Uncategorized

رواية مالك قلبى الفصل الثالث 3 بقلم بسكوتة

 رواية مالك قلبى الفصل الثالث 3 بقلم بسكوتة
رواية مالك قلبى الفصل الثالث 3 بقلم بسكوتة

رواية مالك قلبى الفصل الثالث 3 بقلم بسكوتة

رنين فضلت مستنيه مالك لحد مايطلع من الحمام وطبعا مش عارفه تطلع عشان مالك قافل عليها الباب ومعاه المفتاح وقعدت تستناه 
مالك طلع من الحمام طبعا لابس شورت وجسمو باين من فوق وعضلات ايدو وجسمو باينه وطالع بينشف شعرو ووشه 
رنين:عاااااااااا
مالك بجعزه :اي يا بت في اي 
رنين: مش عيب كدا تطلع قدامي ام انت قليل الادب صحيح اي دا 
مالك حدفها بالفوطه:انتي مجنونا واتجننتي اكتر شكلك كدا 
رنين مغمضه عنيها : البس يلا خلينا ننزل في اليوم الي مش فايت دا عاوزه اشوف ماما وبابا 
مالك بعصبيه :مسكها من دراعها وقلها :اسمعي باه لو مبطلتيش الي بتعمليه دا انا هتعامل معاكي تعامل تاني وبيحط ايدو علي شعرها ويرجعو لورا  فا ياحلوه تلمي لسانك كدا كل انسان وليه طاقته تمام احنا هننزل دلوقتي نبين للكل اننا اسعد زوجين في الدنيا تمام ولا تحبي اوضحلك بنفسي 
رنين بتوتر وخوف :حا……حاضر حاضر ط..ط.
مالك بزعيق:ط..اي 
رنين:دراعي يا مالك دراعي 
مالك ساب درعها وصوبعو علمت عليه وهي بتتالم اخدها في حضنه وقلها متزعليش انا اسف زقته وببعدت عنه وهي بتعيط ولبس وقالها يلا بس افردي وشك شويه ومسح دمعتها بايده وقالها خلاص متعيطيش حقك علي انا غلطان 
ونزلو 
رنين اول ما شافت ابوها وامها :بابا ماما وحشتوني اوووي وعيطت 
حسام :حبيبة بابا مالك يا قلبي اي زعلانه لي 
اسما:اي يا حبيبتي مالك يا قلب ماما 
رنين :من الفرحه اني شفتكو يا حبيبي 
مالك: من الفرحه يا عمي بصراحه رنين انسانه جميله 
حسام :حافظ عليها يامالك واوعي تزعلها دي البنت الي حياتي 
مالك مسك رنين من وسطها دي في عنيا يا عمي دي مراتي حبيبتي 
رنين بتجز علي اسنانها وبصوت واطي :شيل ايدك دك كسر ايدك
 مالك :هااه انا قلت اي فوق اتظبطي لاظبطك 
رنين :انا مظبوطه غصب عنك 
مالك بغيظ ضغط علي وسطهالدرجه ان عضمها طقطق في ايدو 
حسام و اسامه وهاله واسما مبسوطين وبيدضحكو 
هاله :سنيه سنيه 
سنيه :ايوه يا هانم 
هاله :جهزي الاكل عشان حسام بيه واسما هانم هيتغدو عندنا انهارده 
سنيه:حاضر يا هانم
اسما :ملوش لزوم يا هاله احنا وكلين قبل ما نيجي 
حسام :اي يا هاله اي يا اسامه هو احنا اغراب دا
اسامه :البيت بيتك يا اخويا 
هاله:دا انتو صحاب البيت 
اسما:الله يكرمك
وقت الغدا 
رنين راحت تقعد جمب باها وسابت مالك لوحدو في مكان وهو بيبصلها بغيظ وهي بتبص بطرف عنيها وبتغيظه
حسام :يااااه هو انا ومامتك وحشينك اوي كدا 
رنين:اوي يا بابا وباستو من خدو 
اسما:روحي يا بنتي اقعدي جمب جوزك يمكن يعوز حاجه 
رنين بشديه:لا
الكل بصلها ومالك هاين عليه يقوم يقتلها 
رنين:بتوتر اقصد يعني 
مالك فجاه :فضل يكح وعامل انو شرق 
اسما : قومي يا بنتي قومي اديلو ميه 
رنين قامت وراحت له وعطيته ميه:بصوت واطي بسم 
مالك :سمعها وبصلها بصه لدرجه رنين اترعبت منها 
مسك اديها وشدها عليه وقعدها في حضنه الكل بصلههم جامد 
مالك :بغضب وبصوت خفيف انا بسم ماشي هربيكي بس مش هنا فوق في غرفتنا 
اسامه:اي يا بني دا مش تحترم ان احنا قاعدين 
مالك :وانا عاوز مراتي حبيبتي تكون بين احضاني اي باه دي مراتي بيبص لرنين وبيجز علي اسنانه وبيقلها صح يا حبيبتي 
رنين بخوف :هزت راسها ب اه 
الكل ابتسمو واسما وحسام كملو اليوم عند اسامه وهاله ومشيو 
هاله :مع السلامه يا حبيبتي هتوحشيني واللهي يا اسما 
اسما :وانتي كمان واللهي يا قلبي هتوحشييني خدي بالك من رنين بنتي انتي عارفه مليش غيرها
هاله:دي في عنيا انتي عارفه اني مخلفتش بنات دي زي بنتي 
حسام :هتوحشني يا اسامه واللهي خد بالك من رنين انت عارف انها عصبيه وعنيدا 
اسامه :متخفش عليها دي قلب عمها دي 
رنين بتعيط:بابا ماما خدوني معاكو وانبي 
اسما وحسام:مينفعش انتي اتجوزتي تلوقتي وبعدين اما تتمي اشهر هنخلي مالك يجيبك عندنا ماشي يا حبيبتي 
رنين :بحزن :ماشي
اسما وحسام:خلي بالك منها يا مالك اوعي تزعلها 
مالك حضنها من ضهرها :دي في عنيا يا عمي ويا مرات عمي وبص لرانين صح يا حبي 
حسام :يلا احنا مشيين باه 
اسما :سلام 
مالك مسك رنين جامد واخدها ع فوق 
رنين استنت لما فكت نفسها منو وجرت لحد الاوضه ودخلت وقفلت علي نفسها من جوه 
مالك افتحي يا رنين افتحي وبيرزع علي الباب 
اسامه وهاله طلعوله 
اسامه :في اي يا بني اي الي حصب مش كنتو ككويسين من شويه حصل اي بس فهمني 
مالك:مفيش يا بابا 
هاله :بصو انزلو انتو وانا هدخل اهديها تمام 
مالك:لا مش هنزل انا عاوز اتخلها 
اسامه :متخليش عقلك تخين امك ست زيه وهتعرف تكلمها انما انت اخاف تتغابا عليها او تعمل فيها حاجه البنت غلبانه ومتنساش انها بنت عمك 
مالك :………
هاله :خدو يا اسامه وانزلو ربنا يهديكو لبعض يا حبيبي 
اسامه اخد مالك ونزلو قعدو في المكتب 
هاله :افتحي يا رنين انا مرات عمك هاله 
رنين فتحت لها وعنيها حمرا زي الطماطم 
هاله اول ما شفتها :يا حبيبتي يا بنتي 
رنين اترمت في حضن هاله وقعدت طعيط   
دخلت وقاعدتها علي السرير 
هاله……………
يتبع ……
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا 
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!