Uncategorized

رواية تبنيتها ولكن احببتها الفصل السابع 7 بقلم منة الله وائل

 رواية تبنيتها ولكن احببتها الفصل السابع 7 بقلم منة الله وائل
رواية تبنيتها ولكن احببتها الفصل السابع 7 بقلم منة الله وائل

رواية تبنيتها ولكن احببتها الفصل السابع 7 بقلم منة الله وائل

تن تن 
ام صبحي :
ايوا حاضر، يالهوي سي كامل
كامل :
اي في أي شوفتي عفريت، فين مرام؟
ام صبحي بتوتر :
ها نايمه. اه نايمه
كامل وهو يدخل :
طب انا هطلعلها
ان صبحي وهي تمنعه :
لا يابيه اصل…
كامل بغضب :
اصل اي ياوليه في أي ماتنطقي، مش عاوزاني اطلع لي اوعي كدا
ام صبحي بخوف :
لا يا بيه مفيش حاجه
كامل بشك :
هو في حد عند مرام فوق؟
ام صبحي سريعا :
لا طبعا يا بيه اتفضل ها اتفضل
كامل وهو ينظر لها باستغراب :
انا مش فاهم انا فيكي اي النهارده، يا مرام يا حبيبتي انا جيت
مرام وهي تضرب على وجهها:
يا نهار اسود كامل
كامل وهو ينظر لام صبحي بغيظ :
حبيبتي تعالي فهمني ام صبحي دي ازاي ماما ها، بقا عامله فيها امها دا انا هنفخك استنى بس عليا
ام صبحي بخوف :
والله يابيه انا….
قطع حديثها نزول مرام من على الدرج وهي تغلق روبها الخاص قائله :
روحي انتي يا أمي صبحي اعملي حاجه لكامل عشان يشربها
كامل وهو ينظر لها بغضب :
ممكن تفسرلي لي كدبتي عليا، طب مامتك مسافره لي كدبتي عليا انا، عارفه انا عرفت ازاي؟ 
كانت تنظر له مرام بتوتر وقلق خوفا من انه يعرف الحقيقه
كامل :
النهارده كنت بجيب حاجه من  السوبر ماركت وشوفتها هناك وعرفت من الراجل انها شغاله عندك، لي كدبتي عليا
مرام وهي تتصنع الحزن :
خوفت، خوفت اقولك اني ماما سفرت ماتصدقنيش، عشان بابا كمان مسافر
اقترب كامل منها وهو يضع في حضنه قائلا :
يا حبيبتي انا عمري ما كنت هفكر كدا ابدا انا بثق فيكي
ثم استنشق رائحتها وقال باستغراب :
اي ريحة البرفيوم الغريبه دي يا مرام، دي مش ريحتك
مرام بقلق :
اا…لا ما اصل كنت بجرب برفيوم رجالي كدا وعجبني
كامل بابتسامه :
ماشي يا حبيبتي، يلا نطلع لفوق اصل انتي وحشتني اوي
هبت مرام واقفه قائله بخوف :
لا ما اصل يعني….
كامل بتساؤل :
في أي يا مرام مالك بس هو انا ما وحشتكيش؟
مرام وهي تنظر إلى الأعلى بتوتر ورعب :
ها لا طبعا يا حبيبي وحشتني اوي بس يعني اقصد انك اكيد ماما وحشتك انت يعني بقالك يومين بعيد عنها وكدا اخاف تشك
كامل وهو يذهب لها ويلف يدها حول كتفيها قائلا :
لا يا حبيبتي انا قايلها اني عندي شغل كتير فعادي يعني يلا بقا
مرام بقلة حيله وخوف :
ماشي
………………………
عادل وهو يلملم اشيائه سريعا قائله  برعب :
يا نهار اسود دول طالعين على هنا، طب اعمل اي دلوقتي انا طيب، اه اطلع البلكونه، بس كدا هبرد أحيه دول جاين
كامل وهو يهمس باءذنها بكلام غير مفهوم
مرام بضحك رقيعه :
هههههههههههههه، بس بقا يا كامل الله ههههه
كامل وهو يستنشق رائحة الغرفه جيدا :
اي دا يا مرام دا انتي غرفتي الاوضه مش رشيتي حبه ههههههه
ثم نظر الي البلكونه باستغراب قائلا :
انتي فاتحه البلكونه لي كدا الجو ساقعه استنى هقفلها
مرام بتوتر وقلق :
ها اصل كنت واقفه في البلكونه
كامل وهو يغلق البلكونه :
لا يا حبيبتي الجو ساقعه، بصي تعالي نغير الاوضه دي اصلا انا مش طايق الريحه دي يلا
مرام وهي تتنفس الصعداء :
انا بقول كدا برضو يلا
عادل بخوف :
يارب استر
وبعد بضع ساعات
كانت تقف مرام وتنظر من المندره على كامل وهو يرحل
               بقلمي منه وائل
*************************
      في الصباح في شركة كامل
دب دب
كامل :
ادخل
السكرتيره وعلى وجهها علامات التوتر :
مستر كامل، مستر عاصم برا و…
قطع حديثها دخول عاصم المفاجئ وهو في حالة انفعال شديده قائلا:
انت برضو مفيش فايده فيك يا كامل؟
نظر كامل له ثم قال للسكرتيره :
روحي انتي واعملي لمون لعاصم باشا يمكن يروق
عاصم وهو يضرب بيده على المكتب قائلا :
مش عاوز زفت
كامل وهو يتحدث ببرود :
اقعد يا عاصم
عاصم بعصبيه:
انا عاوز افهم انت جايب منين البرود دا مش مكفيك كل الادله دي
وقف كامل أمامه وقال بعلو صوته :
مرام حبيبتي وانا بحبها ومش هسمحلك انك تدخل مابينا تمم
دب دب
كامل وهو يأذن للطارق :
ادخل
السكرتيره :
في واخد يافندم اسمه عادل محروس عاوز حضرتك
كامل وهو يبتسم :
خليه يتفضل
نظر له عاصم بدهشه ثم قال :
بقا كدا تمم يا كامل دي استقالتي
كامل ببرود :
تمم اتفضل استقالتك مقبوله
تركه عاصم ورحل
ابتسم عادل ما راه فهكذا خطته تنجح
كامل بترحيب :
اهلا عادل بيه محروس الزيني 
عادل باستغراب :
اي دا انت تعرفني؟
كامل وهو يضع رجل على الأخرى قائلا :
طبعا دا انت غني عن التعريف، خير يا باشا اؤمرني 
عادل :
والله انا كنت جاي أعرض عليك صفقه يعني اشركك في صفقه الزيوت الفرنسيه المستحضره اللي انت هتستوردها من برا دي مقابل انك تشاركني في صفقه الصابون 
كامل بتساؤل :
طب انت وهتستفاد كون انك تشارك صفقه مع شركات كامل دي في حد ذاتها مكسب ليك في السوق، إنما أنا بقا هستفاد اي؟ 
عادل :
ويعني شركاتي اي كلام ماانت اكيد برضو هنستفاد السمعه 
ضحك كامل بشده قائلا :
السمعه اااه، طب يا استاذ عادل انا مش محتاج سمعه انا سمعتي لوحدها تكفى إنتاج بلد متقدمه بحالها للأسف مش محتاج الاتفاق دا شرفتنا يا عادل بيه 
نظر له عادل ثم قال باحراج :
احم، ااا طيب استئذن انا 
كامل :
ايه، يا ايه 
السكرتيره وهي تأتي سريعا قائله :
افندم يا مستر كامل 
كامل :
ابعتيلي مرام بسرعه 
السكرتيره :. حاضر يا مستر 
               بقلمي منه وائل 
*************************
             في سيارة عاصم 
كان يسير بسيارته وعلى وجهه علامات الغضب ولكن قطع طريقه سياره بها بعض الرجال المسلحين وقاموا بخبط سيارته في نقل كبير الي ان تم قلبها  
رجل ١:
هو كدا مات زي ما البيه قال صح؟ 
رجل ٢:
لا ما الهانم قالت لا واداتنا فلوس زياده، اكيد مامتش
رجل ١:
طب يلا قبل ماحد يجي يلا
ثم رحلوا وتركوا عاصم غارق في دمائه
             بقلمي منه وائل
*************************
                في المدرسه
في موعد الغداء كانت كل طالبه تأتي يطبقها الخاص ويضع فيه المحتوى
فريده وهي تجلس :
انا مش عارفه بصراحه انا وفقت ليه بس حاسه اني مبسوطه
فيفيان وهي تاكل :
يعني يافريده وانتي ليكي حد اهو على الاقل يكون جنبك وقت ماتحتاجي
نظرت لها فريده ثم صمتت
فيفيان باعتذار :
انا اسفه يافريده مش قصدي انا اقصد يعني انه هيكون صديق وبعدين منا كمان ماليش حد مش انتي بس
فريده :
ياستي انتي بتقولي اي انا بفمر في حاجه تانيه اني ازاي هعرفه اني ماليش اهل؟
فيفيان بتفكير :
عادي ما كدا كدا هيعرف يعني
فريده وهي تشرب الماء :
فعلا معاكي حق، بقولك تعالي نجيب حلويات
تركوا الطعام وذهبوا ليأتوا ببعض الحلوى
مرونيا وهي تضع شئ في طبق فريده قائله :
مع السلامه يا فريده هانم ههههههههههه
شريره اوي ????
حد يقتل البت دي بصوت علاء ولي الدين ????
               بقلمي منه وائل  
*************************
              في مكتب كامل
كامل وهو ينظر لمرام :
اعملي حسابك هنتجوز اخر الشهر
مرام بصدمه :
اي بجد يا كامل
كامل وهو يأخذ اشيائه لكي يرحل :
اومال ههزر معاكي يعني 
مرام وهي تسأل باستغراب :
طب وماما وبابا ومامتك
كامل وهو يأتي بفلاشه من الخزنه :
عادي ميهمنيش وماما ملكيش دعوه بيها، المهم الفلاشه دي مهمه جدا فيها كل المعلومات عن صفقه زيوت المستحضرات الفرنسيه ها مهمه جدا يا مرام
نظرت مرام الي الفلاشه بدهشه ثم اخذتها سريعا وقالت :
ماتقلقش خالص في امان يا حبيبي، انا… انا مبسوطه جدا يا كامل اننا هنتجوز
كامل بابتسامه :
وانا كمان ياروحي مبسوط اوي، سلام بقا عشان عندي شوية مشاوير
مرام بتساؤل :
طب هتيجي النهارده؟
كامل وهو يرحل :
لا مش هينفع سلام
مرام وهي تنظر للفلاشه بسعاده:
سلام يا روحي، واخيرا هخلص من سجن عادل
               بقلمي منه وائل
*************************
             في منزل عاصم
كانت تجلس السيده فاطمه علي الاريكه وتنظر الي التلفاز تنتظر رجوع ولدها
تن تن
فاطمه :
ايوا حاضر جايه اهو
تن تن
فاطمه بصوت عالي :
يوووو عليك يا عاصم لازم حركاتك اللي ملهاش لازمه دي قولت حاضر، يلا ادخل خد دش على ما احضر الغدي، اي دا كامل اذيك ياحبيبي عامل اي؟
كامل بابتسامه :
اذيك يا أمي عامله اي وحشاني والله
فاطمه بامتنان :
وانت كمان وحشتني اوي اتفضل ياحبيبي اتفضل
كامل وهو ينظر إلى الداخل :
هو عاصم صاحي؟
فاطمه باستغراب :
لا يا حبيبي عاصم لسه مجاش هو مش كان معاك في الشركه.
كامل بقلق :
ها لا يا ماما ماهو مشي قبلي وانا كنت فكره جه
فاطمه وهي تغلق الباب :. طب ادخل اقعد زمانه جاي تلاقي عدي على السوبر ماركت بيشتري الحاجات اللي طلبتها
كامل وهو يجلس :
يمكن
وبعض ساعه
كامل وهو ينظر في ساعته :
هو اتأخر كدا ليه مش معقول كل دا في السوبر ماركت
فاطمه بقلق :
معاك حق حتى برن عليه ومفيش رد خالص
ترن ترن
فاطمه بابتسامه :
اهو بيرن اهو، ايوا ياعاصم انت فين ياحبيبي، اي مش عاصم اومال مين حضرتك؟ ايييييي ابنييي. 
كامل بفزع :
في أي ياامي
فاطمه وهي تمسك قلبها :
ابني يا كامل. امسك كامل يدها سريعا واخذ الهاتف وجائه الرد من الجهه الأخرى قائلا :
استاذ عاصم في المستشفى ***
وحالته حرجه
كامل بصدمه :
عاصم….. طيب تمم هكون عندك حالا سلام، اهدي ياأمي ماتقلقيش عاصم هيكون بخير انا هروح اشوفه
أمسكت فاطمه بيده وقالت والدموع تملئ وجهه :
خدني معاك انا عاوزه اشوف ابني عاشه خاطري يا كامل
كامل وهو يشفق على حالتها :
حاضر ياأمي تعالي
              بقلمي منه وائل
*************************
               في منزل مرام
مرام وهي تتحدث في الهاتف بسعاده :
الو ايوا يا عادل لا ماتقلقش زمانه مع صحبه في المستشفى وبيقري عليه الفاتحه، اه معايا ليك خبر بمليون جنيه، بص بكره الجمعه ومش هروح الشركه تعالالي وهتعرف كل حاجه، بالسلامه
نظرت مرام الي الفلاشه قائله :
مكنتش عاوزه ااذيك يا كامل بس غصب عني يااما روحي، يااما روحك وانا بقا روحي غاليه عندي يا حبيبي واكيد مش هترضالي اني اموت، بس أنا هعمل كل جهدي عشان اسيبك تعيش ونعيش سوا يا حبيبي
هي البت دي يا اما مجنونه يا اما هبله ????
اه لو تسبوني عليها كنت عملت منها بفتيك ????
                 بقلمي منه وائل
*************************
                في المدرسه
كانت تجلس فريده هي وصديقتها يتحدثون ويضحكون
فريده بمرح :
شوفتوا موزموزيل نانسي وضوء المرايه جاي على وشها وقال اي تعمد ضوء الالهه على وجهها وطلعت تجري زي الهبله وفضلت معتكفه في اوضتها بقيت اليوم ههههههههههه
اميره بضحك :
هههههههههه يخربيت فقرك يافريده انتي مشكله، بس احسن هي اصلا تستاهل وكمان اخدنا بقيت اليوم اجازه هههههههه
فيفيان بحزن :
انتوا ماشين النهارده صح؟
تظروا لها بحزن أيضا ثم قالوا :
اه للأسف، اه لو بس توافقوا تيجوا تقضوا الاجازه معانا
فريده وهي تمسك خصرها بألم :
معلش يا بنات مره تانيه
فيفيان بتذمر :
اه ياختي ماانتي مسيو كامل هيفسحك بكرا
الفتيات بدهشه وظلوا يتهافتوا عليها بالاسئله :
كرستين بلهفه :
انتي اتفقتوا؟
ميشيل بسعاده :
وهتروحوا فين؟
اميره بهيام :
أمور مش كدا.
 فريده بصدمه من أسئلتهم قائله وهي تتحمل على نفسها الي الفراش بصعوبه :
في أي انتي وهي مصدقتوا الله، اوف اااه
فيفيان بقلق :
مالك يافريده ؟
فريده بوجع شديد :
مش عارفه حاسه بوجع في بطني وجنابي مش قادره
نظرت لها ميشيل تسئلها بعيونها
فريده وقد فهمت عليها قائله بوجع اكثر :
لا يا ميشيل، دا وجع غريب اول مره يحصل، اه… ااااااااااه
كانت تلك الصرخه التي خرجت من فريده بعد وقوعها في منتصف الغرفه والتي بعدها التف حولها الفتيات وجاءت المعلمات سريعا واتوا بدكتور لفريده لكي يفحصها
الدكتور :
حالة تسمم.
شهقت الفتيات بصدمه وخوف ولكن طمئنهم الدكتور قائلا :
ماتقلقوش انا ادتها دوا وحقنه، الدوا دا عملها غسيل معدي يعني لو لاقتوها بتفرغ اللي في معدتها يبقا كدا كويس جدا
فيفيان بخوف :
طب هي مش بتصحي لي؟
الدكتور :
عشان واخده حقنه بس شويه وهتفوق عشان مفعول الدوا هيشتغل
موزموزيل ميرا بحزن :
شكرا دكتور استيفن، كلتي اي بس يا فريده سممك
فيفيان :
الغدي موزموزيل ميرت ماكلتش حاجه غيره
موزموزيل كيوت باستغراب :
ايوا بس انتوا كلكم كلتوا منه اشمعنا هي، اكيد في حاجه انا لازم اتصرف
نظرت مرونيا لهم بتوتر وقلق من ان احد يكشف أمرها
نظرت لها ميشيل ثم همست في اذن كرستين قائله :
قلبي حاسس انها هي
نظرت لها كرستين بعدم فهم قائله : هي مين؟
ميشيل بتوضيح :
هي في غيرها ام سحلول اللي واقفه هناك دي بصي واقفه وفرحانه فيها ازاي
نظرت كرستين لمرونيا ثم قالت لميشيل :
اممم معاكي حق فريده بس تفوق واحنا هنعرف نتصرف بعد كدا
             بقلمي منه وائل
*************************
              في المستشفى
كان يقف كامل ووالدة عاصم أمام باب غرفة العمليات وكل منهم بداخله خوف وقلق، كامل كان يريد لو يود ان يحدث له هو ذلك ويبقى صديقه ورفيق دربه هو بأمان، كان يريد أن ينقذه باي ثمن كان ولكن لا يتركه بمفرده
اما عن والدته فهذا الوجع وقلبه، كيف ان ترى ولدك بين الحياه والموت وليس بيدك شئ غير الدعاء انه موقف مؤلم كثيرا والان خرج الطبيب والذي كان بمثابة خروجه وكان روحهم تنسحب من جسدهم
كامل بتوتر ورعب:
ها يادكتور طمني
فاطمه بدموع ام انشق قلبها على ولدها :
بالله عليك ريحلي قلبي الله يخليك يابني
الدكتور بابتسامه صافيه :
ماتقلقيش ياأمي الحمدلله استاذ عاصم بخير وماشاء الله عليه هو بطل قدر يساعدنا مااستسلمش ابدا
وضع كامل يده على وجهه وظل يحمد الله في سره براحه
ومسحت والدة عاصم دموعها وظلت تسجد على الأرض مرات عده
كامل وهو يمسك يديها قائلا :
قومي ياأمي قومي ابنك بخير
فاطمه :
أحمدك واشكر فضلك يارب
كامل بتساؤل :
هو احنا ينفع ندخله؟
الدكتور باعتذار :
للأسف مش هينفع خالص لان محتاج راجع تامه وهو اخد بنج كتير فمش هيفوق غير بكرا الصبح ان شاء الله
فاطمه :. طب روح انت يابني انا هقعد معاه
كامل باعتراض:
ازاي بس ياأمي مش هينفع لازم ترتاحي
فاطمه بترجي :. معلش ياكامل سبني اقعد معاه عشان خاطري
كامل وهو يقبل راسها :
 حاضر ياأمي اللي تشوفي وانا هجيب شوية حاجات كدا هتحتجيها وبكرا هجيلكم ان شاء الله
فاطمه وهي تدعو له قائله :
ربنا يوفقك يابني ويبعد عنك ولاد الحرام 
              بقلمي منه وائل
 *************************
        في الصباح في المدرسه
كانت نائمه على الفراش تشبهه الأطفال جاءت الشمس الي جفونها فايقظتها وكانت تنام بجانبها فيفيان والتي ظلت طوال الليل تساعدها على إفراغ ما في معدتها وساعدتها على اخذ الدواء في مواعيده الي ان تحسنت
ابتسمت فريده الي فيفيان ثم وضعت يدها عليها وقالت :
فيفي يا فيفي اصحى بقا
فيفيان وهي تستيقظ من نومها : فريده عامله اي دلوقتي؟
فريده وهي تعتدل في جلستها:
الحمدلله بقيت احسن، شكرا انك في حياتي يا فيفيان
ضربتها فيفيان على مؤخرة رأسها من الاسفل (قفاها يعني ????) وقالت :
نفسي تبطلي الهبل دا شويه
فريده بألم :
ااااه بقا كدا ماشي تعالي بقا
ثم قامت فريده بمداعبتها وإلقاء الوسادات عليها وظلا يضحكان ثم صمتا فجاءه وقالت فريده :
تفتكري هيجي النهارده؟….
                بقلمي منه وائل
*************************
             في منزل كامل
كان يرتدي بدله تبدو جديده وذو اناقه، وكان يصفق شعره بطريقه تليق به جعلت الوسامه عنوانه ونظر الي المرأه وقال :
مش ناسي ان النهارده فسحتك يافريده بس لازم اخلص المشوار المهم دا وبعدين اجيلك، ثم اخذ هاتفه وخبط الدرج والذي وجد والدته وبسمه يجلسان على المائده يتناولون الإفطار فقام بالقاء التحيه عليهم ثم ذهب سريعا دون أن ينتبه الي نداء والدته
ميرفت :
ياكامل استنا ياكامل، ماله دا هو رايح فرح والا اي، مش عارفه قلبي حاسس ان البت اللي اسمها مرام دي هي اللي وزا القصه دي
ابتسمت بسمه ثم قالت لها :
يا ميمي انتي مش اهم حاجه عندك انه يكون مبسوط خلاص بقا فكك، وبعدين يعني هو كامل صغير ماهو عارف الصح فين من الغلط
ميرفت وهي تبرم شفتاها وتصغد الي غرفتها قائله بتذمر :
اه منك انتي ياللي على طول مأيداه في كل حاجه معرفش اروح منكم فين انا
ضحكت بسمه على طريقة زوجة عمها ثم قالت وقد اختفت البسمه على وجهها قائله :
ربنا يسعدك يا كامل
“هكذا يكون الحب، نتمنى الخير لمن نحب ولا نفعل الشر لنصل بمن نحب”
               بقلمي منه وائل
*************************
              في منزل مرام
كانت تجلس على المقعد تنتظر قدوم عادل وكانت ترتدي ملابس ضيقه للغايه وتظهر اكثر مما تغطي وكانت تداعب خصلات شعرها
ترن ترن
ام صبحي :
ايوا حاضر، اتفضل يابيه الهانم مستنياك في الصالون
عادل بابتسامه :
مرسي يا ام صبحي
مرام بابتسامه :
اهلا اهلا دودي شرفت
عادل وهو يمسكها من خصرها ويقبل شفتاها :
اهلا ياقلب دودي وحشتني، ها اي الخير الحلو الي جبتني عشانه؟
أخرجت مرام الفلاشه ثم نظرت له بابتسامه نصر قائله :
صفقة زيوت المستحضرات الفرنسيه اللي كنت مستنيها بقالك كتير
نظر لها بصدمه ثم احتضنها بفرح وظل يرقص بها بفرح ثم قال :
 يابنت اللعيبه انا كنت عارف محدش هيعملها غيرك، كدا كامل باي باي هههههههه، يلا حطي الفلاشه خلينا نشوف
وضعت مرام الفلاشه في التلفاز وكانوا ينظرون بلهفه الي ان ظهر كامل أمامهم في التلفاز وهو يجلس على مكتبه
تظروا الاثنان لبعضهما بعدم فهم، ثم اعادوا النظر الى التلفاز مره اخرى والذي بدء كامل في التحدث قائلا :
هاي مرام، هاي عادل، اي ملكم مستغربين كدا ليه؟ ليكم حق بصراحه طيب انا مش بحب اعمل زي جو الأفلام والحوارات دي كلها انا عارف كل حاجه من البدايه او مش من البدايه اوي يعني بس انا مش عبيط ولا اهبل عشان حاجه تخرج من شركتي وانا معرفش عنها حاجه يعني اي معلومات وصلتلك يا عادل بيه كانت غلط يعني اللي بينهار دلوقتي شركتك مش انا، هههههههه، و اه بالنسبه ليكي يا مرام فاتنتي تاريخك الأسود كله على مكتب رئيس المباحث، من دعاره تلاقي لتجاره في بنات الناس تلاقي ونصب على رجاله أعمال، وحاليا هما جايين حالا عشان ياخدوكي، ماتخافيش يا روحي مش هتروحي لوحدك دودو هيروح معاكي عشان يونسك هههههههههه ماتستغربش يا دودو هو انا ماقولتلكش ههههههه من ناحية عملت فاانت عملت صفقاتك المدريه بتاعة المخدرات دا غير قضية الزنا اللي هتلبسوها اوبا، اصل برضو ماقولتلكش ههههههه انا كنت حاطط كاميرات في اوضة مرام واي حاجه حصلت بينكم يا حبايبي متسجله صوت وصوره، ويوم البلكونه ها فاكروا صح هههههه هتقولوا طيب سكت ليه كل دا؟ هقولك عشان انا بحب الحاجه متسبكه احب اغرز عدوى جامد عشان يبقا عارف كويس هو بيلعب مع مين، اوريڨوار يا حلوين ههههههه
جلست مرام على المقعد بصدمه
وعادل يقف مثل المجنون واكنه فقد عقله، وفجاءه وجدوا كامل يقف أمامهم ومعه رجال الشرطه
كامل بضحك :
اي يا حلوين الصدمه وحشه انا عارف انا عارف هههههههه، بس عارفه يا مرام اكتر حاجه عرفتي تعمليها في كل دا انك خلتني احبك بجد وصدقت فعلا انك بتحبني
مرام بدموع :
والله العظيم انا بحبك يا كامل صدقني، غصب عني ما دا غصب عني 
نظر لها كامل بغضب ثم امسكها من خصلات شعرها وقال :
اخرسي ماتقوليش بحبك دي على لسانك انتي أحقر انسانه شوفتها في حياتي انتي ارخس من بنات الليل
نظرت له مرام بصدمه ثم نظرت الي المسدس الذي بيد الظابط ثم ذهبت سريعا وأخذت المسدس من يده
كامل بصدمه :
مرام انتي اي اللي بتعملي دا بطلي جنان
طخ طخ
عاااااااااااااا
يتبع….
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد