Uncategorized

رواية عشق المراد الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم فاطمه جودة

 رواية عشق المراد الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم فاطمه جودة

رواية عشق المراد الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم فاطمه جودة

رواية عشق المراد الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم فاطمه جودة

(ادهم كان بيحكي لفريده مواقف من ايام الجامعه )
فريده عماله تضحك .. ادهم كفايا هموت 
ادهم كان بيضحك .. اضحكي اضحكي 
فريده .. اي دا 
ادهم .. في اي 
فريده .. داليدا بترن 
ادهم .. طب ردي 
فريده .. الو 
داليدا .. معلش يا ديدا كنت عايزه اقولك حاجه انتي وادهم افتحي الاسبيكر 
ادهم .. اتكلمي يا داليدا 
داليدا .. بصو بقي بنت عمتي جايه معانا 
فريده .. اوعي تكون اللي في بالي 
ادهم .. في اي يا بنتي انتي وهي 
داليدا .. بص هي رزله اوي وبارده انا بقول كدا عشان بس تبقو عارفين لما ترزل عليكو ردو عليها وحاولو تخدو حذاركم منها 
ادهم ضحك .. دي بنت عمتك يا بنتي 
داليدا .. ابقي فهميه يا فريده 
فريده .. ماشي 
داليدا .. هو يوسف اخو فرح جاي 
فريده .. مش عارفه
داليدا .. انتي هتفضلي مع ادهم
ادهم بص لي فريده بحب .. اه يا داليدا 
داليدا .. انت هتقدر تسوق يا ابني 
ادهم .. هقدر انشاء الله 
فريده .. كنا نروح بالسوبر جيت وخلاص 
داليدا .. خلاص بقي احنا هنروح بالعربيات يلا سلام 
فريده .. سلام 
ادهم .. انتو خايفين كدا لي من قريبتها 
فريده .. بص هي حربايه اوي وبيكرهو عيلة داليدا وبيحقدو عليهم عشان مستواهم المادي وبعدين البت دي كانت بتحاول تاخد عز من ليليان 
ادهم .. فكك منها اول ما نوصل اصلا هتكوني ليا 
فريده .. لي انشاء الله 
ادهم .. قصدي هنخرج علي طول وهتكوني معايا 
فريده .. امم 
ادهم .. فين شنطت هدومك 
فريده .. اووف انا نسيتها في البيت مكنتش اعرف اني هفضل معاك 
ادهم .. انتي مجهزاها 
فريده .. اه 
ادهم .. هكلم عمر ينزلها تحت وناخدها 
فريده .. اشطا 
وراحو عند بيت فريده 
عمر .. انا مش فاهم ما تتخمدو عشان تعرف تسوق يا ادهم
ادهم .. يا عم هسوق ملكوش دعوه 
عمر .. خد يا اخويا الشنطه اهي روحو عشان توصلو مرام واسر 
فريده .. انت محترم خد بوسه 
ادهم .. اممم 
عمر .. الواد دا بيغير زي علي فكرة ويمكن اكتر مني 
فريده .. هسألكو سؤال انتو كلكو بتغيرو اوي كدا لي مع أن كلكو صحاب من زمان وبتعتبرو بعض اخوات 
عمر حضن ادهم .. احنا فعلا اخوات بس الغيره دي. حاجه لا اراديه بتكون حب 
فريده .. ماشي يلا يا ادهم 
ادهم .. يلا عمر انت هتجيب نانسي بعربيتك 
عمر .. مش انتو اتفقتو هنروح بالعربيات يبقي هي معايا يا فالح 
ادهم .. ماشي 
ومشيو وعمر طلع يكمل نوم 
*******
بعد ما وصلو اسر ومرام المطار 
ادهم .. تعالي نروح نحضر شنطتي 
فريده بقلق .. هو هينفع 
ادهم .. هينفع اي 
فريده .. اطلع فوق انا وانت لوحدنا 
ادهم .. علي فكره انا وانتي دلوقتي لوحدنا انتي هتحضري الشنطه وانا هاخد شاور عشان افوق 
فريده .. ماشي
وراحو بيت ادهم 
فريده .. امم احط انهي لبس 
ادهم طلعلها اللبس من الدولاب .. حطي دول وابقي اختاري برفيوم كويس حطيه 
فريده .. فين اللي بتحط منو علي طول 
ادهم .. اهو لي 
فريده .. بحب ريحتو 
ادهم ضحك .. انا داخل اخد شاور 
فريده .. خد هدومك متنساش حاجه 
ادهم .. حاااضر 
فريده ضحكت .. شاطر يا حبيبي 
فريده حطت حاجات ادهم وفضلت تلف في الاوضه ولقت ادهم عامل بوكس كبير محطوط فيه صور لفريده كتيره اوي وصورو وهو في الجيم وصور وهو بيضرب نار 
ابتسمت بحب 
ادهم .. فريده تعالي بسرعه 
فريده .. انت اتجننت يا زفت 
ادهم .. تعالي بس انا لابس هدومي والله 
فريده راحت وادهم شدها وقفل الباب 
فريده دمعت .. ادهم والله هصوت وألم الناس 
ادهم .. يا حبيبتي اهدي والله ما هعمل حاجه 
فريده كانت بتاخد نفسها بصعوبه 
ادهم .. اهدي يا حبيبتي انا ناديتك عشان في حاجه 
فريده .. اي 
ادهم .. ضهري في حاجه بتحرقني شوفي اي بس 
فريده بصت علي ضهرو كان لونه احمر اوي 
فريده .. اي دا 
ادهم .. في اي 
فريده .. ضهرك احمر 
ادهم .. اه انا الميه السخنه لسعتني عشان جسمي حساس 
فريده .. طب انا معايا كريم مضاد للإلتهابات هحطلك منو تعالي 
ادهم راح علي السرير وهي بدأت تحط الكريم 
فريده .. بتحرق 
ادهم .. اه براحه 
فريده .. معلش خلاص اهو 
ادهم .. شكرا 
فريده .. جسمك بيلتهب من الميه السخنه يبقي بلاش منها 
ادهم .. مخدتش بالي 
فريده .. الساعه اربعه بص هروح اعمل قهوه لينا ونستني شويه عشان الكريم ينشف وننزل 
ادهم .. ماشي روحي 
فريده راحت وادهم راح وراها 
فريده .. انت جاي لي بقي 
ادهم .. بتفرج علي القمر 
فريده وهي بتعمل القهوه .. انت مز كدا لي 
ادهم ضحك .. طبعا طبعا 
فريده .. بس انا احلي طبعا 
ادهم .. دا اكيد 
فريده مسكت سكينه وراحت لأدهم 
ادهم .. الله يخربيتك السلاح يطول 
فريده .. تعرف لما نروح هناك لو بصيت علي بنات هموتك 
ادهم .. احبك وانتي عنيفه 
فريده .. مبهزرش 
ادهم .. متخافيش 
وشربو القهوه ونزلو 
******
الساعه بقت 6 الصبح 
وكلهم اتجمعو 
يوسف .. كيان خلي بالك منها دي اغلي حاجه عندي 
كيان .. متخافش في عيوني والله 
يوسف مشي
عز .. اركبي يا روان 
روان .. هركب مع داليدا وخطيبها 
عز .. بقولك اي اركبي معايا احسن مراد لو اتعصب هيولع فيكي 
ليليان خدت عز علي جمب .. انا مش هركب معاها انت هتجنني 
عز .. لي بس 
ليليان .. انت بارد لي دي كانت بتخطفك مني 
عز .. طب انا اتجوزت وبحب مين 
ليليان .. انا 
عز .. خلال بقي و اول ما نروح ملناش دعوه بيها عشان خاطري بقي 
ليليان بخنقه .. ماشي يا عز
سافروا وهما بيعملو سباق مع بعض 
وكل اتنين بيهزرو  ويضحكو وروان بتحقد علي الكل 
وصلو الفندق من أكبر الفنادق في شرم الشيخ
كيان .. هتنامو والا هتعملو اي 
عز .. يلا ننام دلوقتي احسن الطريق كان طويل اوي 
مراد .. طيب يلا 
عمر .. طيب تعالي يا نانسي نتمشي شويه 
نانسي .. ماشي 
الكل طلع وعمر ونانسي بيتمشو 
نانسي .. انا بحب البحر اوي بحب منظرو 
عمر .. وانا بحبك انتي 
نانسي .. من قلبك 
عمر حط ايدو علي كتفها .. قلبي بيقول بحبك 
نانسي .. مش هتخوني والا تجرحني 
عمر ..نانسي مش معني. انك  مريتي بتجربة فاشله أن علاقتنا هتفشل انا معاكي وبحبك والله بحبك 
بحبااااااااااااااااك 
نانسي حطت ايدو علي شفايفه .. الناس يا ابني 
عمر .. انا عايز العالم كلو يعرف اني بحبك 
نانسي .. طب تعالي نتصور 
فضلو يتصورو كتير ويتكلمو 
نانسي .. يلا نطلع ننام 
عمر .. يلا 
نانسي .. يلا تصبح علي خير 
عمر .. وانتي من اهلي 
********
مرام .. اسر انا بحلم صح 
اسر .. طب احلمي وانا هحقق 
مرام .. انت كفايا عليا 
اسر .. تعرفي لو جبتلك العالم كلو هيبقي قليل عليكي 
مرام بدلع .. انا مش عايزه العالم انا عايزاك انت وبس 
اسر .. بصي كل سنه ليكي رحله زي دي لأن دي مش هتكون طويله بالكتير 3 اسابيع 
مرام بحب .. انا موافقه علي اي حاجه 
اسر .. ننام انهارده لأني ميت والله ومن بكره هنبدأ رحلتنا 
مرام بحماس .. ماشي 
*****
في المساء 
ليليان .. تعالو نلعب اي حاجه او نعمل اي حاجه 
عز .. تيجو نركب البيتش بجي كلنا 
ادهم .. يلا 
راحو كلهم 
عز مع ليليان ومراد مع داليدا وادهم وفريده وعمر ونانسي 
كيان .. يلا يا فرح 
فرح .. مكسوفه اركب معاك 
كيان .. يلا يا ماما 
فرح ركبت وراه 
روان .. اي يا عز انا هركب لوحدي 
عز .. عادي يا روان 
روان وقفت واحد .. لو سمحت ممكن اركب معاك 
الشخص بحرج .. انا اسف مينفعش  
عز .. اركبي لوحدك يا روان 
روان ركبت 
*****
مراد .. هي البت دي بارده لي كدا 
داليدا .. معلش فكك منها براحه احسن هقع 
مراد. ..امسكي فيا كويس 
داليدا تبتت في هدومه 
مراد بضحك .. داليدا انتي عماله تشدي التيشرت امسكي فيا مش في هدومي 
داليدا مسكت فيه 
*****
كيان .. مالك يا فرح 
فرح بخوف .. انا هقع امته 
كيان .. اديكي ميعاد توقعي فيه يعني 
فرح .. مبهزرش 
كيان .. امسكي فيا مش هزعل علي فكره 
فرح حاوطت خصره وابتسمت 
*****
فريده .. سرع شويه يا ادهم اصبر انا هقوم اقف زي الافلام 
ادهم .. يا بنتي عمر هيولع فينا 
فريده .. عندك حق ???? وقامت وقفت وماسكه في كتف ادهم وهو مبسوط 
عمر  جمبهم .. اقعدي يا بنتي الله يهديكي احسن تقعي تتكسر رقبتك 
فريده .. يووووه يا عمر متخافش 
نانسي عملت زي فريده 
عمر .. دا جنان 
نانسي .. اه 
البنات كلهم عملو زيهم 
عز .. والله كلكو مجانين 
ليليان .. سوق وانت ساكت 
عز .. امم هي بقت كدا 
ليليان ضحكت .. اه 
وفضلو يلفو كتير اوي  لحد ما كلهم قعدو من التعب 
عمر .. لا السكوت دا مينفعش وشغل اغاني بصوت عالي 
وشد نانسي ترقص معاه كانو بيرقصو والناس بتصور وهما مبسوطين 
ادهم كان قاعد ماسك ايد فريده وهي نايمه علي كتفو 
وعز حاطت ايدو علي كتف ليليان وهي نايمه علي كتفو 
ومراد كان بيحفظ ملامح داليدا  وماسك ايديها 
وكيان كان نفسو يمسك ايد فرح بس كان قاعد جمبها 
فرح .. مالك 
كيان مسك أيدها وحطها ورا ضهر.  و محدش كان شايف 
فرح بهمس .. في اي 
كيان .. خلي ايدك كدا ومحدش شايفها 
فرح سكتت وبصت قدامها لأنها حست براحه ودفا 
داليدا كانت بتصور نانسي وعمر 
عز .. بطل هبل واقعد يا عمر 
ليليان .. زيزو يلا نعمل زيهم 
عز غمز .. عايزه 
ليليان هزت رأسها وهو شدها وقام رقص والناس بتصفر
عمر ضحك .. مش كان هبل من ثانيتين يا عز 
عز ضحك .. ملكش فيه  
ادهم .. يلا احنا كمان 
فريده ابتسمت .. امم يلا 
ورقصو هما كمان 
روان .. ما تيجي نرقص يا كيان 
كيان .. سوري مش عايز 
روان .. انا قولت بدل ما انت قاعد كدا 
كيان .. انتي مالك 
روان دمها اتحرق 
كلهم قعدو 
داليدا .. الفيديو تحفه 
مراد همس .. هنعمل احسن منو 
نانسي .. اول مره افرح اوي كدا 
عمر .. الحب بيجيب جنان وهبل 
الكل ضحك 
داليدا .. هنطلع علي اليخت امته 
مراد .. بصراحه يا جماعه انا كنت حالف أن محدش هيخش اليخت غير داليدا وهي اللي صممت أن كلنا نروح 
ادهم .. ايوا بقي الحب بيعمل اكتر من كده  مراد محدش كان بيأثر عليه البركه في داليدا 
مراد ابتسم وبص علي داليدا .. هي لو عايزه نجمه من السماء هجبها 
عز .. اي وانا روحت فين انا هجبهالها متكلفش نفسك وهي بتحبني اكتر منك صح يا داليدا 
داليدا ضحكت .. صح 
مراد .. هههههه دا كان زمان يا بابا دلوقتي بقت بتاعتي 
عز .. بس يلا دي حبيبتي من زمان 
مراد .. ليليان هتموتك 
عز باس ايديها .. ليليان دي حياتي كلها 
********
فرح كانت مبتسمه علي حبهم لبعض 
كيان .. تحبي نتمشي 
فرح .. ماشي 
وقامو فضلو يتمشو وهما ساكتين 
كيان .. مش نفسك تتحبي زيهم 
فرح اتنهدت .. انشاء الله لما النصيب يجي 
كيان بصوت عالي اوي  ..  ينهار اسود مهو قدامك 
فرح .. سيبها بظروفها 
كيان مسكها من ايديها .. بقت كدا تمام 
وقف في نص الناس .. يا جماعه انا بحب البنت دي ومستعد اضحي بحياتي عشانها وهي مش بتحس يرضيكو 
ست عجوزه .. لي يا بنتي دا حتي قمر 
فرح واقفه متنحه 
كيان راح للست .. يرضيكي يا حاجه بحبها وبموت فيها وهي مش راديه تفهم 
الست .. ربنا يخليكو لبعض 
الناس كانت بتصور 
راجل عجوز .. يا بنتي الواد حلو اهو وبعضلات كمان وشكلو ابن ناس وبيحبك مش انت. بتحبها يا ابني 
كيان .. بحبك والله بحبك يا فرح 
بحباااااااااااااااااااااك  
الناس كانت بتصفر 
وفرح دمعت 
كيان راحلها .. ها بتحبيني والا ارمي نفسي في البحر 
فرح .. بحبك 
كيان شالها وفضل يلف بيها 
والناس بتصفر وتسقف 
الست العجوزه والراجل .. ربنا يخليكو لبعض 
كيان بحب .. يارب وخد فرح ومشي 
فرح .. انت مجنون فرجت الناس علينا 
كيان .. عادي بحبك وعلي فكره انا قولت ليوسف وطلبت ايدك منو وهو وافق 
فرح .. ازي ميقوليش 
ورجعو لصحابهم 
داليدا .. بحبااااااااااااااااك يا فرح مكناش نعرف انك رومانسي كدا 
كيان ضحك .. سؤال بس انتو عرفتو منين 
داليدا .. الفيديو نزل من عشر دقايق علي النت 
كيان وفرح شافو 
فرح .. يا فضيحتي شكلي مش حلو
كيان .. قمر والله 
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد

error: Content is protected !!