Uncategorized

رواية عشق المراد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم فاطمه جودة

 رواية عشق المراد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم فاطمه جودة

رواية عشق المراد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم فاطمه جودة

رواية عشق المراد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم فاطمه جودة

مراد .. حبي ليكي خلاني عاشق والهان انتي عشقي 
انتي عشق المراد يا داليدا 
داليدا .. بتحبني اوي كدا 
مراد .. قولتلك حبي ليكي ميتوصفش 
داليدا .. انا بحبك اوي اوي
مراد .. وانا بعشقك يا روحي بكره نشوف فرح هتعملي اي عشان نتطمن وبعد كدا صدقيني من هنا لحد فرحنا هعملك كل اللي انتي عايزاه 
داليدا .. حاسب بقي عشان انام على الكنبه 
مراد .. ماشي داليدا 
داليدا .. اي 
مراد .. انا عارف اني بضعف وعلي طول عايزك في حضني عشان كدا متزعليش مني انا عارف انو حرام ومينفعش بس والله مهأذيكي انا واخد عهد علي نفسي بس حضنك مش قادر اقاومه دي تقريبا اول مره احضنك انهارده وانشاء الله اخر مره لحد ما نتجوز 
داليدا .. كبرت في نظري يا مراد وانا مقدره وعارفه انك راجل قد المسؤلية 
داليدا .. تصبح على خير 
مراد .. وانتي من اهلي 
داليدا ابتسمت وفرحت اوي
********
عدي الليل والكل مبسوط ماعدا كيان وفرح 
*******
تاني يوم 
ليليان قامت وفضلت باصه لعز 
عز .. اي انا حلو اوي كدا 
ليليان ضحكت .. انت بتقرأ أفكاري لي 
عز .. صباح الخير يا حبيبتي 
ليليان .. صباح النور هقوم اعمل الفطار عشان تروح الشغل وانا هاجي معاك  وبعد كدا نروح لمراد وداليدا 
عز ضحك .. وهتيجي تعملي اي في الشركه 
ليليان .. عادي هتفرج علي حبيبي 
عز .. ماشي يا روحي وانا هدخل اخد شاور 
*******
 نانسي رنت علي عمر 
نانسي .. صباح الخير 
عمر .. مش معقول اصحي علي صوت القمر 
نانسي .. ممكن تعدي عليا ونروح الشغل مع بعض 
عمر .. من غير ما تقولي وبعدين كنت عايزك في موضوع 
نانسي .. ماشي انا مستنياك 
عمر .. نص ساعة وهكون عندك 
نانسي .. ماشي 
*********
فريده .. راحت الشركه 
ادهم .. حمدالله على السلامه 
فريده .. الله يسلمك 
ادهم .. اعملي حسابك كلها فتره وهتسيبي الشركه 
فريده بزعل طفولي .. ادهم بقي 
ادهم ضحك .. بعد ادهم دي هديكي عيوني بس معلش هنتكلم بعد الشغل 
فريده .. ماشي خش مكتبك عشان اعرف اشتغل
ادهم .. حاضر 
******
عز .. يلا يا لي لي 
ليليان .. يلا يا باشا 
عز .. لسانك عايز قطعو 
وراحو شركتهم 
****
عمر .. نانسي انا تحت 
نانسي نزلت 
عمر ..طب اعمل ايه اخبيكي عن الناس والا اعمل 
نانسي ببراءه .. مش للدراجادي 
عمر .. واكتر والله 
وراحو الشركه 
*****
مرام .. اسر 
اسر بنوم  .. اي يا حبيبتي 
مرام .. هنتأخر علي الشركه 
اسر .. مش لازم نامي 
مرام .. لا يلا قوم 
اسر قام باسها بحب .. يلا يا روحي 
مرام .. ايدك بتطول
اسر .. نهار اسود انتي مراتي اجبلك القسيمه 
مرام .. انا عملت الفطار 
اسر .. كمان دا انا في الجنه 
مرام .. قوم يا اااااسر 
اسر .. يخربيت صوتك قايم 
خلصو وراحو الشركه 
*********
كيان قاعد بيشتغل ومش عايز يفضي نفسو ثانيه واحده عشان ميفكرش في فرح بس للأسف مكنش عارف 
ادهم دخل ولقاه سرحان .. طب لو بتحبها قولها 
كيان. .. عرفت منين 
ادهم .. كيان انت اخويا واكتر وانا عارفك وفاهمك انت علي طول متردد تقولها والا متقولهاش حرام البنت حلوه يعني من الطبيعي تتخطب أو تتجوز بقالك شهرين معملتش حاجه وانت عارفها من قبل الشهرين دول بكتير بتكدب علي نفسك لي 
كيان .. حاضر يا ادهم سيبني لوحدي 
ادهم .. ماشي خد بس الاوراق دي 
كيان .. دول بتوع اي 
ادهم .. تبع الصفقه الاخيره بتاعت كريستينا 
كيان .. ماشي 
********
داليدا .. صباح الخير 
مراد .. صباح النور 
داليدا .. انا هروح اشوف فرح جت والا لسه 
فرح خبطت ودخلت .. انا هنا من بدري يلا عشان نطمن علي القلب ونعمل شويه تحاليل 
مراد .. ماشي 
فرح عملت التحاليل وعملت كشف للقلب 
فرح .. الحمدلله القلب كويس والنبض تمام وضخ الدم مظبوط 
داليدا .. الحمدلله هو هيخرج امته 
فرح .. بكره انشاء الله هتوحشوني اوي 
داليدا .. فرح انا عايزه اتكلم معاكي 
مراد .. انا هروح الاوضه وانتو اتكلمو براحتكو 
فرح.  .. تعالي في المكتب
راحو مكتب فرح 
داليدا .. بتحبيه والا لا 
فرح .. هو مين 
داليدا غمزت .. كيان 
فرح .. لا كيان صديق مش اكتر وهو اتخطي حدوده معايا
داليدا .. هو عمل كدا من فرحته
فرح .. بردو انا لا خطيبتو والا مراته وهو كسفني قدامكو كلكو 
داليدا .. يا فرح متعنديش حرام انتي بتحبيه وهو بيحبك 
فرح .. انا مش بحبو والا هو بيحبني 
داليدا .. ربنا يهديكو 
********
عز .. انا كدا مش عارف اشتغل 
ليليان .. ركز يا عز وملكش دعوه بيا 
عز .. حد يركز والقمر معاه 
ليليان .. اه ركز وملكش دعوه بيا انا قاعده ساكته اهو 
*********
خلصو شغل 
نانسي … فاضي شويه 
عمر .. انا ورايا غيرك 
نانسي .. تعالي نروح اجيب لبس عشان الحجاب 
عمر فرح .. يلا 
راحو مول كبير وفضلو يلفو 
نانسي .. تعبت 
عمر .. مبتعبش وانا معاكي 
نانسي بصتلو بحب .. دا اخر محل 
عمر .. حلو اوي الفستان دا 
نانسي .. عمر انا هتحجب بس هلبس بناطيل بردو 
عمر .. ماشي بس تكون واسعه 
نانسي .. امم ماشي 
********
كيان راح المستشفي 
اروي بسهوكه  .. استاذ كيان 
كيان .. نعم 
اروي .. انا دكتوره هنا وكنت عايزه اتكلم معاك 
كيان .. في اي 
اروي ضحكت ضحكه خبيثه .. تعالي المكتب 
راحو المكتب دا كلو تحت نظرات فرح 
كيان .. خير عايزاني في اي 
اروي قربت منه اوي .. احم كنت عايزه اقولك اني معجبه بيك من ساعة ما مراد باشا دخل المستشفى 
كيان .. عايزه مني اي خلصي 
اروي فضلت تعيط دموع تماسيح  وبعتت لفرح ( تعالي المكتب عايزاكي )
كيان طبطب عليها .. معلش مش قصدي 
اروي اترمت في حضنو واتعلقت في رقبتو 
وفرح دخلت مسكت دموعها 
كيان .. فرح والله ماحصل حاجه 
فرح .. والا حصل انت اصلا متخصنيش وخرجت من المكتب
كيان ..  الله يخربيتك اوعي  
ياسين شاف فرح  ودخل وراها مكتبها 
فرح .. خير يا دكتور ياسين 
ياسين بغل .. هو ميستاهلكيش 
فرح .. هو مين 
ياسين .. كيان اللي هتموتي عشانه 
فرح .. انت ازي تتكلم معايا كدا اطلع برا 
ياسين خرج ولقي كيان جاي حب يعدل هدومه 
وضحك ضحكه بارده ومشي 
كيان دخل لقي فرح بتعيط .. والله ما حصل حاجه انتي فاهمه غلط 
فرح بزعيق .. صح والا غلط انت متخصنيش فاهم والا لا واتفضل اطلع برا ياريت متتكلمش معايا تاني اصلا 
كيان سابها وخرج وهي انهارت 
******
ياسين .. عملتي اللي قولتلك عليه
اروي .. ثواني وهنفذ 
ياسين .. برافو 
اروي .. انا لازم انتقم منها هي علي طول بتاخد كل حاجه هي احلي مني واشيك مني وخدت كيان كمان كدا كتير 
ياسين .. يلا روحي علي مكتبها 
اروي .. حاضر 
**********
اروي دخلت علي فرح بدموع تماسيح 
اروي .. والله ما عملت حاجه يا فرح هو وفضلت تعيط هو اللي حاول يتحرش بيا 
فرح ببراءه .. طب اهدي اهدي 
اروي .. انتي زعلانه مني
فرح .. لا 
اروي .. طب تسمحيلي نتكلم شويه في عربيتي 
فرح .. ما نتكلم هنا 
اروي .. معلش هنا مش مرتاحه 
فرح خرجت معاه 
اروي .. اشربي العصير دا انا عارفه انك معجبه بكيان 
فرح .. شكرا مش عايزه 
اروي بدموع .. يعني انا هسمك يا فرح مكنش العشم 
فرح ببراءه .. لا والله مش قصدي هاتي 
فرح شربت واغم عليها 
فرح راحت علي بيت ياسين 
وياسين كان مستنيهم هناك .. برافو يا اروي 
اروي .. أبعد بقي كدا ولبست فرح لبس مفتحوح 
و بعتو مسدج لكيان 
(حبيبت القلب مع ياسين في شقتو ودا العنوان *******)
كيان شاف المسدج وحس أن في حاجه غلط 
وراح علي العنوان لقي باب الشقه مفتحوح دخل الاوضه لقي فرح نايمه في حضن ياسين بلبس مش كويس وعريان جدا 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد