Uncategorized

رواية عشق المراد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم فاطمه جودة

 رواية عشق المراد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم فاطمه جودة

رواية عشق المراد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم فاطمه جودة

رواية عشق المراد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم فاطمه جودة

في صباح يوم جديد ملئ بالاحداث 
عز .. لي لي اصحي بقي 
ليليان .. خمسه يا زيزو 
عز .. قومي يلا عشان نروح الشركه والا مش هتيجي معايا 
ليليان نطت .. لا يا حبيبي رجلي علي رجلك والا انت عايز تروح تبص علي البنات 
عز مسكها من قفاها زي الكتكوت .. بقي انا ببص علي البنات 
ليليان .. وحد الله انت بتتحول 
عز .. روحي غيري هدومك احم انا عملت الفطار 
ليليان .. قرة عيني حبيبي وروحي 
عز بهزار .. انا زعلان منك
ليليان .. لي بس والله ما عملت حاجه 
عز .. نسيتي اهم حاجه الصبح 
ليليان بتفكير .. ينهار ابيض وراحت باستو 
عز شالها .. انا بقول بلاها شغل انهارده 
ليليان وهي متعلقه في رقبتو .. لا عشان نروح نجيب مراد من المستشفى ونحتفل بخروجه 
عز .. مش عايز اروح في حته 
ليليان .. يلا يا زيزو 
عز .. ماشي 
ليليان.. اصبر 
 ونطت علي ضهرو 
عز .. يا بنت الهبله 
ليليان .. يلا عشان نفطر 
عز .. أنزلي طيب 
ليليان .. لا يلا 
عز .. انتي طفله اوي 
ليليان .. اه يلا وخد لفه في البيت 
عز .. لفه هو انا راكب عجله 
ليليان .. لو لفيت لفه هبوسك 
عز خدها علي ضهرو وفضل يجري بيها في البيت 
عز .. بتحبيني 
ليليان .. بصراحه لا 
عز .. وحياة امك 
ليليان .. انا بعشقك 
عز .. مبسوطه معايا 
ليليان .. طبعا دا سؤال 
وقعدو فطرو وسط هزارهم وحبهم لبعض ونزلو 
******
داليدا .. مراد اصحي مراد 
راحت جمبو .. توووووووووووووت 
مراد بفزع  .. اي الله يخربيتك 
داليدا .. كدا انا مش هكلمك تاني ودخلت الحمام 
مراد راح وراها .. بحبك 
داليدا ابتسمت .. تدري انك في قلبي 
مراد .. ادري اه حضري شنطتي عشان هنمشي انهارده 
داليدا .. عز كلمني وقال اصبر لما يجي 
مراد .. ماشي 
*****
فريده .. عمر انا راحه الشركه 
عمر .. اوصلك والا هتروحي بعربيتك 
فريده .. روح وصل نانسي 
عمر ضحك .. ملكيش دعوه 
فريده وهي بتضحك  .. بتغير من اخوها 
عمر .. سؤال انتي مال امك 
مامت عمر .. نهارك اسود 
عمر ضحك .. حبيبت قلبي والله سلام عليكم بقي احسن نانسي مستنياني 
وجري من قدامهم 
فريده .. انا راحت الشركه سلام 
مامتها .. سلام يا حبيبتي 
****
نانسي .. خمس دقايق تأخير هنكد عليك 
عمر .. وحشتيني
نانسي .. هي مالها بردت كدا لي 
عمر .. اركبي
نانسي .. عمور حبيب قلبي انا عايزه أخرج 
عمر .. العين دي قبل العين دي بس في شرط
نانسي .. من اولها شروط اطلب 
عمر ..بوسه 
نانسي .. والله  لأقول لمراد 
عمر مسكها من طرحتها زي الكتكوت 
نانسي .. عشان تحرم
عمر .. هاخدها غصب وطلعلها لسانو 
نانسي .. سوق يا عمر بدل ما ازعلك 
عمر .. نانسي انا بهزر زعلتي
نانسي .. تؤتؤ 
عمر .. نخرج بعد الشغل وبعد أما نروح نسلم علي مراد 
نانسي .. عايزه نوتيلا 
عمر .. يلهوي انا لو معايا بنت اختي مش هتبقي كدا 
نانسي ..  بس يا بابا مش انت بتحبني تستحمل 
عمر .. حاضر يا اختي يلا وصلنا
نانسي .. اخش معاك والا وراك عشان محدش يتكلم 
عمر تعالي وحط ايدو كتفها وخدها ودخلو تحت أنظار الموظفين وحقد البنات 
بنت .. يخربيت جمالو 
******
عمر .. الكل لازم يعرف انك بتاعتي انا بس 
نانسي .. بحبك والله يلا علي مكتبك 
******
ادهم .. وحشتيني وعلي فكره انا زعلان منك 
فريده .. لي بس 
ادهم .. انتي نسياني خالص .
فريده مسكت ايدو .. انت عارف الفتره دي كانت صعبه جدا علينا كلنا 
ادهم .. والحمد لله راحت وكل حاجه بقت احسن 
فريده .. خلاص بقي متزعلش مني 
ادهم .. طب اي 
فريده .. اي 
ادهم .. اي انتي انتي مبتحسيش 
فريده .. وحيات امك 
ادهم شدها وانفاسهم بقت قريبه جدا وفريده اتوترت 
فريده .. ادهم 
ادهم بهمس .. قلبه 
فريده .. ابعد 
ادهم .. لي 
فريده .. عيب يا ادهم أبعد بقي 
ادهم .. تؤتؤ 
فريده .. يا ادهم 
ادهم باسها بوسه طويله مليانه حب 
ادهم .. وشك بقي فراوله 
فريده .. مهو منك أبعد بقي 
ادهم .. بتضايقي من قربي منك 
فريده .. يا ادهم هتكرهني  بعد كدا ومش هتثق فيا 
ادهم .. لي انا واثق فيكي مليون في الميه وملكيش دعوه وبعدين انا عارف اخلاقك و واثق فيكي وبحبك ومليش دعوه بكلام اي حد  انا راجل مش عيل يا فريده 
فريده .. انا بقول اللي بيحصل مع الناس التانيه 
ادهم .. المفروض فعلا ملمسكيش بس مبعرفش مش بقدر اسيطر علي مشاعري معاكي بحس اني تايه اني طفل صغير انا عندي ام واب واخت بس والا هما هنا  اصلا مش بيحبوني امي عمرها ما خدتني في حضنها اختي عمرها ما اتكلمت معايا كل كلامها بارد اوي ابويا كل اللي يهمو الفلوس وانا من صغري مراد  وكيان وعمر وعز واسر  
لأن اهلي كانو عايشين هنا وسافرت وسابوني بس عمري ما شوفتك قبل كدا والا حتي شوفت داليدا 
احنا صحاب انا وعز من زمان بس من ايام الثانوي وعمر بردو 
مامت مراد بتاعملني اكني ابنها 
فريده .. كل دا في قلبك 
ادهم .. سامحيني يا فريده بيكون غصب عني 
فريده .. مسمحاك انا بس عشان شكلي من نحيتك 
ادهم .. والله انا غير اي حد بحبك وهفضل احبك واثق فيكي 
فريده .. طب حاسب بقي عشان اروح اشتغل 
ادهم .. ماشي 
***********
عدي الوقت وكلهم راحو لمراد 
فرح .. حمدالله على السلامه هتوحشوني والله 
داليدا بهمس .. اتكلم منك لله 
كيان .. طب اقول اي 
داليدا .. اعزمها علي العشاء انهارده 
كيان .. ماشي 
مراد .. طب يلا نمشي بقي 
كلهم نزلو ماعدا كيان 
كيان .. فرح 
فرح .. نعم 
كيان .. فاضيه بليل 
فرح .. مش انت قايلي هتيجي معايا عشان اروح اجيب حاجات بدل يوسف 
كيان ضرب دماغو .. نسيت طب يلا 
فرح ضحكت .. هروح اغير هدومي 
*****
مامت مراد .. لولولولولولولي حمدالله على السلامه يا حبيبي 
مراد .. الله يسلمك يا امي 
مامت مراد .. كلكو هتتغدو معانا 
كلهم .. ماشي
اتغدو مع مراد 
اسر .. طب انا هروح لمرام عشان كانت عايزاني 
كيان .. انت مجبتاهش لي 
اسر .. كلمتها وقالتلي عايزه انام 
كيان .. طب روح يلا يا فرح 
فرح .. يلا 
****
عمر .. احم وانا ونانسي خارجين 
مراد .. من غير أذني 
عمر .. اقعد بقي يلا يا نانسي 
نانسي .. باي يا جماعه 
ادهم ..  انا خارج انا وفريده 
عمر .. مع الف سلامه خلي بالك منها 
ادهم .. متقلقش 
ومشيو 
عز .. يلا احنا كمان 
مامت مراد .. خليكو شويه 
عز .. حاضر يا حبيبتي 
*******
نانسي .. انا مبسوطه اوي 
عمر .. اهم حاجه 
نانسي .. ربنا يخليك ليا 
عمر .. خليكي هنا دقيقه 
رجع 
عمر .. النوتيلا 
نانسي .. انا بحبك اوي 
عمر .. انا والا النوتيلا 
نانسي .. امم انت 
وقعدو شويه وعمر روحها البيت 
****
ادهم .. تعالي 
فريده .. نفسي افهم انت مغمي عيني لي 
ادهم .. خلاص اهو 
كان مكان كبير وترابيزه عليها شموع وعشاء فاخر والأرض متزينه بالورد والشموع  ومكتوب بحبك 
فريده .. ادهم قلبي هيوقف من الفرحه 
ادهم حضنها .. فرحتك عندي بالدنيا 
*******
كيان .. حرام عليكي تعبت 
فرح .. عشان الحجاب الجديد 
كيان .. انا فرحان انك هتتحجبي 
فرح .. احم وانا مبسوطه اوي 
كيان .. انك هتتحجبي والا انك معايا 
فرح .. بصراحه اني معاك 
*******
اسر .. انتي هتشليني 
مرام .. كان لازم احجز الميك اب ارتست والشعر 
اسر .. انا مبسوط انها كلها كام يوم وتكوني ملكي بجد 
مرام .. بحبك 
اسر .. بحبااااااااااااااااك 
مرام .. هتفضحنا 
اسر .. عادي 
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد