روايات

رواية أحببت الوجه الآخر الفصل الثلاثون 30 بقلم أميرة أحمد

 رواية أحببت الوجه الآخر الفصل الثلاثون 30 بقلم أميرة أحمد

رواية أحببت الوجه الآخر البارت الثلاثون

رواية أحببت الوجه الآخر الجزء الثلاثون

رواية أحببت الوجه الآخر الحلقة الثلاثون

فى الجامعه فى اول يوم فى الامتحانات .
وصلت يمنى ومعها عمرو وما زالت صامته تدعو الله بداخلها ان تجتاز الاختبارات على خير
على الطرف الآخر
يارا تستند سلمى التى فقدت كل معانى الحياه بسبب حاله والدتها وتواسيها وتبثها على ان تجتاز إختبارتها …
سلمى ببكاء: انا مش عايزه حاجه يا يارا ولا عايزه شهاده خلاص ولا شغل انا عايزه ماما وبس
يارا ببكاء هتفوق ياحبيبتى باذن الله وهتكون بخير كونى بخير بس ..
سلمى مطاطاه الراس: حاضر
………………..
فى الشركه …
زياد ليامن : النهارده المفروض نقدم المشروع بتاع الصفقه الجديده هنعمل إيه !؟
يامن بخبث: هنعمل كل خير هنديله الضربه القاضيه والنمر هيقلب قطه ههههههههههه
زياد بتشتت : رسينى ياباشا عشان ابقا معاك عالخط …
يامن بجديه: اسمع ياسيدى
………….. …………
فى مكان آخر
إنجى تصرخ بالنمر بضيااااع : يعنى إيه اسقطه دا ابنننننننك
النمرر بغضب دفين وهو يمسك بشعرها: طب بس متقوليش ابنى شوفى انتى كنتى مع مين غيرى وبلاش تلعبى الشويتين دول عليا
انجى بصراخ : إنت زباله انا هوديك ف ستين دهيه وهقول ليامن على كل حاجه
النمر وهو يضحك بشر : ومالو ياحلوه بس عايزك تعرفى انتى بتلعبى مع مين
هرولت انجى بخوف بداخلها ولكنها عقدت النيه على امر ما…
فى الجامعه يمنى وهى تراجع الماده فجاه شعرت بدوار مما جعلها تترنح وقبل ان تفقد وعيها وجدت من يسندها على كتفه …
يمنى برعب من ان يراها عمرو: خااااالد امشي من هنا دلوقتى هتودينى ف دهيه
خالد بخبث: وحشتينى اووى ياحبيبتى بقا تغيبى تنى الفتره دى كلها
يمنى بغضب وقد ازاحت يده : حبيبتك فى عينك انا اعرفك يابنى
خالد بغضب ولكنه اخذه على محمل الهزار: ههههههه ايه يا يويو اننى متراقبه ولا ايه نسيتى اتفاقنا ولا ايه !؟
يمنى باستغراب: اتفاق اييييييه
خالد : جوازنا يابيبى …
ولكنه لم يكمل كلمته فقد قطعته لكمه من عمرو التى اطاحت به ارضا
خالد بغضب وهو يمسح الدماء من انفه : انت ايه ال دخلك داما هوديك ف ستين دهيه
عمرو بغضب وقد ابيضت عروقه : الدهيه دى انا ال هوديك فيها  انت وابوك
خالد وقد ذهب ناحيه يمنى ليمسك بيدها ولكن باغتته ضربه من عمرو للمره الثانيه اطرحته ارضا ليجتمع الناس حولهم فى محاوله لفض الاشتباك ..
عمرو بغضب: مراااااتى متلمسهاش سااااامع ولا لااااااا
خالد بصدمه : مراااااتك !!!!؟
عمرو وقد بصق عليه وشدد الضغط على يد يمنى فهى من اعطته فرصه التحدث : ايوا مراتى وانا هعرفك ازاى تعمل كدا بس استنى عليا بعد اللجنه …..
ومن ثم صرخ فى الطلبه لينصرفو قبل ان يتصعد الموضوع لعميد الجامعه ….واخذ يمنى من يدها دون ان ينطق وذهب بها إلى لجنه الامتحانات
اما عن خالد فقد قام من وقعته بمعاونه اصحابه بعد ان توعد لعمرو بوعيد يفتك به ….
فى قاعه الاجتماعات التى تضم اكثر من شركه على مستوى عالمى يقف النمر يعرض مشروعه وفكرته التى لم يتفاجأ بها زياد ويامن لانهم هم من وضعوه والجدير بالذكر ان  الجميع اعجب به وبشده مما جعله يطير ف السحاب …
زياد بغل ليامن : اه يابن……
يامن بابتسامه: ششششش اهدى دوره جاى
جاء دور يامن فى القاء مشروعه والذى قد خطط له مسبقا بعد ان تم تغيير الخطه ونظر ف عين النمر بشماته وتشفى واخذ يطرح موضوعه الذى انبهر به جميع من وجدو فى القاعه بل وصل لحد التسقيف الحار ….
مما جعل النمر يغتاظ ويريد ان يفتك بالجميع ……..
يالا ياجماعه هنوزع ارقام الجلوس
هذه الكلمه التى قد قالها عمرو فى لجنه الامتحانات …..
اخذ يضع ارقام الجلوس وينادى باسماء الطلبه ..الى ان اوقفه صدمه كبرى عجز عن النطق بها بل نظر امامه ليصتدم بنسختين طبق الاصل من بعضهماا
يتبع…..
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أحببت الوجه الآخر)

تعليق واحد

اترك رد