Uncategorized

رواية انتقام الاخوة 2 الفصل العاشر 10 بقلم منة وائل

 رواية انتقام الاخوة 2 الفصل العاشر 10 بقلم منة وائل

رواية انتقام الاخوة 2 الفصل العاشر 10 بقلم منة وائل

رواية انتقام الاخوة 2 الفصل العاشر 10 بقلم منة وائل

الدكتور بهدوء:انا اعطيتة حقنه مهدئة وشوية وهيفوق 
مايكل بجدية:شكرا ي دكتور ونظر الي جميلة المنهاره 
مايكل بحزن:جميلة اهدي هيبقي كويس وبعدين مش انتي مش بتحبية 
جميلة بحزن:لا انا بحبة ي مايكل بحبة اوي ومرحش من بالي السبع سنين للي فاتو تمام لحد كدا 
مايكل بهدوء:طب اهدي ي جميلتي 
عاصم بتعب:جميلتك مين 
جميلة بلهفه:عاصم انت صحيت 
عاصم بتعب وحزن:اه 
جميلة بدموع:يارب كنت أنا وأنت لا 
عاصم حط ايده علي شفايفها يمنعها من الحديث 
عاصم بدموع:ماتت صح مطلعش حلم 
جميلة بدموع:انسي ي عاصم هيا في مكان احسن دلوقتي اكيد مش سعيده ب للي انت فية دلوقتي 
عاصم بدموع: وحشتني اوي 
جميلة بحزن:مش عاوزه اشوف دموعك 
عاصم وهو ينظر اليها:انا بحبك 
جميلة بهدوء:وانا بحبك بس مش عاوزاك ضعيف انا متعودتش عليك وانت ضعيف 
عاصم بهدوء:اوعدك خلاص هخلي الحزن في قلبي وهيا اكيد في مكان احسن من هنا صح 
جميلة بأتسامه:صح ي روحي 
مايكل بغيره:اجيب عصير 
عاصم بستغراب:مين دا 
جميلة بمرح:دا مايكل 
عاصم بهدوء م قبل العاصفه:ايون يعني كدا عرفتوا 
جميلة بضحك:مايكل ي عاصم متعرفوش 
عاصم بأبتسامه: يقطعني معرفتوش وقلب وشه في ثانية واكمل ايوه برضوا دا شوفته مره واحده 
مايكل بجدية:مالك قفوش كدا لي تعرف من قبل م تظهر وانا بحب جميلة اه والله بحبها بس كنت عارف انها مش هتقبل حبي ليها اولا عشان بتحبك وعشان شيفاني اخوها وأصغر منها بس طلعت بنت في حياتي كدا من اول م شوفتها وانا منجذب ليها بطريقه غريبة واكمل بحزن بس شكلي كدا هضحي
عاصم بغضب:بغض النظر عن الكلام للي في الاول بس تضحي لي 
مايكل بحزن:عشان اخويا بيحبها وهيا بتحبة 
جميلة بحزن:مايان صح 
مايكل بحزن:اه 
جميلة بهدوء:انا كنت عارفه مشاعرك ي مايكل بس مرضتش احرجك ولا اجرحك قولت اكيد هتطلع واحده تشطبني من دماغك خالص وهيا طلعت فعلا بس لو ليك نصيب فيها هتبقي بتاعتك 
مايكل بهدوء:حتي لو هتبقي من نصيبي وأحمد بيحبها انا ادوس علي نفسي عشان احمد 
عاصم و جميلة نظروا له بحزن وبعد دقائق خرجوا من المستشفي 
مايكل:هتقعدوا فين 
عاصم بحب:انا عندي فيلا هنعيش فيها 
مايكل بهدوء:مينفعش جميلة تقعد اكتر من كدا في مصر 
عاصم بغضب:مين جميلة
جميلة بضحك:انا جميلة بس انت للي تقولي ي غزل بس 
عاصم بحب:ماشي ي غزلي هنشوف حوار الاسم دا بعدين بس دلوقتي مش هتنفعي تعشي في مصر لي 
جميلة نظرت ل مايكل نظر فهما 
جميلة بهدوء:عشان انا شغلي كله في ايطاليا 
عاصم بغضب:يعني اي هتسبيني
جميلة بحب:مقدرش 
عاصم بهدوء:طب صافي شريكاتك هناك وتعالي هنا مصر 
جميلة بترقب:لا العكس 
عاصم بستغراب:مش فاهم 
جميلة بهدوء:مايكل روح انت اكيد تعبان 
مايكل بتفهم: تمام سلام 
جميلة بهدوء:سلام عاصم تعالي نركب تاكسي ونروح الفيلا ونتكلم هناك 
عاصم بأبتسامه:حاضر 
وبعد مورو ربع ساعه وصلوا الي الفيلا التي تشبهه القصر 
عاصم بحب:كنت متأكد انك هترجعي ب اشتريتها 
جميلة بأبتسامه:جميلة اوي بس نظيفه 
عاصم بهدوء:اه كنت كل اسبوع ابعت العامله تنظفها من التراب 
جميلة بحب:طب كويس 
عاصم بجدية:قوليلي بقا فهمني لي مينفعش تقعدي هنا في مصر 
جميلة نظرت إلية بترقب وتحدثت بجدية وهدوء:انت لازم تيجي معايا ايطاليا
عاصم بستغراب:لازم لي 
جميلة بهدوء:اولا عشان انا مقدرش اعيش من غيرك بعد كدا وعاوزاك جمبي وثانيا شغلي كله هناك وثلاثا والأهم أن عدي ناوي علي سر 
عاصم بغضب:الزاي يعني هيقتلني يعني طب ميقتلني 
جميلة بغضب:عاصم افهم بلاش تتعصب عدي دلوقتي كل تفكيره انك قتلت ممتكم انت وفهد ويحاول يعمل اي حاجه تكسركم اكتر م انتو وقت الانتقام مش ههيشوف قدامه عشق كلمتني وقالتلي نبعد عن مصر عشان هو حاطك في دماغه انت وفهد ومش هيسيبكم غير م يخلص انتقامه وقالت إنه وشه الحقيقي هيبدا يبان وقال إنه مش هيجي جمبكم هو عاوز يشوفكوا وانتو بتتعذبوا بس فاهم يعني لما يجي ينتقم من فهد لهينتفم منه في ولاده أو يخسره كل فلوسه وانت لما يجي ينتقم منك هينتقم منك فيا عشان عارف ان انا نقطة ضعفك 
عاصم بخوف:مش عاوزك تروحي مني واكمل بغضب بس هو ميعرفش يعمل حاجه دا اتجنن
جميلة بهدوء:طب بص احنا نسافر ونتواصل مع فهد من مصر عشان هو قال مش هيسافر برا
عاصم بغضب؛وانا مش مسافر انا مش خايف منه 
جميلة بغضب:يبقي أنا اللي هسافر ي عاصم انا طالعه انام عشان عندي طياره بكرا 
وفعلا ذهبت جميلة بتنام وذهب وراها عاصم ولاول مره تشعر جميلة ب الراحه وهيا تنام في احضان حبيبها ورفيق دربها وهمس في اذنها:هسافر معاكي وذهبوا في ثبات عميق والابتسامه علي وجههم 
✨✨✨✨✨✨
وبقي الحال كما هو علية عدي بيخطط هينتقم الزاي 
في فيلا حسن الشرقاوي
عدي بغضب:جاية هنا لي 
روح بهدوء:اسمعني ي عدي متأذيش اخواتك 
عدي بصراخ:انتي مالك وبعدين انتي عاوزهم يقعدوا مرتاحين وانا للي موجوع من جوايا 
روح بهدوء:ممتك كام عندها كانسر في المخ 
عدي بصدمه:الزاي هيا مقلتليش
روح بهدوء:مكنتش عاوزه تقلق عليها 
عشق بدموع:عشان كدا يوم م كنا بنتعشي كانت بتلمح
روح بهدوء:ايوه عموما انا ماشية انا حبيت اجي اقولك انهم مش السبب في قتلها دا عمرها خلص لحد كدا وعموما بعد الكلام الجارح للي قولته لإخواتك دا استحاله يتصفو منك عشان كلامك كان بيوجع 
عدي بدموع:وانا مش عاوز اشوف وشهم هما السبب في موت ماما وبابا من اول م دخلتو حياتنا 
عشق بصراخ:انت بتقول اي 
روح بحزن:خلاص ي عشق انا همشي انا ومن للحظه دي تقطتع علاقتك بيا انا وفهد عشان الكلام للي قولته دا تعبه نفسيا غير أنه محمل نفسه موت ولادته سلام 
وتركتهم وذهبت وذهب عدي الي غرفته وقفل علي نفسه وظلت عشق تبكي من افتراق تلك العائلة 
✨✨✨✨✨
وبعد مورو ايام وشهور وعدت سنه والحياة بلا روح عند عدي بيروح المستشفي هو وعشق ويجيو يقعدو مع أولادهم عائشة وسليم 
وعند فهد فتح فرع شركة في اسكندرية وتعتبر شركة ناجحه بقيادته وتشرف روح علي اعمال المنزل و يخديجة و نوح وعلاقته فهد و عاصم بدات تتحسن 
أما عاصم يعيش اجمل ايام حياته لقد رزق بمولوده من حبيبته عشق واطلقوا عليها اسم غمزه 
ويونس ويعاني مع سند لانه أصبح عنيد جدا 
واحمد ومايان ومايكل مازالت حياتهم كما هي حيث تأكد مايكل من مشاعره اتجاة مايان ولكن لم تكمل فرحته لأن مايان تكمن مشاعر ل احمد ولكن تحسنت علاقة مايكل ومايان حيث أنه أصبح صديقها وبئر أسرارها 
وفي يوم من الايام أصبحت الحياة سواد ك لليل في حياة عاصم في مخزن يوجد فية عاصم وهو مربوط في الكرسي و جميلة كذالك وتلك الأمير الصغيره في يد من لا يرحم ديفيد 
(الحوار مترجم)
عاصم بغضب:سيب بنتي ملهاش ذنب 
ديفيد بغضب:دي بنتك انت وجميلتي صح انا هقتلها عشان تبقي جميلتي بتاعتي لوحدي
جميلة بصراخ:سيبها ي ديفيد وانا هاجي معاك بس سيبها 
عاصم بصراخ:انتي بتقولي اي ي جميلة 
ديفيد بسخرية:اهو فلم رومانسي دا طب اجيب فشار بقا 
عاصم بصراخ:سيب بنتي وابعد عننا بقا 
جميلة بانهيار:مش انت عاوزني ماشي بس بنتي مش ليها ذنب هيا وعاصم مشكلتك معايا انا
ديفيد أمر بفك صراح عاصم و جميلة والمكان كلة محاط ب الحراس 
ديفيد ببرود:اي حركة غدر هتموتو انتو التلاته
جميلة بانهيار:عاصم خد غمزه وامشي انا هبقي كويسه وهرجع 
عاصم بغضب:لا مش هسيبك هنرجع احنا التلاته
ديفيد بسخرية:هعد لتلاته تكونو قررتو مين للي هيموت الاول 
جميلة بصراخ:خد غمزه وامشي ي عاصم اسمع انا بقول اي 
ديفيد ببرود:واحد 
عاصم بغضب:مش همشي من غيرك 
ديفيد بسخرية:اتنين 
جميلة بصراخ وانهيار:عاصم لو مأخدتش غمزه ومشيت كلنا هنموت وانا عاوزه بنتي تعيش 
ديفيد ببرود:تلاته وصوب سلاحه علي تلك الأميرة الباكية 
عاصم لاول مره يشعر ب الذل والإهانة ونزل علي رجل ديفيد بتسمحه أن يتركهم ولكن هو لم يرحمه 
عاصم بنهيار:خلاص هاخد غمزه وهمشي بس جميلة هتبقي كويسه 
جميلة بدموع:هبقي كويسه والله روح انت يلا 
و بالفعل عاصم أخذ غمزه وترك جميلة مع تلك الوحش البشري 
وبعد مورو خمس ايام وعاصم لا يترك مكان بيدور علي جميلة في كل مكان يبكي كل ثانية كل دقيقه علي حبيبته الذي تركته ولا احد يعلم الحزن والكسره التي بداخله 
✨✨✨✨✨✨
مايان بدموع:مش بيحبني ي مايكل 
مايكل نظر إليها بكسره وحزن:انتي اعترفتي بمشاعرك 
مايان بدموع:اه قالي أنه بيعتبرني زي أخته 
مايكل بحزن علي حبيبته:طب اهدي 
مايان بصراخ:مش بيحبني لي 
مايكل بحزن:اهدي والله كل حاجه هتبقي تمام انا هتكلم معاه 
مايان ب لهفه:بجد هتقولوا اني بحبه 
مايكل بأبتسامه تحمل الكثير من الحزن:اه 
مايان احتضنت مايكل وهو دفسها داخل أحضانه بحب يتمني أن يستطيع أن يقول لها أنه يحبها بل يعشقها 
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!