Uncategorized

رواية عائشة ملكي أنا الفصل الثاني 2 بقلم ندى عاطف

 رواية عائشة ملكي أنا الفصل الثاني 2 بقلم ندى عاطف

رواية عائشة ملكي أنا الفصل الثاني 2 بقلم ندى عاطف

رواية عائشة ملكي أنا الفصل الثاني 2 بقلم ندى عاطف

عندما رائيتهم يسلدوها من بين احضاني شيئا واحد فقط عائشة سوف يكسرون عائشه سايحطموها وانا عاجز عن فعل شئ لااااا عائشه تمسكي ياحبيبتي  
تعالو نشوف ايه اللي حصل لزين وعائشه 
عائشه. تمسكت بذراعه وهو يقود عارف انا بحبك 
زين. عارفه وانا اكتر
عائشه. بابتسامة انت ممكن تسبني في يوم يازين او تخليني اعيط 
زين. انتي اغلي حاجه في حياتي ياعائشه ازاي هكسرك
عائشه. بضحك طيب اركن بقا عند اي كافتيريا عايزه ادخل الحمام 
زين. اغار عليكي من الحمام
عائشه. زين مش عاوزه المحن الكلابي ده من فضلك 
_________________________*
كان هذا يقف شاردا ينظر للقمر ويشتكي له همه وحزنه 
خسرتك ياعائشه يارتني كنت جد زي زين معرفش حبتيه ليه رغم فقره ليييه ياعائشه انا كنت بحبك وهفضل احبك مهما حصل انتي غاليه اوي ياعائشه مش اي حد هيقدر ييطولك 
____________________________*
في الشرقيه
امير. انتو مش مشيتو مع صحابكو ليه 
سرور. عيب يابو النسب ده انا جاي اتجوز
امير. تتجوز  من هنا وياترا مين تعيسه الحظ دي
سرور. بلويه فم تعيسه الحظ بقا انا نحس ياعمي 
امير. عمك دبب يااخي مش عارف انا زين جابكو رماكو هنا ومشي 
علي. لا متخفش احنا اسبوع علي قلبك هنا ياعم امير 
ضحكو جميعم 
خرجت سحر من المطبخ وهي تضحك علي مشاغبتهم هما وامير 
سحر. كفايه منقره في بعض العشا جاهز 
سرور. ايوه ده الكلام المهم مش الحج امير اللي بيكرش فينا من الصبح 
امير. وهو يضربها علي رقبته بقوه طيب اطفح ياسرور
سرور. تسلم ياريس 
___________________________*
عائشه. في ايه يازينو
زين. مش عارف العربيه مش عاوزه تشتغل 
عائشه. يعني هي جايه تعطل في المكان ده بالذات 
زين. متخافيش هنزل اشوف في ايه متنزليش ماشي 
عائشه. خلي بالك 
زين. بضحك عائشه انا هقف هنا قدامك مش ههرب يعني 
عائشه. لازم تنقاشني اسمع الكلام وخلاص 
زين. حاضر ياستي وهغطي شعري كمان 
عائشه. وهي تنظر له وتضيق عينيها
زين. وهو يرجع للخلف بظهره كلو الا شرفي ياعائشه اه شكلك انتي اللي عملتي كده عشان تاخدي مني اعز مااملك طيب عيالي هقولهم ايه حرام عليكي ده انتي عندك اخوات ولاد ترضي حد يعمل فيهم كده 
عائشه. زين انت معندكش ولاد
زين. فالنفترض بالمستقبل هقولهم انك اعتديتي عليا هنا ياهانم 
عائشه. يالاا عيب ده انا مراتك هههههه
زين.بتاثر يعني هتتجوزيني 
عائشه. امال يابني احنا منضحكش علي ولاد الناس احنا بردو عندنا ولاد 
زين. طمنتي قلبي الله يطمنك 
عائشه. طيب احنا هنفضل كده 
ضحك. زين وقال لا هنزل خلاص 
زين. كان يبحث علي العطل في السياره ولكن لم يجده 
زين. عائشه خليكي هنا وانا هروح اشوف اي حد يساعدنا 
عائشه. بخوف هاجي معاك 
زين. لا عشان الطريق خليكي واقفلي علي نفسك كويس وانا مش هتاخر 
امسكت يده بدموع توعدني انك مش هتتاخر 
زين. يربت علي يدها باطمئنان اوعدك ياقلبي 
ذهب زين يبحث علي مساعدة 
جلست عائشه بالسياره واغلقتها جيدا وجلست تلعب بالهاتف 
حتي نفذت البطاريه 
عائشه. يوووه هو ده وقتك تفصل شحن وكمان زين تلفونه عشره في الميه 
رائت نور ياتي من بعيد ويقترب عليها ظنته زين فتحت السياره ونزلت مسرعا 
اقترب هذا النور عليها وكانت سياره 
عائشه. بارتياح قلقتني عليك وكمان التليفون فصل وانا كنت خايفه 
نزل احد من السياره ولكن لم يبان وجهه بسبب الظلام واقترب منها وضمها اليه 
استغربت عائشه من رده فعله ولكن لم تهتم 
سمعت صوت بقا في حد يسيب الجمال ده ويمشي 
تجمدت بمكانها وكان احد ثقب عليها دلو من الثلج 
عائشه. بصراخ وهي تبعد انت مين 
متخافيش ياحلوه ماانتي كنتي جميله من شويه 
نزل ثلاثه اخرين من السياره وهما ينظران لها 
وقعت ارضا من شده الخوف وهي تبكي 
انتو مين 
اقترب واحد منهم وهو يمر بيده علي وجهها بس ايه ده معندوش دم اللي يسيب واحده زيك كده علي الطريق 
عائشه. بتهديد لو ما مشتوش انا هندمكو علي اللي انتو بتعملوه 
اقترب الثاني وهو يحمل ابره بيده يعني لو انا عملت كده هتندميني  وظلو يضحكون عليها حتي قام باعطائها هذه الابره لم تقدر عائشه علي التحرك بعدها ظلت تبكي فقط وتنظر لهم حاولت الوقوف ولكن لم تقدر فقد شلو حراكات جسدها حتي لا تقاومهم 
قامو بخلع حجابها والقوه جانب السياره 
حملوها وادخلوها في سيارتهم 
عائشه. وهي تبكي حرام عليكو ابعدو عني زين زييييين 
هههههههه طيب تصدقي بقا احنا مش هنعملك حاجه غير لما زين بتاعك ده يجي 
بعد وقت اتي زين 
زين. وهو يقترب من السياره قاعده انتي وانا محتاس ياااختي 
لفت نظره حجاب عائشه الملقي ارضا 
زين. ظل ينظر له وهو لايصدق نزلت دموعه وهو يحاول ان يستوعب مايراه 
عااااااااااائشششششششه 
ابتسمت من بين دموعها عندما سمعت صوته حاولت عمل اي صوت كي يسمعها 
زين. وهو يلتف حول نفسه بتوهان ولا يعرف ماذا يفعل 
حتي اتته ضربه علي راسه 
زفر اسمها قبل ان يقع مغشيا عليها 
الله ياخربيتكو ده باين عليه مات 
سمعت عائشه مايقولون ووحاولت الصراخ وان تذهب له 
ده لومات هنروح في داهيه 
خلاص ارمي البت دي جمبه ونهرب 
ماهو شافتنا ياذكي 
نظرو اللي بعضهم قليلا
خلاص نقتلها ذهب واحد منهم للسياره وقام باخراج عائشه 
عائشه. ببكاء انتو عملتو في زين. ايه قتلتوه قتلتو زين 
متخفيش ياحلوه هنوديكي ليه 
اخرج سكينه وقام بضربها بقوه 
شهقت وفتحت عيناها بصدمه ونزلت دموعها 
اخرج السكين وطعنها مره اخرى حتي قام بطعنها ثلاث طعنات في بطنها 
زين. كان يفتح عينيه ببطئ نظر حوله 
وبحركه مفجاء منه امسك واحد منهم من عنقه بقوه 
زين. انتوووو ميييين وفييين عائشه ردووو
اتي والقي عائشه امامه وهي علي وشك الموت 
تركه زين وذهب لها وهو يبكي كالطفل الذي فقد امه 
زين. عائشه  ردي عليا انا حبيبك زين 
شاور لهم بان يضربو زين 
اجتمعو وظلو يضربو به حتي فقد وعيه وظنو انه قد مات هو الاخر 
هربو مسرعين قبل ان يراهم احد 
مش كنا ناخدهم ونرميهم في اي مكان 
خلاص ياعم انت وهو ولا كان حصل حاجه 
_____________________________*
سرور. صحيح ياعم امير معندكش بنات تانين غير عائشه 
امير. ده علي اساس لو عندي كنت ادتهالك ده انت لو هتكون اخر واحد مش هرميها لواحد زيك ياتافه
سرور. الله جرا ايه ياعمو 
امير. انا مش عارف يالاا مش طايقك ليه
سرور. ولا انا والله يابيبي 
امير. وهو ينظر له بقرف انا قولت انك منهم من الاول بشويه الشعر السايحين دول 
سحر. الولد مش كلموك ياامير 
امير. وقد انتبه لقلها وخوفها تلاقيهم لسه موصلوش ياام عائشه 
علي. لا اكيد وصلو ده عدي اكتر من اربع ساعات وزين اصلا بياخد الطريق في ساعتين 
ابتدا القلق يحم عليهم جميعهم 
امير. طيب انا هقوم اكلمهم واشوف 
حاول الاتصال ولكن دون رد 
زين مبيردش
سرور. طيب رن علي عائشه او تليفون البيت 
امير. تليفون عائشه مقفول 
سامر. يمكن مروحوش البيت 
سحر. انتو هتقعدو تتوقعو كده رن علي يوسف خليه ينزل عشان هنروح القاهره
امير. نسافر دلوقتي ازاي ياام عائشه ده الساعه اتنين  
سحر. مليش فيه انا خايفه علي بنتي الله واعلم في ايه  
______________________*
فتح عينيه ببطئ وهو ينظر حوله 
زين. بتعب عائشه اااه حاول الاعتدال  نظر عليها وجدها ملقيه ارضا والدماء تنزف منها 
زين. ببكاء عائشه عائشه فوقي ابوس ايدك فوقي عااااااااااائشششششششه  
حملها وذهب للسياره  
كان يبحث عن اي شئ بوقف نزيفها 
خلع تشيرته وقام بربطه علي الجرح بقوه حتي توقف عن النزف 
زين. يدور حول نفسه ولم يعرف ماذا يفعل كانت دموعه تهطل كالشلال ولم يتوقف 
بحث عن الهواتف  وكان هاتفه علي وشك الانتهاء من الشحن 
زين. علي اسمعني بسرعه عشان التليفون هيفصل 
علي. زين احنا قلقنا عليكو انتو كويسين
زين. علي مش وقته ابعتلي عربيه اسعاف علي الطريق انا مبعدتش كتير عن المحافظه ثم اكمل ببكاء عائشه هتموت بسرعه االو اااااالوووو 
فصل الهاتف قام برميه بقوه 
___________________________*
سرور. ماتنطق يابني زين قالك ايه 
علي. زين قال نبعت عربيه اسعاف علي الطريق عشان عائشه بتموت 
صرخت سحر بقوه وظلت تصرخ وهي تبكي 
سحر. بنتتتي بنننتتتتي بتمووووت ياااميرررر 
تحركو جميعهم واخذو سيارتهم وقامو بطلب سياره إسعافات 
يوسف. كان يقود بسرعه و والده بجانبه يدعو بان لايصيب مكروه لاابنته 
امير. مش هسمحك يازين لو بنتي جرالها حاجه 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد