Uncategorized

رواية أحببت بنت البندر الفصل السادس 6 بقلم بوسي محمد

 رواية أحببت بنت البندر الفصل السادس 6 بقلم بوسي محمد

رواية أحببت بنت البندر الفصل السادس 6 بقلم بوسي محمد

رواية أحببت بنت البندر الفصل السادس 6 بقلم بوسي محمد

ومشيت مريم من هذا الشاليه واتجهت الي الخارج 
من هذه الفتاه وعلي ماذا يتكلمون 
وعند نرمين اتجهت داخل المنزل  وكان ابيها يكلم  محمد الاسيوطي وكان يقول
مدحت= بوصي  يا محمد  مش عاوز علاقتنا مع بعض ابنك يبوظها بتصرفاته دي  ازاي يزعق لبنتي بالطريقه دي ميحصش كده 
محمد=انا هكلم ابني  وهشوف ليه زعق لبنتك ودي زي بنتنا وبكره وبعده هتكون مراتو سلام يا مدحت 
مدحت=ماشي  سلام وابقا كلمني عشان نشوف امتا هنحدد معاد الفرح 
وقفل الهاتف وراه ابنته أمامه وقال لها 
مدحت=بوصي يا حبيبتي لازم اعملك قيمه وصتهم  واي غلط لازم يتحاسب عليه انتي بنت مدحت الدمنهوري 
نرمين=يووه يا بابا ما زي مانتا قولت بكره  وبعده هكون مراتو وانا وهو نحل مشاكلنا مع بعض 
مدحت= بت انتي الي اقولو يتنفذ وانا فكرت وكمان مش هتروحي الصعيد  هتعيشي في الفيلا بتعتو للي هنا 
نرمين=دا بقا راي خطيبي مش رايك سلام انا طالعه اوضتي 
وتركته وصعدت الي فوق 
مدحت=شايفه بنتك وتربيتك ليها شوفتي بترد عليا ازاي 
ناديه= معلش يا مدحت بقا خلاص متدقش علي كلامها عيله صغيره 
مدحت=عيله صغيره وهتتجوز ازاي دي انا طالع انام 
وتركها وصعد إلي اوضتو 
وعند ادهم رن أبوه علي 
محمد=انت ياااض عايز تضيع الصفقه من ايدي ولا اي متزعلش البت تاني المره الجايه هزعقلك انا هديت الأمر بالكلام خليك لطيف معاها كده ????
ادهم=هيا ملحقت قالت لابوها حاضر يخويا هخلي بالي منها واحطها في عيني????
محمد =ايوه كده  واي حصل معاك صح  في الاجتماع 
ادهم=حصل ***** وحكاه لهو
محمد= يشيخ وجاي امتا انت واخوك 
ادهم= جاين بكره 
محمد=ماشي واه صح امتا هتمعل فرحك يا استاذ 
ادهم=برحتككك شوف انت عاوز امتا 
محمد= انهاردة امتا يخويا 
ادهم= الاتنين 
محمد=يوم الخميس الجاي ماشي 
ادهم=ماشي 
وعند مريم 
مريم=امي انا روحت وكلمتها  وقالتلي ****
ام مريم=صدقي بتفكر جدعه خليها تمشي علي الخطه دي بقا 
مريم=بوصو برحتكو واعملوا كل حاجه بس محدش يجي نحيتو وادهوني انا في الاخر
ام مريم=خايبه يابت بطني مش عارفه مصلحتك فين 
مريم=اه معرفشي واقفلي بقا علي الموضوع عشان العقربه الي تحت دي (اهو مفيش غيرك عقربه انتي وامك????)
ام مريم= اه يختي يلا علي تحت نجهز الغدا 
ونزلت مريم وسعاد   الي تحت معاد الغدا 
مريم=ازيك يا مرات عمي وحشتيني اوي 
فوزيه=  لا والله اسكتي يا مريم مش فضيالك 
مريم=ليه بس أكده يا مرات عمي 
فوزيه= كلي وانتي ساكته احسنلك (أوباا بقا اتكسفتي كلي واسكتي احسن????)
وعند احمد وسمر في مطعم ماه بالتحديد في الزمالك 
احمد=احم انا عاوز اعترفلك بحاجه 
سمر=اتفضل 
احمد=انا ب
وكان الجارسون قد جاء ليسأل ماذا سياكلون (دانت غتت يجدع تعرف يا احمد حظك عامل زي واحد مسيحي جالو عمره ببلاش????)
الجارسون =هتاكلو اي لوسمحت 
احمد وأخذ المنيو وطلب الاكل 
وتركهم الجارسون 
سمر=ثانيه ورجعالك صحبتي بترن 
احمد=طيب ماشي 
وتركته وأخذت تتكلم في الموبايل مع صحبتها وهو كان يفعل مثل الاطفال أخذ ورده وكان يقول بتحبني لا مبتحبنيش بتحبني لا مبتحبنيش كان الجواب بتحبني????♥️⁩ ( ولعه ي احمد معاك)
سمر=هاا خلصت اهو معلش اتاخرت شويه 
احمد=لا برحتك عادي متاخرتيش ولا حاجه 
سمر=اسطا 
احمد=ماشي كنت عاوز اقولك حاجه 
سمر=اه صح قول 
احمد بتوتر =بصي يا سمر هو انا ب 
وجاء الجارسون مره اخري ليقدم الطعام (حظك اسود ياد يا احمد????)
احمد بضيق= حط الاكل شكراااا 
قدم الجارسون الطعام وذهب 
وكانت سمر تضحك=معلش  هو حظك كده 
احمد=دا حظ هبابه???? 
سمر=طيب يلا ناكل وبعدين ابقا قولي 
احمد=ماشي يلا كلي 
وبداء في تناول الطعام وبعد فتره انتهي من الطعام 
احمد=ها بقا اقولك الي عاوز اقولو قبل ميجي البارد دا تاني 
سمر بضحك=قول 
احمد وكان هيبدا في الكلام ورن هاتفه 
وقال بغضب=دي ليله سوده بقا 
ونظر لقاه رقم ادهم  
احمد=الو يا ادهم يا فصيل وقتك دا 
ادهم=في اي يلا مالك 
احمد=ارغي خلص بقا 
ادهم=انت يااض عدي عليا ضروري عوزك وقفل 
احمد= ماشي هيا ليله باينه من اولها 
وقفل مع ادهم 
احمد=يلا عشان اروحك 
سمر=ليه في حاجه مالك 
احمد=مفيش هروح عند ادهم عوزني في حاجه 
سمر=حاضر يلا بينا 
وكان هناك شاب في التربيزه الي جمبهم شكلو مش عارف يظبك تعالي ليا 
اتجه له احمد وقال له =يعني انت الي هتظبطها 
الشخص=وليه لا 
احمد =طب متيجي انا اظبطك 
الشخص =ازاي؟ 
احمد،=كده (ونزل فيه ضرب لحد مبقاا زي الشاورما ????)
واتجهت سمر = خلاص يا احمد بينا نمشي حرام عليك 
وتركه احمد بعد ما انتهي(الواد هيحرم يعاكس تاني????)
واتجه الي الخارج هو وسمر وذهبوا الي السياره وكان ساكت طول الطريق وكانت سمر سعيده ولكنها لا تعلم لماذا سعيده بس هيا كانت اسعد واحده????⁦♥️⁩
ووصلها امام الفيلا 
احمد=ابقي طمنيني عليكي ماشي 
سمر=حاضر خلي بالك من نفسك كويس
احمد= يخرااابي دا انا لو مش مخلي بالي من نفسي هيا هتخلي بالها مني  بسببك????⁦♥️⁩ 
سمر بكسوف وابتسامه خفيفه= ماشي عاوز حاجه 
احمد=عاوز رقم باباكي 
سمر =ليه يعني 
احمد=بلاش غباء يعني  هاخد معاد استسمحو اخطف منو القمر دا 
سمر بكسوف =لم نفسك يا احمد ????وانا هبقا اقولو
احمد=اي دا يعني موافقه صح هاا حد يقرصني بجد دا 
سمر=خلاص يا احمد اي ???? هكلمو واقولو 
احمد=لا بسرعه عشان عاوز أخطب قبل فرح ادهم???????? 
سمر= ماشي  سلام  بقا 
وغادر احمد بسيارته وكان فرحان  اتجهه الي فيلا ادهم وسمر ذهبت الي الفيلا وعندما دخلت رأت ابوها  وقال
ابو سمر=سمر كنتي فين يابنتي 
سمر=احم بابا مساء الخير انا كنت برا مع صحابي 
ابو سمر=بصي ياحبيبتي انا معودتكيش علي الكدب عليا صح انا شوفتك نازله من عربيه وكان فيها شاب مين بقا 
سمر= دا اه دا احمد يا بابا وكنت جايه اقولك 
ابو سمر=هاا جاي امتا
سمر=اي يا بابا قافش الموضوع كده علطول هو قالي انا عاوز اخد معاد من باباكي عاوز يخطب قبل فرح نرمين وأحمد
ابو سمر=اي دا دا مستعجل اهو  ماشي علي بركه الله  قليلو بابا مستنيك بكره 
سمر فرحت بتقبل باباها الموضوع (ونبي نفسي في ابوكي دا ????)
وذهبت تكلم احمد  وحكت لهو علي كل ما قالو ابوها لها واتفقو 
وعند ادهم وشادي كان ادهم عند شقه شادي
وفجاه  باب الشقه خبط 
ادهم=روح تلاقيه احمد 
شادي بضحك=دا هينفخك انهاردة كان فيه معاد غرامي ????
ادهم=الحق ياض هيكسر باب الشقه 
واتجه شادي وفتح له الباب 
احمد=فين استاذ ادهم الي خلاني سبت البت وجيت 
ادهم=ازيك يسطااا يلا تعالي بقا 
احمد=اديني جيت يعم 
شادي=يعم طب كويس أن بيضحك دا من  شويه كان هيمشي يلا نختارو البدله بتاعت فرحه عشان الفرح يوم الخميس 
احمد=احم وانا رايح بكره اقراء فاتحه واخطب يوم الاربع????
ادهم=مين الحزينه الي هتخدها 
احمد= حزينه مين دا اجمل وارق انسانه في الدنيا سمر????????
شادي=اي دا بجد  اشطا يعم وقعتها في ثواني  عقبالي انا كمان 
وكان ادهم شارد ويفكر بموضوع مااا  ويخطط وذهب احمد وشادي إليه 
احمد =اي يطسا بتفكر في اي
شادي =مالك يعم بتفكر في اي 
ادهم==………
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!