Uncategorized

رواية حبيبتي المنتقمة الفصل السابع 7 بقلم شروق حسين

 رواية حبيبتي المنتقمة الفصل السابع 7 بقلم شروق حسين

رواية حبيبتي المنتقمة الفصل السابع 7 بقلم شروق حسين

رواية حبيبتي المنتقمة الفصل السابع 7 بقلم شروق حسين

وقفنا لما ريم خبطت دماغها في الحيطه وقالت لعمها هيعمل اي 
نكمل بقا …..
مراد واحمد قربو علي المكان وكانت وصية في الحراسه مشيه وراهم 
ومراد كان متوتر جدا وكل شويه يستعجل احمد
واحمد كان ماشي علي اعلي سرعه
مراد بتوتر: يلا بسرعه ياحمد … ريم بتروح مننا
احمد: اهدي يا مراد انشاء الله خير … انا ماشي علي اعلي سرعه
مراد: طاب اجيب حراسه تاني ولا دول كفايه … ياتري عملو اي في ريم
احمد: حراسه اي الي نجبها تاني دول 4 عربيات ورانا
متقلقش انشاء الله مش هيعملو فيها حاجه
مراد كان لسه هيتكلم بس قطع كلامو مكلمه تلفون
مراد: مين الي بيرن دلوقتي
احمد: رد بسرعه يمكن أن يكون تبع الي خطفو ريم
مراد: اه اه معاك حق … الو
-: براحه يامراد لاتعمل حادثه مرات في الحفظ والصون
مراد: انتو مين وخطفتوها لي … والله لو حد جيه جنبها لاطلع ……
-: اهدي بس ياحلو..انت الي محتجلنا مش احنا الي محتجنلك
ومراتك احنا حبينا نمسي عليها بس …. بس الحقها عشان طلع عندها دم كتيرههههههه
مراد: عملتو فيها اي ياولاد ……… ده انا هط ……
-: ريم الحقتني يا مراد هيموتوني
مراد كان لسه هيتكلم بس السكه اتقفلت
تيت يتت تيت
*********************************
ريم: الله ينور عليك ياعز اول مره تعمل حاجه صح
عز: اما نشوف اخرتها يا بت سميحه بس لازم يوسف يعرف كل حاجه
أندفعت “ريم” تجاه بضعت خطوات لحد ما بقا وشها في وشو 
ريم بنرفزه: يوسف مينفعش يعرف اني عرفت كل حاجه 
وقالو معرفتش اخطفها..ورحمة ابويا لو يوسف شم خبر اني عرفت فقول علي نفسك يارحمان ياحيم
وبردو خاف علي نفسك من يوسف عشان لو عرف اني عرفه هيطير رقبتك
بعد كده ريم رجعت لوراء واديتو ظهرها 
عز بحديه: انتي بتهدديني يا بنت سميحه
بعد ما لفت ريم رجعت تاني 
وقربت منو جامد ومسكتو من رقبتو 
سميحه دي يا روح امك تبقا امي واسمها ميجيش علي لسانك تاني 
ومش عشان انت عمي هسكتلك ..ولو اسم امي جي علي لسانك تاني 
هدفنك مكانك ماشي ياعز … ومتناس اني باشاره مني ارميك في السجن 
اروح اقول لمراد علي كل حاجه
عز: هههه وهو الي هيخليك يصدق ما انتي هتدخلي السجن معايا
ريم نظرة له طرف عنيها: مش هيدخلني 
عز: ولي بقا انشاء الله ما انتي في العبه معانا
ريم: ملكش دعوه انت ياحلو اخش اخرج ملكش دعوه بس انا بعرفك انو مي هيدخلني
الي هيخش هيبقا انت ويوسف
ودلوقتي يلا امشي الوقت بيروح مننا وزمنهم جيبن
عز: ط..طاب
————————————————-
وبعد شويه من الوقت وصل احمد ومراد للمكان الي موجوده في العربيه 
والمفاجاة كانت هنا 
انهم ملقوش غير العربيه والعربيه كانت موجوده في مكان مش موجوجه في بيوت 
مراد بنرفزه وخبط علي العربيه من قدام: يعني ااااي مش موجوده ودوها فين ولا …….. ده انا ه …..
احمد: اهدي يامراد هنلاقيها 
مراد: هنلاقيها ازاي وفين..هي كمان راحت مني وبسببي
مراد قعد علي الارضاني مره احمد يشوفه بالنظر ده بعد مراتو 
قعد عيط 
مراد: انا السبب انا خليتها تنزل بتعيط بسببي
احمد: قعد جنبو علي الارض: هنلاقيها متقلقش احنا بس 
واحمد كان جايه لسه يكمل كلامه لاقه ورقه مكتوب عليها كلام فاخدها 
احمد بلهفه: بص يا مراد لاقيت دي 
مراد بلهفه وفرحه وحزن واحسيس غربيه: افتحها بسرعه 
وبعد ما فتحوها لاقو الورقه مكتوب عليها مراتك في شنطتط العربيه الحقها قبل ما تموت 
كانت مجرد قرصه ودن يا مراد الحسيني
مراد جري علي شنطة العربيه من ورا ولقاها مقفوله 
احمد: ط..طاب استني اجيب حاجه نفتحها بيها 
مراد بصوت عليه ولهفه: انا مش هستني ريم بتموت 
وقمض ايدو ومتسالنيش يعني اي قمض ايديو????????وقعد يضرب علي بابا العربيه جامد
وايديو قعدت تنزل في دم وفضل مكمل رغم ان حاول يمنعو 
بس هو كمل 
واخيراا شنطه العربيه اتفتحت
والطبيعي يعني انهم يلاقو ريم???????? بس لاقوها بقا سيحه في دمها 
لاقو كميه دم رهيبه جيبه من دماغها طبعا ده طبيعي لانها كانت بتضرب دماغها في الحيطه????????ومش بس لاقو كده لاقو ورقه مكتوب عليها (احنا حبينا نمسي علي مراتك الحقها اصلها طلع عندها دم????????)
مراد بصوت عالي جدا: ررررررييييييييييييييييييممممممم
وطلعها على وساق
مراد بخوفت: يحاول قعد بفوق في ريم قلع الجكت الي لبسو ربط بيه دماغها عشان الدم.
وطبعا الدم ابتدا يوقف دي حاجه طبيعيه????????
واخيراا وصلو المستشفي 
 هدومو كلها دم
مراد بصوت عالي جدا: الحقوني ريم بتموت مني
-: اهدي حضرتك فيه اي انت مش داخل زريبه
مراد بعصبيه جامده: انتي لسه هتتكلمي يا بنت ال ……. انا مراد الحسيني صحاب المستشفي
-: ان … انا..انا اسفه
مراد: انتي لسه هتهتي 
ودخل علي طول علي الدكتور لانها مستشفتو وعارف مكان الدكتره وكل حاجه
المهم يعني دخل للدكتور وطبعا هما خدوها علي غرفه العمليات وعملولها اسعات لانهم شكو ان يكون عندها نزيف داخلي وخارجي ومحدش يسالني ازاي????????
المهم يعني مراد واحمد كانو قاعدين متوترين والدكتور خرج ليهم 
الدكتور: استاذ..ولسه جي يكلم
مراد: اي الي حصل ليها ريم جرلها اي 
الدكتور: اهدي يا استاذ مراد الحسيني المدام كويسه بس الخبطه كانت جامده 
طبعا انتو مستنين اقول فقدان ذاكره زاي المراه الي فاتت بس لا????????
الدكتور قالو انها خبطه جامد خيطوها وانها نزل منها جمد قطعةير وهتجتاج تقعد في المستشفي كام يوم ومحتاجين حد يقعد معاها بس هي دلوقتي مينفعش حد يخشلها وحالتها متردده
مراد: الحمدالله..انا هقعد معاها
الدكتور: ماشي هي دلوقتي لسه مفقتش اول ما تفوق هتقدري تخشلها
مراد: لا انا عايز اخشلها دلوقتي
الدكتور: بس ..
مراد: مبسش انا صاحب المستشفي واعمل الي عايزو
الدكترو: انت حر يا استاذ مراد اعمل الي حضرتلك عايزو … بس بقولك حالتها متردده … استاذن انا بقا
مراد ببرود: مع السلامه
مراد دخل جري علي ريم
وهنا لاقي ريم حطنلها حرطوم حولين وشها وواصل لمنخيرها وده بتاع الاكسجين
ولفت الانتباه إلى أنه قد تم تصميمه بطريقة بسيطة 
وكان فيه شاش ولزق متلف علي دماغها كانكو ربطه
مراد بحزن ودموعه مليه عينو: ر.ريم
ريم انا بحبك يا ريم …
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!