Uncategorized

رواية الحب الحلال الفصل العاشر 10 بقلم ميرا

 رواية الحب الحلال الفصل العاشر 10 بقلم ميرا

رواية الحب الحلال الفصل العاشر 10 بقلم ميرا

رواية الحب الحلال الفصل العاشر 10 بقلم ميرا

فذهب سالم واخبر العائله ففرحت العائله ولكن كان هناك من يحترق
بعد ان اخبر سالم العائله ما اخبرته به عشق ذهبو جميعا الي غرفه حمزه 
في غرفه حمزه دخلت العائله لانهم وجدو ان الباب مفتوح 
تجري ملاك علي حمزه وتأخده في احضانها 
ملاك بدموع _حمدالله علي سلامتك يبني ليه تقلقني عليك يا حمزه ده انا امك يا ضنايا 
حمزه وهو يقبل يد والدته _الله يسلمك يا امي انا اسف 
 ملاك _خلاص يا حبيبي ما تتأسفش اهم حاجه انك بقيت بخير 
نسرين  بدلع_جمدالله علي سلامتك يا حمزه 
 (والله هشوه اسمها عشان مش طايقه البت دي ????????)
حمزه بجديه _الله يسلمك
عشق بمرح _ما كفايه سلامات بقي الله ده انا من ساعه ما
 حطيت رجلي في ام البلد دي وهي استقبلتني بترحاب 
ده انا يا جدع معرفش اسميكم ده لولا بابا كل شويه يوريني
 صور اخوات وابو حميد كان زماني دلوقتي جاهله 
زين بمرح وغرور مصتنع _معاكي الحليوه والمز اللي البنات بتجري وراه بس  مش مدي حد اهتمام عشان محترم بس زين سليم الصياد بسكوته القصر 
نورسين وهي تهمس ولكنه سمعه همسها لانها كانت تقف بجواره  _بسكوت بالقهوه الساده اي الغرور ده 
زين _بتقولي حاجه يا نور 
بقلمي ايات الرحمن (ميرا)
نورسين _اولا اسمي نورسين مش نور ثانيا لاء مقولتش حاجه 
عشق _ماشي يا زين يا صياد كده عرفت انك ابن عمي اللي مفيش ولا بنت بتجري وراه لاء لاء قصدي اللي البنات كلها بتجري وراه صح هههههه
تضحك العائله علي مرحهم  وكان هناك من يشعر بالغيره علي عشق 
عشق وهي توجه حديثها الي نورسين الواقفه بجانب _وانت يا وحش الكون مين 
نورسين برفع حاجب وهي تشاور علي نفسها بصدمه _انا وحش الكون 
عشق وهي تضحك علي نورسين _ايوا 
نورسين _بس انا مش وحش الكون 
عشق _اومال امتي ايه 
نورسين بمرح _انا قمر المجره 
زين بهمس _واحلي قمر والله 
تخجل نورسين من كلام زين ثم تسكت 
عشق وهي لم تسمع همسهم _مالك يا بنتي احمريتي كده ليه ده حتي انتي لسه بتقولي انا قمر المجره 
نورسين _ها لا مفيش حاجه انا نورسين بنت عم عمتك فريده 
عشق بحب فهي قد احبت. نورسين _اهلا يا قمر اتشرفت بمعرفتك 
نورسين بحب ايضا_ انا اشرف يا قمر 
عشق بمرح وصدمه مصتنعه _اي اشرف مش انتي اسمك نون سين صاد 
نورسين بمرح مماثل _هو انا مقولتلكش يا صلاح 
عشق _لاء والله يا خويا 
نورسين _يقطعني مش انا اسمي نورسين 
عشق_اي ده بجد يعني مش اسمك اشرف 
نورسين _اه تصدقي بقا ده حتي معرفش مين نون سين صاد 
عشق_ولا تعرفي عين 
نورسين _ابدأ والله 
ثم تضحك الفتاتان وتضحك العائله عليهم 
نوزسين _عرفينا عن نفسك
عشق بغرور مصتنع_معاكي عشق سالم الصياد 21سنه كليه اداره اعمال دايما بطلع الاولي وكل شباب الجمعه بيجرو ورايا بس حرام عشان ربنا قال ولا متخذات اخذان 
حمزه في نفسه_الحمد لله انها عارفه في دينها 
عشق وهي توجه حديثها الي نسرين _وانتي يا قمر يا سمبتيك انتي يابو شعر اسود يا عسل وعيون خضره يا قمر 
نسرين بغرور _بغض النظر عن كلامك البيئه انا نسرين بنت فريده هانم 
عشق بمرح _اي ده اسمك سردين ويا تري مصاحبه فسيخ بقا ولا رنجه 
نسرين بغضب _احترمي نفسك يا بتاعه انتي 
عشق بهدوء كي لا تنفجر فيها_بغض النظر عن الشتيمه بس انا كنت بهزر يا بنت عمتي 
عشق _بعد ازنكم هروح اوضتي 
حمزه بلهفه لاحظها العائله _ما تقعدي يا عشق انتي لسه
 تعبانه 
عشق _معلش محتاجه ارتاح 
سالم _مالك يا عشقي انتي كويسه 
عشق _ايوا يا بابا بس محتاجه ارتاح شويه 
سالم _طب تعالي اوصلك الاوضه 
عشق_لا خليك انت يا بابا 
ثم ذهبت من امامهم دون انتظار ان يصلها احد
احمد_اي اللي انتي عملتيه ده 
نسرين ببرود _وانا عملت اي 
احمد _تروحي حالا تتأسفي لعشق 
فريده _وهي عملت اي يا بابا 
احمد _فريده 
نسرين مقاطعه حديثهم_انا مستحيل اتأسف لحد ثم خرجت من الغرفه 
احمد موجهه حديثه لزين ونورسين _نور وزين روحو الحقو عشق واقعدو معاها محدش يسبها 
حمزه _وزين يروح ليه ما نورسين تروح هي 
احمد بخبث _وفيها اي يا حمزه عشان لو احتاجت مساعده ولا حاجه ونورسين معرفتش تعملها 
حمزه بتبرير_مش قصدي حاجه يا جدو 
احمد مقاطعا اياه 
_زين نور انا قولت اي 
زين ونورسين _حاضر يا جدو 
ثم يذهبان الي غرفه عشق 
في غرفه عشق 
كانت تجلس عشق في حزن شديد 
يدخل عليها زين ونورسين
نورسين وهي تجري عليها_انتي كويسه يا عشق 
عشق بحزن _ايوا 
زين _ما تزعليش من نسرين هي متقصدش 
عشق بحزن_طب هي ليه بتكرهني كده 
زين بسخريه_يا ريتها بتكرهك انتي بس دي بتكره الكل ده يمكن بتكره نفسها
نورسين بحده_زين لو سمحت ما تنساش انه اللي بتكلم عليها دي اختي
زين_مش بقول الحقيقه 
عشق بمرح كي تخفف من توتر الجو_خلاص يا جماعه وبعدين اللي يشوفكم مع بعض يقول انه انتو عصافير حب 
زين بمرح مماثل _يختاااي انا بقول كل البنات بتجري ورايا محدش مصدقني 
نورسين _يا اخي اتنيل هيبوصولك علي اي 
عشق_ليه بتقولي كده ده حتي اللي يشوفك انتي وزين يقول ومخطوبين وبتحبو بعض 
نورسين بخجل وتبربر _مين دي انا لاء مستحيل انا اصلا مش بأمن بالحب 
عشق _ليه 
نورسين _كده عايزه اللي هيتجوزني يحبني في الحلال ويدخل البيت من بابه عشان حرام يدخل من الشباك  احنا ولاد ناس برضو وفي اخره 
عشق _والله يا بنتي انا حبيتك في الله 
نورسين بغرور مصتنع _انا اصلا اتحب 
 ثم تضحك الفتاتان 
كان زين يقف يفكر في كلامها وقرر ان ياخذ خطوه في حياتهم  
يتبع….
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد