Uncategorized

رواية مالك قلبى الفصل الثانى 2 بقلم بسكوتة

 رواية مالك قلبى الفصل الثانى 2 بقلم بسكوتة
رواية مالك قلبى الفصل الثانى 2 بقلم بسكوتة

رواية مالك قلبى الفصل الثانى 2 بقلم بسكوتة

رنين فاقت مره وحده :انت ….انت
مالك ضحك بصوت : انا اي 
رنين:انت هتعمل اي 
مالك كشر : روحي نامي يا رنين 
رنين مسدقت وجريت علي الحمام:غيرت الفستان وشاالت الميكب وراحت عشان تنام 
علي صوت ماللك :استني تعالي اتوضي عشان تصلي معايا 
رنين:لبست الاسددال وراحت تصلي معاه 
وبعدما خلصو الصلاه 
وبعد ها مالك لحق نفسو ونام علي السرير 
رنين:انا هنام فين مفيش غير سرير واحد 
مالك????:طيب انا اعمل ايه يعني تعالي نامي جميب
رنين????:لا دا انت هتنام ع الارض وانا ع السرير؟؟
مالك????:نعم وشدها عشان تنام جبو .
مالك بعصبيه : اسمعي باه انتي هتنامي هنا ومفيش نوم ع الارض 
فهمه
رنين بتوترورعشه :فهمه..فهمه 
مالك: مالك كدا اهدي اهدي 
وبعد ما هديت
عطاها ضهره وهو نايم وهيا اديتو ضهرها 
وفجاه وبدون سابق انظار شدها وحضنها و هو نايم 
رنين:فضلت تفك نفسها من اديه لاكن معرفتش واستسلم للوضع ونامت 
مالك :كان مبتسم انو وخد حبيبة عمر في حضنه 
(تاني يوم الصبح )
مالك صحي قبلها وفضل يبص ليها ويتامل في شكلهاوملا محها الي تسحر وقرب منها ولسه هيقبلها فتحت عنيها فجاه 
رنين:عاااااااااااااا
رنين :انت بتعمل اييه 
مالك بخبث: انتي شيفه ايه 
رنين بغضب : مش من حقك تعمل حاجه زي دي 
مالك بغضب :انتي من حقي فهمه كل حاجه فيكي من حقي انا يا رنين انتي مراااتي وزعق لها 
وفجاه الباااب خبط مالك راح وفتح الباب لمامتو 
هاله بفرحه : الاكل يا احلي عرايس 
مالك اخد منها الصينيه ودخلها من ع الباب
هاله: مالك ابوك عاوزك 
مالك:حاضر نازله اهه هو فين 
هاله :في مكتبه تحت 
مالك :حاضر قليله اني جي 
هاله مشين ومالك بص لرنين بغيظ ومشي 
رنين :بلسلامه اما ادخل اخد شور باه 
في المكتب 
مالك :نعم يا بابا بعتلي 
اسامه: اقعد يا مالك 
مالك قعد و(سنيه ) دخلت بالقهوه 
سنيه :عاوز حاجه تانيه يا بيه 
اسامه:لا يا سنيه اتفضلي انتي وخدي الباب وراكي  
سنيه خرجه واخده الباب وراها 
مالك :ها اي يا بابا كنت عاوزني 
اسامه: ايوه،ايه الزعيق ع الصبح دا صوتك مسعني وانا تحت في المكتب هنا انا مش قلتلك ان بنت عمك لازم تحميها مش تزعقلها ……..
قاطع كلامه مالك :دي عنيدا ودمغها وحشه عاوزي اعمل معاها اي دي 
اسامه :متزعلهاش وخلاص 
مالك : الي تشوفو يا بابا عن ازنك 
وباس ايدو وطلع الغرفه 
(مالك مهما كان عصبي انما قدام ابوه وامو بيضعف)
مالك طلع الغرفه بيدور ع رانين :رنين رنين بيسمع صور الدش في الحمام وعرف انها جوه 
دخل ع السرير وباصص للسقف رنين طلعت من الحمام 
رنين:سألوني الناس عنك يا حبيبي كتبو المكتيب واخدها الهووواااي بيعز علي غني يا حبيبي لاول مرا ما بنكون سوووووواااااااي  
وطبعا رنين طالعه بالبشكير  ويتنشق وشها وشعرها و مش شا يفه مالك الي نا يم قدمها علي السرير دا 
مالك قام لما شفها طلعه من الحمام بالمنظر دا وتنح لها ????????
رنين :اعااااااااا
مالك حط ايدو عل بقها :اخرصي خالص بتصوتي لي وشال ايدو 
رنين: انت اي الي جابك هنا اطلع برا 
مالك :هشششش ولا كلمه بس 
رنين:في اي 
مالك:تعرفي انك زي القمر بشكلك كدا وشعرك المبلول وبيبص ليها من فوق لتحت وبيقلها اي يا بت الحلاوه دي وبيقرب منها وهي بتبعد عنو لحد ما لزقت في الحيطه 
رنين:انت مش من حقق انك تعمل كدا 
مالك بكل هدوء:لا من حقي وحقي اوي كمان متنسيش انك مراتي وبيبصلها وهي سرحانه في بصه عينه الي تسحر 
وفجاه الباب خبط وفاقت من شرودها وطلعت تجري علي الحمام واخده هدومها تلبس ومالك فتح الباب
مالك:في ايه يا سنيه 
سنيه:حسام باشا واسما هانم جم تحت وست هاله قالتلي اطلع انده عليكم 
مالك:طب انزلي واحنا جيين وراكي 
سنيه:ماشي يا مالك باشا
مالك :بيخبط ع باب الحمام :رنين عمي ومراتو جم 
رنين طلعت تجري من الحمام :بابا وماما جم وراحه تفتح الباب مالك لحقها 
مالك:انتي راحه فين انتي اتجننتي 
رنين:ليه باه ماما وبابا جم وعاوزه انزلهم في اي غلط يعني
مالك:طيب مش نستنا ننزل نع بعض ولا اي 
رنين :وانا مش عاوزه انزل معاك عندك مانع
مالك بغضب: هتنزلي معايا غصب عنك وقفل الباب بالمفتاح هدخل اخد شاور وانتي جهزي نفسك 
رنين بعصبيه:حاضر
مالك قرب من ودنها وقالها :انا مبجيش بالعند يا بنت عمي تسمعي كلامي وتطوعيني هشيلك في عنيا هتعندي معايا انا مافيش اعند مني 
في العيله دي انا داخل اخد شاور وانتي البسي واستني عما اخلص وهننزل 
رنين:……….
عارفه ان البارت الاول صغير حبيت انزل بارت تاني يارب يعجبكم
يتبع ……
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا 
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد