Uncategorized

رواية ذات النقاب الفصل التاسع 9 بقلم نور جابر

 رواية ذات النقاب الفصل التاسع 9 بقلم نور جابر

رواية ذات النقاب الفصل التاسع 9 بقلم نور جابر

رواية ذات النقاب الفصل التاسع 9 بقلم نور جابر

ليله وهي داخله البيت: اين انتم ي بشر وحشتوني وحشتوني
ابو ليله وحضنها: وانتي كمان وحشتيني ي روحي 
وسلم على عمرو
ليله: ماما فين ي حج
ابو ليله: امك من الصبح في المطبخ علشان جاي ضيوف
ليله: طيب هسلم عليها 
عند قاسم
قاسم: وحشني يولا والله 
وانت والله انت قولتلي مترجعش ف كلامك 
قاسم: قولت حاضر ابعتلي بس المكان 
لا انت هتجيلي علي البيت ونروح سوا
قاسم: طيب ماشي 
نرجع ليله
ليله: ناهد اعترفي مين الضيوف دول ي ناهد
ناهد: احترمي نفسك انا امك ويلا البسي وانزلي ومتلبسيش اسود فاهمه 
ليله: طيب ي ناهد يلا هوينا بقا
لبست ليله ونزلت 
ليله ف سرها: في صوت مش غريب عليا 
وهي نزله ع السلم 
قاسم بصوت واطي: امال فين العروسه ي مالك احنا لحد دلوقتي مشفناش غير امها وابوها
سيف بصوت عالي: تعالي ي ليله
قاسم بصدمه: هي دي ي مالك
سيف: تعالي ي حبيبتي 
ليله: قاسم 
مالك: انا طالب ايد ليله ي سيف بيه 
ليله: نعم
قاسم وبيكلم مالك: ازاي متقوليش ان العروسه هي ليله سيف 
ليله: انا مش موافقه
قاسم بغضب: قام واقف يلا ي مالك
ليله: انا قولتلكم قبل كده انا مش عاوزه الموضوع ده 
مالك وقرب ووقف جنبها: طيب اسمعيني انا مالك اللي كلمتك ف الكليه
ليله وهي بتفتكر: ايوا برضو مش موافقه 
مالك: انا معجب بيكي وانك محترمه ومؤدبه
ليله: انا محترمه كل ده بس انا مش بفكر في الموضوع ده دلوقتي 
مالك: طيب فكري
ليله: انا اسفه
 خرج مالك هو قاسم 
قاسم: انت ازاي متقوليش انها ليله
مالك: عادي 
قاسم ساب مالك وركب عربيته ومشي
عند نجيب ابو قاسم 
تمام ماشي اتفقنا
نجيب: خلاص ماشي والله وحشني ي سيف وعاوز اقعد معاك 
سيف: يبقي يوم الجمعه ان شاءلله نتجمع عندي 
نجيب: لا معلش المره دي عندي انا  خلاص قررت 
سيف: طيب ي نجيب ماشي 
نجيب: تمام 
!!! 
ليله: انتو ازاي متعرفونيش
ناهد: ي بنتي احنا لو كنا قول
ليله: كنت هرفض ي ماما انتو مش ليه مش بتفهموني وانت ي بابا كنت علطول بتسمعني فين دلوقتي انا مش عاوزه ده سبوني اختار حياتي تمشي ازاي
سيف بعصبيه: وانتي شايفه اي دلوقتي المره اللي اختارتي فيها كانت غلط 
ليله بدموع: وانا اللي اتحملت النتيجة مش انتو
سيف بصوت عالي: صح بس دلوقتي انا اللي اقول اي اللي هيمشي وانتي تقولي حاضر 
ليله: حاضر ي بابا ماشي اعمل اللي انت عاوزو بس جواز انا مش هتجوز
سيف وهو خارج من الاوضه: مش بمزاجك
جريت ليله علي السرير بتعيط راحت ناهد عليه 
ليله:  لو سمحتي عاوزه ابقي لوحدي 
نجري شويه بقا بعد اسبوع بدون اي احداث 
اميره سافرت هي ومراد ايطاليا وهيعشوا هناك 
ليله مش بتاكل خالص  وبتخرج فين وفين من اوضتها
قاسم روتين العادي وبيحاول يكلم ليله مفيش رد 
عمرو رجع ايطاليا علطول عشان المستشفى والشغل 
يوم الجمعه
ناهد: ليله هتيجي معانا العزومه بتاعت صاحب ابوكي 
ليله وهي بتقلب في جروب عشاق الروايات ✍️????(جروبنا بقا????????)
: لا ي ماما انا تعبانه 
سيف: قومي حضري نفسك ي ليله
ليله: لا ي با
سيف: يلا قومي
قامت ليله وحضرت نفسها ولبست نقابها وكان باين علي عيونها التالت
وجت الساعه ٧ونزلو كلهم
قاسم: مش هطلع 
نجيب: هتقعد مع النااس كده
قاسم: اه هما مين اصل 
نجيب بيه سيف بيه وصل هو ومراته وبنته
قاسم: لا اوعي تقولي ان سيف بيه هو سيف ابو ليله
نجيب بعدم فهم: هما 
طلع قاسم يجري علي غرفته 
لبس بنطلون جينز اسود وتيشرت اسود
ونزل
عندهم تحت 
نجيب: والله وحشني ي سيف
قاسم سلم علي سيف وناهد
قاعده يتكلمه كتير مع بعض وطبعا ليله قاعده  في صمت جدا
قاسم: مالك ي ليله في ايه 
مفيش رد
قاسم بصوت اعلي : ليله
ليله بخضه: اي معلش مش مركزه 
قاسم: طيب 
ليله وقامت تجيب كوبيه مياه من الطربيزه
قاسم بصوت عالي: ليله 
وقعت ليله 
جري قاسم شلها واتصل ع الدكتوره وكشف عليها
قاسم: ملها ي دكتوره
سيف: بنتي كويسه 
الدكتوره: هي تقريبا مش بتاكل خالص جسمها ضعيف جدا وكمان. انا اخدت منها عينه دم لزم اعمل تحاليل عشان اتاكد من حاجه 
سيف: هو في اي ي دكتور 
الدكتوره: لزم بس بكره تيجي المستشفى 
قاسم: طيب 
دخلت ناهد لبنتها 
ليله: انا عاوزه اروح
ناهد: طيب ي حبيبتي 
سيف: يلا ي ليله
ومشيوا ليله وصلت اوضتها نامت علطول 
عند قاسم
الدكتور: ي دكتور انت مصحيني لحد دلوقتي علشان اعمل التحاليل دي واديني خلصتها وبقولك الحاله دي عنده كانسر في الدم
يتبع…
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة جميع الفصول : اضغط هنا

اترك رد