Uncategorized

رواية الملاك والشيطان والرومانسي الفصل العاشر 10 بقلم مريم حسن سليمان

 رواية الملاك والشيطان والرومانسي الفصل العاشر 10 بقلم مريم حسن سليمان

رواية الملاك والشيطان والرومانسي الفصل العاشر 10 بقلم مريم حسن سليمان

رواية الملاك والشيطان والرومانسي الفصل العاشر 10 بقلم مريم حسن سليمان

ملاك بفرحه: يلا
فارس بهدوء: تمام يلا 
ركبوا العربيه وراحوا ع البيت وفارس طلع علي فوق 
العمده: عملتي اي 
ملاك بفرحه: فارس بدأ يتحسن والدكتور قال انه هيبقي كويس قريب 
العمده بفرحه: يارب الحمدالله يارب 
والعيله فرحت وملاك طلعت علي فوق وكانت مبسوطه اوي 
فارس: جيتي !
ملاك: ايزه 
فارس: هدي تحت معاهم ولا ايه 
ملاك بغيره: مالك في ايه كل شويه تسأل عليها 
فارس بتوتر: عادي يعني بنت عمي 
ملاك: بنت عمك ! سلوي بنت عمك برضو ومش بتسال عليها قد مبتسال علي هدي ونظراتك ليها وضحكك معاها دي اسمه ايه هاا ؟
فارس بهدوء: وده يهمك !
ملاك سكتت وبصت ليه بحزن: لا ميهمنيش 
فارس: كويس 
الباب خبط فارس فتح 
هدي: احم فارس فين ملاك 
فارس بابتسامه: كيفك اليوم مش بنشوفك كتير فالبيت ليه 
هدي: انت اللي علطول في الشغا 
ملاك راحت ليهم وبغيره: نعم ي هدي عاوزه حاجه 
هدي: اها ، مرت ابوكي تحت و بتها وعاوزينك 
ملاك: تمام انا نازله 
ملاك نزلت خطوتين ع السلم ولقتهم لسه واقفين طلعت ليهم 
ملاك: اي يفارس مش هتنزل معايا 
فارس: اه تمام يلا 
نزلوا ليهم كانوا قاعدين مع كريمه (فاكرينها مامت فارس) 
ملاك: السلام عليكم 
كلهم: وعليكم السلام 
اسراء بغل: ملاك حبيبتي كيفك مبتجيش لينا ليه اتوحشتينا جوي 
ملاك: معلش بقي ي اسراء مشغوله 
ساميه: امم اكيد في تنضيف البيت معلش يحبيبتي استحملي 
#الكاتبه_مريم_حسن
كريمه بابتسامه: لا يحبيبتي مش خالبيت الخدم موجودين وملاك في عنيا عاد مش بخليها تعمل حاچه اصول كلاك دي حبيبتي جوي بنيه محترمه واصل وطيبه واصيله 
كريمه بغل: ربنا يخليكوا لبعض 
ملاك بابتسامه نصر: يارب يمرات ابويا 
فارس واقف كل ده ومش مركز معاهم كان باصص ل هدي وبيبتسم بتلقائيه وهيا لاحظت واستغربت بس كانت بتبادله الابتسامه بحب وملاك لاحظتهم واضايقت جداا 
ساميه بحقد: ملاك يحبيبتي ممكن نتكلم لوحدينا شويه 
كريمه: خديها يملاك ع الجنينه واني هفضل اهنيه مع اسراء 
ملاك: حاضر يماما 
….
كريمه: وجدرتي تسيطري عليهم عاد عملتي اكده كيف يبت 
ملاك: معلش يمرات ابويا ممكن تقولي عايزه اي علشان مش فاضيه 
ساميه:بتتطلمي اكده ليه عاد جولتلك قبل اكده تقوليلي ساميه هانم فهمانه يبت 
ملاك بتكبر وهدوء: مين انتي عشان اقولك كده انا هحترمك ومش هقل ادبي عشان انتي ضيفه عندي 
ساميه لنفسها (اني لازم اوريكي اصلك يملاك الكلب وهستحمل بس عشان الخطه تنجح وهوريكي )
ساميه بتمثيل الحب: معلشي يملاك يحبيبتي ، ممكن طلب 
ملاك: اتفضلي 
ساميه: احم ممكب تخلي اسراء جاعده عندك علشان هسافر يومين ومينفعش تيجي معاي علشان دراستها ومش هرتاح وهي جاعده لوحديها 
ملاك بطيبه: تمام متقلطيش انتي هتسافري امتي 
ساميه: اني مسافره الصبح 
ملاك:  تمام ماسي 
ساميه: تسلمي يبتي 
ملاك بصتلها بكره وراحت تشوف فارس لقته لسه قاعد معاهم وعينه علي هدي 
ملاك بغيره: فارس معلش عاوزاك في كلمه 
فارس: اني ، تمام 
طلعوا فوق ..
ملاك: اسراء هتقعد معانا علي م مرات ابويا ترجع من الشفر لانها مسافره ومينفعش اسراء تروح معاها عشان دراستها ومينفعش تقعد لوحدها فالبيت 
فارس بهدوء: تمام هبعت حد بالعربيه يجيب حاجتها 
ملاك: بس هيا لسه مسافره بكره 
فارس: اللي تشوفيه ، بس افضل ان نجيبهم دلوك 
ملاك: خلاص تمام 
مشيت ساميه واسراء وهما مبسوطين وحاجات اسراء جت وحطوها في اوضه الضيوف “وفي الصباح جابت ساميه اسراء ع فيلا تقعد معاهم طبعا بعد م فارس خد اذن من والده و والدته وساميه سلمت عليهم واصر فارس انه يوصلها المطار وهيا رفضت تماما فسكت وهيا مشيت 
كريمه: منوره يبتي 
اسراء: بنورك والله 
كريمه: اطلعي ارتاحي شوي لو عوزه
اسراء بتبص لفارش وملاك: لا اني مرتاحه واني قاعده معاكوا 
كريمه: ماشي يبتي
رحمه: انتي ليه مش بيضه زي ملاك ي اسراء 
اسراء بغل:
(اسراء عيونها عسلي غامق شعرها بني غامق قصير بشرتها قمحاويه طولها متوسط ، شكلها جميل )
(رحمه ” اخت فارس”عيونها عسلي وشعرها اسود طويل بس مش اوي بشرتها قمحاويه قصيره )
(سلوي فاكرينها”بنت عم فارس اخت هدي” عيونها بني شعرها اسود طويل طويله القامه بشرتها بيضه)
(هدي ” بنت عم فارس” بشرتها قمحاويه طولها متوسط عيونها بني شعرها اسود قصير بس مش اوي )
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!