Uncategorized

رواية غرام الرعد الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم رحمة أشرف

 رواية غرام الرعد الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم رحمة أشرف

مروان فضل قاعد مع رعد الي كان بيفكر هيعمل ايه .الدنيا متلغبطه معاه خالص . من ناحيه رحمه بتروح منه بعد ما حس معاها أنه مراهق .. محسش بفرق السن الي بينهم… حس انه متملك العالم وهي معاه.   ومن ناحيه اخري.  الشركه والمشاكل الي فيها وسفره و  80,000 شخص الي هو يعتبر مسؤول عنهم…. يا الله كيف يمكنه أن يتصرف فهو ليس ببطل خارق ليفعل كل هذا…
❤️????????❤️????❤️????❤️????❤️????❤️
في الصباح
زهراء وهي تهز في رحمه…. رحمه… قومي
رحمه بنوم . عايزه ايه
زهراء بابتسامه. يلا علشان المدرسه
رحمه بنوم. مش عايزه اروح انهرضه لازم يعني 
زهراء. قومي يلا بطلي كسل اه لازم يلا يلا 
رحمه بزهق. خلاص قومت هلبس وجيه وراكي
زهراء بابتسامه. ماشي…. وسبتها وخرجت من الاوضه
رحمه قعدت على السرير. بتفكر في الي حصل.يعني كده انتهى كل ده.. معدتش هشوفه…..دا بكره عيد ميلادي.. وكنت هاقوله اني بحبه….. كل حاجه انتهت كده اتنهدت بحزن وقامت اخدت دوش ولبس الملابس المدرسه وخرجت 
الام. صباح الخير
رحمه بهدوء.. صباح النور
الام باستغراب ..مالك يا رحمه  انتي كويسه
رحمه وهي تبوس جبينها… ايوه كويسه
الام وهي تضع يدها علي خدها .متاكده انك كويسه ..  
رحمه حضنتها بهدوء. ايوه يا حبيبتي كويسه مفيش حاجه 
زهراء بضحك.. لو خلصتو. حب في بعض. يلا نمشي
الام بضحك.شامه ريحت شياط
رحمه بضحك هي الآخرا ..ايوه يا ماما تصدقي ..دي أعصاب زهراء بتولع . ههههههه
زهراء بزعل… واللهي. ما دى امي برضو.. هاتي بووسه
الام. بستها في خدها. خدي
زهراء طلعت لسانها لرحمه ..اممم 
رحمه ابتسم وبس والام استغربت 
زهراء بتوتر … يلا 
رحمه بهدوء … ايوه يلا. اتأخرنا 
رحمه وزهراء. خرجو
زهراء بفضول … قوليلي بقا ايه الي حصل
رحمه بصتها باستغراب … في ايه
زهراء. رحمه  ما تتغبيش انتي بجد مش بتحبي رعد
رحمه بهدوء … لا 
زهراء .  لا ايه 
رحمه بصتلها.. لا مش.. ب..
زهراء وقفت في نص السلم وبصت لرحمه بابتسامه.. هتضحكي علي اختك .. انتي نسيه اني بحس بيكي …. كذابه علي فكره. وانتي بتحبيه. لدرجت مش قادره تقولي مش بحبه مع انها سهله ….. بصي انا عارفه  ان في سبب قوي يخليكي تعملي كده بس ما داما ده يريحك .  فانا ديما وابدا معاكي 
رحمه حضنتها ودموعها نزلت … مش عارفه ليه بيحصل كده أنا مبقتش فاهمه حاجه خالص….. بس كل الي فهمته دلوقتي اني مش عايزه اشوفه تاني او عايزه اشوفه .. انا بكرهه .. انا بحبه اوي يا زهراء 
زهراء ضحكت ..هههههههههه يخربيتك طيب افهم ايه دلوقتي 
رحمه طلعت من حضنها ونزلت قبلها .. تفهمي أننا اتأخرنا علي المدرسه .. وهنتنفخ
زهراء بضحك.طيب قوليلي بس حصل ايه 
رحمه بصتلها وهي ظهرها لباب الخروج .. بس… بس… اقفلى على الموضوع ده وانسى بقا…. احنا لا نعرف حد اسمه رعد ولا غيره ماشي. 
زهراء باستغراب وهي باصه ورا رحمه.  طيب ليه برضو مش فاهمه 
رحمه بعصبية .. كده علشان هو كداب اصلا. ومش عايزه اشوفه تاني. واقفلي بقا.. علشان مش ناقصه غياء ويلا علشان اتأخرنا …. ولفت للباب علشان تخرج لتنصدم بصدره العريض وهو واقف زي الجبل ..
رحمه وهي ترفع عينيها لفوق برعب … يا رب ما يكون الي في بالي . بصت بصدمه لتبلع ريقها ..ر…رعد 
رعد بصلها بهدوء .. لو سمحتي يا زهراء عايز ست الاذكياء 
زهراء ضحكت وجات تخرج 
رحمه بصتلها بترجي .. لا متطلعيش .. عايز ايه يا بش مهندس …. لو طالع للدكتور  شكري .. فهو مش موجود .. ويلا يا زهراء 
قبل ما تطلع رعد مسك معصمها بغضب.. وبص لزهراء وهي فهمت وخرجت 
رحمه بهدوء.. سيب ايدي يا بش مهندس..
رعد قرب منها وهي بتبعد لحد ما حصرها بينه وبين الجيدار 
رعد وهو يتامل عيونها… وحشتيني اوي .. 
رحمه بتوتر. بش مهندس  رعد امشي لو حد شافنا كده هتبقا مصيبه .
رعد شد أيدها ودخل  الاسانسير وفضل يلعب في الزراير لحد ما الاسانسير وقف 
رحمه حست بيه بيتهز.. دخلت في حضن  رعد .. 
رحمه بخضه.. رعد .. الاسانسير عمل كده ليه 
رعد وهو ماصدق أنها في حضنه حضنها بكل قوته لدرجت أنها حست بضلوعها هتتكسر .. عطلته 
رحمه بتزق فيه.. ليه…. وابعد لو سمحت ..رعد ابعد.  وبتزق فيه وهو سابت مش بيتحرك 
رعد بهمس ..خليكي كده شويه
رحمه بعصبية.. بش مهندس ابعد بقا ..وخرجت من حضنه … اتصرف بقا زي ما عطلته … تشغله و خليني أخرج من هنا 
رعد بجديه .. لازم نتكلم 
رحمه بصتله .. مفيش كلام علشان نقوله يا بش مهندس. خرجني بقا… وانسي كل حاجه وبصت للباب الاسانسير وأدت ظهرها لرعد 
رعد بحب وعشق.. عايزاني انسا.. طيب انسا ايه بالظبط.. انسا اني بقيت بعشقك.. انسا اني معاكي بقيت زي المراهق.. انسا.. شد اديها ليه.. لتنصدم بصدره العريض.. طيب لو تعرفي تنسيني اعمليها.. فجأة الاسانسير اتحرك لفوق ورعد لسه ماسك ايديها وبيبص ليها…
رحمه بتوتر .. رعد الاسانسير اتحرك لفوق ماما لو شفتني كده يالهوي يا رعد ابعد 
رعد بعد عنها بهدوء وضغط علي الزر الاول والاسانسير اتحرك الأسفل ورعد ساكت ورحمه كذالك .. لحد ما الاسانسير وصل ورحمه جات أخرج وقفها صوت رعد .. مسافر بكره بليل  
رحمه وقفت مكانها فجأة  وبعدين بصتله بعتاب…. ومشيت ورعد اتنهد  بضيق وخرج ساق عربيته بسرعه البرق .
????❤️????❤️????❤️????❤️????❤️????❤️
في المدرسه 
زهراء بابتسامه..يلا اطلعي فصلك
رحمه هزت راسها وطلعت لفصلها وهي طالعه أخرجت شريط ادويه من حقيبتها و  تناولته ومازالت يدها ترتجف فأخذت الكثير  ليس من شريط واحد بال من اثنان .. وبعد ذالك تتجه لطابق الذي يوجد به الفصل 
أم زهراء وتجهت لفصلها لاكن أوقفها صوت 
.. انسه زهراء
زهراء بانتباه  نعم
.. المدير عايزك
زهراء بابتسامه. حاضر
عند رحمه طلعت فصلها لقت ريتاج مستنياها
ريتاج بفضول .. انتى كنتي فين امبارح… زهراء رنت عليا
رحمه بهدوء مبالغ بسبب الادويه .. كنت بتمشا
ريتاج بخضه..ليه حصل معاكي ايه
رحمه. وهو لازم يحصل علشان اتمشاا
ريتاج.. اضحكي على حد تاني غيري
رحمه. طيب…. اسكتي ولم استوعب الي حصل…. ها قولك
ريتاج.بابتسامه.. ماشي. تعالي علينا. الاستاذ خالد خلود علي عنده حبوب 
رحمه بنفس الهدوء المخيف  …يلا
أم زهراء 
زهراء وهي تدخل مكتب المدير. مروان
مروان. ادخلي
زهراء. دخلت وقفلت الباب
مروان. وهو يقرب منها … وحشتيني مووت
زهراء. هههه وانت كمان وحشتني
مروان قرب منها ومسك ايديها. تعالي اقعدي 
زهراء بابتسامه.. هو رعد عامل ايه
مروان بحزن . مش كويس خالص
زهراء بتفهم .. رحمه مش راضيه تقلنا ايه الي حصل معاها
مروان بحنان .. متضعطيش عليها وخليكي جنبها
زهراء بابتسامه.. ماشي
مروان باسها في اديها. يلا روحي على الحصه و تنزليلي هنا تاني
زهراء بدلع. طيب يا مرمر
مروان مسكها .. استنى. هنا مين مرمر ده
زهراء وهي تقرب منه بدلع.. هههههه انت مرمر
مروان ضحك .. هههههه انا…. بقاا انا مروان الألفي.. الي بتتهزله شنباتك يا جمهوريه.. ينقله مرمر
زهراء وهي تقرب منه اكتر وهي تقريبا في حضنه. انا ادلعك براحتي ..علي فكره 
مروان بوقاحه. طيب اهدي من الدلع ده….. ليدخلو علينا ونلبس قضيت آداب
زهراء وهي تبعد عنه. ههههههههه انت قليل الادب
مروان شدها تاني … هههههه تعالي بعتي ليه
زهراء بابتسامه. سيني علشان ورايا حصه الاستاز نادر النوادر
مروان ضحك. هههههههه مين  نادر النوادر ده
زهراء وهي خارجه … زيه زي اي مدرس رخم…. يلا باي
مروان. هههههه باي
أم رحمه 
عند رحمه خلصت حصه بتاعتها وقاعده سرحانه
ريتاج.. هاي سرحانه في ايه
رحمه…..
ريتاج بصوت عالي . رحمه.. رحووومتي
رحمه بانتباه… هااا نعم بتقولي حاجه
ريتاج بحزن …مش هتحكيلي بقااا انا اختك….. ولا ايه 
رحمه بحب … طبعاا انتي اختي…. بص هو انا ملغبطه و هاحكيلك علشان منفجرش واروح احكي لزهراء
ريتاج بابتسامه. احكي… وسرك في بير غوييييط. 
رحمه سكتت شويه.. و حكتلها كل حاجه.. وده كل الي حصل يا ستي 
ريتاج بصدمه ايييه…. انتي عايشه معانا في الحياه الحقيقيه ولا خيال يا بنتي 
رحمه بحزن .. والله يا  توتي معارفه في ايه وبيحصل معايا كل ده ليه 
ريتاج باستغراب … يعني ابوه لرعد وهو الي قتل عمك محمود 
رحمه. ايوه….. 
ريتاج. اهدي…. اكيد في حاجه.. غلط
رحمه بزعل .. يا رب يا توتي يطلع كل ده كابووس وفوق منه 
انتي متعرفش انا بحبه قد ايه… دانا كنت هقله بكره اني بحبه 
ريتاج بمشاكسه … ايوه…. فكريني…. بكره عيد ميلادك.. كنت ناسيه
رحمه.. نعم يا حبيبتي…. ناسيا ايه 
ريتاج بضحك.. معلش بقااا العيد الجي ها فتكر 
رحمه وهي تزق في ريتاج . قومي امشي يا بت من هنا .. بلا قرف 
ريتاج. اهدي يا رحووومتي… بهزر يا قلبي ده حاجه تتنسى برضو 
رحمه. يعني كنتي فاكره 
ريتاج. ايوه…… كل سنه وانتي طيبه  يا حياتي 
رحمه. وانتي طيبه يا قلبي … بيستي بجد 
ريتاج. ومهما طال الزمن ومرت السنين .. وعجزنا وبقينا كركيب ….. مالك يا حبيبتي…… مش دي رحمه الي اعرفها
رحمه بكسره . رحمه الي تعرفيها ماتت من ساعت ما قلبها انكسر
ريتاج بتهوين.. اهدي يا حبيبتي…. واكيد هو بحبك 
❤️????❤️????❤️????❤️????❤️????❤️????
في شركة الجارحي 
رعد ماشي في الشركه والعمال حوليه بالملفات .. 
رعد بعصبية.  فين ملف الحسابات بتاعت الشهر ده 
عامل ما.  اهو يا بش مهندس..
رعد راجعه ورماه علي المكتب .. يتراجع تاني. .. ولو لقيت فيه غلط هتترفد …ملف الصفقه الي بينا وبين شركة الأمير ..
عامل تاني… موجود يا بش مهندس وحضرتك رجعته قبل كده…. وده الملف الي انطلب مني 
رعد اخده يراجعه.. تمام كده.  مش عايز ولا غلط مفهوم ….. سلوي تعالي ورايا علي المكتب 
سلوي .. حاضر يا بش مهندس.  
دخل رعد المكتب وقعد علي الكرسي .. اجلي سفري ليوم 2 في الشهر 
سلوي .  الي هو بعد بكره . حاضر يا بش مهندس ….وقالت بسرحان وهي تتأمله… يحضرو لحضرتك الطياره الخاصه 
رعد بصلها .. شوفي شغلك.. وخافي علي اكل عيشك..يلا بره 
سلوي خرجت بخوف .. أم رعد فكان سرحان فيها وفي الي قاله لم قلها أنه هيسافر وهي مهتمتش…. هي فعلا مش بتحبه .. بكره عيد ميلادها… عايز اسمع ردها ازا كان موافقه ولا لا.  حابب كده.   وحابب يبرأ نفسي و أعلي  نفسي في عينيها..من تاني . حتي لو هي مش ليا  مش ليا مين هتبقا ليا غصب عنها اتنهد بضيق ورجع يشتغل تاني .
❤️????❤️????❤️????❤️❤️????❤️????????
في شركة الالفي ريوان راحت لهناك واستلمت الشغل علي طول 
مراد خرج من المكتب كانت السكرتيره علي مكتبها..
مراد بابتسامه  .. سنسونه..
سالي بضحك .. ايوه مستر مراد .. عايز حاجه 
مراد وهو ساند علي المكتب بتاعها .. مش ناوي تحن بقا يا قمر انت 
سالي ضحكت .. عيب يا مراد احنا في الشركه … بعد الشركه أن شاءالله
مراد بغمزه.. تعجبيني لم تبقي فاهماني 
ريوان بحزن وغيره من ورا مراد .بش مهندس مراد 
مراد سمع صوتها بص وراه بصدمه …ريوان.  ايوه يا انسه عايزه حاجه 
ريوان بهدوء .. الملف الي طلبته مني خلص أهو .. قلت حضرتك تشوفه الاول قبل ما اسلمه لمستر سامي 
مراد اخد منها الملف. هو مستغرب هدوءها .. برافو.   لا شغل حلو..اهنيكي 
ريوان بهدوء .. شكرا يا بش مهندس .. الملف التاني .. هيكون عند حضرتك في اسرع وقت.  عن اذنك ومشيت ومراد باصص علي أثرها .. 
سالي.  مالك 
مراد فاق.. ها لا مفيش. كنا بنقول ايه 
????????????❤️❤️❤️????????❤️????????❤️
في المدرسه 
عد وقت طويل علي انتهاء الفصل الدراسي 
ريتاج رايحه تشوف رحمه  من الفصل 
ريتاج. رحو….. انصدمت من الي قدامها قالت بصدمه وخوف . رررررررحمه
فكانت رحمه واقعه علي الارض مغيبه عن الوعي
وجريت عليها تشوفها. رحمه…رحمه.. فوقي يا حبيبتي 
مي دخلت عليهم. ريتاج في ايه صوتك عالي ليه   ايه ده رحمه مالها 
ريتاج. بدمووع. معرفش…. بصي زهراء تحت عند المدير قوليلها…
مي بخوف ..طب طب … ماشي….. ونزلت تجري علي زهراء 
ريتاج. جابت ميه ومسحت على وجهه رحمه. رحمه فووقي يا رحمه.. ومفيش نتيجه 
مي نزلت تجري لمكتب المدير.
دق دق 
مروان. ادخل 
مي دخلت مش عارفه تتكلم من التوتر وعياط.
زهراء. جريت عليها… مي انتي كويسه.  في ايه 
مي اخدت نفسها. رحمه فوق وقعه….. على الأرض مش بتتحرك 
زهراء بصدمه … اييييه….. انا طالعه… زهراء جريت لفووق ووراها مي ومروان 
زهراء دخلت الفصل لقت ريتاج مسكه رحمه وبتعيط دخل مروان شالها ونزل بيها… ركبها العربيه
مي بخوف عليها .. إنا همشي وابقو طمنونا 
ريتاج بشكر … ماشي يا حبيبتي 
مي مشيت
زهراء ركبت العربيه جنب رحمه… اركبي يا ريتاج
ريتاج. ركبت ومروان اتجه لمستشفي الجارحي 
مروان شايلها وداخل 
قبلته ممرضه. مالها يا فندم 
مروان بتوتر .. معرفش وقعت مره واحده 
ممرضه. طيب هاتها هنا 
مروان حطها على السرير والممرضه دخلتها الاوضه ونادت للدكتوره 
زهراء بتعيط وريتاج بتهديها
مروان رن عل رعد 
رعد .. ايه يابني فينك .. 
مروان من غير اي مقدمات … رحمه في المستشفى 
رعد بصدمه . ايييه…. مستشفى ايه 
مروان. مستشفى. الجارحي 
رعد بسرعه  . انا قريب منها… انا خلاص في الطريق 
مروان بهدوء.. ماشي 
عد وقت والممرضه طلعت 
مروان وزهراء وريتاج جريو عليها 
زهراء بخوف .. عامله ايه 
ممرضه. ها نعملها غسيل معده 
مروان بصدمه . ليه 
ممرضه. الدكتوره. هتطلع وتقلكم كل حاجه…. عن اذنكم
رعد جه عليهم بخوف عليها .. هي فين 
مروان ماسكه … جوه… بيقولو هتعمل  غسيل معده 
رعد بجديه . ليه انا عايز اشوفها 
مروان بيهديه. اهدي الدكتوره جوه 
الدكتوره خرجت من عندها 
مروان. مالها
الدكتوره. انتو فين واهي بتعمل في نفسها كده 
رعد بزعيق ونرفزه وهو أصلا علي أعصابه .. وضحى…مش فاهم قصدك ايه
مروان بهدوء . اهدي يا رعد مش كده 
زهراء بهدوء.. قصد حضرتك ايه ..مش فاهمين…
الدكتوره. اخت حضرتك بتاخد منوم و المهدئات وبكميه كبيره 
رعد ومروان وزهراء وريتاج. نعم
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد