Uncategorized

رواية انتقام الاخوة 2 الفصل الحادي عشر 11 بقلم منة وائل

 رواية انتقام الاخوة 2 الفصل الحادي عشر 11 بقلم منة وائل

رواية انتقام الاخوة 2 الفصل الحادي عشر 11 بقلم منة وائل

رواية انتقام الاخوة 2 الفصل الحادي عشر 11 بقلم منة وائل

مايكل بغضب:يعني اي عاوز تسافر 
احمد بهدوء:اهدي ي مايكل انا عاوز اسافر برا اكون نفسي اعتمد علي نفسي اشتغل في شركة موظف عادي لحد م ربنا يريد واعمل شركة خاصة بيا 
مايكل بغضب:طب م احنا عندنا شريكات لزمته اي تسافر 
احمد بهدوء:عاوز اعتمد علي نفسي واكمل بحزن خايف في يوم من الايام نفترق زي م فهد و عاصم و عدي 
مايكل بحب:ي عبيط انت ابني فاهم بتقول اي انا عمري م هسيبك انتي ضهري وعجازي لما اكبر هتسند عليك انت 
احمد بحنان:ربنا يخليك ليا ي مايكل انت متعرفش معزتك عندي الزاي
مايكل بهدوء:يعني مش هتسافر 
احمد بغمزه:لا هسافر متقفش ضدي ي مايكل وحياة ربنا م تقف ضدي 
مايكل بحزن:خلاص ي احمد هتسافر امتي 
احمد بهدوء: النهارده بليل بأذن الله 
مايكل بغضب:بسرعه كدا 
احمد بهدوء:هستفاد اي لما أطول وانا كدا كدا هسافر 
مايكل بحزن:ماشي ي احمد بس انا عاوز أسألك في حاجه 
احمد تحدث وهو ببضع ملابسه داخل الشنطه:قول 
مايكل بتوتر:هو انت مش بتحب مايان لي مع انها بتحبك 
احمد بهدوء:عشان انت بتحبها 
مايكل بتوتر:لا طبعا دي زي اختي 
احمد بهدوء:وطلما هيا زي اختك تبقي اختي انا كمان 
مايكل بتوتر:يعني انت مش بتحبها كنت بتعملها حلو لي 
احمد بهدوء:انا كنت بتعامل عادي بس عشان هيا عندها مشاعر ليا حست اني بعملها معامله عادية 
مايكل بحزن:طب ساعدني اخليها تحبني 
احمد بأبتسامه:شوف طلعت بتحبها 
مايكل بحزن:اه بحبها بحبها من اول مره شوفتها وهيا مش بتطلع من دماغي حاولت كتير والله اني انساها بس مش قادر قولي انا ذنبي اي ذنب قلبي اي انه يحب بنت هيا مش بتحبة وهيا ذنبها اي تحب واحد مش بيحبها طب م تحاول تحبها قرب منها وتلاقئ والله هتحبها انا معرفش اشوفها كل يوم حزينه وبتعيط دموعها دي بتنزل سكاكين علي قلبي
احمد بغضب:انت بتقول اي انت عاوز تضحي بحبك طب انت موافق انا مش موافق انا مش بحبها انا بحبها زي اختي ب الظبط 
مايكل بحزن:طب اعمل اي ي احمد مقدرش احرجها واقولها انك مش بتحبها 
احمد وهو يهاتف مايان:انا هقولها انا 
مايكل بغضب سحب منه الفون:انت بتعمل اي بطل هبل والقي الفون علي السرير 
احمد بغضب:انت بتضحي عشان بحبك طب متعترف ليها قربها منك وخد فرصتك انا هبقي بعيد انا بعتبرها اختي ي مايكل فاهم مش شايفها غير كدا 
مايكل بحزن:بس انت في قلبها مش اخوها انت حبيبها للي بتحبةخمن طرف واحد 
احمد بغضب:طب ي مايكل تمام اوي انا مش بحبها وسيبها تحبني من طرف واحد لحد م يجي حد تاني يخطفها منك يبقي كدا انت مستفدتش حاجه اتحرك اعمل اي حاجه حسسها باهتمامك 
مايكل بهدوء:يعني انت شايف كدا 
احمد ببرود:اه ي مايكل 
مايكل بحزن:تمام ي احمد انا هروح اوضتي ولما تخلص شنطتك ابقي خبط عليا 
احمد بهدوء:ماشي ي مايكل وفكر في للي قولته 
✨✨✨✨✨✨
في ايطاليا
عاصم بدموع وهو يتحدث مع صغيرته 
عاصم بدموع:غمزتي انا دورت علي ماما كتير والله وتعبت ي اميرتي تعبت والله انا عارف اني غلطان اني سبتها كنت سيبته يقتلنا كلنا حتي كنا هنكون  مع بعض انا تعبت والله ي جميلة من غيرك تعبت والله واكمل بقوه بس انا مينفعش اكون ضعيف انا عارف انك هترجعي مهما كنتي انتي مموتيش انتي عايشه انا حاسس كدا ومتأكد انك قوية وتقدري علي اي حد لازم اشتغل واكبر الشركات بتعتنا لازم اعمل بكل جهد وضم ابنته الي صدره يمتص منها الحنان التي هيا تفتقده منذ فقدان جميلة 
✨✨✨✨
في محافظة الإسكندرية 
روح بحنان:خديجه 
خديجة بحب:ايوه ي مامي
روح بهدوء:تعالي يلا افطري عشان متتاخريش علي المدرسه 
خديجة قعدت علي المائده تتحدث مع أميرها وابيها وصديقها 
فهد بغمزه:اي ي بت الحلاوه دي والبحجاب تبقي اميره 
خديجة بأبتسامه:ايوه ي بابي انا بفكر البسه في بنات في المدرسه بدأت تلبسه 
روح بحنان:ربنا يبارك فيكي ي روحي قلبي انا 
خديجه بحب:انا بشكر ربنا أنه رزقني ب ام وأب زيكم كدا بيحبوني وبيعلومني الصح من الغلط 
نوح ببرود: صباح الخير 
فهد بهدوء:صباح النور 
روح بحنان:نوح كل كويس عشان انت خسيت اوي
نوح ببرود:حاضر ي ماما
فهد بغضب:هو انت مش هتبطل البرود للي انت فية دا 
نوح ببرود:لو وجودي مضايق حضرتك انا هقوم اسبقك تحت ي خديجة في العربية سلاام وتركهم وذهب 
فهد بعصبية:انا زهقت من الوضع للي هو فية دا 
روح بهدوء:خلاص ي فهد وبعد كدا محدش يتكلم علي الاكل 
خديجة بأبتسامه:سلام ي بابي سلام ي مامي هنزل عشان نوح ميقتلنيش وتركتهم وذهبت الي نوح 
نوح بغضب:كنتي انتأخري كمان شوية  
خديجة بهدوء:خلاص اهدي ي نوح صباح الخير ي عمو 
عبده السواق:صباح الخير ي ست البنات 
نوح ببرود:يلا ي عم عبده 
وذهبوا الي المدرسه الخاصه 
✨✨✨✨✨✨✨
في محافظة القاهره
عدي بغضب: عائشة يلا قومي كل دا نوم هتتأخري وامك هتنفوخنا
عائشه بنعاس:ي بابي سيبني انام مش عاوزه اروح النهارده 
عدي بصراخ:عائشه قوووووومي 
عائشه بخضه:في اي 
عدي بصراخ:في كدا قومي يلا عشان اتاخرتي
عائشه بتتثاوب:حاضر ي بابي هلبس اليونوفوم بتاع المدرسه وهنزل حاضر 
عدي بخبث:عارفه ب عائش لو اتأخرتي ثانية هعمل اي 
عائشه بنعاس:حاضر ي بابا خلاص 
تركها عدي وذهب الي معشوقته التي تقف في المطبخ وبجانبها سليم 
عشق بحنان:عدي حط الاكل في المائده 
عدي بحب:حاضر ي قلبي 
عائش بحب:صباح الخير ي مامي 
عشق بحنان:صباح النور ي روح مامي يلا اقعدي افطري و بابي هيوصلك وهو رايح المستشفي 
عائشه بهدوء:حاضر 
وبعد دقائق انهو الفطار 
عدي بسرعه:بسرعه عشان اتأخرت 
عائش بهدوء:حاضر ي بابي 
عدي بضحك:هموت اي الهدوء دا 
عائشه بغضب:لينا عربية تلمنا 
عدي بمرح:خلاص خلاص هقولها اهو 
عشق بهدوء:في اي 
عدي بأبتسامه:أصل عائشه المدرسه بتاعتها طالعين رحله وهيا عاوزه تروح 
عشق بهدوء:لا طبعا عائش حببتي انا بخاف عليكي أوي انا معنديش أغلي منك ونفسي اعملك للي انتي عاوزه والله بس بلاش رحلات بصي ي سيتي اول لما بابي ياخد اجازه هنروح شرم 
عائشه بفرحه:بجد 
عشق بحب:بجد 
عدي بصدمه:اقنعتيها الزاي 
عشق بهدوء:ملكش دعوه يلا عشان عائشه تأخرت
عدي بهدوء:طب يلا ومسك ايد عائش وذهبوا الي السياره 
✨✨✨✨✨✨
وظلت الحياة كما هيا الاخوات تفرقوا عاصم يعيش في ايطاليا هو وأميرته وينتظر عودة جميلة هو وامييرته المدلله 
و فهد يعيش في محافظة الإسكندرية حيتث أنه انشئ شركته هناك وتعد من انجح الشركات ويحب أولاده وزوجته التي لا يملك غيرهم 
و عدي يعيش حياته مع أولاده وزوجته حياة سعيده خالية من المشاكل 
ويونس غادر ايطاليا بعد اختفاء جميلة ومعه ابنته وابنه وزوجته 
ولكن هل سينقلب الحال بعد أن يكبر الاولاد هل ستبقي الحياة هادئة ام سينقلب الوضع هل سيتقابل الاخوه مع بعضهم 
««وبعد مورو 12سنه»»
سند يقف في مطار القاهره ينتظر قدوم نوح آلية ولمح نوح من بعيد يقترب منه 
نوح بلهفه اخذه في أحضانه:وحشتني ي سند 
سند بعيون دامعه:كبرت اوي 
نوح بحنان:امال هفضل صغير وانت مشاء الله بقيت طول بعرض 
خديجة من خلفهم بدموع:نوح انت الزاي تسيبني لوحدي برا 
نوح ببرود:هو انا كنت قولتيلك تيجي معايا 
خديجة بغضب ودموع:مش بابي قالك تيجي تخودني من الجامعه وبعدين تعمل للي تعمله 
نوح بغضب وزعيق:كل حاجه بابي بابي 
سند بغضب:نوح في اي ونظر الي تلك الملاك الباكي الواقف وتحدث بحنان:فكراني ي خديجة 
خديجة  وقدتحولت تمام وتحدث يبرود:يلا ي نوح عشان منتأخرش
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!