Uncategorized

رواية عندما يعشق القاسي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم هدير بدر

 رواية عندما يعشق القاسي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم هدير بدر

رواية عندما يعشق القاسي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم هدير بدر

رواية عندما يعشق القاسي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم هدير بدر

معتز: ايه اللي بتقوليه دا ياماما 
والده معتز: اخرص الا تكون شايفني نايمه علي وداني 
اسيل بصيت في الارض وعيطت 
معتز : كدا كدا سيبنهالك بس مراتي خط أحمر ماينفعشي تتكلمي عنها كدا دي حاجه بيني وبينها 
والده معتز: يعني بتزعق لامك علشان دي 
معتز: معلشي يا أمي هي ماغلطتشي حضرتك اللي غلطي وانتي علي عيني وعلى راسي لكن تحاسبي مراتي علي حاجه مالهاش زنب فيها لا 
يالا يا اسيل 
وخدها وطلعوا وأمه رزعت الأطباق في الارض 
اسيل دخلت اترمت علي السرير وفضلت تعيط 
معتز خدها في حضنه: ممكن ما تزعليش دي حاجه بيني وبينك وانا راضي وموافق 
اسيل بعياط: مش بايدي والله 
معتز: مسح دموعها بس ياروحي بس اهدي والله انا معاكي وفي ضهرك وطول منا معاكي ماتزعليش تمام 
اسيل: حاضر 
معتز  : تعالي ناكل برا اخيرا هاستفرد بيكي بقا 
اسيل بضحكه : ماشي 
وغيروا ومشيو 
والده معتز: الو شوفلى كل تحركاتهم 
الشخص: حاضر يافندم 
………
عند حياه ويوسف 
يوسف وهو ونايم علي السرير وواخد حياه في حضنه: ياااااه انا حاسس اني بحلم والله مش مصدق انك بقيتي مراتي وعلي اسمي 
حياه بكسوف : انا بحبك اوي 
يوسف : طب تعالي اقولك سر 
ونسيبهم بقا 
……
اسيل ومعتز 
معتز طلبلهم اكل وفضلوا يضحكوا ويهزروا لحد ماروحوا 
داخلين بيضحكوا 
والده معتز : ياختي وانتي داخله فرحانه كدا لفيتي علي ابني وقعتيه 
معتز: بابا من فضلك قلتلك دي حاجه تخصنا يالا ياسيل
وجايين يطلعوا : استنوا هنا 
معتز : مابنستناش وطلعوا 
اسيل بدموع: ممكن تطلقني لو حابب 
معتز: بس يابت إياك تقولى كدا تاني 
وبعدين بكرا مسافرين شهر العسل مع اخوكي ويوسف يالا ننام 
وناموا 
تاني يوم كلهم اتجمعوا وأثر وجوري وصلوهم 
في البيت 
اثر: حبيبتي قومي يالا ازاكرلك علشان امتحان بكرا 
جوري بخوف: انا انا خايفه اوي 
اثر: كدا يا جوري مش قايلك ماتخافيش وخدها في حضنه وفضل يهديها انا معاكي وحتي لو سقطي ايه يعني انا واثق فيكي ومتاكد انك هاتطلعي الأولى 
جوري : بجد 
اثر : ايوا يالا نزاكر 
وزاكرلها 
تاني يوم 
اثر صحي جوري 
وجهزوا ونزلوا 
ناديه : ها ياجوري زاكرتي 
جوري : ايوا ياماما ادعيلي 
وخلصوا اكل ومشيت هي وأثر 
قبل ماتنزل من العربيه 
اثر مسك ايدها وباسها : اياكي تخافي انا واثق فيكي يالا روحي انا هاستناكي هنا 
جوري: لا روح شغلك 
اثر: يالا  يابت 
وفعلا دخلت الامتحان وبعد مرور ساعتين جوري طلعت 
اول ماطلعت جريت علي العربيه 
اثر بلهفه: ها  عملتي ايه 
جوري حضنته: هييييه كله صح 
اثر باسها من خدها: ايوا بقاااااااا مراتي القمر تعالي بقا اغديكي برا 
……
كلهم قضوا وقت حلو جدا في فرنسا 
