Uncategorized

رواية قضية اغتصاب الفصل الحادي عشر 11 والأخير بقلم أسامة علي

 رواية قضية اغتصاب الفصل الحادي عشر 11 والأخير بقلم أسامة علي

رواية قضية اغتصاب الفصل الحادي عشر 11 والأخير بقلم أسامة علي

رواية قضية اغتصاب الفصل الحادي عشر 11 والأخير بقلم أسامة علي

سعاد : انا جايه أتنازل عن القضيه

في مكتب محمد وحسين في المستشفى 

محمد بيحشش : انت مبتشربش معايا ليه 

حسين : اخيرا وقعت يامحمد 

وتخش الشرطه تقبض على محمد 

ومحمد يبص على حسين بغل 

تابعوني بقلمي osama ali

Flashback 

سعاد : انا لازم أقول للضابط معتز كل إلي حصل كده حسام مظلمنيش 

حسين : تقولي ايه انتي كده هتحبسي حسام برضو 

سعاد : طب أعمل أيه 

حسين : هقولك محمد على طول بيشرب حشيش في المكتب لما يتصور ويتمسك متلبس هياخد حكم على تعاطي وهو قريب من حكم التحرش وبكده هجيب لك حقك 

سعاد : خلاص هروح اتنازل عن القضيه 

حسين : لأ مش إلوقتي خالص لما أقولك أنا 

انا هتفق مع المدير وهنحبس محمد إن شاء الله

في مكتب مدير المستشفى (سعيد) 

سعيد : انا مش مصدق الفلم الهندي ده 

حسين : انت لازم تصدق محمد ده إنسان حقود ولازم يسجن 

سعيد : الملطوب مني أصدق أن محمد بيشرب حشيش في المكتب 

حسين : عصبت لك 

سعيد : مش عايز أثبات انا هرقي محمد عشان يبقى مكان حسام وهرفد حسام 

حسين يطلع الفيديو إلي فيه محمد بيعترف بكل حاجه 

سعيد : طب انت جايلي ليه ماتوديه القسم 

حسين : كده حسام هيتحبس وهو ملوش ذنب ابوس أيدك ياسعيد تساعدني 

سعيد :حاضر 

Baaaaaaack 

تابعوني بقلمي osama ali

بعد تنازل سعاد عن القضيه يفرج عن حسام وعلي يرجع هو وحسام من المستشفى تعدي أيام كتيره على أبطالنا

بيت علي بقا قنبلة نكد والبيت كله حزين ومعدش حد قادر يكلم مع التاني ده غير إن علي وصفيه متخانقين 

حسام دايما في الأوضه قافل على نفسه ومش بيكلم حد 

يخش يس البيت يلاقيه مليان كأبه

يس : اييييييه انتو عاملين كده ليه 

علي : فيه إيه يابني

يس : ايه ده ياحج انت مبتشتمنيش يبقى فيه حاجه 

علي : غور ياض اطلع بره 

يس : دانا عريس ولازم اجوز حضرتك كنت واعدني بعد كتب كتاب سعاد وحسام اجوز البت دي 

علي بعصبيه : هو ده وقته انت معندكش دم 

يس : فيه ايه بس ماكلنا متجمعين والعائله رجعت تاني 

ريم : بس سعاد مش معانا انا عمري ماهفرح من غير سعاد 

يس : بس انتي كده بتعقدي مش بتربطي 

ريم : هيا دي كلمتي مش عايزه اجوز هو بالعافيه 

يس : وانا مش ماشي من هنا من غير ماتجوزك

تابعوني بقلمي osama ali

حسام يسمع الكلام إلي بينهم ويخش الأوضاع يقعد على السرير وتيجي أمه من وراه تحضنه 

صفيه : مالك زعلان ليه على أن كل حاجه رجعت زي الأول 

حسام: البيت مرجعش زي الأول كلنا زعلانين مش عارف ليه 

يبص على أمه يلاقيها زعلانه برضو : فيه أيه ياماما بتعيطي ليه 

صفيه : الصراحه سعاد وحشاني اوي 

حسام : وانا كمان بس هيا عمرها ماهتسامح

صفيه : طب ماتروح تجيبها لو روحت كلمتها هتسامحك 

حسام : انا كسرتها ياماما 

صفيه : إلي بيحب بيسامح وبعدين ياحبيبي اختك رافضه الجواز من غير سعاد يرضيك نقعد البت جنبنا 

حسام : انا هروح أرجعها عشان بس يس وريم 

صفيه بتبسم : انت هترجعها عشان بتحبها 

حسام يضحك ويخرج بره الأوضا 

حسام : ريم مش انتي مش هتجوزي من غير سعاد 

ريم : اه 

حسام : طب لو بقيتي انتي وسعاد عروساة 

ريم : هحضنك وأحبك العمر كله 

حسام : طب سلام

 تابعوني بقلمي osama ali

في أوضة علي وصفيه 

علي : إلي بيحب بيسامح هاه 

صفيه : دي كلمه اتقالت وبعدين إلي بيسامح لازم يلاقي حد تاني يحبه قصاد ده 

علي : والله العظيم قلبي بيدق لما بسمع صوتك وربنا بحبك 

صفيه ببكاء : كداب وغشاش

علي يحضنها : عمري ماهلاقي واحده زيك تحبني وتصوني انا بحبك والمصحف ونبي بقا سامحيني 

صفيه : مسمحاك 

ولسه علي رايح يبوسها 

مي تخش : انتو بتعملوا ابيه 

علي : عايز ايه يابنت الجز.. 

صفيه : الله يسامحك 

مي : بما أن حسام رايح يجيب سعاد وهنرجع كلنا تاني 

في عريس عايز يقابلك يابابا 

علي هو ده وقته مين المحروس 

مي : كريم وبس هتقابله وهتسيبك من شغل ده كان خطيب اختك وكده لأن كلمت سعاد ووافقت 

علي : بصي حتى لو وافقت انا مش موافق 

مي : وحياتي عندك يابابا 

علي: سيبيني افكر شويه واطلعي بره يلا عايز اقول لأمك حاجه 

مي : حاضر 

تابعوني بقلمي osama ali

 القسم عند معتز 

يخش الشاويش 

: يامعتز بيه 

معتز : نعم 

: فيه واحده بره أسمها شمس وعايزه تكلمك 

معتز : دخلها بسرعه 

شمس تخش وتقعد على الكرسي 

شمس : مكلمتنيش يعني ووجعت دماغي 

معتز : ماهو انا بعد ماتقدمت لك واخوكي قالي هاخد رايها أكسفت أكلمك وعرفت أنك رفضتي لما مكلمتنيش

شمس : مين قال كده 

معتز : يعني انتي موافقه 

شمس تضحك : في محل جديد بيعمل قهوه تحفه ماتيجي نجربه 

معتز يضحك : يلا بسرعه نجربه 

تابعوني بقلمي osama ali

عند سعاد قاعده هتموت من الزهق تلاقي الباب بيخبط تجري عليه 

: كده تتأخري ياريم عليا انا زهقت من البيت ده اخيرا حد هيقعد معايا هنا في البيت الوضيع ده بحبك اوي ياريم 

وتفتح الباب تلاقي حسام في وشها

حسام : بتحبي ريم بس 

سعاد تتصدم  وتقفل الباب بس حسام يحط رجله 

حسام : على فكره انا ممكن اقعد في البيت الوضيع ده طلاما انتي فيه 

سعاد متردش عليه وتسيبه وتخش وتقعد ويجي هو يقعد قدامها 

حسام : انتي عارفه إن مليش ذنب ليه مصممه تبعدي تعالي تاني نتجوز وتعيشي معانا كلنا 

سعاد: انت يمكن ملكش ذنب بس انا مش قادره أنسا إلي حصل وبعدين انت عايز تجوزني عشان تعذبني انا عارفه 

حسام : حد يقدر يعذب نفسها انتي قلبي ودقاته 

سعاد متردش عليه 

حسام : على فكره انا مبعرفش اصالح اصلا فياريت كفايه تقل 

سعاد : انا مطلبتش من حد يصالحني انا عايزه اعيش لوحدي وبعدين انت لو مامشتش هطلب البوليس 

حسام : اهون عليك ياقمر وبعدين انتي قاعده لوحدك ازاي دانتي بتخافي من ظلك بتنامي ازاي لوحدك 

سعاد: بحضن المخده وانام عادي 

حسام : عقبالي 

: عقبالك ايه ياقليل الأدب 

حسام : أما أنام 

احنا مش عارفين نعيش من غيرك والبت ريم مش راضيه تجوز بسببك وانا هعيش عاذب لو متجوزتكيش

سعاد : ماتعيش ولا تموت انا مالي 

حسام : انتي رافضه جوازنا ليه بس 

سعاد :انا مش ركنه تجوزني تخليص حق انا بني ادمه 

حسام : انا هجوزك غصب عن أي حد ولو انتي وهعملك فرح يتحاكى عنه البلد كلها انا مليش غيرك سامحيني بقا 

سعاد : انت كنت بتقول يوم كتب الكتاب هتجوزني عشان تعزبني بالله عليك انا قلبي مش ناقص كسره لو أبوك هو إلي باعتك قوله هيا إلي رفضت 

حسام : ابويا مقاليش اجي اخدك انا إلي جيت ابوس ايدك سامحيني واتجوزيني واكسبي فيا ثواب 

سعاد متردش 

حسام : انا بحبك وبموت فيكي 

سعاد متردش لكن تبتسم

حسام : بيقولو السكوت علامة الرضا مبالك بقا الضحكه 

سعاد تبرق وتبطل تبتسم : انت عايز ايه اطلع بره بقا 

حسام : هقول تاني

 بحبك وبموت فيكي 

سعاد متردش

حسام : هاه بقا حبيني 

سعاد : هو انت كنت قولت ايه عيد تاني 

حسام : بحبك وبموت 

سعاد : وانا كمان 

حسام : تجوزنيني 

سعاد تهز راسها : اه موافقه 

النهايه 

لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد