Uncategorized

رواية عندما يعشق الجاسر الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم ريم محمد

 رواية عندما يعشق الجاسر الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم ريم محمد

رواية عندما يعشق الجاسر الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم ريم محمد

رواية عندما يعشق الجاسر الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم ريم محمد

جاسر :مليكه حبيبتي انا انهارده هروح معاكي الكليه بس مش هرجع لاني هرجع قبلك عشان ورايا شغل كثير اتفقنا 
مليكه:ماشي انا هرجع مع مايا اتفقنا المهم يلا ننزل نفطر عشان جعانه جدا جدا يلا 
جاسر :يلا يا روحي 
نجوي :نا بدري لازم كل يوم نقعد نستناكم ساعه لغايت أما تتفضلوا علينا وتيجوا تفطروا المفروض البيت ده ليه قواعد محدش يخالفها مفهوم ولا لاء المفروض مش واحده لسه جايه جديد تغير من قواعد المشيين عليها كثير صح ولا ايه يا جاسر 
جاسر :اولا يا مدام نجوي انا الآخرت مراتي برضوا احنا لسه عرسان جداد وثاني حاجه لو حضرتك مش عجبك ممكن نفطر في اوضتنا أو ممكن اخد شقه بره عادي جدا انا معنديش مشكله 
منصور :ايه ال انت بتقوله دي يا جاسر ده بيتك يبني افهم ده كويس وانتي ينجوي مفيهاش حاجه لما يتاخروا شويا ماجرموش هما يعني عادي عرسان جداد ومبسوطين ببعض شويا فتره وهترجع كل حاجه لطبيعتها
جاسر :مايا هوصلك فطريقي وانتي رجعه هاتي مليكه معاكي هقول السواق يجيلكم تمام 
مايا :ماشي يا جاسر يلا عشان ورايا محاضره بدري
*********************************************
كارمن :عايزه افهم الخطه كلها 
المجهول :انت متفهميش حاجه المهم انهارده التنفيذ لأن انهارده اكثر يوم مناسب وجاسر مش معاها كمان فده الوقت المثالي لينا 
كارمن :تمام وانا هعمل بظبط القولتلي عليه عشان اشغل جاسر علي قد ما اقدر ومن بعد كده جاسر هيكون بتاعي انا لوحدي بس والبنت دي تغور نهائي من طريقي باقي بس خطوات بسيطه واخلص منها 
المجهول :اوعي تعملي حاجه انا محتجها في حاجه تعملها الاول بعد الطلاق وبعد كده نخلص عليها نهائي بس الاول اخد العايزه منها وبعد كده اخلص منها البنت دي مضايقاني في عيشتي كثير اوي 
كارمن :نفسي اعرف ليه بتكرهها المفروض تكون بتحبها دا انت ….
مجهول :اسكتي مش عايزه اسمع السيره دي تاني 
فاهمه ولا لاء 
كارمن :خلاص فاهمه انا مالي 
*********************************************
مليكه :مايا مش يلا نروح 
مايا :مليكه بصراحه محمد عايزانا نخرج بس انا رفضت وهو وهل بس مينفعش اسيبك لوحدك 
مليكه :مايا متخافيش هاخد تاكسي من قدام الكليه اتفقنا 
مايا :لاء جاسر مأمني عليكي لازم اروح معاكي 
مليكه :متخافيش يمايا انا مش عيله صغيره يعني يلا روحي انتي باي 
مايا :باي يا روحي 
مليكه وهي ماشيه حست أن في حد وراها حست أن في عربيه ماشيه وراها من ساعه اما طلعت من الكليه 
وفجأه وقفت العربيه ونزل منها ثلث أشخاص حاطوا مليكه وخطفوها هي حاولت تصوت بس مفيش حد في الشارع وهي بعدت عن الجامعه
وخطفوها وبعد كده بعتوا رساله لزعيم أنهم خطفوها
*********************************************
جاسر :انا مكلمتش مليكه انهارده انشغلت جدا بالشغل هكلمها واشوفها 
جاسر فجأه لقي حد دخل المكتب كارمن كانت داخله وشكلها مبهدل لبسها ووشها وكله 
جاسر :كارمن ايه الحصل في ايه 
كارمن :الزعيم جيه علي البيت وقال لبابا علي جوزانا
وبابا كان حالف أنه يموتني شوفت عمل فيا ايه وكمان الزعيم بيهدده انواع يطلقني منك ويتجوزني 
جاسر :طيب اهدي بس اكيد هتلاقي حل للموضوع ده  
بس انتي قولتي ايه الزعيم في مصر مليكه 
كارمن وقتها مهمتها خلصت لان بعتولها رساله اه المهه خلصت خلاص 
جاسر :الو مايا مليكه فين مش بترد علي تيلفونها
مايا :بصراحه يا جاسر انا خرجت مع محمد ومليكه روحت لوحدها بس اكيد راحت البيت هي بقالها أكثر من ساعتين رايحه 
جاسر :مش في البيت انا غلطان اني أمنتك عليها مليكه مش في البيت ولا عند اي حد من صحباها اكيد اتخطفت
مايا :اتخطفت انت بتقول ايه يا جاسر مين الخطفها جاسر جاسر 
محمد :في ايه يا حبيتي ايه الحصل 
مايا :جاسر بيقول مليكه اتخطفت
محمد :بتهزري صح طيب يلا نروح نشوف في ايه بسرعه يلا 
مايا :يلا بسرعه لان صوت جاسر مبيطمنش خالص 
يتبع….
لقراءة الفصل الرابع والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد