Uncategorized

رواية تزوجت ابنتي الفصل الرابع عشر 14 بقلم عمار المصري

 رواية تزوجت ابنتي الفصل الرابع عشر 14 بقلم عمار المصري

رواية تزوجت ابنتي الفصل الرابع عشر 14 بقلم عمار المصري

رواية تزوجت ابنتي الفصل الرابع عشر 14 بقلم عمار المصري

أشرقت شمس يوم جديد، بعد يوم طويل، يوم يخبرنا عن بداية حب يرفضه القلب، وحب مات قبل أن يبداء، وحب ينتظر البداية، ترى هل سيحب السيف احداََ بعد طفلته، ام سيظل وفياََ لها، وهل سيقع العملاق بحب أحدهم، ام انه سيحرم للأبد من الحب، وماذا عن الأسد هل سينهي حبه قبل أن يبدأ
????????????????????????????????
بعد إيقاظ الجميع وذهابهم للعمل
    *ف شركة العملاق*
سيف :وحياة ابوك  وحياة امك واليعرفوك خدها من عندي، دي بنت مجنونة وهتموتني، ياعملاق حرام عليك يا أخي أنا صحبك، دي مش بتعمل حاجة خالص ولابتشتغل، وكل ماقولها ع حاجة تشاورلي ع الشبشب الحطه فوق المكتب، يابني دي الواحد يخاف منها
علي :سهر انسانة محترمة وطيبة، وانت المش عارف تتعمل معها
سيف :طيبة، مين دي يخويا الطيبة، دي مرة رحت اوصلها ع بيتها
Flash Back
سهر :اي دي، ف بنت بتتخانق مع اختي
سيف: اهدي يا معلم سهر، اكيد محدش يقدر يجي جنب حاجة تخصك
سهر :اسكت ياد
ونزلت لتجد اختها هند تتجادل مع بنت منطقتهم شيماء، ونزل سيف وهو يعلم أن سهر لن تمرر ماحصل ع خير  فرغم انها فتاة متدينة ومختمرة، وترى تشعر أنها ملاك، إلا أن طبيعتها الشرسة والقوية تثبت عكس ذلك
سهر :انت يابت ياشيماء كد العملمتيه ده
شيماء:سهر، لا يا سهر اختك عايزة تاخد الخاجة بنص التمن
سهر :متاخد يابت براحتها
عند :دي كدابة ياسهر، جاءت تضربني من غير سبب
سهر :انت جيتي لقضاءك ياروح امك
وانهالت عليها أمام الجميع بالضرب رنتف الشعر، والعض ولم يكن يجرؤ أحد لابعادها فالكل يعلم كل العلم انها ستترك مابيدها، وتمسك من يدافع وسيف يعلم ذلك، فانتظروها حت تنهي ما تفعله
سيف :بقولك يامعلمة سهر
سهر :اتفضل
سيف :مدخلتيش شرطة ليه، بدل ماتبددي الموهبة كده
سهر:نصيب ياجدع، بس متخفش أنا واخدها حرفة
سيف :هواية يعني
سهر :الله ينور عليك
سيف :الف تحية سلام ليكي، أن فخور بيكي ياسهر، طيب يا معلمة اسيبك انا ترتاحي ولو مش حابة تيجي بكرة اجازة
سهر :لا هاجي اعكنن عليك شوية
سيف :برحتك
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
علي :اهدي يابني هي بس بتهزر
سيف :لما بتحبها كده متاخدهاش عندك ليه
علي :شهد انسانة بتشتغل بامتياز، وحبب شغلها، وسهر مطلعة عينها
سيف:ماتوديها عند اسد
علي :أسد علشان ياكل البت
سيف :انت تزفت وتغورها، ياغور انا، انا السيف عمري ماحد علم عليا، ولاخوفني بخاف منها
علي :شوفت البت عملت فيك اي
سيف :يا سيف اقسملك بالله، سهر مش زي ماانت شايفها
دي انسانة عندها لمعة فعنيها اناعارفها كويس، ودي اما ظابط أو مجرمة، القوة العندها مش َجرد بنت مشاكسة، وقوية شوية
أما العملاق فقد انتبه لكلام سيف، أيعقل أن تكون سهر هكذا، أيعقل أن الفتاة الطيبة التي رآها فيها عكس ذلك، وارد أن باكد ما قاله سيف
العملاق بضحكة :وماله، نتاكد
سيف:انت فهمني، بعد الشغل هنعرف مين البت دي
وكان سيف تحدثه خبرته انها ليست عادية ولكن راوده شعور غريب، شعور تشعره بالحزن أن كانت فعلاََ كذلك والعملاق فحزن لأنه يرى اخته فيها، فاسم اخته هو من منحها تلك التسامحات والان ممكن أن تكون جاءت اتوقع بهم
➖➖➖➖➖➖➖➖
نور :الو يااسد
اسد :عيون بابا، عايزة اي
نور بغيظ انت ازاي خلفتني واناعندي 18سنة وانت 30وغير سنة الحمل، يعني خلفتني وانت عندك 11سنة
اسد: ايوه
نور :لا يارجل
اسد: وحياة الرجل، وكلمي بابا كويس
نور : بابا
اسد بضحكة لم يظهر صوتها :ايوه
نور بغيظ أكبر : يعني كده وقفلت الخط فوجهه
الان هي تعلم أنه ليس اباها، فكيف لعقل انسان ان يصدق انه والدها وان كان كذلك لماذا يعملها كأنها…..، نعم ستنطقها، هو يعملها كأنها حبيبة له، ولمعت عينه بشغف
أما أسد فهو يدرك انها الان تحسنت وأصبحت بكامل قواها وتعلم انه ليس والدها، فنظرته لها أثبتت ذلك، الان كشف قلبه عن حبها
➖➖➖➖➖➖➖➖
مالك : سهر انت مجنونة يا حبيبتي
سهر :اي وحشتني
مالك :تيجي تقابلني فوسط النهار
سهر :َتقلقش محدش هيلاحظ
مالك :دول مش سهلين
سهر :مفيش حاجة تصعب عليا
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية صعيدي علمني الأدب للكاتبة حنين عادل

اترك رد