وحبهم زاد اكتر وأثر كان واقف جنب جوري خطوه خطوه وكان بيشيل خوفها 
خلصوا الاجازه وجوري انهارده اخر امتحان 
جوري في العربيه : يارب ختامه مسك بقا
اثر : يارب ياروحي خدي بالك من نفسك 
جوري : عنيا باي 
بعد ساعتين خلصت 
طلعت تتنططله وخلصت كله يرقص 
اثر ضحك عليها: والله بحب طفله 
يالا نروح علشان اعلمك حاجات كنت مستني تخلصي بفارغ الصبر 
جوري باستغراب: اتعلم ايه 
اثر : حبيبتي النسايه هاعلمك كاراتيه وازاى تدافعي عن نفسك 
جوري وهي بتسقف:   ايوا بقا
وروح بيها 
ناديه قابلتها: عملتي ايه ياروحي 
جوري نطيت في حضنها : الحمدلله كله ميه ميه 
ناديه: حبيبتي ربنا يحقق حلمك 
اثر وجوري: امين 
ناديه : هايوصلوا النهارده 
اثر: ايوا ان شاء الله نبقا نعملهم عزومه نتلم فيها كلنا كمان يومين 
ناديه: ماشي ان شاءالله 
اثر : يالا ياحبيبتي نغير ونتغدا ونشوف االي ورانا
جوري : عنيا حاضر يالا .
وطلعوا وخلصوا غدا ونزل صاله التدريب بتاعه 
جوري فتحت بؤها 
جوري : ايه دا 
اثر : ايه يابت 
جوري : المكان حلو اوي 
اثر : دا كان مكان راحتي قبل ماتيجي 
يالا نبدأ وفعلا بدأ يدربها وعلمها حركات 
بعد ساعه 
جوري بتعب: كفايه نكمل بكرا نفسي اتقطع 
اثر ضحك عليها : طيب تعالي اوريكي حاجه وبعدين نبقا نطلع نغير ونستني الجماعه اللي جايين ومقضينها فسح 
جوري ضحكة طيب يالا
اثر دخلها اوضه مكتبه
وقفها ادام الخزنه بتاعته 
اثر : بصي ياستي علشان انتي مراتي وكل حاجه ليا لازم تعرفي كل هنا 
ووراها كلمه السر 
جوري : طب ليه 
اثر : علشان لو احتاجتي حاجه كدا كدا جهزتلك فيزتك بس برضو لازم تعرفي كل حاجه ليا
جوري : ربنا يخليك ليا واكون اد الثقه دي 
اثر باس ايدها : ربنا يخليكي ليا وماحدش عارفه غير انا وانتي بس 
جوري: ماشي ياروحي يالا نطلع وطلعوا فوق 
فاجاه جيه رساله لجوري 
محمود : عايز اقابلك 
جوري بصدمه: وراديت عليه ليه 
محمود: بقولك بكرا الساعه اتنين في ****** انتي فاهمه موضوع مهم وماتقوليش لجوزك 
جوري: حاضر حاضر
جوري فضلت سرحانه اروحله طب عرف منين ايميلي ياربي أعمل إيه أنا اروح واللي يحصل يحصل 
اثر طلع : ايه ياروحي سرحانه في ايه 
جوري: فيك ياحبيبي ممكن طلب 
اثر : من عنيا 
جوري : عايزه اروح مشوار صغير بكرا 
اثر : فين 
جوري: هاتعرف بعدين مفاجاه والنبي 
اثر : ماشي ياستي ونزلوا تحت 
وهما قاعدين بيضحكوا 
ياسين ومني دخلوا جوري قامت تجري علي مني وناديه وأثر حضنوا ياسين 
ياسين: هانطلع نرتاح شويه بس 
ناديه: كلك لقمه 
ياسين: لا مش جعانين 
ناديه: ماشي ياحبيبي 
وطلعوا 
…..
عند حياه ويوسف فا دي حياتهم ماشيه باستقرار تام 
……
عند معتز واسيل اول مادخلوا 
والده معتز: نورتي يا محروسه 
معتز بخنقه : يووووه هو دا استقبال يا أمي 
والده معتز : هو انا ماقلتلكشي يقطعني ورميت الصور في وشه 
معتز بصدمه: ايه دا 
اسيل بعياط: مش انا والله صدقني ماعرفشي ايه الصور دي 
معتز بصلها بدموع : انتي طالق 
اسيل اتصدمت واغمي عليها 
….
ياتري محمود اللي ينشل عايز ايه وياتري هايحصل ايه مع معتز واسيل 
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!