Uncategorized

رواية مهمت حور الفصل الثامن 8 بقلم لارا أسامة

 رواية مهمت حور الفصل الثامن 8 بقلم لارا أسامة

رواية مهمت حور الفصل الثامن 8 بقلم لارا أسامة

رواية مهمت حور الفصل الثامن 8 بقلم لارا أسامة

فهد بجد:إيااد في ايه
إياد بصوت عالي:في ايه لأ مفيش حاجه خاااالص
فهد:وطي صوتك طيب وقعد كل
إياد بعصبية:اقعد اكل 
فهد ببرود:اه
إياد:قولي كل اللي حصل بالتفصيل الممل
فهد:حاضر بص بقي
إياد:بصيت
فهد حكي لإياد كل حاجه
إياد بعصبية:أشمعناا بقي معاك أكلمت بأحترام وناا لا
فهد ببرود:اناا غير الكل
إياد:يا شيخ اتنيل بعد كده افتكر
إياد:اه صح هو انت ليه خدت رقمها
فهد ببرود:ايه المشكله
إياد بشك:انت شايف إن مفيش مشكلة
فهد:اه عاادي يعني وكل ونت ساكت 
إياد:مااشي
وسكت إياد وهو مستغرب من فهد وفهد كماان كان مستغرب هو ليه خد رقمهاا
 *في بيت حور*
مني:بس بجد الاكل كاان حلو جداََ
مروه:بالهنا والشفا
حلا:بجد عجبك يا منمن
مني:اه
حلا:تعرفي بقى يا منمن إن اناا اللي عملت الاكل ده كلوا
ياسر:والله
حلا:اه
مروه:مين يا روح أمك اللي عملوا
حلا:أحم انتي يا روحي طبعاََ
مروه:بحسب ???? (لا يا حبيبتي اوعي تحسبي خاالص ????????)
ياسر بضحك:البت دي شخصيتهاا جااامدة اوي
حور بضحك:طبعاََ مش شايف
حلا:أوووومااااال
ضحك الجميع 
ومر الوقت كلوا بين ضحك وهزار ومحبه 
عامر:ههههههه طيب يلاا بقي
مني:تماام
مراد:ونتوا قاعدين
عامر:لا عشان الشغل ولاايه وبص لحور وخالد
حور بمرح:اه صح انتوا لسه قاعدين يلاا امشوا
مروه:بت
حلا:اقعدو شويه
مني:لا يا حبيبتي هنبقى نيجي تااني
حلا بأستسلام:تمام
وبعد سلامات
خالد بهمس في ودن حور:بكره يااريت نصحي بدري
حور:إن شاء الله
ومشيوا
حور وحلا دخلوا يغيرو هدومهم
حلا:اهههه
حور:مالك
حلا:تعبت أويي انهارده
حور وهي تجلس جمبهاا على الفراش
حور:وناا وربنا بس كان يوم حلو
حلا:اه صح تعبناا شويه بس كان يوم جميل
حور:عندك حق فعلاََ
حلا بخبث:مم يعني كنتي مبسوطه
حور:اه
حلا:يعني كنتي مبسوطه عشان كلناا أتجمعنا ولا عشان حاجه تانيه
حور:حاجه ايه
حلا:ولا حاجه
حور:قولي بقي
حلا:لا خلاص
حور:حلا انتي عارفه إني مش بحب الكدب
حلا:هقولك بعدين
حور:براحتك
حلا:اه صح أخبار خالد ايه
حور:لا مش فاهمه
حلا:يعني هو كويس
حور:اه بس ليه بتسألي
حلا:لا عاادي بس هو كان بيقولك ايه لما كانوا هيشموا 
حور:امتى ده
حلا:عند الباب
حور بتذكر:اههه بس انتي مالك
حلا:مالي
حور:اه مالك
حلا:طيب عايزه أسألك سؤال
حور:قولي
حلا:انتي كنتي مع خالد انهارده
حور:ليه بتقولي كده
حلا:عشان لما رجعتي وقولت ان ماما عزماهم انهارده قولتي غريبه يعني خالد مقليش
حور:اهه فهمت عمومآ يا ستي اه كنت معاه
حلا:فين بقي
حور:كناا في ثانيه واحده انتي مالك
حلا:قولي بس
حور:لا مش هقول
حلا:طيب شوفي هعمل ايه
حور:ده تهديد
حلا:معرفش
حور:حلااااا
حلا وهي جمب الباب مستعده للهرب
حلا:هقول لماماا وجريت
حور:حلاا
حلا جريت وحور جريت وراها
حور:تعالي هناا
حلا: وربناا مش جايه
حور:طيب وربناا لتيجي
حلا:لا مش جايه
حور جريت عليهاا وحلا جريت
حور:تعالي بقولك
حلا بعند:تؤتؤ مش هاجي
حور:بت تعالي
حلا:اناا بت
حور:اه وستين بت كمان
حلا:طيب يا ماااامااا
حور:اسكتي
حلا:لا وجريت
حور:وربنا هوريكي يا بنت مروه
حلا:مش علي اساس إنك مش بنت مروه
حور بغباء:تصدقي عندك حق
حلا:شوفتي بقي
حور:اه ايه ده تعالي يا بت
حلا جريت
حلا:في ايه ونتي كنتي كويسه مالك قلبتي ليه لأبو لهب
حور:أبو لهب اناا أبو لهب
حلا:ايوه انتي ابو لهب (أوباااا هتموتي انهارده انهارده يا حلا ????????)
حور وشهاا أحمر من الغضب
حلا بخوف:في ايه مالك
حور:ولا حاجه ياا عمري
حلا بهمس:ولا حاجه و يا عمري الأتنين في نفس الجمله اناا مش مرتاحه
حور بتهنيده:بتقولي ايه يا بومه انتي
حلا:ولا حاجه ياا حبيبتي
حور:ولا حاجه إزاي شفايفك بتتحرك
حلا بتوتر:هااا اه اصل كنت بقولك تصبحي على خير يا قلبي
حور:ممم طيب
حلا:يلا هناام اناا بقي سلاام
حور:استني
حلا:نعم
حور:ونتي من أهله 
أكتفت حلا بإبتسامه ومشيت 
حور:استني 
حلا:ايه تااني 
حور:ايه تاني انتي زهقتي مني ولا ايه 
حلا:اكيد لا 
حور:طيب هاتي بوسه 
حلا:أموووواه 
حور:أموووواه
حور:طيب ممكن طلب
حلا:ايه
حور:حضن
حلا:بس
حور:اه
حلا بتفكير:مممممم
حور:يلااا
حلا:طيب تعالي
وحضنوا بعض
حور بحب وحنان:يلاا يا روحي عشان ننام
حلا:تماام يلا تصبحي على خير
حور:ونتي من اهله يا روحي
*في ڨليت فهد في أوضت إياد*
إياد قعد على السرير وبيقلب في الفيس على اللاب وفجأه
إياد بصدمه:مستحيل يكون الكلام ده حقيقي طب أتأكد إزاي اه هشوف الكومنتات الكلام ده صح لازم فهد يعرف 
وفعلاََ قام إياد جري وراح على اوضت فهد
إياد بصوت عالي:فهههههههد 
فهد بخضه:اييه في اييه 
إياد:في مصيبه 
فهد:اههه مصيبه اناا فهمت ايه اللبن خلص 
إياد بغباء:لا في عايز 
فهد بزهق:اووف يااارب
إياد:مالك في ايه 
فهد:مفيش حاجة خالص انت جاي ليه 
إياد بغباء:ليه 
فهد بصوت عالي:إيااااد 
إياد:ايه يا عم خلاص افتكرت عشان في مصيبه 
فهد:خير مصيبه ايه بقي 
يتبع…….
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

اترك رد

error: Content is protected !!