Uncategorized

رواية الوحش الحديدي الفصل الثالث 3 بقلم نورهان محليس

 رواية الوحش الحديدي الفصل الثالث 3 بقلم نورهان محليس

رواية الوحش الحديدي الفصل الثالث 3 بقلم نورهان محليس

رواية الوحش الحديدي الفصل الثالث 3 بقلم نورهان محليس

اول ما نور دخلت لقت الجحش قصدي مراد هو المدير
نور بلامبالاه:سمعت أن حضرتك عاوزني
مراد:ايه دا هو انتي اهلا وسهلا بصي بقا انا مش بحب التأخير وبحب الي يشتغل عندي يكون جاد وطبعا كلمه جحش بتاعت الصبح دي أن مش هعديها بالساهل مخصوم منك ربع المرتب تقدري تخرجي دلوقت وابعتيلي القهوة مع سهام
خرجت نور وهي تغلي من ذلك الجحش
(نور:بنت بيضاء البشرة ذات العيون الخضراء والشعر البني الطويل وكانت ذكيه جدا ولا تتأثر من اقل كلمه مثل البنات وكانت صديقه فريدة الوحيدة وكانت تمتلك من العمر٢٠عاما)
(مراد: شاب طويل القامه ذات بشرة قمحاويه وعيون بنيه وشعر بني وجسد رياضي وكان يمتلك من العمر ٢٥عاما وكان صديق اسلام المقرب)
………………. …  ……………………. كتابه نورهان محليس
عندما انتهت فريدة من مكالمة احمد قامت اتوضت وصليت ولبست بنطلون أسود بوي فريند وتيشرت اسود بنص كم وعملت شعرها ديل حصان وراحت المقابر تزور مامتها وأبوها
ثم عادت الي منزل مرة أخري وهاتفها رن 
احمد:اذيك يا بنتي عامله ايه 
فريدة:اذيك يا عمو عامل ايه
احمد:اجهزي ياحبيبتي علشان الساعه ٤كتب الكتاب 
فريدة بحزن:حاضر 
وأغلقت الخط 
……………..كتابه نورهان محليس
في شركه الشاعر كانت تجلس نور وتعمل 
ثم رن هاتفها
نور:اذيك ياختي عامله ايه
فريدة:اذيك يا نور بقولك حاولي تخلصي شغلك بدري عشان كتب الكتاب الساعه ٤
نور:برضوا. هتتجوزي الزفت دا
فريدة:اعمل ايه بس يا نور جمايل عمو احمد مغرقاني ولازم اعمل اي حاجه علشانه دا لولاه كان زماني بشحت ولا نسيتي
نور:لاء مانسيتش علي العموم فاضلي شويه ورق هخلصهم بسرعه واجي 
فريدة :تمم
……… ….. …  . …. كتابه نورهان محليس ????
في مكتب مراد كان يتحدث في الهاتف 
مراد:يابني فيها ايه ما تتجوزها خلاص الي راح راح
اسلام:طب ومراتي انا مش هقدر اعيش من غيرها 
مراد:مراتك ماتت من فترة لازم تعيش حياتك يا اسلام
اسلام بخبث:ومالو اتجوزها ????????
……….    … ……………. كتابه نورهان محليس
في بيت احمد ابو اسلام 
احمد:يلا يا اسلام علشان نروح للعروسه 
اسلام :حاضر يابابا
وذهبوا الي بيت فريدة 
……… ……………. كتابه نورهان محليس
في بيت فريدة
كانت تجلس علي السرير تبكي ودخلت عليها نور
نور:ايه دا يا فريدة انتي لسه مالبستيش ايه دا انتي بتعيطي ليه
فريدة:انا كان نفسي بابا وماما يحضروا معايا اليوم دا واني اتجوز الي بحبه 
جلست نور بجانبها تطبطب عليها وقالت:يلا يا فريدة علشان تلبسي زمان الناس علي وصول 
قامت فريدة ولبست فستان احمر قبل الركبه بقليل وهيلز احمر وتركت شعرها القصير مفرودا ووضعت القليل من الميك آب
ووصل المأذون وأحمد واسلام ومراد فاكرينه
نزلت فريدة ونزلت خلفها نور وانصدم مراد لما شاف نور وانصدمت نور لما شافت مراد كانت نور لابسه فستان بيبي بلو وحاطه ميكب خفيف وما فاردة شعرها الطويل 
مراد:هو انتي ورايا ورايا 
نور :انت الي شكلك بتراقبني دا كتب كتاب صحبتي انت ايه الي جابك هنا 
مراد:ودا برضو كتب كتاب صاحبي 
مشت نور وهي لا تعبر مراد اي اهتمام 
وانصدمت اسلام من جمال فريدة ولكنه آفاق من الصدمه سريعا وجلسوا يكتبوا الكتاب حتي قال المأذون بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في الخير
وأخذ احمد فريدة وذهبوا الي السيارة
ووووو…………………
يتبع……..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!