Uncategorized

رواية مالك قلبى الفصل العاشر 10 بقلم بسكوتة

 رواية مالك قلبى الفصل العاشر 10 بقلم بسكوتة

رواية مالك قلبى الفصل العاشر 10 بقلم بسكوتة

رواية مالك قلبى الفصل العاشر 10 بقلم بسكوتة

محمد:طيب روح باه علي شغلك عندنا مهمه مستعجله 
مالك: مهمه ايه يا فندم خير
محمد؛ مخدرات … دا كويس جدا انك جيت انا كنت محتاجك جدا الفتره دي 
مالك:تمام يا فندم 
محمد: تمام يا مالك ربنا معاك 
وخرج مالك من مكتب اللواء محمد وتجه الي مكتبه ليجهز للمهمه
**عند رنين في الجامعه**
رنين:وحشتوني يا احلي بنات 
هنا:اه يا أروبه ومتقوليش انك جايه
رنين:كنتو هتعملو اي يعني 
اميره بتريقه :كنا هنجيب مزيكه حصبلا طبعا 
رنين :هاااا يارخمه 
جني :سيبك من الي دمغهم فاضيه دول وقوليلي عامله اي في الجواز
رنين:بقينا احسن من الاول 
حنين:طيبب كويس بصي هوا من نظراتو ليكي انو دايب ولهان 
اميره :ما هو فعلا كان واضح عليه 
رنين بتريقه علي اميره :اه صح ما هو فعلا يا اميره كان باين عليه 
اميره بكسوف :هو مين دا 
هنا:مصطفي لالالالا اقصد مالك …. صح يا رنين 
رنين :صح دا حتي اسلام برضو عجبتو واحدا كدا 
هنا:رنين مش هنروح المحاضره يلا احسن نتاخر وتتضرط 
رنين ضحكه جامد وقالت: طب يلا يا ست العاشقه انتي وهي 
**عند مالك في الشغل**
مالك :يلا يارجاله ربنا معانه ……و ركب البوكس وراح للمكان الي فيه المهمه
مالك :اسلام انا هدخل من هنا وانت تدخل من هناك عشان نحاصر المكان وخلي مصطفي وعمر كل واحد من مكان وعطاهم اماكن معينه يكونو فيها 
بعد مامالك اطمن ان كل واحد في مكانه عطاهم الاشاره 
(هجووووووووةووم) 
دخلو واشتغل ضرب النار ومالك واقف وسط الضرب  وانصاب في قدمه 
اسلام ومصطفي 
مصطفي:شالو مالك انت كويس 
مالك فاقد الوعي 
اسلام:طلب اسعاف لمالك والزوملاأ الي اتصابو 
والاعدء الي ماتو 
الاسعاف جت وا خدوهم علي المستشفي 
اسلام: رن علي رنين من تلفون مالك 
رنين :ايوه انا خلصت محضراتي وانت لسه مجتشي طيب اعمل اي باه 
اسلام:رنين انا اسلام 
رنين بتبص لهنا :ايوه يا اسلام 
اسلام :احم…… احنا في المستشفي 
رنين قلبه وجعها فجاه وقالت بعياط:مالك جراله حاجه 
اسلام:احنا كنا في مهمه وهو انصاب في رجليه 
ارنين:مستشفي اي 
اسلام:مستشفي^^^^
رنين بتعيط وتجري والبنات لما شافو حالتها كدا جريو وراها 
هنا:استني يا رنين في اي 
رنين مش قادره تتكلم وفقده الوعي 
اميره وهنا وجني وحنين فوقوها وقالت لهم ع الي حصل 
واخدوها وراحو ع المستشفي وشافت ابوها وامها و (اسما وحسام ) واسامه وهاله قعدين قصاد غرفه العمليات ومعاهم اسلام ومصطفي واسلام مصاب في كتفه ومصطفي مصاب في يده 
رنين انهارت في البكأء بصوت عالي اول ما شافت المنظر 
هاله واسما جريو عليها يحضنو ويسكتو فيها 
ورنين فقضت الوعي اخدوها ع غرفه وعلقولها محليل وفضل معاها هنا واميره 
بعدهابفتره فاقت الدكتور طلع من العمليات 
الكل قامو من ع الكراسي 
اسامه:خير يا دكتور اي حصل ابني جراله اي 
الدكتور :الحمد لله الرصاصه كانت في الركبه لاكن الحمد لله الاصابه ماكنتش خطيره اوي كدا هو 
خرج مالك من العمليات والكل وراه وراح اوضه تانيه 
رنين فاقت  وكانت تعبانه اوي  
رنين بتعب:مالك فين 
هنا :مالك خرج من العمليات وراح اوضه تانيه 
رنين بتعب:انا لازم اروح ليه 
هنا :يا حبيبتي انتي تعبانه هتمشي فين بس 
رنين بتعب:انا عاوزه اشوفه 
هنا سندتها واخدتها عند مالك 
رنين للدكتور :ممكن ادخله يادكتور
الدكتور:ممكن طبعا اتفضلي
 ودخلت رانين واول ما شافت مالك بدات تعيط وراحت قعدت عندو ومسكت ايدو 
رنين بحزن شديد:مالك فوق عشان خاطري انت اماني وسندي وحياتي وكل حاجه لي انا بحبك بحبك يا مالك مش عاوزاك تضيع مني انا عملت فيك كتير وانت استحملتني وانا اسفه ع الي انت فيه دلوقتي بس انا عاوزاك تقوف انت الوحيد الي حسيت معاه بامان 
مالك فتح عينه فجاه وقالها انا بحبك يا رنين 
رنين اتفاجات وحضنته و راسها علي صدره 
رنين :خضتني عليك  يا اخي وجت تقعد جمبه خبطه رجليه 
مالك: ااااااااااه …. راحت رجليك يا مالك 
رنين اتخضت :اي في اي 
مالك بوجع:رجلي رجلي اوووومي 
رنين بتعيط:انا اسفه جدا والله مقصدش 
مالك شدها عليه وحضنها 
مالك :ولا يهمك يا روحي كلو يهون عشان خاطر عيونك يا جميل 
بره عند
مصطفي:ااااه
اميره:بتوجعك
مصطفي بخبث :اوي 
اميره :معلشي انا اسفه 
مصطفي :علي اي يا قمري 
اميره:علي الي انت فييه دا 
مصطفي: دا لولا الي انا فيه مكنتش شفت الخلقه القمر دي
اميره اتكسفت وحطه وشها في الارض 
هنا : اي يا اسلام عامل اي يا وحش وخبطته علي كتفه 
اسلام:ااااااه ….يخربيتك يا شيخه … اي يا بنتي 
هنا :مالك يا عم في اي 
اسلام:هنا انتي متاكده انك بتحبيني 
هنا:ايوه بس لي يعني 
اسلام:اصل لو احنا فضلنا بشكل دا كمان اسبوع وحاسس انك هتموتيني 
هنا بلهفه:بعد الشر عليك 
اسلام بفرحه:هاااه انتي قلتي اي بجد خايفه علي 
هنا : احم……….. مقلتش حاجه واخاف عليك لي
اسلام: ياشيخه اعدلي كلامك باه  وخبطها في كتفها 
هنا:بصتله وسكتت 
اسلام:هسالك سؤال 
هنا :اتفضل 
اسلام :في حد في حياتك 
هنا ::وانت شايف اي…..بس انت بتسال لي
اسلام:….
يتبع ……
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!