ولا اكرهه رسخت فيا ده عشان كدا بغمض عيوني كتير لدرجه بتخليني مش بشوف سبب عشان اكرهه بيه بس ممكن اسألك سؤال 
عاصم: اتفضلي
عاليا: انت حبيت امي امتي؟؟!!
عاصم اتنهد: حبيتها من اول مره شوفتها فيها خطفت قلبي واحتلته
عاليا: ولسه بتحبها
عاصم عيونه دموعه: لحد اللحظه وحتي لـ اخر يوم في عمري حفضل احبها ووجودك جنبي بيخليني اتعافي من صدمه فراقها 
عاليا: مقدرش اسيبك لان انا بحبك اوي
عاصم باس ايدها: وانا بموت فيك 
…….منه محمد……..
ماسك صوره امه بيكلمها امي انا بحبها ومبقتش قادر اكتم مشاعري اكتر من كدا حاولت اقتله اطمسه في انتقامي لكن مقدرتش لكن مش عايز انقض العهد الي عطتهولك وانتي علي فراش الموت اني هنتقملك من نبيله اشد انتقام لكن نبيله لما ظهرت كانت انسانه ميته والي عايشه بنتها الي ابنك حبها للاسف يمكن لو كنتي عايشه وفهمتيني كنتي حتقوليلي عيش حياتك ياكريم وامشي وري قلبك …غصب عني يا امي لازم اقولها لاني مش قادر اعيش لحظه من غيرها رغم اني خايف اقرب وتبقي انتي غضبانه عليا فضل في حيره من امره مشعارف المفروض يعمل ايه لكن لازم يلين لقلبه قطع عليه رنه موبيله 
حسن: ها طمني حد مات
كريم ضحك : لا بس احتمال بعد اقل من ثانيه يكون فيه قتلي بالجمله
حسن: هههه شويه نتقابل سلام يا صاحبي
كريم :سلام وبيقفل الموبيل ورايح علي مكتب ابوه وقف من الصدمه لما لمح خيالات ومره واحده كبس علي المقبض وفتح الباب بعنف وبصلهم بشمئزاز وقرفه وخبط الباب للحيط وسابهم ومشي وهما دخلوا في حاله ذهول من منظره
………..منه محمد………..
بالليل في وقت متأخر عاليا نازله لتحت لقت عاصم خارج
سألته وواضح عليها الخوف والتوتر: بابا انت رايح فين كدا
عاصم: عندي حفله لعميل ويمكن ارجع متأخر بس مالك فيه حاجه
عاليا مره واحده ضمته بحنان ابوي
عاصم ضحك: عاليا فيه ايه يا عاليا اصلك حضنتيني فجأه
عاليا: محتاجه حضنك يطمني يدعمني معنويا
عاصم حضنها جامد وفضل يضحكها: بس بابا لازم يمشي يله تعالي وصليني للعربيه
عاليا مسكت دراعه: اوك
عاصم مسك ايدها وخرج معاها تحت نظرات كريم الي اتحولت لجمره نار
وصلته وطالعه علي السلم منهكه من التفكير لقت ايد بتشدها بقسوه
عاليا بصتله بفزع: سيبني
كريم بنظرات كلها تودي لطريق الجحيم: ايه علاقتك بـ ابويا
عاليا بتعجب من السؤال: علاقه بنت بأبوها
كريم بزعيق عالي: كدااااابه انتي مفكره تقدري تخدعيني واحده وضيعه حقيره ساقطه فكرتي تبقي عشيقه ابويا وجسمك يتلوي تحته وطبعا يتهوس بيكي فا تبقي مراته وتمشي ع خطا امك 
عاليا صرخت فيه: انت قذر سامع انا عمري مافكرت كدا ابدا انا بحب ابوك كأنه ابويا الحقيقي
كريم: انتي زيك زي امك مستعده تقدمي جسمك للشهوه الحرام  وتمتصي دم الناس الغنيه عشان الفلوس الي لحست مخك لدرجه مخلتش عندك كرامه ولا كبرياء
عاليا ضربته بالقلم: اياك تغلط في امي سامع اتهمني بأي حاجه تانيه عمري ما هلومك لكن شرفي مستحيل اتغاض
كريم: ليه كلامي جه ع الجرح
عاليا صرخت فيه: انا بكرهككك سامع بكرهككككك
كريم بنظرات مرعبه وكل عروقه برزت: انتي مفكراني غبي اهبل برياله حصدق كلامك انتي واحده كدابه سامعه كدابه  غاويتي خالد استخدمتيه كـ اداه يخون اصحابه ودلوقت بتحاولي تغوي ابويا عشان يبقي هو كمان مفتون بيكي 
عاليا بنهيار: ليه بتتهمني كدا ليه بتعاملني كدا انا عملتلك ايه انت مفكرني مبسوطه هنا وانت بتتهمني اني طماعه لا انا هنا عشان ماليش حد اتحما فيه من الزمن غير حضن ابوك فاهم 
كريم بدون شعور قربها منه يبوسها مره بلطف ومره بهوس ومرات بقسوه 
عاليا بتبعده: ابعد يا كريم ابعد لما بتحبني ازاي بتكرهني كدا
كريم :  لا انا بكره انك تكدبي عليا انتي وابويا 
عاليا: كدبنا في ايه
كريم بصراخ: انتي وابويا خدعتم الكل انك بنته بس انتي وهو تصرفاتكم نفس تصرفات امك معاه بس بشكل مختلف ومش بعيد تكوني مراته وانا المغفل
عاليا وسعت عيونها:لا انت الشيطان ركبك !
كريم:انتي الشيطان الي اتسلط علي قلبي وبيشدها تحته عشان تكون ملكه)
عاصم الي نسي موبيله ورجع عشان ياخده دخل وسمع اخر كلامه 
وبعصبيه شده من عليها: انت ازاي تفكر فيا كدا ازاي خلاص تفكيرك وصل للقذاره دي
كريم بنهيار وقف قصاده: ليه مفكرش انا شوفتكم مع بعض شوفت الي بتعمله انت والحشره دي.. انت والحشره دي عملتوا حاجات اكتر من علاقه اب وبنته
عاصم مش عارف يجمع اي كلام: انت مـ
كريم: انت الي مدهش والله قدرت تاخد البنت وامها عشان ترضي بس شهوتك
عاصم بصرخه يمكن يسمعها العالم: بطل تفكيرك القذر ده بطل
كريم مسك فيه: انا مش قذر انت والحشره دي الي افعالكم قذره وكل يوم بكتشف وبشوف تصرفات تقرف بشمئز منها 
عاصم: وده يديك الحق تتهجم عليها كدا
كريم: بما انك اخدت الحق ده لنفسك انا كمان اديت الحق لنفسي اعمل كدا
عاصم :كدا طب اسمع بقي عاليا فعلا مراتي وبحبها
عاليا بفزع: بابا انت بتقول ايه؟!
كريم وشه كله اتشنج: لا مش حقيقي
السكرتير الي غمزله عاصم: ايوه وانا شاهد علي كدا
عاصم: ايوه وخبيت الحقيقه عن الكل ومرضتش اقولك لتأذي عليا وتأذي نفسك ومكنتش عايزك تعيش حياتك في كره ولا حاله غضب وتبطل تعيش في الجحيم
كريم بيحتضر بالفعل عينه دمعت مسح دموعه وهمس بصوت مبحوح : انت خلاص عيشتني في جحيم بس انا مش حسامحك ابدا ابدا 
عاصم: اياك تأذي عاليا اياك
كريم صرخ فيه لحد الجنون: انت ليك وش تطلبها مني بس استني وشوف انا حعمل فيكم ايه وجري علي برا زي الطير المدبوح
عاليا بنهيار : ليه قولتله كدا ليييه
عاصم: لانه مش هسمحله يأذيك ويلوث سمعتك
عاليا بكت بحرقه: كدا هيزيد اكتر
عاصم: انت كنتي محتاجه حد يحميكي منه في حاله غضبه
عاليا قعدت بضعف وحضنت نفسها وبهزيان: بس الكلام الي قولتله حسسني كأنك شخص غريب عني
عاصم: يابنتي افهمي كل الابهات لو لقوه ولادهم بيتأذوا من الطبيعي يحموهم حتي لو بالكدب ولو كريم ابني سيء ده بسبب تربيه امه الغلط  
 عاليا بهذيان وصدمه انه بعد كريم عنها: لو كان ليا ام واب كانوا حموني زي ما انت حميت كريم مني حتي لو بكدبه بس انا معنديش ام ولا اب ولا عندي حد
عاصم راح قعد جنبها: بس عندك انا احميك  وصدقيني لما كريم يهدا هروح بنفسي افهمه واخدها جوه حضنه بأبوه نقيه
####
رايكم في تصرف عاصم صح ولا خطأ
يا تري كريم هيفهم انه كان بس بيحميها من جنونه والأحداث هتاخدنا لفين رايكم في الأحداث عبروني????
يتبع..
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد