Uncategorized

رواية هي التي سرقتني الفصل الثامن عشر 18 بقلم نورهان ثروت

 رواية هي التي سرقتني  الفصل الثامن عشر 18 بقلم نورهان ثروت

رواية هي التي سرقتني  الفصل الثامن عشر 18 بقلم نورهان ثروت

رواية هي التي سرقتني  الفصل الثامن عشر 18 بقلم نورهان ثروت

يوم جديد ف المستشفي يوم برده حزين الضحكه مبقتش موجوده والكل كان متاكد اني اسيل بس اللي هترجع ليهم ضحكتهم تعالوا نشوف اي اللي بيحصل ف اوضه كريم 
(كان كريم بيكلم الدكتور 
كريم:اناعايز اخرج من هنا 
دكتور:باذن الله حضرتك انهارده تخرج بس مينفعش تتحرك كتيرر لان دا هيسبب ليك تعب شديد 
كريم ببرود :لو خلصت امشي يلا اياد مفيش اي اخبار 
اياد:كريم انا بسال عليها ف كل مكان ومخلي ناس تدور عليها 
كريم بحزن :عارف ياصحبي بس انا مش هسكت غير لما ارجع حبيبتي تاني 
اياد:ناوي علي اي 
كريم بخبث :ناوي ع كل خير 
اياد :ربنا يستر 
……………………
عند رقيه
ابوه رقيه:يابنتي كد مش هينفع لازم تاكلي 
رقيه:اكل اي بس يابابا مليش نفس ف اي حاجه طول ما اختي مش جنبي 
امها :يابنتي هنلقيها متقلقيش بس لازم تاكلي 
رقيه بامل :بجد ياماما اسيل هترجع ليا تاني 
امها بحزن :هترجع يابنتي هترجع 
………………….
عند اهل اسيل 
عز:هتفضلي كد يامروه قومي كد وفوقي انتي مصدر القون ليا مينفعش توقفي هنا لازم تساعديني عشان نشوف اسيل فين 
مروه بعيط:مش عارفه ياعز دي حته مني ازي هقف ع راجلؤ تاني وانا حتي مش عارفه بتنتي فين 
عزبحزن :هنلقيها كريم خرج من المستشفب وهيلقيها وانا كمان بدور متقلقيش 
مروه:حاضر
…………..  
عند الباشا
(الباشا كان بيكلم اسيل وهي ف الغيبوبه )
الباشا:اي يااسيل مش هتقومي ولا اي عايز اخليكي تشوفي هعمل اي ف كريم انا بجد بكرهه ليه كل حاجه بتروح لكريم ليه مش انا هو عندو كل حاجه عايزهه ليه ميحصلش معايه كد انا بجد بتمني اقتل كريم 
ياسين بصراخ:ياباشا كريم خرج من المستشفي ونوي ع شر يا باشا لازم نتصرف 
الباشا بهدوء رغم خوفه من كريم :مش هنعمل حاجه مفيش اي دليل اننا معانا اسيل
ياسين بخوف:ماشي ياباشا 
……………………
(بعد اسبوع كان كله حزن .كريم طول الاسبوع دا بيدور علي اسيل .والكل خايفين منوا بسبب انه ديما بقي عصبي .وديما بيفكر ف اسيل .ومخلي كل مكان يروح في صور لي اسيل. اما بقي اياد طول الاسبوع دا حزين علي اللي بيحصل مش عارف يعمل اي . اما رقيه فا هي ديما ساكته وومش بتعمل حاجه غير انها تدعي اسيل ترجع.. اما اهل اسيل بيدور عليها ف كل مكان ومستنين بس لو امل بسيط يقول ليهم انها هترجع )
ف الشركه عند كريم 
(كان بيفكر ف اي حاجه تخلي يحس اني اسيل موجوده .واي حاجه تخليهم  يوصلوا لمكان اسيل فضل يفكر لحد ما اياد فتح الباب)
كريم بهدوء:كم مره قولت ليك بحرهه الحركه دي اتنيل متعملهش تاني متخنقنيش 
اياد:حاضر ياصحبي عامل اي 
كريم بحزن:هكون عامل اي وهي بعيده عني 
اياد بحزن:ان شاءلله هنلقيها ياصحبي 
كريم:يارب قولي كنت جاي عايز اي 
اياد :كنت جايب ورق صفقه عايزك تشوفوا
كريم:تمام يلا نشتغل بس نادي السكرتير 
اياد:ماشي دقيقه 
سكرتير:نعم يافندم 
كريم:هات اتنين قهوه وجيب ورق الصفقه الجديده 
سكرتير:حاضر 
………………..
نروح عند رقيه 
رقيه:انتي فين بقي يااسيل اسبوع وانتي مش معايه حياتي وحشه اوووي من غيرك 
امها:يارقيه يابنتي اتكلمي معانا سكوتك مش هيرجع لينا اسيل 
رقيه بحزن :عايزني اعمل اي ياماما صحبتي وحياتي كلها انا مكنتش ببعد عنها لحظه اكتر حاجه كانت بتخوفني ف الدنيا انها تغيب عني اهي دلوقتي انا معرفش هي فين كويسه ولا لا 
امها:هنلقيها انا حسه ومتاكده اني ربنا هيساعدنا نلقيها 
رقيه:يارب 
امها:يلا بقي نقاعد مع بابا دا خايف عليكي جداااا 
رقيه:حاضر 
…………………..
في قصر كريم ف المكتب كان مختار بيتكلم ف مع عز 
مختار:الو ياعز 
عز:اي يامختار 
مختار:قولي اي الاخبار 
عزبحزن:مفيش اي اخبار بس انا مش هسكت 
مختار:ولا انا كمان هفضل ادور عليها 
عزبحزن:باذن الله قولي اي الاخبار عندك 
مختار بقلق:كريم اتغير جامد اووووي من اول ما اسيل اختفت ام كريم لو كانت عايشه كانت مش هتستحمل تشوف ابنها كد 
عزبتعب:كل حاجه هتتعدل انا هقفل عشان اشوف مروه 
مختار:ماشي ابقي طمني عليكم 
عز:حاضر 
……………
ف مكان بعيد جدااا كان الباشا بيتكلم مع الدكتور 
الدكتور:بص ياباشا هي المفروض تفوق كمان ساعتين لانها اتحسنت جدااا 
الباشا:تماما خد الفلوس من ياسين وامشي 
(الباشا:واخيرا هتفوقي وابداء اشوف هعمل اي فيكي وفي كريم)
بعد ٣ ساعات 
(اسيل بداءت تفوق بس مش فاكره اي اللي حصل اول مافتحت عنيها بدات تفتكر كل حاجه )
اسيل بتعب :اي دا انا فين هي الاوضه عمله زي اوض  مسلسل حريم السلطان ليه الا يكون اللي خطفني السلطان اوووبا هبقي هيويم 
شكل الاوضه 
(الباشا سمع كل اللي اسيل بتقولوا واتاكد اني دي اكيد مجنونه )
الباشا:اسمها هيام مش هيويم 
اسيل بخضه :بيطلعوا امتي دول 
الباشا:اصبري دا انتي مصيبه هروح اكلم الدكتور عشان يشوفك 
اسيل:ماشي ياناديه 
الباشا بستغرب:ناديه 
اسيل بضحك:اه مش انت ابيض وعيونك خضره وشعرك طويل تبقي ناديه غور كد وانت حلو بطريقه بجد مقرفه ياخبتي يوم ما اتخطف ناديه اللي تخطفني 
الباشا بعصبيه:احترامي نفسك يابت بدل ما اخليكي تكرهي اليوم اللي انتي اتولدتي فيه 
اسيل بخوف مصطنع:اوووبا هتعمل اي بقي خاف ياعيد اجري ياناديه من هنا 
الباشا بعصبيه:هقتلك 
اسيل بضحك:تصدق دا هيبقي خبر الموسم شاهد قبل الحذف ناديه تقتل اسيل عز الدين 
الباشا بعصبيه:ياسيييييين 
ياسين وهو بيجري:نعم ياباشا 
الباشا:نادي زفت الدكتور يشوفها والبت دي ممنوع عن الاكل لحد ما نشوف اخرتها معاكي 
اسيل بضحك:اوووبا ناديه اتعصبت دا الاخر بتاعك ياناديه لا نزليني هنا مش مكمل انا زعلانه 
الباشابخبث:مانتي هتزعلي اكتر بعد ما تعرفي اي اللي حصل لحبيب القلب 
اسيل بخوف علي كريم:اي اللي حصل 
الباشا:هيموت من الحزن عليكي 
اسيل بضحك:ابن اصول ابو العيال هو وخد قلبي من شويه بقولك اي ياناديه هو انتي مش معاكي صوره لكريم اصل ابو العيال وحشني ابن الجزمه 
(كل دا وياسين وقف مصدوم من اللي هي بتقولوا بعدهه خرج عشان ينادي الدكتور)
الباشا:المره الجايه اللي هتقولي عليا فيها نادي هعذبك 
اسيل بضحك: اوع هتضربني وتعذبني لا لا كل اللي كد ياناديه ياختي انا مش قادره اتحرك اصلا (لسه هتكمل كلام الباشا ضربها بقلم )
اسيل بعصبيه:انتي قد القلم دا ياناديه 
الباشابعصبيه:انا  هقتلك قالها وخرج 
اسيل:ابقي اقتلني بدري عشان انا بحب انام بدري ياناديه 
(اول ما الباشا خرج اسيل فضلت تعيط هي خايفه ومرعوبه كمان خافت لحسن يعمل ليها اي حاجه وهي اصلا لسه تعبانه بس افتكرت كلام كريم عشان كد اتصرفت بالاسلوب دا )
Flashback
بعد الفطار كريم حب يتكلم مع اسيل 
كريم:اسيل بقولك 
اسيل بضحك:خير يابو العيال 
كريم:انتي بتعرفي تدفعي عن نفسك 
اسيل بجديد:بص انا بعرف وخت كذه بطولاه ف البوكس وفي الكاراتيه
كريم:كويس جدااا عايزك كمان ياسيل انك متخليش حد يعرف  انتي خايفه ولا لا كمان عايزك ديما تبقي بي ميه رجل طول منا مش معاكي 
اسيل:ليه كل دا 
كريم بخوف:معرفش بس انا قلقان فا بقولك كد عشان ابقي مطمن شويه 
اسيل بضحك:يابني انا شبح في نفسي محدش يقدر يقرب مني وغير كد انت معايه ديما 
كريم:صح هفضل معاكي ديما يلا نمشي من هنا 
……………………
(اسيل بعيط:كريم انا خايفه انا حاولت مخليش حد يشوف خوفي بس خايفه يارب احميني وساعدني اخرج من هنا وعد مني ياكريم هسمع كل كلمه انت قولت ليا عليها وهي جايه تكمل كلامها الباب اتفتح مسحت دموعها بسرعه )
اسيل:ناديه انتي جيتي تاني ليه 
الباشا بعصبيه:هولع فيكي اصبري بس اتفضل يادكتور اكشف عليها 
اسيل:انا عايزه اسال سوال اناديه ممكن 
الباشا بعصبيه :قولت مقوليش ناديه تاني وعايزه اي 
اسيل بضحك:برده ناديه انا عايزه اعرف منك اول حاجه انا بقالي قد اي هنا اتنين انا جعونه ياناديه 
الباشا :عشان ناديه دي مفيش اكل واي جعونه دي ياشيخه دا انتي ابتلاء والله وبقالك هنا اسبوع 
اسيل:مش عجبك خرجني واروح لي ابو العيال اللي ممكن ف اي لحظه ف غيابي تيجي العقرب وتاخدو مني 
الباشا:هتخرجي من هنا ع موتك ياما موت كريم حد فيكم لازم يموت 
اسيل:ليه ياخويه هي مقبره فرعون عشان كد هتحل اللعنه علينا قولي كلام مظبوط ياناديه
(الباشا خرج يضرب كف علي كف وكل اللي ف دماغه هيقتلها ازي )
يتبع..
لقراءة الفصل التاسع عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد