Uncategorized

رواية حبيبتي المنتقمة الفصل السادس 6 بقلم شروق حسين

 رواية حبيبتي المنتقمة الفصل السادس 6 بقلم شروق حسين

رواية حبيبتي المنتقمة الفصل السادس 6 بقلم شروق حسين

رواية حبيبتي المنتقمة الفصل السادس 6 بقلم شروق حسين

ريم بعصبيه: انت خطفني لي ياعز
عز: انتي معملتيش الي اتفقنا عليه 
ريم: نعم..هو مش انت قولت اتجوزي واتجوزت … خلي في الشركه معاه 
عز: بس مكنش الاتفاق ان حد يعرف انك متجوزه
ريم: ده انت مرقبني بقا … جره اي يا عز متفوق كده
الاتفاق اتفاق..لازم يعرفو مراتو
عز بنره حاده: جره اي يا بنت سميحه صوتك بيعله عليا
ريم قامت وقفت: صوتي يعله يوطه برحتي..اوعه تكون فاكر بعمل الي انت بتقولي عليه عشان خيفه منك ..
لا فوق كده لنفسك بعمل كده عشان … 
الي هو اخوك..ده لو لسه فاكر
عز وقف وقف وضربها بالقلم: لا ده انتي قليله ادب ومش متربيه كمان
وبعدين انا بساعدك لي ما عشان حق اخويا
من كتر ما القلم جامد “ريم” كانت هتقع علي الارض بس تمسكت نفسها
واثار الافلم كان باين وشها 
ريم بعصبيه جامده: لا ده انت كبرت وخرفت يا عز ..انت بتمد ايدك عليا
واخوك اي الي عايزه حقو انت بتسعدني عشان اجبلك فلوس مراد مش اكتر
ومسكت “ريم يد عمها عز ولفتها خلفه 
ريم بلهجه سخريه: انت فكرني هبله ولا اي ما انا عرفه ان يوسف قالك لا
وقامت بلف يدو اكتر والضغط عليها 
عز بنبره حاده: سيبي ايدي  
ريم: اهي سبتها..بس اوعه تكون فاكر اني سبتها عشان حاجه لا انا سبتها بدل ما تتكسر. 
وسعتها بقا ايدك هتتجبس سنه بدل الشهر..عشان انت كبرت يا عز
وعشان كل ما تفكر به انك تعمل فيك اي 
عز ظهر عليه الغضب الشديد وحاول التماسك
عز: ماشي يا بنت سميحه … وبعدين انتي عرفتي يوسف منين وعرفتي انو عرف منين
وبعدين انتي عرفتي يوسف منين وعرفتي انو عرف منين
احمد وصل لمراد
مراد: انت اي البردو الي انت فيه ده متخلص بقالي ساعه مستنيك بقولك ريم اتخطفت
احمد: براحه طاب اركب وانا هسوق
مراد ركب وكان غاضب جدا
وكلم الحرس وقالهم يجيو وراء بس بدون صوت 
احمد بتلهف: اي الي حصل … وامتي وازاي 
مراد بعد ما نزلت من عندي وهي بتجري الشارع في عربيه خطفتها
احمد: ونزلت من عندك بتجري لي..انت سبتها تمشي لوحدها لي 
مراد: ياخي مش وقته هبقا احكيلك بعدين 
الراجل بتاع الامن خد رقم العربيه وقدرت احدد مكان العربيه 
احمد: طاب تمام
بس انت مش شاكك في الموضوع
الي هو تتخطف … مش ​​عارف انا حاسس ان احنا في فلم عربي
حوار انا احنا نلاقيها فوقت متاخر وحكايه عمها … ولسه بيكمل كلامه قطعه مراد
مراد بحديه: ما تخلص ياعم وسرع عايزين نلحقها انت بقيت غبي كده لي 
شعر بالغضب “احمد” بس هو عارف ان مراد لما بيحب حد بيخاف عليه وشاف فيه عينو نظرات الحب لريم 
وفرحان ان صحبو رجع يحب تاني من 10 سنين
وفي نفس الوقت مشمئن للموضوع وحاسس ان فيه حاجه غلط
وان صحبو مش مستحمل اي وجع تاني بعد مراتو الله يرحمها 
ريم: اي ياعز
ريم: اي ياعز..اوعه تكون فاكر الكل غبي زايك 
انت واحد طماع واناني مش بالسهل كده هصدق اي حاجه تقولها 
وبعدين مش يوسف ده نفسو الي كنت ناوي تجوزني لهو
وبسخريه: انت اهبل عشان تكتب كتبي علي واحد وتاني يوم تقولي اهربي هاتي حق ابوكي
والتفكير ده مش تفكيرك
نظر لها عز بستغراب 
ريم: ايوه متستغربش كده اصلك مش بالذكاء ده..اكيد يعني يوسف هو الي مخطط ده كلو
عز: اه يا بنت ال ……
ريم قطعته قبل ما شتمها: بنت ال..اي انت عارف لو كنت شتمت انا كنت هدفنك مكانك انت فاهم ولا لاء 
ريم بنبره حاده: دلوقتي مراد زمانو جي 
اه متبسش كده بستغراب بتاع الامن شقط رقم العربيه
ريم بضحكه ساخره: مش قولتلك انت مش بالذكاء ده 
عز: والمطلوب يا بت سميحه
ريم: دلوقتي هتعرف 
واتجهت للحائط وضربت دماغها حتي انزلت دم
عز: انتي بتعملي اي يا بنت المجنونه
ريم: دلقوتي انت تطلع من هنا 
ريم: محذوف كاسيت
ريم: ……………………………………. ماشي
************************************
طبعا مش كل حاجه هنعرفها دلوقتي اكيد انتو مستغربين 
ازاي عمها عارف انها متجوزه مراد
ومين يوسف ده ؟؟
واي الي قلتو لعز ؟؟
هل ريم طيبه ولا لاء ؟؟؟
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!